logo

077-9978050

מדריך למתחילים לגוגל אנליטיקס (Google Analytics)

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) היא פלטפורמת הניתוח המובילה למעקב אחר ביצועי האתר או אפליקציה. Google Analytics הוא כלי חינמי לניתוח התנהגות הגולשים באתר שלכם, המוצע על ידי Google כדי לעזור לכם לנתח את התנועה באתר שלך. בהתחשב בכך שהאתר שלכם הוא החלק המרכזי בנוכחות הדיגיטלית שלכם, זו הדרך הטובה ביותר לתת לכם ראייה כללית על האפקטיביות של מקורות התנועה לאתר שלכם. Google Analytics הוא כלי חינמי שיכול לעזור לכם לעקוב אחר פעילויות השיווק שלכם ולמדוד עד כמה הם יעילות.

מה זה גוגל אנליטיקס (Google Analytics)?

Google Analytics הוא חלק ממגוון כלים שמספקת גוגל, הכוללים את Google Search Console ו- Google Tag Manager. עבור רוב החברות, האתרים משמשים כמרכז לכל התנועה הדיגיטלית שלהם. אם אתם מבצעים פעילויות שיווקיות כגון מודעות חיפוש או מודעות במדיה חברתית, סביר להניח שהמשתמשים שלכם הולכים לבקר באתר שלכן איפשהו במהלך מסע המשתמש שלהם.

במדריך זה אסביר לכם על הדרכים שבהם הכלים של גוגל אנליטיקס יכולים לתרום לכם במאמצי השיווק, איך לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס חדש ואסביר איך הכלים של גוגל אנליטיקס עובדים ואיך מנתחים אותם לטובתנו ולהפקת המסקנות הנדרשות בשבילנו.

Google-Analytics

למה אנחנו צריכים להשתמש בגוגל אנליטיקס?

תוכלו להשתמש בגוגל אנליטיקס למגוון מטרות שונות, נתמקד ונסקור כאן בשלושה סיבות מרכזיות מדוע אנשים משתמשים בגוגל אנליטיקס:

  1. שיפור מאמצי השיווק – התובנות שתוכל לקבל מדוחות Analytics חיוניים לשיפור השיווק שלכם. נתונים שנאספו יכולים לעזור לכם לענות על מגוון שאלות – כמה תנועה נכנסת לאתר שלכם על ידי ערוצי שיווק שונים? אילו אתרים מפנים הכי הרבה מבקרים? היכן גרים המבקרים באתר שלכם? מהו שיעור ההמרה של מבקרים מערוצים שונים?

    התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להתאים טוב יותר את מאמצי השיווק שלכם. הם יכולים להראות לכם את הערוצים הנכונים להשקיע בהם ובאיזה ערוצי שיווק צריך להאט את מאמצי הקידום. בנוסף, נתונים אלו יכולים לעזור לכם להגדיר טוב יותר את קהל יעד שלכם ועוד הרבה תובנות מועילות.

  2. שיפור ביצועי האתר – דוחות אנליטיקס הם גם המקום המושלם ללמוד על האתר שלך ועל האנשים שמשתמשים בו. שימוש בנתונים יעזור לכם לסדר את האתר בצרוה טובה יותר ולשפר את חווית המשתמש.
  3. שיפור ה-SEO – התובנות של Google Analytics הן גם חשובות ל-SEO. הפלטפורמה עוזרת לענות על מגוון שאלות לגבי האופן שבו משתמשים מוצאים את האתר שלכם ומקיימים איתו אינטראקציה. ב-SEO, כמו בהרבה דברים, מידע הוא כוח. ככל שתדעו יותר על הטראפיק האורגני וכיצד הוא מגיע לאתר, תוכלו להגדיל ולשפר את כמות ואיכות התנועה

מה ההבדל בין Universal Analytics ל-Google Analytics 4 ?

ההבדלים המהותיים שבין UA ל-GA4 הם:

  • אופן מדידת האינטרקציה של הגולשים – איוונטים במקום סשנים
  • חיבור GA4 ל-BigQuery
  • זיהוי תנועת גולשים – UA מקטלג גולשים לפי סוג המכשיר (מובייל, דסקטופ או טאבלט) וסוג הנכס הדיגטלי web או app. ב-GA4 המדידה היא Cross Platform, בגלל שאנליטיקס 4 מייצר ID ייחודי לכל משתמש לכן קל לעקוב אחריו בכל הפלטפורמות.
  • שוני בסוגי הסמנגטים שניתן ליצור
  • שינוי בתצוגת הנתונים ובדאשבורד- מבנה דאשבורד רחב יותר ואינטואטיבי יותר, עם איסוף נתונים אוטומטי ודוחות בזמן אמת של האינטראקציות של הגולשים בכל זמן נתון.

איך לפתוח חשבון של גוגל אנליטיקס?

תחילת העבודה עם Analytics היא קלילה ופשוטה. תחילה עליכם להגדיר חשבון Google. אם אתם כבר משתמשים ב-Gmail, ב-Google Drive או בכלים אחרים של גוגל, כבר יש לכם אחד. אם לא, קל להגדיר אחד.
כאשר יש לכם חשבון, היכנסו אליו, ותוכלו להתחיל בהגדרת GA והוספת Google Analytics לאתר.

היכנסו לדאשבורד של גוגל אנליטיקס, ולחצו על הגדרות מנהל מערכת

אנליטיקס - מנהל מערכת

לאחר מכן, לחצו על יצירת חשבון

יצירת חשבון

ואז יפתח לכם חלון, שם תזינו את שם החשבון (מומלץ להזין את השם של האתר)

גוגל אנליטיקס

לאחר מכן בשלב השני, תגדירו את הנכס, וכתבו את השם של הנכס

גוגל אנליטיקס מדריך

מומלץ ליצור גם נכס של Universal Analytics תחת לחיצה על צפייה באפשרויות מתקדמות, שם תזינו את הכתובת של האתר שלכם

מומלץ ליצור GA4 וגם UA במקביל כדי להגדיר מעקב אופטימלי

לאחר מכן, ישאלו שאלות שבעיקר עוזרות לחווית משתמש ולא יותר

מידע על העסק

לאחר שתאשרו את התקנון ותנאי השימוש, ייפתח חלון שבו תקבלו את ה-ID של האנליטיקס, באיזה מדידות ישתמשו, ואיך להוסיף את התג שעליו נדבר בחלק הבא של המדריך.

ID

איך להוסיף את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס לאתר שלכם?

יש 2 דרכים להטמיע גוגל אנליטיקס באתר – הטמעה בעזרת תוסף חינמי והטמעה בעזרת גוגל תג מנג'ר.

הוספת קוד אנליטיקס באמצעות התוסף GA Google Analytics בוורדפרס

לאחר שאתם מגדירים את חשבון האנליטיקס, יופיע לכם המספר מעקב של החשבון שלכם, שאותו תעתיקו.

מציאת מספר המעקב – בדאשבורד הראשי של החשבון שלכם, תכנסו למנהל מערכת

מנהל מערכת דאשבורד

לאחר מכן בעמודת הנכס, לחצו על פרטי מעקב ואז על קוד מעקב

פרטי מעקב

ואז יוצג לכם מזהה מעקב שמתחיל בUA

מזהה מעקב

התקנת תוסף אנליטיקס בוורדפרס
הורידו את התוסף GA Google Analytics בוורדפרס

תוסף אנלטיקס לוורדפרס

לאחר ההתקנה, בהגדרות התוסף הכניסו את הקוד מעקב שהעתקתם, בחלונית GA Tracking ID. בנוסף, אנו ממליצים להשתמש בהגדרה Global Site Tag כמו בתמונה:

גלובל סייט תאג

זהו! הגדרתם בהצלחה גוגל אנליטיקס באתר שלכם דרך תוסף לוורדפרס.

הוספת קוד אנליטיקס לוורדפרס באמצעות גוגל תג מנג'ר

בשלב זה תצטרכו שבאתר שלכם יהיה מותקן Google Tag Manager כראוי.

היכנסו ל-Google Tag Manager ופתחו טאג חדש

תג חדש

בפתיחה, לחצו על Tag Configuration

Tag Configuration

כדי להוסיף את UA

תיפתח לכם רשימה של סוגי טאגים, לחצו על:

UA

בעמוד הזה, השאירו את ההגדרות כמו שהן

הגדרות אנליטיקס

בהגדרת הטריגר בחרו All Pages

ALL PAGES

כדי להוסיף את GA4 – גוגל אנליטקס 4

כמו בהתקנה דרך התוסף, תצטרכו לדעת את הקוד מעקב הייחודי של חשבון גוגל אנליטיקס 4 שלכם.

הוסיפו תג חדש, ובחרו מהרשימה את GA4

GA4

לאחר מכן שימו את המספר המזהה של חשבון האנליטיקס שלכם ב-Measurement ID

Measurement ID

אני ממליץ להשאיר את ההגדרות כמו שמוצג כאן ואת התיבה של שליחת page view.

בטריגר נבחר שוב ב-All Pages

ALL PAGES

זהו! התקנתם את גוגל אנליטיקס יוניברסל וגם GA4 באתר שלכם.

איך לוודאת שהתקנתם גוגל אנליטיקס בצורה הנכונה באתר?

כדי לוודא שהנתונים באתר שלנו עוברים לגוגל אנליטיקס, נשתמש בתוסף חינמי של כרום שנקרא Google Tag Assistant

תג אססיסטנט

לאחר שתורידו אותו, גשו לדף הבית של האתר שלכם, בצד יופיע לכם התג של גוגל.
וכדי להפעיל אותו, לחצו על Enable, לאחר מכן תרעננו את הדף.

enable

ואז תראו מספר תגים, אחד מהם הוא התג של גוגל אנליטיקס – אם הוא מופיע בכחול או בירוק, זה אומר שהטמעתם נכון

אם התג יופיע באדום, כנראה שהייתה שגיאה במהלך ההתקנה ויש לחזור על המדריך שוב ולבדוק היכן טעיתם.

סיכום

במדריך זה עברנו צעד אחרי צעד על השימוש באנליטיקס, למה זה חשוב לכם כמשווקים ולמה אנחנו צריכים באמת גוגל אנליטיקס. עברנו גם על ההבדלים החשובים בין ה-UA ל-GA4 ופתיחת חשבון אנליטיקס. לאחר מכן, עברנו על הדרכים בהם ניתן להוסיף גוגל אנליטיקס באתר שלכם, ואם עקבתם כמו שצריך אחרי המדריך, תוכלו לחכות יום-יומיים ולהכנס לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס ולוודא שהחשבון פעיל ושהוא מודד טראפיק בצורה טובה.

בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו להתחיל בצורה חלקה ולקבל מידע רב ויעיל שיעזור לכם לקבל החלטות אסטרטגיות ונכונות לפעילות השיווקית שלכם, ועל כך במדריכים הבאים.

על הכותב

עדי גולן, מנהל קמפיינים בפיאלקוב דיגיטל, מתמחה בפרסום בכלים מתקדמים ואוטומציות.

פוסטים נוספים: