logo

077-9978050

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) – מדריך למתחילים

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שלוקח זמן והוא לא מסתיים גם כשאתם מגיעים למקום הראשון בביטויים שקידמתם (גם קבוצת כדורגל שלוקחת אליפות צריכה להגן על התואר בשנה לאחר מכן). כדי להתמודד עם עומס העבודה וריבוי הנתונים שמצטברים בקידום אתר במנועי חיפוש, גוגל מייצרת כלים עבור מקדמים שעוזרים לנטר מידע חשוב, לקבל תובנות בקשר לדפים באתר ולהפיק מסקנות בנוגע למצב של האתר שלכם ברשת החיפוש. אחד הכלים המרכזיים שגוגל בנתה עבור מקדמים הוא Google Search Console.

המדריך הזה מכיל את כל מה שאתם צריכים לדעת על גוגל קונסול, אחד מכלי המעקב והמדידה של גוגל. אם אתם ללא ניסיון בקידום אתרים, מדריך זה יתן לכם את הדגשים החשובים לשימוש במערכת.

search console

כיצד להוסיף את האתר שלך לגוגל קונסול

ראשית, היכנסו לגוגל סרץ' קונסול ולחצו על הוסף נכס. לאחר מכן, העתיקו והדביקו את כתובת האתר של דף הבית שלכם בשדה הדומיין וכעת, הגיע הזמן לאמת את האתר שלכם.

יש 7 דרכים לאמת את האתר שלכם. להלן 3 הדרכים המרכזיות:

  1. העלאת קובץ HTML ייחודי לאתר שלך.
  2. הוספת רשומות CNAME או TXT מיוחדות להגדרות הדומיין שלך.
  3. קוד HTML – פשוט העלו קטע קוד קצר למקטע ה-של קוד דף הבית שלכם.
אימות דומיין קונסול

קשרו את גוגל אנליטיקס לגוגל קונסול

עוד בשנת 2013, גוגל העבירה את כל החיפושים ל-HTTPS. זה מאוד הכרחי לאבטחת האתר, אבל זה מקשה על בעלי האתר. כמו כן, זה גרם לכך שנתוני מילות מפתח נעלמו מגוגל אנליטיקס. במקום זאת, כל מה שאנו מקבלים הוא: "לא זמין". יש דרך קלה להחזיר כמה מנתוני מילות מפתח – קשרו את גוגל אנליטיקס לחשבון הגוגל קונסול שלכם.

פתחו את כלי הגוגל אנליטיקס שלכם. לאחר מכן, לחצו על כפתור הניהול בתחתית התפריט בצד שמאל. באפשרויות ניהול לחצו על הקישור של הגדרות הנכס. גללו מטה עד שתראו את הלחצן התאם את מסוף החיפוש ולחצו עליו. לחצו על הוסף ואז גללו מטה עד שתמצאו את האתר שלכם, סמנו את התיבה ולחצו על שמור. כעת גוגל אנליטיקס וגוגל קונסול מקושרים, כעת תוכלו לצפות בכמה מנתוני מילות המפתח.

הערה:

למי שמשתמש בתצוגה החדשה של גוגל אנליטיקס (גוגל אנליטיקס 4) במקום הכפתור "התאם את מסוף החיפוש" יופיע הכפתור "קישור ל-Search Console" לצד כלים אחרים של גוגל שניתן לקשר לאנלטיקס.

קישור לגוגל קונסול

בדקו אם יש בעיות אבטחה

בשלב זה, בדקו אם יש לכם בעיות אבטחה כלשהן שעלולות לפגוע בקידום האתר שלכם. לשם כך, לחצו על בעיות אבטחה. ברוב המקרים תקבלו מענה שאין בעיות אבטחה, אבל זה תמיד שווה בדיקה.

הוסיפו מפת אתר

אם יש לכם אתר של ONE PAGE, לא תצטרכו לשלוח מפת אתר לגוגל כי אין דפים ופוסטים באתר שהרובוט של גוגל צריך לסרוק. אבל, עבור אתרים גדולים יותר, כמו אתרי מסחר אלקטרוני עם אלפי דפים, מפת אתר היא הכרחית. ראשית, עליכם ליצור מפת אתר. אם יש לכם אתר וורדפרס עם התוסף Yoast SEO כבר אמור להיות לכם מפת אתר.

1. מפת אתר עם Yoast SEO

אם אין לכם עדיין מפת אתר, הורידו והתקינו את תוסף ה-Yoast SEO ולאחר מכן, הגדירו את מפות האתר של XML למצב מופעל (תחת כללי/תכונות): לצפייה במפת האתר לחצו על הקישור הצג מפת אתר ב-XML אשר יוביל אותכם למפת האתר שלכם. העתיקו אותה והוסיפו אותה בלשונית Sitemap בגוגל קונסול

מפת אתר בקונסול

2. מפת אתר עם הדומיין של האתר

לא משתמשים ב-Yoast SEO? כנסו אל yoursite.com/sitemap.xml (במקום המילים yoursite, רשמו את את הדומיין שלכם). אם יש לכם מפת אתר, היא בדרך כלל כאן. אם לא, אתם תצטרכו ליצור אחת חדשה.

קישורים

לחצו על קישורים בעמודה הימנית לצפייה בכל קישורי האתר. המערכת מחלקת את הקישורים לעמודה של קישורים פנימיים ועמודה של קישורים חיצוניים. בקישורים החיצוניים תוכלו לצפות בכל הדומיינים אשר מקשרים לאתר שלכם, לאילו עמודים באתר וגם תוכלו לגלות את כל ה-Anchor Text (ביטויי עוגן – המילים שמהם יצא קישור לאתר שלכם) ששומשו בדומיינים השונים. בעמודת הקישורים הפנימיים תוכלו לצפות בכל היררכיית הקישורים באתר שלכם.

ביצועי האתר

לצפייה בביצועי האתר לחצו על ביצועים בעמודה הימנית. נעבור על האפשרויות השונות מלמעלה למטה. תחילה תוכלו למיין את התוצאות על פי סוג תוצאת החיפוש (טקסט, תמונה, וידאו, חדשות). במקביל תוכלו לבחור את התאריכים (היום הקודם, 7 ימים אחרונים, 28 ימים, 3 עד 16 חודשים אחרונים או תאריכים מסויימים שתוכלו לבחור). כמו כן, ניתן גם לעשות השוואה בין כמות של זמן לתקופה הזהה לפניה.

בעמודה הבאה ניתן לבחור אילו נתונים גוגל קונסול תציג לנו, כמות הקליקים, כמות החשיפות, אחוז ה-CTR והמיקום הממוצע של כל עמוד/שאילתה. בהמשך העמוד תוכלו לצפות בכל הנתונים של גוגל קונסול. המערכת מאפשרת לכם למיין את התוצאות על פי השאילתות, העמודים, הארצות, המכשירים והתאריכים. כך תוכלו לבצע מעקב ומדידה מדוייקים של כל תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

ביצועים בקונסול

חווית גלישה באתר

עמודה נוספת מציגה את חווית המשתמש באתר וממוקמת בצד הימני, בה ניתן לבחור בחוויית הדף ובשימוש במכשירים ניידים. לחצו על חווית הדף כדי לראות את הציון שהמערכת נותנת לכם על עמודים מאובטחים באתר (HTTPS), חווית השימוש במכשירים ניידים, ומבניות בסיסית של עמודי האתר. כך תוכלו להבין באילו מקומות תוכלו לבצע שיפורים על מנת שהאתר שלכם יהיה מותאם לצרכי המערכת. כמו כן, לשיפורים אלו יש השפעה ישירה על קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.

שיפורים

לחצו על עמודת השיפורים בצדו הימני של המסך לצפייה במספר פרמטרים חשובים. ניתן לצפות בתקינות פרורי הלחם, פרמטר מאוד חשוב באופטימיזציה של האתר. באתרי וורדפרס ישנן תבניות רבות אשר יש בהן את האופציה של פרורי הלחם. כמו כן, ניתן להשתמש בתוספים מותאמים עבור פרורי לחם או אם יש לכם כבר את תוסף ה-Yoast SEO מותקן, ישנה אופציה להפעיל את פרורי הלחם. מומלץ להשתמש בתוסף Yoast SEO במידה ואתם עובדים עם אלמנטור שכן פרורי הלחם של התוסף מתממשקים היטב ביחד. ישנה חשיבות רבה לפרורי לחם מבחינת קידום האתר בגוגל, למעשה הם משפרים את חוויית המשתמש שכך הוא יודע היכן באתר הוא נמצא עם יכולת קלה לניווט.

הפרמטרים הבאים, מוצרים וקטעי ביקור פעילים רק לאתרי מסחר אלקטרוני עם עמודי מוצר. בפרמטר "מוצרים" תוכלו לצפות בתקינות של כל שדות המוצר (תמונה, מותג, תיאור ועוד), במידה וישנן אזהרות יש לתקן אותן במהרה על מנת שעמודי המוצר יהיו מותאמים היטב לדרישות של גוגל. בפרמטר "קטעי ביקורת" תוכלו לראות את כמות ותקינות ביקורות המוצר באתר שלכם. בנוסף, ישנם עוד פרמטרים של תיבת חיפוש של קישורי האתר, לוגו, שאלות/תשובות ועוד. מומלץ לעשות אופטימיזציה לעמודי האתר בהתאם לאזהרות וההמלצות של גוגל קונסול.

הגדרות

בעמודת ההגדרות הממוקמת גם היא בצדו הימני של המסך תוכלו לאמת את בעלות הדומיין, להוסיף משתמשים והרשאות ואף להודיע לגוגל על שינוי כתובת במידה ואתם רוצים להעביר את האתר שלכם לכתובת דומיין חדשה.

לסיכום

קידום אורגני לאתרים מתבצע במשך חודשים ואפילו שנים, המטרה היא כל הזמן להישאר בטופ ובשביל זה נהיה חייבים להשתמש בכלים ועזרים. במדריך עברנו על סרגל הניווט של גוגל סרץ' קונסול במלואו. כל הפרמטרים שפורטו למעלה הם כלי עזר שגוגל הטמיע בכלי Google Search Console כדי לסייע לנו לקדם את האתר בצורה טבוה יותר ומדויקת יותר במנוע החיפוש הגדול בעולם

על הכותב

אורן חכם, בן 38, בעלי חברת GO TOP המתמחה בשיווק דיגיטלי לעסקים. מומחה לקידום אתרים בגוגל עם מעל 11 שנות ניסיון בתחום. כמו כן, עוסק בשיווק עסקים ברשתות החברתיות בדגש על פרסום ממומן באינסטגרם ובפייסבוק.

פוסטים נוספים: