logo

077-9978050

איך ליצור ערוץ יוטיוב מקצועי ב-7 צעדים פשוטים

יצירה והכנה של סרטון איכותי זו רק חצי מהעבודה של קידום תוכן וידאו. הסרטונים חייבים לקבל את הבמה הנכונה כדי להיות נגישים עבור קהל היעד שלכם. מכיוון ש-YouTube זו פלטפורמת הסרטונים הפופולארית ביותר, לדעת איך לבנות ערוץ יוטיוב בצורה נכונה הוא כלי חיוני עבורכם ליצירה והפצה של סרטונים. זה לא מספיק להעלות סרטון ליוטיוב ולפרסם אותו בכמה קליקים. אתם צריכים להבין את הפעולות שמבצעים על הפלטפורמה של YouTube כדי להבטיח שהערוץ שלכם יתקדם בצורה הטובה ביותר.

ערוצי יוטיוב חיוניים עבור כל עסק שמחפש להגביר את מאמצי השיווק שלו בעזרת סרטונים דרך צבירת קהל בצורה אורגנית או פרסום ביוטיוב. על ידי הגדרת ערוץ YouTube יש לכם את המקום המושלם להעלות את הסרטונים ולשתף אותם עם קהל היעד הרלוונטי. במדריך הזה נעבור על השלבים ליצירת ערוץ יוטיוב איכותי. זה לא משנה אם אתם יוצרים ערוץ יוטיוב למטרות אישיות או עבור מותג מסוים, השלבים במדריך הזה יתאימו ל-2 סוגי הערוצים.

7 צעדים ליצירת ערוץ YouTube מקצועי

בעזרת הצעדים האלו תוכלו ליצור ערוץ יוטיוב משלכם. מעקב מדויק אחר השלבים וביצוע שלהם יעזור לכם לבנות ערוץ יוטיוב מקצועי שמציג את העסק או הארגון שלכם בצורה הטובה ביותר:

1. צרו את החשבון

כדי להתחיל, היכנסו ל: Youtube.com והיכנסו לחשבון הגוגל שלכם. כדי ליצור חשבון ביוטיוב אתם צריכים חשבון גוגל פעיל. בתחילת התהליך השאלה הראשונה שתישאלו היא: האם זה חשבון יוטיוב עסקי או חשבון אישי? התשובה לשאלה תעזור לכם להבין אם אתם צריכים להירשם עם מייל אישי או עסקי. לפני יצירת חשבון אתם צריכים לדעת מה המטרה של הערוץ שאתם יוצרים. תענו על השאלות הבאות:

  • איזה סוג של סרטונים אתם מתכננים לפרסם?
  • מי אתם רוצים שיהיו המנויים בערוץ?
  • איך אתם רוצים שהערוץ יהיה מוצג כלפי חוץ?

לאחר שתתחברו עם האימייל תוכלו לראות שהערוץ שלכם כבר הוקם. לחצו על הכפתור התאמה אישית של הערוץ כדי לפתוח את הדאשבורד של הערוץ שלכם ולהתחיל לסדר את ההגדרות של הערוץ העסקי. הדאשבורד של הערוץ הוא בעצם עמוד הניהול שלו, בו אתם מעלים סרטונים, מעלים את הבאנר והלוגו, מנתחים סרטונים ועוד.

צרו את החשבון

2. עדכנו את שם הערוץ והתיאור שלו

הדבר הבא שתצטרכו לעשות הוא לעדכן את שם הערוץ לשם המשקף את הנושא של הערוץ או את סוג התוכן שיעלה בו. פעולה זו תסייע לקהל היעד שלכם למצוא את הערוץ על ידי חיפוש שם העסק או הארגון שלכם. כדי להתחיל לחצו על מידע בסיסי בתפריט העליון – שם תוכלו לעדכן את שם הערוץ, התיאור וכתובת האתר שלכם.

מידע בסיסי

לדוגמה – זה המידע הבסיסי שמופיע בערוץ של פיאלקוב דיגיטל:

שם ותיאור

ודאו שאתם עורכים את שם הערוץ, התוכן וכתובת ה-URL כדי להפוך את הערוץ שלכם לייחודי למותג. בנוסף, הוספת כותרת אישית, תיאור וכתובת ערוץ מותאמת זו דרך מעולה לשפר את הקידום האורגני ביוטיוב. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות שהקהל שלכם עשוי לחפש ביוטיוב, זה יעזור לערוץ שלכם לקפוץ במנוע החיפוש.

3. תעלו את הלוגו והבאנר שלכם

לאחר מכן, נעבור לחלק של המיתוג הויזואלי של הערוץ כדי לתאר את החברה או העסק בצורה הטובה ביותר מבחינה חזותית. בחלק הזה יש לכם אפשרות להעלות 3 תמונות מיתוג: תמונה ראשית (לוגו), תמונת באנר וסימן מים של וידאו (Watermark – תמונה שצפה בצד הסרטונים שלכם כשהם מתנגנים). מומלץ להשתמש במדיה שקיימת כבר באתר שלכם ובעמודי הסושיאל האחרים של האתר או העסק כדי לשמור על שפה גרפית וטקסטואלית אחידה.

ערוצים עם מדיה באיכות גבוהה מזמינים יותר ונראים מקצועיים עבור גולשים שבאים דרך החיפוש ולאו דווקא מכירים את המותג באופן אישי. גולשים אלה עשויים לשים לב לערוץ באמצעות תמונה שקפצה להם בעין ולעקוב אחר הערוץ בעקבות המדיה המזמינה. כדי להעלות את התמונות לחצו על מיתוג הנמצא בסרגל הניווט בראש העמוד.

4. תעלו את הסרטונים שלכם

הגעתם למטרה המרכזית בהקמה של ערוץ יוטיוב לעסק – להעלות סרטונים. אחרי הכל, הקהל יעקוב אחר הערוץ והסרטונים שלכם רק אם יהיו בו סרטונים מעניינים, חדשניים ורלוונטיים. השלבים להעלאת סרטון הם פשוטים מאוד. שמרו את הסרטון שהכנתם במקום נגיש במחשב כדי שתוכלו למצוא אותו בקלות. לאחר מכן, לחצו על כפתור היצירה בפינת המסך. לאחר מכן יופי מסך המזמין אתכם לבחור את הקובץ שברצונכם להעלות.

לחצו על בחירת קבצים כדי לאתר את הסרטון ששמרתם במחשב שלכם. לאחר שבחרתם, YouTube תעלה את הסרטון באופן אוטומטי. העלאת הסרטון מתבצעת במשך כמה דקות אבל השלבים שצריך לבצע לאחר העלאת הסרטון הם קריטיים לתפוצה שלו לקהל שלכם.

5. בצעו אופטימזיציה לסרטונים

אופטימיזציה של סרטונים היא שלב מרכזי שמבטיח שהסרטונים שלכם מקוטלגים כמו שצריך בתוך הספרייה הענקית שנקראית YouTube, כך שהם יופיעו כשמישהו מקליד מילת מפתח רלוונטית במנוע החיפוש. בדומה לאופן שבו מקדמי אתרים SEO עובדים על דירוג אתר בגוגל, עליכם להקדיש זמן כדי לדרג את עצמכם במיקום גבוה ביוטיוב. YouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי גוגל) ולכן תרצו לוודא שאתם משתמשים כמו שצריך בכותרות, תיאור, תגיות, האשטאגים ומילות מפתח שתואמות למותג שלכם ולסרטון הספציפי שהעליתם.

עליכם להתמקד בכותרת הסרטון ובתיאור להוסיף מילות מפתח רלוונטיות לסרטון ולמותג ומומלץ גם להוסיף תמונה ממוזערת (Thumbnail) כדי לשפר את הנראות של הסרטון ולמשוך גולשים לצפות בו. דרך יעילה נוספת לבצע אופטימזיציה בתיאור הסרטון היא לחלק את הסרטון לקטעים בתיאור הסרטון, פעולה שמחלקת את הסרטון לקטעים, מסייעת לגולשים לדלג בסרטון לקטעים שרלוונטיים אליהם והופכת את הסרטון ליותר ידידותי עבור מנוע החיפוש של יוטיוב.

בנוסף, במסך ההמשך, רכיבים לסרטונים, שנמצא לאחר מסך הפרטים, ניתן להוסיף מסך סיום לסרטון או כרטיסים שצפים במהלך הסרטון כדי לקדם תוכן נוסף או תוכן שיווקי בסרטון. אם אתם לא יודעים איזה מילות מפתח מתאימות לסרטון ספציפי שאתם מעלים תוכלו להיעזר בכלים שמתמחים ב-SEO ליוטיוב כמו: TubeBuddy או VidIQ. כלים אלה יכולים לעזור לכם לאפיין את אסטרטגיית יצירת הסרטונים שלכם והעבודה הכללית בפלטפורמה של יוטיוב.

6. תבנו פריסה נכונה בעמוד שלכם (Channel Layout)

בלשונית הפריסה תוכלו לסדר את סדר הופעת הסרטונים בערוץ שלכם וזה בעצם האופן שבו הגולשים עוברים מסרטון אחד לשני. מומלץ לשים דגש על החלק הזה מכיוון שזה חיוני להשאיר צופים בערוץ אחרי שצפו בסרטון שאותו חיפוש. יש אפשרויות רבות של התאמה אישית שניתן לבצע בעמוד הפריסה ביוטיוב. לחצו על פריסה בתפריט העליון בסרגל הניווט בדף התאמה אישית של הערוץ.

בחלק הזה של בניית הערוץ, תוכלו להציג תוכן שונה לגולשים על סמך הסטטוס שלהם – אם הם מנויים או לא. לאנשים שלא מנויים לערוץ תוכלו להציג טריילר שימשוך אותם ללחוץ על Subscribe ולגולשים שכבר מנויים תוכלו להציג סרטון נבחר מהערוץ לפי החלטתם.

אפשרויות אלה מועילות לבנייה נכונה של הערוץ מכיוון שהן מאפשרות להציג למבקרים חדשים סרטון סקירה על הערוץ והעסק כדי לשכנע אותם להירשם. מנויים לא יצטרכו לראות את הטריילר מכיוון שהם כבר יודעים במה הערוץ שלכם עוסק, אז המנויים מקבלים סרטון רלוונטי אחר במקום. בנוסף, תוכלו להגדיר סרטונים נבחרים מהערוץ בחלק התחתון שנקרא אוספים.

7. צרו פלייליסטים מהסרטונים

פלייליסט זו דרך מצוינת להרכיב סרטונים מאותו נושא בערוץ שלכם ולעודד צפייה ממושכת של גולשים. אתם יכולים לקבץ פלייליסטים לפי נושא דומה ולהציג אותם בדף הבית של הערוץ ב-YouTube. פלייליסטים מעסיקים את הגולשים יותר זמן ומגדילים את זמן הצפייה שלהם בערוץ ובתוכן. ככל שהצופים יבלו יותר זמן בערוץ כך הם יתחברו יותר למותג. כדי ליצור פלייליסטים לחצו על הלשונית פלייליסטים בתפריט ואז על פלייליסט חדש בצד שמאל למעלה. לאחר מכן בחרו שם לפלייליסט והגדירו האם הוא יהיה זמין באופן ציבורי לכולם או שזה פלייליסט עם גישה מוגבלת.

פלייליסט חדש

כעת, לאחר שיצרתם את הפלייליסטים הרצויים, תוכלו להוסיף להם סרטונים מהערוץ. הרבה אנשים משתמשים בפלייליסטים כדי למצוא תוכן שקשור לתוכן שמעניין אותם. על ידי בניית פלייליסטים מדויקים לעוקבים שלכם תהפכו את הערוץ שלכם ליותר אטרקטיבי עבור הגולשים.

פלייליסטים

סיכום

עברנו על השלבים שצריך לבצע כדי לבנות בצורה המדויקת ביותר ערוץ יוטיוב למותג או לעסק שלכם. YouTube מציעה פוטנציאל עצום לכל עסק למשוך קהלים שמעולם לא שמעו עליכם. בעזרת סרטונים תוכלו להתחבר ולבנות מערכת יחסים עם משתמשים בדרך קרובה יותר מאשר טקסט. עם זאת, כדי לקבל באמת החזר השקעה ממשי עבור העסק שלכם והעלויות של ייצרו הסרטונים ובניית ערוץ היוטיוב שלכם תהיו חייבים לייצר עקביות ופרודוקטיביות בסרטונים בערוץ. אחרת הערוץ יהיה בזבוז משאבים או סתם תחביב.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla