logo

077-9978050

איך לשפר המרות באתר ולהביא יותר לקוחות לעסק

אם אנחנו מפרקים את התחום של בניית אתרים אחד החלקים המעניינים ביותר בתחום הוא העולם של המרות. איך פעולה אחת קטנה שאנחנו מבצעים יכולה להגדיל את כמות הפניות שנקבל באתר באופן משמעותי ולעיתים גם להכפיל את כמות הפניות. כל קורס או תהליך של לימוד בניית אתרים אמור לכלול בתוכו את הנושא של המרות ולצערנו זה לא מתרחש בפועל בעולם האמיתי ובגלל זה במאמר הבא נעסוק באופן מעשי בכמה מהדרכים היעילות ביותר שיאפשרו לכם להגדיל את כמות הפניות והלידים שאתם מקבלו מהאתר. כל השיטות שמוצגות כאן עובדות מניסיון.

הכנתי רשימה של כמה פעולות שכל אחת מהן יכולה לשפר משמעותית את כמות הפניות מהאתר שלכם:

מספר טלפון בתפריט העליון

האמת הפשוטה היא שאנשים הולכים והופכים ליותר ויותר עצלנים. ככל שהיכולת ליצור קשר תהיה יותר קלה ומהירה כך הסיכוי שתקבלו פניה טלפונית יגדל, והדרך המהירה ביותר לאפשר ללקוח ליצור קשר היא באמצעות מספר טלפון בתפריט העליון. זה יעבוד בצורה טובה בעיקר כאשר אתם מקודמים בגוגל ולעיתים הגולש יכנס לאחר חיפוש של ביטוי הקשור לשירות שאתם מציעים וירים טלפון באופן מיידי, לעיתים גם מבלי לקרוא מה שכתוב בעמוד (אפשר לראות עליה משמעותית לנתון הזה מכניסות מהנייד).

אם אתם רוצים לקחת את זה לשלב הבא ולעלות רמה תפריט ניווט דביק יאפשר לגולש לראות את מספר הטלפון שלכם בכל נקודה ונקודה בעמוד, ואפשר גם להבליט את מספר הטלפון עם רקע צבע עם ניגודיות גבוהה כך שהמספר יבלוט לעין.

מספר טלפון בתפריט עליון

שורת יצירת קשר במובייל

אחת הדרכים היעילות ביותר שראיתי לשפר המרות במובייל היא על ידי הוספת שורת יצירת קשר המכילה גם את האפשרות ליצור קשר באמצעות וואטסאפ וגם את היכולת ליצור קשר טלפוני בלחיצת כפתור. חלק מהאנשים מעדיפים לדבר באופן טלפוני וחלק בוואטסאפ ואנחנו רוצים לאפשר להם ליצור קשר בצורה הנוחה ביותר עבורם. חלק מהאנשים גם ישלחו לכם וואטסאפ ב-11 בלילה (מדובר על ליד שבאופן רגיל הייתם מפספסים) והיכולת ליצור קשר ממש בקלות מהמובייל תגדיל באופן מאוד משמעותי את כמות הפניות שתקבלו.

סביר להניח שהשיטה הזאת תגדיל את כמות הפניות באופן הכי משמעותי מכל השיטות המוצגות כאן בעיקר באתרים שמקבלים כמות תנועה של לפחות 50% מהמובייל.

למי שרוצה ללמוד איך להוסיף שורת יצירת קשר בחינם באתר וורדפרס יש לכם כאן תוסף חינמי והדרכה על ההתקנה שלו – Mobile Contact Line

נגן וידאו

הוספת כפתור וואטסאפ (WhatsApp)

וואטסאפ הפכה להיות פלטפורמה מובילה ליצירת קשר ולתקשורת עם לקוחות. בעבר היה ניתן להשתמש בוואטסאפ רק בטלפון אבל היום באמצעות וואטסאפ ווב ותוכנת וואטסאפ למחשב רבים מהאנשים יכולים ליצור קשר גם מהמחשב. מומלץ ביותר להכניס לאתר כפתור וואטסאפ מהיר שיאפשר ליצור קשר גם מהטלפון הנייד וגם מהמחשב על מנת להגדיל את כמות הפניות שתקבלו.

טיפ נוסף למתקדמים זה לדאוג שבכפתור וואטסאפ במחשב יופיע גם מספר הטלפון של הוואטסאפ מאחר ולא כולם יודעים איך להשתמש בוואטסאפ ועל ידי רישום מספר הטלפון גם אנשים מבוגרים וגולשים ללא רקע טכני יוכלו ליצור קשר בוואטסאפ על ידי הוספת המספר לטלפון ויצירת קשר. חשוב מאוד גם שהכפתור יהיה כפתור דביק שיעקוב אחרי הגולש ויאפשר לו ליצור קשר מכל אזור בעמוד, שימוש באייקון וואטסאפ גם יהיה רעיון טוב ויעיל. 

כפתור וואצאפ

למי שרוצה ללמוד איך להוסיף שורת יצירת קשר בחינם באתר וורדפרס יש לכם כאן תוסף חינמי והדרכה על ההתקנה שלו – Fast Chat Button

נגן וידאו

טפסי יצירת קשר בראש העמוד

אם יש לכם באתר עמודי שירותים שמציגים באופן עיקרי את שירותי העסק ואפיון של מה שאתם מציעים מומלץ להכניס בראש העמודים האלו טופס יצירת קשר מיד לאחר הכותרת ופירוט ראשוני. על ידי הוספת טופס יצירת קשר בראש העמוד תוכלו לראות את כמות הפניות עולה באופן משמעותי. גם כאן אם אתם מקודמים בגוגל בצורה טובה אתם תראו שחלק מהיוזרים שנכנסים לאתר לא מקדישים זמן רב לקרוא את מה שאתם מציעים והם מעדיפים לקבל שיחה טלפון במקום עם פרטים על מה אתם מציעים. ככל שתקלו עליהם יותר לפנות אליכם כך יגדל הסיכוי שאם תקבלו את הפניה ואת הפרטים של הלקוח.

חשוב לציין שאם מדובר בעמוד שירותים ככל שהוא יותר ארוך מומלץ להכניס את טופס יצירת הקשר פעמים נוספות בעמוד. בעמודים ארוכים במיוחד מומלץ להכניס טופס יצירת קשר בראש העמוד, באמצע העמוד ובתחתית העמוד. אפשר לראות בעמודי נחיתה שהכנסת כמה טפסי יצירת קשר משפרת משמעותית המרות ואם אתם עוקבים אחרי זה תוכלו לראות שכל פנייה מגיעה מטופס שונה (ככל שהטופס יותר תחתון הפניה יותר רצינית). גם זה כנראה קשור לעניין של עצלנות הגולשים וככל שיותר קל ליצור קשר כך כמות הפניות גדלה. זה מתחזק בעיקר במובייל שיותר קשה ליצור קשר וטופס נוסף באמצע העמוד ובתחתית יכול לסייע בשיפור המרות.

טפסי יצירת קשר בעמודי בלוג

באתרים מקודמים בגוגל חלק משמעותי מהתנועה מגיע מעמודי הבלוג ולכן גם עמודי הבלוג צריכים לכלול הנעה לפעולה ואת היכולת ליצור קשר, במיוחד כאשר עמודי הבלוג מציגים תוכן הקשור לשירותים שאתם מציעים. נסו להיכנס עכשיו אל גוגל אנליטיקס ולצפות בעמודים בבלוג שמקבלים את כמות הכניסות הכי גדולה באתר, לאחר מכן לכו לעמודים אלו ושפרו אותם באופן משמעותי. תוסיפו סרטון וידאו, תמונות, אולי אפילו עוד תוכן המציג את השירותים שלכם ותדאגו להוסיף בחלק העליון של העמוד ואולי גם באמצע טופס יצירת קשר.

אם כמות התנועה שלכם מספיק גדולה אתם תתחילו לראות שאתם מקבלים פניות גם מעמודי הבלוג, חשוב לציין שבכל פנייה שאתם מקבלים אתם חייבים לדעת מה העמוד שממנו התקבלה הפנייה כדי לבצע מעקב להמרות. נקודה נוספת שחשוב לציין היא שהשיטה הזאת תעבוד בעיקר כאשר עמודי הבלוג שלכם רלוונטיים לשירותים שאתם מציעים. אם אתם מציגים גם תוכן שלא קשור לשירותים שאתם מציעים ואתם מוסיפים שם טפסי יצירת קשר חלק גדול מהפניות יהיה לא רלוונטי עבור העסק.

טופס יצירת קשר בעמודי בלוג

שימוש בפופאפים (Popups)

דרך נוספת לשפר המרות באתר היא היכולת לעשות שימוש בפופאפים. למי שלא יודע מה זה מדובר על חלון שנפתח באמצע המסך ומכסה חלק גדול מהמסך בזמן ששאר התוכן נהיה חשוך חלקית כך שכל הפוקס של העמוד נמצא בפופאפ שאתם יוצרים. אפשר ליצור פופאפ ברגע שהגולש מחליט לעזוב את העמוד, אפשר להפעיל אותו לאחר משך שהיה בעמוד ואפשר לפתוח אותו ברגע שהגולש נכנס לעמוד. בפופאפ אתם יכולים לנסות ולגרום לגולש להירשם לרשימת תפוצה, להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר, ליידע אותו על מוצר או שירות שאתם מציעים ועוד… 

רצוי להשתמש בטכניקה הזאת בזהירות כי Popup יכול להיות מעט מעצבן ואנחנו לא רוצים לעצבן יותר מידי ולגרום לגולש לעזוב את העמוד.

פופאפ

מה החיסרון של כל השיטות האלו?

אם יש לכם אתר שמקבל הרבה כניסות (לפחות כמה אלפים בחודש) ואתם הולכים ליישם את הטיפים שמופיעים כאן במאמר בצורה נכונה אתם הולכים להגדיל בוודאות את כמות הפניות שאתם מקבלים. הבעיה היא שאתם גם תגדילו את כמות הפניות הלא איכותיות. ככל שיותר קל ליצור אתכם קשר כך הרמה של הלידים שאתם מקבלים יורדת. חלק מהשיטות שמופיעות כאן יאפשרו ליצור אתכם קשר אפילו מבלי לדעת מה אתם מציעים ואתם תראו שהרמה של הפניות שאתם מקבלים יורדת.

זה יעבוד בצורה טובה לעסקים שעיקר הפעילות שלהם היא במכירות ולעסקים שהמחיר של השירותים שהם מציעים לא גבוה בהרבה ממחיר השוק. ברגע שהמחיר שלכם גבוה משמעותית מהמתחרים אז יכול להיות שהרמה של הפניות שתקבלו לא תהיה מספיק טובה עבורכם והדבר הבא שתצרכו ללמוד זה איך לשפר את הרמה של הלידים ולסנן לידים פחות רציניים.

על הכותב

יוחאי ירמיהו,עוסק בתחום של פיתוח אתרים ועיצוב גרפי כבר למעלה מ-15 שנה והבעלים של YYDevelopment. נינג'ה מומחה לוורדפרס, מפתח תוספים ותבניות בהתאמה אישית ומרצה בקורס וורדפרס Expert קורס בניית אתרים המקיף ביותר בישראל ללימוד בניית אתרים בוורדפרס.

יוחאי ירמיהו

פוסטים נוספים: