logo

077-9978050

מדריך לפרסום תוכן מהבלוג באתר שלכם בגוגל חדשות (Google News)

אם אתם מנהלים אתר ומקדמים אותו כנראה שעברתם כבר על דרכי הקידום הפופולריות – פרסום ממומן בגוגל, קידום אורגני דרך הבלוג, אימייל מרקטינג, עבודה ברשתות החברתיות ועוד. דרך נוספת שיכולה להביא קוראים נוספים לבלוג שלכם היא Google News. בנוסף, השימוש בגוגל ניוז עוזר לכם לשפר את כמות ואיכות הטראפיק באתר, לשפר את דירוג המילים בקידום האורגני ולייצר יותר הכנסות. כדי שהמאמרים שלכם יפורסמו ב-Google News תצטרכו להשקיע זמן ומאמץ, אך התוצאה הסופית משתלמת. במדריך נדבר על הכנסת התוכן מהאתר שלכם לכתבות בגוגל ניוז. ראשית, נכיר את המערכת לעומק.

מה זה Google News?

Google News היא הפלטפורמה לקידום סיפורים וחדשות של גוגל כשהיא מדרגת את הכתבות לפי רמת האקטואליות שלהם. זוהי פלטפורמה שאוספת ומסווגת כתבות חדשותיות שצפויות להיות מעניינות לקהל רחב של קוראים. בגלל הפופולריות העצומה של גוגל כמנוע חיפוש וכחברה, השימוש בגוגל ניוז הפך לדרך מצוינת להזרים המון טראפיק לבלוג שלכם.

למרות היתרונות הרבים שההאתר שלכם ואתם תקבלו אם תפרסמו מאמרים בגוגל ניוז, הגשת האתר שלכם כאוטוריטה שמפרסמת כתבות חדשותיות בתחום מסוים זה לא תהליך פשוט. כדי להכניס את התוכן באתר שלכם לגוגל ניוז, עליכם להכניס אותו לאינדקס כאתר פרסום חדשות דרך Publisher Center כדי שהתוכן שלכם יופיע ב-Google News.

google news

איך להכניס את האתר שלכם ל-Publisher Center?

אם אתם חושבים שהתוכן שאתם כותבים מספיק חדשותי ורלוונטי כדי להופיע ב-Google News, השתמשו ב-Publisher Center ומלאו את המידע הנדרש – תיאור של האתר, כתובת האתר, קטגוריה וכו'. לאחר שמילאתם את המידע הרלוונטי לגבי הארגון והאתר שלכם אתם צריכים לאמת את הבעלות על הדומיין בעזרת Google Search Console, לחצו על הכפתור "Verify in Search Console". כעת תצטרכו להמתין לזמן האישור שלוקח בין שבועיים ל-4 שבועות עד שגוגל מאשרת ובודקת את האתר.

זכרו שלגוגל יש את האפשרות להחליט שהאתר שלכם לא מתאים לפרסום בגוגל ניוז ובמהלך הבדיקה אם יבדקו את רמת הרלוונטיות שלכם והאם אתם מתאימים. במידה ואתם מתאימים תוכלו להעלות תוכן ישירות דרך Google News או לחכות שגוגל יסרוק את האתר שלכם ולבד יזהה אתכם כ-Publishers וימשוך את הפוסטים שלכם אוטומטית לגוגל ניוז (סיטואציות כאלה בדרך כלל מתרחשות אתרי חדשות מרכזיים כמו Ynet או Mako).

פאבלישר סנטר - אור פיאלקוב

לאחר שמילאתם את הפרטים והוספתם חשבון חדש ל-Publisher אתם תגיעו למסך הראשי שבו ניתן לערוך את ההגדרות של העסק המפרסם ולשלוח לאישור. לחצו על הלשונית Google News ועז על כפתור Edit ותגיעו למסך הבא:

בלשונית General תעברו על פרטי העסק – מידע בסיסי על העסק שלכם, תיאור מלא של העסק, קטגוריה שבה האתר שלכם עוסק, באיזה מדינות אתם רוצים שהתוכן יופיע ב-Google News ובאילו נכסים של גוגל אתם רוצים שהתוכן שלכם יופיע (מומלץ להשאיר באופציה הזאת את הבחירה Allow all Properiies.

בלשונית Content Settings אתם מגדירים את התוכן הנשלף ש-Google News מושך אליו מהאתר שלכם כדי לפרסם אותו. בחלק של Sections תצטרכו לבחור את סוג התוכן שאתם רוצים שהמערכת תמשוך כשהאופציות הם: פיד מוצרים, פיד מוצרים מותאם, אתר אינטרנט וערוץ יוטיוב עבור קידום ביוטיוב. בחלק התחתון של Access Groups המשמש להגבלת צפייה של תכנים למנהלים וטסטרים שיבדקו את התוכן לפני שהוא מגיע לגוגל ניוז.

בלשונית Review and Publish תקבלו סיכום של כל המידע שהזנתם בהגדרות של Google News ובגוגל Publisher. במידה וחסרים לכם הגדרות או שלא הזנתם מקור שממנו גוגל ניוז מושך את התוכןממנו, תופיע לכם אזהרה עם פירוט מדוע אי אפשר להתקדם וכפתור ה-Publish יהיה בצבע אפור. במידה והכל תקין תהיה לכם את האפשרות ללחוץ על Publish ולשלוח את חשבון הגוגל ניוז שלכם לבדיקה אצל גוגל. מומלץ בנוסף ללחוץ על Follow Publication שבעצם הופך אתכם לעוקבים אחר עדכונים של ה-Google
News שלכם, כך שבמידה ויאשרו אתכם תקבלו התראה על כל פוסט שלכם שמפורסם ב-Google News.

למה חשוב להתחיל עם התוכן האיכותי ביותר שנמצא באתר?

חשוב מאוד להתחיל ב-Google News עם התוכן החדשני ביותר שיש באתר שלכם. גוגל ניוז פונה בעיקר לאתרי חדשות ומקומונים ואם אתם רוצים להכניס את הבלוג של האתר שלכם לבפנים תצטרכו להראות לגוגל שאתם רלוונטיים, את זה עושים עם תוכן חדשני, איכותי, כתוב היטב ובלי שגיאות. כניסה ל-Google News לא מחייבת אתכם להפוך לאתר חדשות, תוכלו לשמור על חלקים בבלוג באתר שלכם שישמשו למדריכים, לוובינרים ולפוסטים אחרים שלא צריכים להגיע ל-News ותוכלו להחליט איזה תוכן אתם רוצים שגוגל יסרוק עבור גוגל ניוז.

ככל שתתרכזו בייצור תוכן באיכות גבוהה, מספר הגולשים הנחשפים לתוכן יגדל גם הוא. עשו כמיטב יכולתכם לייצר תוכן באופן קבוע הכולל מידע על המוצרים והשירותים שאתם מציעים וזכרו שמטרת התוכן היא לספר סיפור. אנשים שקוראים פוסטים ב-Google News מחפשים סיפורים מרתקים וכותרות המושכות את תשומת הלב שלהם מההתחלה. עקבו אחר פוסטים ברשתות חברתיות בנושאים של האתרים שלכם כדי לנתח מהקהל את הדיונים שמתנהלים בין גולשים בתחום שלכם וכך תוכלו להסיק איזה תוכן יהיה הכי רלוונטי עבורם. בנוסף, פרסום תוכן שמעניין את הגולשים בנישה שלכם יעזור לכם ליצור באזז ויגרום לגולשים לאהוב, להגיב ולשתף את התוכן שלכם.

למה חשוב שהבלוג שלכם יהיה ידידותי למנועי החיפוש?

לפני שתתחילו אפילו לקוות להיכנס ל-Google News אתם חייבים להפוך את הבלוג שלכם לידידותי עבור גוגל. כדי שגוגל תבין איך האתר שלכם בנוי, היא צריכה לסרוק אותו ולהכניס אותו לאינדקס. גוגל גם סורקת את הביקורות שמשתמשים משאירים על האתר שלכם גם באתר עצמו וגם בגוגל מיי ביזנס. עליכם לוודא שכתובת ה-URL לא מכילה תווים מוזרים ומכילה מילים רלוונטיות לנושא של התוכן כי הסלאג (החלק היחסי אחרי ה-URL) מסייע לגוגל לקרוא את הדף מהר יותר.

ככל שתהפכו את האתר שלכם לידידותי יותר לסריקה, כך הסיכוי שתיכנסו לגוגל ניוז גבוה יותר. ניתן לייצר גם מפת אתר XML המיועדת לעדכונים חדשותיים שנקראת Sitemap News. מטרתה של מפת אתר זו היא לעדכן את גוגל שהתוכן שהוא סורק הוא חדשותי ומתאים ל-Google News. במידה ויש לכם את האפשרות לחבר כותבים נוספים לאתר שלכם למען יצירת תכנים חדשניים שמתעדכנים מדי יום זה יעלה את הסיכוי שגוגל ניוז יאשרו את הבקשה שלכם ויציגו את התוכן שלכם באיזור News ברשת החיפוש – מה שיגדיל את הטראפיק לאתר וידרג אתכם גבוה יותר מבחינת קידום אורגני.

סיכום

להציג את התוכן שלכם ב-Google News זו לא משימה קלה בכלל. בדרך כלל לגוגל ניוז נכנסים אתרים מאוד סמכותיים שמתעדכנים באופן יומי בתוכן חדש. למשל: Ynet, וואלה, מעריב, ערוץ הספורט, ONE ועוד. התמתקמות שלכם בגוגל ניוז תזרים כמות גבוהה של טראפיק לאתר שלכם בנוסף למקורות הקיימים שלכם, תהפוך אתכם לאוטוריטה בתחום ותקדם את הדפים והפוסטים שלכם בצורה אורגנית ברשת החיפוש של גוגל. כדי שתצליחו להגיע ל-Google News אתם צריכים לפרסם תוכן חדשני באיכות גבוהה עם מסר ברור כך שיעביר לגולש את הסיפור שלכם ושל העסק שלכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: