logo

077-9978050

10 סיבות מדוע המודעות שלכם בפייסבוק לא עובדות ואיך לתקן את זה

משווקים שעובדים בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק שואפים לייצר ביצועים איכותיים מהמודעות שהם מריצים. כאשר אתם נכנסים לפייסבוק אדס מנג'ר ורואים שהמודעות שלכם לא אושרו ולא מוצגות לקהל, זה יכול להיות מאוד מתסכל. כדי שתוכלו למנוע את הבעיות הללו באסטרטגיה נכונה של פרסום ממומן בפייסבוק, במאמר הזה אנחנו נעבור על 10 סיבות מדוע המודעות שלכם בפייסבוק לא עובדות ומה צריך לעשות כדי לתקן את זה. אך לפני הכל, חשוב שנבין מה זאת בעצם מודעה שלא עובדת.

בעיות בפרסום בפייסבוק

מה זה אומר מודעה לא עובדת בפייסבוק?

כשמודעת הפייסבוק שלכם לא מוצגת סביר להניח שאתם תראו את האזהרה ליד המודעות עם הכיתוב: " מודעות פייסבוק אינן מוצגות". פירוש האזהרה היא שהמודעות שפרסמתם אינן מוצגות לקהל היעד שלכם – וכתוצאה מכך הן לא מייצרות הופעות. זה יכול לקרות למודעות חדשות לגמרי או למדעות קיימות שהיו פעילות בעבר. כדי לבדוק אם המודעות שלכם מוצגות או לא, עברו אל מנהל המודעות והסתכלו בעמודה "הצגת מודעות". אם אתם רואים בעמודה זו את סטטוס המודעה "לא פעיל" זה עלול להופיע שם מסיבות רבות ובמאמר הזה נעבור על הסיבות הללו ועל איך לתקן אותן.

10 סיבות מדוע המודעה שלכם בפייסבוק לא עולה לאוויר:

1. הפוסט המשויך למודעה שלכם לא זמין

אם הפוסט שמשויך למודעה שלכם אינו זמין הוא עלול להציג הודעה שבה כתוב "דרוש עדכון", זה יכול להיגרם מכמה סיבות מרכזיות:

  • ייתכן שהפוסט הוסר
  • ייתכן שכבר אין לכם הרשאה לצפות בפוסט
  • ייתכן שאתם משתמשים בפוסט שלא ניתן להשתמש בו במודעה
  • המודעה עשויה להכיל הצעה או אירוע שפג תוקפו
  • לא ניתן למצוא את המוצר שאתם מקדמים מכיוון שמזהה המוצר חסר או שהמוצר אזל מהמלאי (או נמחק).
  • הפוסט הוא פוסט ששותף (לא ניתן לקדם פוסטים משותפים על ידי אף אחד מלבד הבעלים של המקורי של הפוסט)

איך לתקן את הבעיה שהפוסט המשויך למודעה שלכם לא זמין?

הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה הזאת היא לבחור פוסט אחר לקידום או לסדר את הרשאות הגישה שלכם לפוסט שרציתם לקדם ולא הצלחתם. מומלץ שתבצעו אחת מהפעולות הבאות:

  • בחרו פוסט אחר
  • צרו מודעה אחרת באדס סט שונה
  • קבלו גישה לדף מהאדמין
  • עברו על קטלוג המוצרים בחנות פייסבוק כדי לראות אם המוצר שאתם רוצים לקדם נמצא במלאי

לאחר ביצוע השינויים הדרושים, תעבירו את האדס סט שלכם למצב פעיל, אם זה עבד, הסטטוס "דרוש עדכון" לא אמור להופיע יותר.

2. המודעה שלכם עדיין נמצאת בבדיקה

הצוות של פייסבוק עובר על כל מודעה לפני שהיא עולה לאוויר כדי לוודא שהיא עומדת במדיניות המודעות בתנאי השירות של החברה. ישנם 2 סוגים של סקירת מודעת בפלטפורמה: סקירת המערכת האוטומטית ובדיקה ידנית שנעשתה על ידי חברי צוות התמיכה של פייסבוק. לפי מרכז העזרה של פייסבוק – רוב המודעות נבדקות תוך 24 שעות, אם כי במקרים מסוימים זה עלול להימשך זמן רב יותר. משמעות הדבר היא שלוקח לפעמים יותר מ-24 שעות עד שמודעה תעלה לאוויר.

מודעה בבדיקה

איך לתקן את הבעיה של מודעה שנמצאת בבדיקה זמן רב מדי?

כדי לוודא שלא תיתקלו בבעיה זו, תתכננו ותזמנו את המודעה שלכם מראש ליום או יומיים מאוחר יותר, זמן שיאפשר לצוות של פייסבוק לבדוק את המודעה ולאשר אותה ידנית. עם זאת, ישנם כמה שינויים במודעות שיכולים להפעיל תהליך בדיקה חדש מטעם המערכת:

  • שינוי בקריאייטיב (טקסט, תמונה, סרטון או לינקים)
  • שינוי בטרגוט הקהל
  • שינוי באופטימיזציה
  • שינוי בחיובים


מאחר והשינויים הללו מאלצים תהליך בדיקה חדש למודעה, אל תבצעו עריכות למודעות שלכם עד שהן יאושרו.

3. המודעה שלכם נדחתה

אם המודעה שלכם לא עומדת במדיניות הפרסום של פייסבוק – היא תדחה ולא תוצג לקהל היעד. זה נפוץ למדי במודעות פייסבוק וכשזה קורה אתם תקבלו אימיילים עם סיבת הדחייה (שתופיע גם ליד סטטוס המודעה שלכם ב-Ads Manager). יש המון סיבות מדוע פייסבוק לא מאשרים מודעות, למשל:

  • בעיות דקדוק וריבוי סימוני פיסוק
  • מודעות המכילות אפליה מסוימת
  • מוצרים או שירותים לא חוקיים
  • תוכן, מוצרים או שירותים למבוגרים
  • מוצרים שקשורים לאלכוהול או לסמים
  • נשקים וחומרי נפץ
  • קללות ושפה לא נאותה
  • הפרת מדיניות של צד שלישי
מודעה שנדחתה

איך לתקן את הבעיה של דחיית המודעה על ידי פייסבוק?

ישנן 2 דרכים לפתור את הבעיה הזאת – בצעו את השינויים הנדרשים במודעה שלכם או שתשלחו ערעור. אם פייסבוק אומרים שהם פסלו את המודעה שלכם בגלל שימוש בשפה לא נאותה, שנו את הקופי במודעה למשהו עם שפה נאותה יותר, שמרו את המודעה ושלחו לאישור מחדש בתקווה שפייסבוק יאשרו אותה. עם זאת, מדי פעם המערכת וגם אנשי הצוות בפייסבוק שמאשרים ידנית עושים טעות ולא מאשרים מודעות תקינות לגמרי. במקרה כזה אתם צריכים להגיש ערעור בדף של איכות החשבון. בנוסף, אם המודעה שלכם משויכת לקטגוריה ייחודית כמו אפשרות תעסוקה (מודעת גיוס) או בעיה חברתית (פוליטיקה ונושאים חברתיים), מיקוד המודעה שלכם לפי גיל, מין או מיקום עלול להיות מוגבל אז תוודאו שאתם בוחרים בקטגוריה המתארת בצורה הנכונה את המודעה כדי לא לאבד קהל פוטנציאלי בטווח ההגעה.

הערה: במהלך הבדיקה פייסבוק עוברת גם על דף הנחיתה המשויך למודעה שלכם. וודאו שדף הנחיתה של המודעה עובד, מכיל מוצר או שירות התואמים למה שמוצג במודעה ושהכותרת שלכם לא מטעה את הגולשים.

4. עברתם את הלימיט בחשבון

בעיה זו נגרמת בדרך כלל כאשר אתם מגדירים מגבלת הוצאה לחשבון המודעות ושוכחים מזה. מגבלת הוצאת התקציב בחשבון היא סף התקציב עבור כל הקמפיינים שפעילים בחשבון הפרסום. ברגע שתגיעו למספר שנמצא בסף שהזנתם, פייסבוק תפסיק להציג את המודעות שלכם.

מגבלת תקציב בחשבון

איך לתקן את הבעיה של בזבוז מעבר ללימיט שמוגדר בחשבון?

ניתן לתקן בעיה זו על ידי שינוי, איפוס או הסרה של מגבלת התקציב בחשבון. כדי לעשות זאת עברו אל מנהל המודעות, לאחר מכן עברו אל הגדרות ואז לחצו על דרכי חיוב ותשלום. בצד הימני של המסך אתם תמצאו את התיבה שבה רשום מגבלת ההוצאה שלכם בחשבון לצד הסכום שכבר הוצאתם מתוך המגבלה הקיימת. לאחר שתשנו, תאפסו או תסירו את המגבלה – המודעות שלכם יחזרו לפעול.

5. התקציב או הביד שלכם נמוך מדי

כאשר אתם מגדירים את מיקוד הקהל בקבוצת מודעות, אתם אומרים לאלגוריתם של פייסבוק לאיזה אנשים הם צריכים להציג את המודעות שלכם. אבל, כשאתם משתמשים בתקציב מוגבל, פייסבוק תפחית את הצגת המודעות שלכם לקהל כל כך קטן שהאלגוריתם לא יוכל לאסוף ממנו נתונים ולא יוכל לקבוע אם המודעות שלכם יעילות ולכן הוא יפסיק את הצגת המודעות לחלוטין.

תקציב נמוך מדי

איך לתקן את הבעיה של תקציב או ביד נמוכים מדי?

הדרך הטובה ביותר לתקן את הבעיה הזו היא לשמור על הביד והתקציב שלכם גבוהים מספיק כדי לתת זמן לאלגוריתם לבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם. במקום להגדיר תקציב יומי, הגדירו תקציב קבוע שיאפשר לפייסבוק לפזר את התקציב לפי הצורך על פני כל התקופה של משך הקמפיין. מומלץ בנוסף להתחיל עם אסטרטגיית הביד הנמוכה ביותר (ביד אוטומטי) מכיוון שהיא מניבה את התוצאות הטובות ביותר בשאיפה להגיע לעלות הנמוכה ביותר. זה מבטיח שמחיר הביד שלכם לעולם לא יהיה נמוך מדי ולאחר מכן תוכלו להתאים באמצעות רול אוטומטי של מכסה יומית לביד על סמך הביצועים הראשוניים.

6. בחרתם קהל מצומצם מדי

צמצום כמות הקהל שצריך לראות את המודעה שלכם יכול לעזור לכם להשיג תוצאות טובות בקמפיינים. יחד עם זאת, הגבלת המודעות שלכם לקהל מצומצם מאוד עלולה לגרום לפייסבוק להפסיק להציג את המודעות שלכם. פייסבוק דורשת לפחות 1000 משתמשים בקהל יעד נתון. אז אם הפרמטרים שבחרתם למיקוד אינם מכילים כמות כזאת של אנשים או אם רשימת הלקוחות שלכם לא תואמת את מספר האנשים הצפוי, ייתכן שהמודעות שלכם לא יוצגו.

קהל מצומצם מדי

איך לתקן את הבעיה של בחירת קהל מצומצם מדי?

הדרך הטובה ביותר לתקן את הבעיה הזאת היא להרחיב את קהל היעד שלכם ועדיין לשמור עליו רלוונטי למודעה. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

  • תרחיבו את ההתנהגויות ואת תחומי העניין
  • תרחיבו את האיזור הגיאוגרפי
  • תוסיפו עוד משתמשים לרשימת הלקוחות
  • תאפשרו לפיקסל של פייסבוק לאסוף נתונים נוספים מהאתר לפני שאתם מריצים קמפיין רימרקטינג
  • השתמשו בקהל לוק א לייק כדי לעזור לפייסבוק להרחיב קהל קיים (מבקרים באתר, רשימת לקוחות וכו'). כדי למצוא לקוחות פוטנציאליים דומים על סמך דמוגרפיה ותחומי עניין.

7. יש חפיפה במיקוד עם קמפיינים נוספים שעובדים (תחרות עצמית)

כאשר אתם מפעילים קמפיין בפייסבוק, המודעות שלכם מתחרות מול מפרסמים אחרים על תשומת הלב של קהל יעד ספציפי. עם זאת, כאשר יש לכם מספר מודעות הממוקדות לאותו קהל, אתם עלולים להתחרות בעצמכם, מה שעלול לפגוע בהצגת המודעות שלכם. אם לכמה אד סטים שלכם יהיה מיקוד דומה, פייסבוק תנסה למנוע מהמודעות שלכם להתחרות אחת בשנייה. כאן, המודעות עם הערך הגבוה ביותר יזכו בקרב על תשומת הלב ומודעות עם ערך נמוך מאוד וביצועים לא אטרקטיביים יעברו למצב השהיה. זה אמנם מפחית את העלויות וממקסם את השימוש בתקציב אבל תכונה זו עלולה לגרום לאד סט שלכם לא להציג ביצועים בכלל.

איך לתקן את הבעיה של חפיפה במיקוד הקהל במספר קמפיינים?

אפשר לתקן את הבעיה הזאת על ידי שימוש בכלי חפיפת הקהל של פייסבוק (Facebook Audience Overlap tool). עברו אל מנהל המודעות שלכם לחצו על לשונית "קהלים". בחרו את הקהלים שאתם חושבים שהם חופפים ובאפשרות פעולות, לחצו על הצג חפיפת קהל. כאן אתם תראו תרשים המציג את אחוז המודעות שלא מוצגות עקב חפיפת קהל בקמפיינים. אם אחוז המודעות שלא הגיעו לקהלים שלכם הוא גבוה כדאי שתבצעו את הפעולות הבאות:

  • תבטלו אד סט שממוקד לאותו הקהל אבל מציג ביצועים גרועים
  • תשלבו קבוצות מודעות שיש להם קהלים כמעט זהים

8. מעורבות נמוכה במודעה

פייסבוק פועל תכל הזמן כדי להציג מודעות רלוונטיות ומושכות למשתמשים שלה. אז אם המודעות שלכם לא רלוונטיות לקהל היעד, פייסבוק לא תציג אותן באותה תדירות כמו מודעות רלוונטיות המעוררות מעורבות רבה. אבחון רלוונטיות המודעה על ידי פייסבוק כולל: 

  • דירוג איכות – איך איכות המודעה שלכם משתווה למודעות אחרות שמתחרות על אותו הקהל.
  • דירוג יחס המעורבות – איך יחס המעורבות הצפוי של המודעה משתווה למודעות אחרות שמתחרות על אותו הקהל.
  • דירוג יחס המרה – איך יחס ההמרה הצפוי של המודעה שלכם משתווה למודעות עם אותו יעד המרה המתחרות על אותו הקהל.
מעורבות נמוכה במודעות

איך לתקן את הבעיה של מעורבות נמוכה במודעה?

הדרך הכי טובה לפתור בעיה זו היא ליצור מודעה חדשה שנראית יותר טוב ומעבירה מסרים לקהל שלכם בצורה טובה יותר. אתם יכולים גם לנסות לשנות את דף הנחיתה שאליו מגיעים הגולשים ולמקד קהל עם עניין גבוה יותר.

9. בעיות בתזמון המודעה

פייסבוק תציג את המודעות שלכם רק במהלך הזמן שאתם תגדירו. אז אם יש לכם בעיית תזמון או כמה מהבעיות שברשימה, ייתכן שהמודעה שלכם לא תוצג:

  • המודעה, קבוצת המודעות או הקמפיין עצמו נמצאים במצב השהיה.
  • הקמפיין שלכם מתוזמן למועד מאוחר יותר
  • תאריך הסיום של הקמפיין כבר חלף

איך לתקן בעיות בתזמון המודעה?

התיקון המתבקש לבעיה זו הוא עדכון של תזמון המודעות ופרסום הקמפיין. אם תאריך הסיום של הקמפיין חלף – הגדירו תאריך סיום חדש. אם הקמפיין שלכם מושהה – הפעילו אותו ואם הקמפיין שלכם מתוזמן למועד מאוחר יותר ואתם רוצים להפעיל אותו מיידית – בצעו עריכה של הקמפיין והפעילו אותו.

10. המודעות שלכם לא ממירות

כשאתם בוחרים מטרה לקמפיין, אתם בעצם אומרים לפייסבוק מה הפעולה המדויקת שאתם רוצים שהקהל שלכם יבצע. זה עוזר לפייסבוק למקד את הקהל שלכם בצורה טובה יותר. אם אתם רוצים לקבל יותר לידים, מה שאתם בעצם אומרים לפייסבוק הוא שאתם רוצים להציג את המודעה לאנשים שיותר סביר שישאירו פרטים על סמך האופן שבו הם היו מעורבים במודעות קודמות בפלטפורמה. בחירת היעד או המטרה לקמפיין היא לא דבר רע אבל זה גם יכול להיות שלילי מכיוון שאם המודעות שלכם לא ימירו, אתם לא תוכלו לאסוף מספיק נתונים כדי לשכנע את פייסבוק שאנשים רוצים לראות את המודעה שלכם וכשפייסבוק לא יכולה להחליט אם אנשים מתעניינים במודעה שלכם, היא עשויה להפסיק את הצגת המודעה.

איך לתקן בעיה של מודעות שלא ממירות מספיק טוב?

אתם יכולים לתקן את הבעיה על ידי שינוי מטרת ההמרה (Optimization Goal). עברו למטרת המרה פחות מתקדמת כמו הוספה לעגלה במקום רכישה. גם לאחר שאתם עושים שינוי ומנמיכים את יעד ההמרה שלכם, פייסבוק עדיין תעקוב אחר ההמרות שלכם אך גם תבין מי ירצה לראות את המודעות שלכם על סמך לחיצות שבוצעו או הוספות לעגלה ולאו דווקא על סמך פעולה המרה, מה שיכול לייעל את הצגת המודעות שלכם. כאשר אתם מתחילים לקבל המרות באופן עקבי לאחר השינוי אתם יכולים להחזיר בחזרה את מטרת ההמרה להמרות.

לסיכום

מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום הוותיקות ביותר ברחבי האינטרנט. היא משתפרת ומשתדרגת תוך כדי תנועה וחברת מטא עושה מאמצים להפוך את המערכת לחכמה יותר ככל שעובר הזמן. יחד עם זאת, ישנם הרבה בעיות של פרסום בפייסבוק שבהן אנחנו יכולים להיתקל במהלך בנייה של קמפיין, אד סט או מודעה. עברנו במאמר הזה על עשרת הבעיות הכי בולטות שבגללן לא מאשרים לכם את המודעות. בכל פעם שאתם רואים מודעה לא מאושרת בחשבון שלכם עברו על הסעיפים במאמר ותתקנו את הבעיה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla