logo

077-9978050

איך אפשר לייצר יותר טראפיק לאתר שלכם?

בין אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני או אתר תדמית, הגדלת הטראפיק באתר צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות שלכם כבעלי עסק או כמשווקים. אתר האינטרנט שלכם הוא חלון הראווה המקוון שלכם, דרכו המבקרים יכולים להתרשם מהידע, מהמוצרים או מהשירותים שאתם מספקים, ללמוד יותר על מה שאתם מציעים, לבנות אמון במותג שלכם, ובסופו של דבר, להפוך ללידים וללקוחות.

חשוב להבהיר, חוויית משתמש איכותית חיונית, אך לא בהכרח תביא לאתר יותר משתמשים אם הם לא יכולים למצוא אותו מלכתחילה. מכל סך השיטות שקיימות לשיווק דיגיטלי וקידום של אתרי אינטרנט, יש כמה יעילות במיוחד, כאלו שממש יכולות לייצר תוצאות ולהביא לאתר תנועה בלתי פוסקת של משתמשים איכותיים ולידים חדשים, וכדי לעשות זאת, חייבים להתמקד בהן.

על חשיבות הגדלת התנועה באתר

ידוע, שבעולם של היום, אפילו עבור מפעלי שיש או חשמלאים, אתר אינטרנט הנו בגדר חובה. המשתמשים הרי יודעים לאתר מוצרים ושירותים, אבל באמצעות אתר אינטרנט אנחנו מאפשרים להם להכיר יותר את העסק. באופן אידיאלי, עיצוב אתר שמכוון את המשתמשים ומוביל אותם דרך משפך השיווק, הוא הדרך היעילה להגדיל את כמות ההמרות באתר, ומה שהופך את האתר לאינדיקטור חשוב ומניע לצמיחה העסקית.

למעשה, זה בדיוק הפרמטר שעשוי לסייע לבעל האתר לבחון את היעילות של פעולות השיווק הדיגיטלי שהוא מבצע, לאסוף תובנות על הקהלים שלו כדי לקבל החלטות, לשפר את הקידום האורגני של האתר, ליצור יותר לידים, להגדיל את כמות ההמרות ולקבל יותר לקוחות. אבל, ויש אבל גדול, כדי להשיג את כל היתרונות הללו צריך להעביר תנועה של משתמשים לאתר בדרך הנכונה, ולהתמקד בהנעת תנועה איכותית.

איך ליייצר תנועה לאתר

תנועה איכותית וחשיבותה

תנועה לאתר עוזרת בין היתר לשפר את הדירוג האורגני שלו, אבל כמקדם וכבעל עסק חשוב לוודא שהגידול בתנועה קשור גם לעלייה במעורבות ובאחוזי ההמרה. אם התנועה באתר גדלה, אבל שיעורי ההמרה ירדו, סימן שלא הגיעה לאתר התנועה הרצויה. בשורה התחתונה, המטרה של כל בעל עסק או משווק בדיגיטל בכל הנוגע לתנועה לאתר היא להביא יותר מבקרים שמתאימים לאתר, כאלו שיש להם הסבירות הגבוהה ביותר להמיר ללידים ולקוחות.

איך עושים זאת הלכה למעשה?

יש פעולות שחשוב שכל בעל אתר או מקדם יבצע על מנת להגדיל את הטראפיק באתר שלו. מדובר בעיקר על אופטימיזציה ועבודה שמתבצעת מאחורי הקלעים, הפן הטכני של מלאכת הקידום, שנועד ליצור את כוונת המשתמש הטובה ביותר לקידום האתר במנועי החיפוש.

לצד הפעולות שהכרחיות לכל אתר, חשוב לבנות אסטרטגיה שמותאמת באופן אישי לכל עסק על מנת להגדיר יעדים ומטרות, לוחות זמנים להשגתם, וכמובן, להגדיר את הקהלים שמעוניינים למשוך לבית העסק או למותג שמקדמים לו את האתר. ברוב המקרים, כאן מקדמים רבים כושלים בגלל היעדר הבנה שיווקית ולא רק תפעולית.

הצעד הראשון, שבלעדיו לא מתחילים לקדם תנועה לאתר

הדבר הראשון והחשוב מכל הוא לבדוק עם מה אנחנו עובדים. זהו שלב מאוד בסיסי, שבו בוחנים את האתר של הלקוח, באיזו פלטפורמה הוא נבנה, האם יש בו את התשתית המתאימה לקידום, ואילו צעדים ננקטו עד כה כדי להגדיל את התנועה הנכנסת. ברגע שיש הערכה טובה ומדויקת, אפשר לתאם ציפיות מול הלקוח ולבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי שמותאמת לו באופן אישי ומטרתה להגדיל את התנועה באתר.

הפעולות שכל בעל אתר חייב לבצע כדי לקדם את האתר ולהגדיל את התנועה האיכותית

זו כותרת גדולה – 'להביא תנועה לאתר' – וחשוב להבין, שיש הרבה מאוד פעולות שיש לבצע מאחורי הקלעים לפני ובמקביל לאלו שנעשים בפרונט, כלומר, אלו שהמשתמשים נחשבים אליהם.

ננסה לעבור על העיקריים שבהם:

הצעד החשוב ביותר שמרבית הלקוחות שמגיעים לחברות קידום ושיווק דיגיטלי הוא מחקר מילות מפתח, שנועד להביא את הקהלים הרלוונטיים בשלב החיפוש בגוגל לאתר. משמעות הדבר היא, שברגע שהמשתמשים יקישו את מילות המפתח שבחרנו לקדם, הם ייחשפו לאתר של הלקוח. כדי לעשות זאת בצורה מיטבית, חשוב להשתמש במילות מפתח עם כוונת משתמש גבוהה וזהה לתוכן בעמודי האתר, כולל תגי מטא. הדגש הוא על שילוב מילות מפתח בצורה טבעית שלא גורעת מהרעיון המרכזי או מסיחה את דעת המשתמש.

לצד מילות המפתח, במלאכת הפרונט יש לוודא שבאתר יופיע מידע עדכני ומעניין שרלוונטי לחיפוש של המשתמשים ונותן להם את המענה הטוב ביותר. זו למעשה הנקודה שבה מה שהאתר מציע וכוונת המשתמש נפגשים, והיא חייבת להיות תואמת לצרכים ולמטרות של שניהם. קורלציה נכונה תבטיח שהמשתמש יישאר באתר וימשיך לצרוך בו מידע.

בשלב הבא חשוב לוודא שהמשתמש יכול לנווט באתר בקלות ושמספקים לו חוויית משתמש גבוהה ביותר. הכוונה היא למכלול של אלמנטים, שכוללים עיצוב אתר, התאמה של האתר למכשירים שונים, ובעיקר לניידים, שילוב של טכנולוגיות שמקלות על הלקוח לתקשר עם בעל העסק, הנעה לפעולה, זמני טעינה ועוד.

תוכן איכותי חשוב מאוד להגדלת התנועה באתר

זה לא מספיק רק לפרסם תוכן. על מנת להביא תנועה איכותית לאתר, יש ליצור תוכן בלתי נשכח שמשאיר את המשתמש באתר וגורם לו להתעלם מכל הרעש שברשת, יתר המפרסמים והסחות הדעת. למעשה, תוכן שימושי ובלתי נשכח הוא אחת הדרכים המובילות להגדיל את התנועה לאתר, כי המשתמשים מחפשים תשובות ספציפיות, יסודיות ומדויקות. התעלמות מהצורך שלהם תוביל להתעלמות שלהם מהאתר.

השורה התחתונה היא, שכאשר אכפת לנו מהתוכן שאנחנו מייצרים, מפרסמים באופן קבוע וחוקרים מה הקהל של הלקוח רוצה לראות, תעבורת האינטרנט עתידה להשתפר ואיתה אחוזי ההמרה.

לא כל התנועה מגיעה לאתרי האינטרנט מגוגל. הרבה מאוד משתמשים מגיעים מהרשתות החברתיות

הפרסום ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ועוד הם למעשה פלטפורמות עוצמתית לשיווק דיגיטלי ומשיכת משתמשים, אבל כדי לנצל את הפוטנציאל שלהם לצורך העניין חשוב לפרסם תוכן מגוון באופן עקבי. זה יכול לכלול אינפוגרפיקות, סרטונים, פודקסטים ועוד מגוון סוגים של תכנים. במקביל חשוב ליצור אינטראקציה עם העוקבים, לתת להם מענה ולעורר דיונים ולפרסם מידע מפתה מהאתר כדי למשוך משתמשים לקריאה נוספת.

פרסום ממומן יעיל להגדלת מספר הכניסות לאתר

פרסום ממומן בגוגל ובמדיה החברתית יכול להיות דרך יעילה להגדיל את התנועה לאתר, אבל חשוב לדעת, שכל אפשרות מגיעה עם היתרונות והחסרונות שלה – למשל, משתמשים יכולים לחסום מודעות ברשת החברתית, ובתחומי עיסוק מסוימים, העלות לקליק עבור פרסום ממומן בגוגל יכולה להיות כל כך גבוהה, שהיא הופכת את ההשקעה לפחות כדאית. לכן, בבחירת אפיקי הפרסום חשוב להכיר היטב את כל האפשרויות שעומדות בפני המפרסם.

לדוגמה, בעת פרסום ממומן בגוגל, חשוב להתחיל עם קמפיין אחד וכמה קבוצות מודעות שונות המכילות את מילות המפתח שאליהן רוצים למקד הכי הרבה משתמשים. לאחר שהקמפיינים מתחילים, נדרש לבדוק כיצד קהלים מתנהגים עם מילות מפתח שונות, ולבחון האם מילת מפתח אחת הביאה רק לחשיפות, שלא הגדילו את התנועה לאתר, בעוד שמילת מפתח אחרת הביאה לקליקים והמרות.

פרט לגוגל ולרשתות החברתיות, פלטפורמות נוספות מבטיחות להגדיל את התנועה באתר

אחת הדרכים הפופולריות להגדיל את התנועה באתר ולבנות מותג אמין וחזק היא באמצעות כתבות בטאבולה ואאוטבריין. אלו פלטפורמות של שיווק באמצעות תוכן שמבטיחות כמות חשיפות מאוד גבוהה דרך אתרים ופורטלים גדולים ומוכרים, שמציגים למשתמשים "תוכן שעשוי לעניין אותך" או הצעות דומות. קראו עוד על קמפיינים בטאבולה ואאוטבריין.

קמפיין באאוטבריין

בחירת הקישורים הנכנסים לבניית פרופיל הקישורים בעלת משקל רב בקידום האתר

קישורים נכנסים נועדו להכניס לאתר תנועה מאתרים אחרים. חשוב להדגיש, שלא כדאי למלא את פרופיל הקישורים באתר בקישורים שאינם רלוונטיים או יעילים. חשוב לפנות לאתרים גדולים עם סמכותיות גבוהה, שיציעו את התוכן של האתר כמשאב נוסף ויאפשרו זרימה של משתמשים נוספים.

סיכום

אפשר לומר שהמשמעות של הגדלת התנועה באתר מצריכה מערך קידום ופרסום אסטרטגי מתוכנן ומוקפד מראש. ועדיין, כל המרכיבים והצעדים שצויינו כאן הם רק חלק מתמהיל הפעולות שיש לבצע על מנת להגדיל את התעבורה לאתר האינטרנט. יחד עם זאת, חשוב לציין, שעל מנת להגדיל את כמות התנועה באתר חשוב להתאזר בסבלנות, שכן יש פעולות שניתן לראות את השפעתן מיד, אבל אחרות, שצריך להמתין מעט כדי לראות את אפקט שלהן.

פרט לכך, לפני שמתחילים לעבוד בוחנים את נקודת הפתיחה של הלקוח והנכסים הדיגיטליים שלו, מגדירים מטרות וקובעים יעדים לפי לוחות זמנים ומתאימים את כל האסטרטגיה לתקציב שעומד לרשותו. מדובר בעבודה מורכבת ולא פשוטה, אבל בסופו של דבר, כאשר עושים אותה בצורה יסודית ומקצועית, החזר ההשקעה של הלקוח עולה, והתוצאות מתבטאות בצמיחה עסקית, כך שניתן לראות ולהרגיש את ההצלחה באופן מובהק.

פוסטים נוספים: