logo

077-9978050

YouTube SEO: איך לדרג את הסרטונים שלכם ביוטיוב ולמשוך יותר צופים

וידאו הפך לחלק מרכזי בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי ולקידום אתרים. כדי להוציא את המקסימום מהסרטונים שיצרנו לעסק או לחברה שלנו אנחנו נשתמש בפלטפורמות ייעודיות לתוכן וידאו כמו יוטיוב. לצד פרסום ממומן ביוטיוב, נוכל להגדיל את החשיפה לסרטונים שלנו בפלטפורמה על ידי ביצוע פעולות מועילות עבור קידום אורגני ביוטיוב (YouTube SEO) על מנת שהסרטונים שלנו יקבלו דירוגים במילות המפתח הרלוונטיות בפלטפורמה. במאמר הזה נעבור על כל הנושא של קידום אורגני ביוטיוב ונעבר שלב אחר שלב על ביצוע SEO לסרטונים. אך קודם לכן, חשוב שנבין מה זה SEO ביוטיוב.

מה זה SEO לסרטוני יוטיוב ולמה זה חשוב?

קידום אורגני ביוטיוב (נקרא גם YouTube SEO) הוא תהליך של שיפור התוכן של הסרטונים שלכם ב-YouTube על מנת להגביר את הנראות של הסרטון כאשר אנשים מחפשים את הנושא של הסרטון ביוטיוב ובגוגל. ככל שהסרטונים שלכם ידורגו יותר גבוה במנועי החיפוש הללו, כך גדל הסיכוי שתקבלו יותר צפיות אורגניות ותמשכו משתמשים רלוונטיים לערוץ שלכם. YouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי גוגל). על מנת למצוא את הסרטונים שלכם אתם צריכים לקבל דירוגים גבוהים ולשם כך אתם צריכים לבצע אופטימיזציה של סרטונים עבור קידום סרטונים ביוטיוב. זה לא ממש שונה מקידום אתרים On-Page בגוגל, אבל אתם צריכים לדעת במה להתמקד.

אם קידום אורגני ביוטיוב מתבצע בצורה נכונה, אופטימיזציית תוכן שתבצעו לא תפגע בתוכן עצמו ובמסר שהסרטון בא להעביר וזה גם יבטיח לכם שהסרטון יקבל חשיפה אורגנית ויגיע לקהל הנכון. האופטימיזציה שתבצעו לסרטונים שלכם ביוטיוב תשפר את הדירוגים עבור מילות המפתח הרלוונטיות ותיצור השפעה לאורך זמן.

YOUTUBE SEO1

אופטימיזציה לכותרות בסרטונים לקידום אורגני ביוטיוב

הכותרת תמיד תהיה קריטית עבור SEO, גם באופטימיזציה לסרטוני יוטיוב. בחלק הזה נעבור על שאלות הנפוצות ביותר ששואלים כשכותבים כותרת לסרטון יוטיוב. התשובות לשאלות יעזרו לכם ליצור את הכותרת הנכונה ביותר גם מבחינת המסר וגם מבחינת הקידום האורגני ביוטיוב:

1. מה האורך המומלץ של כותרת ביוטיוב?

כותרות תמציתיות הן מומלצות והכותרת האידיאלית ליוטיוב כוללת לפחות מילים ומקסימום 60 תווים. כותרת ארוכה יותר עלולה להיחתך ולא להיות מוצגת במלואה בחיפוש ולכם גם לא תעביר את המסר שלכם. מצד שני, אם הכותרת שלכם תהיה קצרה מדי, אתם לא תספק ל-YouTube את ההקשר כדי לזהות על מה מדבר הסרטון.

2. אילו מילות מפתח צריך לכלול בתוך הכותרת?

בסרטונים ביוטיוב צריך לכלול את מילת המפתח הראשית של הסרטון ולמקם אותה כמה שיותר קרוב לתחילת הכותרת. העיקרון הזה זהה לבנייה של כותרות ב-SEO לפוסטים ולדפים באינטרנט וזה עובד מעולה גם בסרטונים.

3. האם צריך לעשות שימוש במילת מפתח מדויקת?

מומלץ לתמיד להשתמש במילת המפתח הראשית בצורתה המדויקת ולאחר מכן לראות אם ניתן לשלב וריאציות נוספות. למשל: אם מילת המפתח שלכם היא "פרסום ביוטיוב", וריאציות אחרות של מילת המפתח יכולות להיות: "פרסום ממומן בפלטפורמה של יוטיוב" או "פרסום ממומן ביוטיוב" וכו'.

4. איך מבצעים אופטימיזציה כדי להגדיל את ה-CTR?

כאשר מתכננים את התוכן של הסרטון שלכם, אל תסתכלו רק על הקידום האורגני של הסרטון אלא גם כיצד לגרום לאנשים ללחוץ ולצפות בו. אפשר לקרוא ל-SEO ביוטיוב הרחבה של רצונות והתנהגויות של הצופים. כדי להגדיל את ה-CTR בסרטונים שלכם השתמשו במילות פעולה שמושכות את תשומת הלב של הגולשים, אל תשתמשו בכותרות פרובקטיביות ומוגזמות ושלבו מספרים בתוך הכותרת שלכם (לדוגמא: 6 הטיפים הכי טובים לקידום אורגני ביוטיוב).

אופטימיזציה לתיאור בסרטונים לקידום אורגני ביוטיוב

האפשרות לתאר למנועי החיפוש ולצופים במה הסרטון שלכם עוסק ועל מה הוא מדבר זו אפשרות יעילה במיוחד. התיאור של הסרטון ביוטיוב זה המקום שבו אתם מספקים את ההקשר לכותרת. תיאור סרטון מותאם ליוטיוב יכול להשפיע על הדירוג והמיקום בחיפוש יוטיוב ולעזור לכם להציג את הסרטון בפני קהל היעד. הנה כמה דברים שצריך לדעת על אופטימיזציה לתיאור סרטון ב-SEO ביוטיוב:

1. אילו מילות מפתח צריך לכלול בתיאור הסרטון ואיפה למקם אותם?

בתיאור הסרטון מומלץ לכלול את מילת המפתח הראשית שמתאימה לסרטון ב-25 המילים הראשונות של התיאור ובהתאם לאורך התיאור ניתן להוסיף אותה 2-4 פעמים נוספות. מומלץ לשלב מילות מפתח נוספות וגם מילות מפתח זנב ארוך לכל אורך תיאור הסרטון.

2. מה האורך המומלץ לתיאור הסרטון?

תיאור הסרטון שלכם ביוטיוב צריך להיות לפחות 200-250 מילים. YouTube מגבילה את התיאור ל-5000 תווים שזה בערך 1000 מילים (כמו פוסט קצר בבלוג). אל תתקמצנו במילים בתיאור ותנצלו את הבמה כדי להעביר לצופים את כל המידע הרלוונטי על הסרטון.

3. איזה מידע צריך להכניס לתוך התיאור של הסרטון?

בתיאור הסרטון אתם צריכים להתמקד בערך שהצופה שלכם יקבל מצפייה בסרטון. בסרטוני הדרכה ולמידה ציינו בפני הגולשים מה הם הולכים ללמוד. אם אתם מפרסמים סרטון מוצר, הסבירו את הבעיה שהמוצר שלכם פותר. בסרטוני מידע תתארו על איזה שאלות הסרטון עונה. בתחילת התיאור תכתבו הקדמה משכנעת. זה צריך להיראות כמו הרחבה של הכותרת ולהיכתב בצורה של קריאה לפעולה. חלק זה מופיע כקטע בתוצאות החיפוש של יוטיוב.

4. אילו אלמנטים נוספים כדאי להוסיף בתיאור הסרטון?

מומלץ להשתמש בחלוקת הסרטון לזמנים בתיאור של הסרטון ביוטיוב. חלוקת הסרטון לזמנים מאפשרת לגוגל וליוטיוב לפלח את הסרטון ולחלק אותו לפרקים כדי לכוון יותר טוב את הצופים למה שהם רוצים לראות. אם אתם רוצים לקשר את הסרטון לאתר שלכם או לעמוד סושיאל, מומלץ לשים את הקישור בתיאור הסרטון. בנוסף, מומלץ לשים את מילת המפתח קרובה להתחלה של תיאור הסרטון כדי שהיא תוצג כטקסט מודגש בתוצאות החיפוש.

איך מחלקים את הסרטון לזמנים? פשוט מאוד, רושמים את השעות של כל חלק ויוטיוב מסדר את הפרקים לבד, לדוגמא:

1. 08:00-00:00 – פתיחה + הסבר על Cloudways

5. מה המבנה המומלץ ביותר עבור תיאור הסרטון?

  • התחילו עם הקדמה משכנעת של 2-3 משפטים של מה הצופה בסרטון ירוויח מצפייה בו.
  • כתבו תיאור ברור ומפורט של כ-100 מילים על מה שהצופה יקבל מהסרטון (תשובות לשאלות, בעיות שנפתרו וכו').
  • ספרו לצופה מה לעשות הלאה והיכן למצוא אתכם או מידע נוסף על הנושא.
  • סגרו את התיאור עם קישור רלוונטי לאתר או לרשת החברתית שלכם.
אופטימיזציות לתיאור הסרטון ביוטיוב

אופטימיזציה עם תגיות בסרטונים לקידום אורגני ביוטיוב

תגיות ביוטיוב הם מקום מעולה לשילוב של מילות מפתח. בעזרת התגיות תוכלו לכוון את האלגוריתם של יוטיוב לכיוון הנושא של הסרטון שלכם. כמה טיפים לשימוש נכון בתגיות:

  • התגית הראשונה צריכה להיות מילת המפתח המרכזית.
  • צרו תגית עבור כל מילת מפתח משנית.
  • אפשר להוסיף תגיות עם מונחים קשורים שיעזור ליוטיוב להבין את ההקשר.
  • מומלץ שכל תגית תכלול 2-3 מילים.
  • אין הגבלה לכמה תגיות אפשר להוסיף לסרטון. כל עוד מספר התווים הכולל לא עולה על 400. יחד עם זאת, יותר מדי תגים עשויים לבלבל את האלגוריתם אז מומלץ להשתמש בכמות של 5-10 תגיות לסרטון.
שימוש בתגיות בסרטוני יוטיוב

הגדלת החשיפה והתפוצה של סרטונים ביוטיוב עם האשטאגים

יוטיוב התחילה כפלטפורמה חברתית לשיתוף של סרטוני וידאו. בדיוק כמו ברשתות חברתיות אחרות, האשטאגים עוזרים לגולשים לזהות תוכן מסוים הקשור לנושא ספציפי. על ידי הוספת Hashtag, אתם מציעים דרך נוספת לגולשים למצוא את הסרטונים שלכם.

איך משתמשים בהאשטאגים ביוטיוב?

אתם יכולים להשתמש בהאשטאגים בכותרות ובתיאור של הסרטון. אני ממליץ להשתמש רק בתיאור מכיוון שבכל מקרה האשטאגים ששמתם בתיאור יופיעו גם מעל לכותרת הסרטון. במידה ובחרתם לשלב האשטאגים בכותרת הם יופיעו בה גם בתוצאות החיפוש. אני אמנם משתדל שלא לשלב האשטאגים בכותרת אבל להרבה משווקים זה עובד מעולה.

שימוש בהאשטאגים בסרטוני יוטיוב

להשתמש במילות מפתח בתוך הסרטון עצמו

הקפידו לומר את מילת המפתח סרטון עצמו. כמו כן, שלבו מילות מפתח משניות לכל אורך הסרטון. האלגוריתם של יוטיוב מקשיב ומתמלל אוטומטית את המלל שלכם. המכונה שאחראית על תמלול הסרטון שלכם מנסה לזהות מילות מפתח והקשר שלהם לסרטון כדי לדרג בצורה נכונה את הסרטון שלכם במנוע החיפוש של יוטיוב. עדיף להשתמש במשפטים קצרים וברורים כדי להדגיש את מילת המפתח. בנוסף, ניתן לקחת את התמלול האוטומטי של יוטיוב ולשלב אותו בסרטון ככתוביות. כך, תוכלו להיות בטוחים שמילות המפתח שלכם משולבות בצורה נכונה.

6 שאלות על SEO ביוטיוב שכל בעל ערוץ יוטיוב שואל את עצמו

לאחר שעברנו על אופטימיזציה לכל אחד מהחלקים שמרכיבים סרטון יוטיוב, כעת נעבור על שאלות נוספות שבעלי ערוצים ביוטיוב שואלים תמיד כדי לשפר ולקדם את הסרטונים שלהם במנוע החיפוש של יוטיוב וגוגל בצורה טובה יותר:

1. האם השם של הקובץ (לפני שעולה לערוץ) הוא משמעותי?

כן. YouTube בודקת את שם הקובץ לצורך רלוונטיות לנושא ולמילת המפתח הראשית. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם בשם של קובץ הווידאו לפני שאתם מעלים אותו ליוטיוב.

שם הקובץ לפני שהוא עולה ליוטיוב

2. כמה חשוב לעשות שימוש בטאמבניילים לסרטונים?

התמונה הממוזערת (טאמבנייל) היא פחות קריטים עבור קידום אורגני ביוטיוב, אבל היא מאוד יעילה למשיכת צופים והעלאת ה-CTR. תמונה ממוזערת מושכת תשומת לב ויכולה להעביר מסר. לעיתים קרובות, ההחלטה האם לצפות בסרטון מסוים מתקבלת על ידי הגולש לפי הטאמבנייל ואם הוא משך אותו מספיק ולכן מומלץ מאוד להשקיע בטאמבנייל מעוצב ואיכותי.

טאמבניילים ביוטיוב

3. איפה מומלץ לשתף את הסרטונים לאחר העלאה?

לאחר שתפרסמו את הסרטון שלכם ביוטיוב, תוכלו לשתף ולקדם אותו בכל מקום ובכל זמן – שיתוף לקבוצת וואטסאפ, פרסום בקבוצות טלגרם, פרסום באתר שלכם, שיתוף לרשתות החברתיות, פרסום דרך אימייל מרקטינג ועוד.

4. מתי צריך להשתמש בפלייליסטים (Playlists)?

פלייליסטים (Playlists) יכולים לעזור להשאיר אנשים בערוץ שלכם ולגרום להם לצפות ביותר מסרטון אחד. זה יכול לעזור להגדיל את זמן הצפייה של ערוץ יוטיוב שלכם. מומלץ ליצור פלייליסטים בנושאים קשורים על מנת שהרלוונטיות בערוץ אצל הגולש תישמר לאחר צפייה בסרטון.

שימוש בפלייליסטים ביוטיוב

5. מתי צריך להשתמש במסך סיום (End Screen)?

מסך סיום (End Screen) יכולים לעזור לכם להגביר את המעורבות וחשוב מאוד להוסיף אותם בכל סוף של סרטון. זהו מקום מצוין להוסיף קריאה לפעולה, להראות לצופים את הדרכים השונות ליצור איתכם קשר ולתת להם אפשרות להמשיך לצפות בסרטונים נוספים או לעבור לעמודים רלוונטיים. השתמשו במסך הסיום כדי לעודד גולשים ללחוץ על:

  • כפתור הרשמה למנוי
  • הסרטון הבא בפלייליסט
  • ערוץ וידאו נוסף שאתם רוצים לקדם
  • אתר חיצוני
מסך סיום ביוטיוב

6. איך להשתמש בכרטיסיות ביוטיוב?

יוטיוב מציעה לכם אלמנטים אינטראקטיביים שניתן להוסיף לסרטון שלכם כדי לקדם תוכן אחר ישירות מתוך הסרטון. כרטיסיות יכולות גם לחלק סקטון ארוך לקטעים. אבל, אתם צריכים להיזהר לא להסיח את דעת הצופה מהתוכן המוצג הסרטון שלכם. YouTube ממליצה להשתמש בכרטיסיות רק בחלק האחרון של הסרטון. הוסיפו כרטיסיות לסרטונים קיימים כדי לגרום לאנשים להתעניין בסרטונים חדשים או בסרטונים בעלי פוטנציאל מעורבות גבוה. תזהו היכן גולשים נוטשים בתוך הסרטונים ותמקמו את הכרטיסיות ממש לפני מיקום הנטישה כדי לנסות להשאיר את הצופים זמן רב יותר בסרטון.

ודאו שהטקסט בכרטיסיה שלכם כתוב בצורה משכנעת. כרטיסיה היא כמו דף נחיתה או פופ אפ שקופץ באתר לפני שגולשים עוזבים. מומלץ להדגיש בכרטיסיות מה הגולש יקבל אם ילחץ על הכרטיס ולשלב גם קריאה לפעולה. דבר נוסף שצריך לזכור הוא שאנשים צריכים לדעת שהסרטון הבא שאתם מקדמים בכרטיסיות או כל תוכן אחר שבחרתם להציב שם – קשור בצורה ישירה לסרטון שבו הם צופים כעת.

כרטיסיות ביוטיוב

לסיכום

עברנו על כל מה שחשוב לדעת ב-SEO של סרטוני YouTube. בדיוק כמו בפוסטים ועמודים באתר אינטרנט, הכל מתחיל במילות המפתח אותם אתם רוצים לקדם. את מילות המפתח הללו אתם צריכים לשלב בכותרות, בתיאור הסרטון, בתגיות, בהאשטגים ובמקומות אסטרטגיים נוספים. עברו על כל הסעיפים במאמר הזה כדי לעבות את התוכן בסרטונים שלכם ביוטיוב ולהגדיל את התפוצה לסרטונים באמצעות קבלת דירוגים טובים יותר ברשת החיפוש של יוטיוב וגם בזו של גוגל.

שאלות ותשובות - YouTube SEO

כן, קידום אורגני עבור סרטוני יוטיוב הוא חיוני כדי להביא את קהל היעד הרלוונטי לסרטון שלכם. הפלטפורמה מתפקדת גם כמנוע חיפוש ורבות מהשיטות המומלצות לקידום אתרים בגוגל חלות גם ביוטיוב.

קידום אורגני הוא הדרך שבה אתם משיגים תנועה אורגנית לסרטון שלכם ולערוץ שלכם. זה לוקח זמן להגיע לדירוגים גבוהים, אבל אם תבצעו את הפעולות במאמר הזה תגדילו את הסיכויים שלכם משמעותית לקידום הסרטונים שלכם ביוטיוב.

הכי חשוב בקידום אורגני ביוטיוב זה להתאים את מילת המפתח הראשית שלכם לכוונת החיפוש של הגולשים ולוודא שמילת המפתח מופיעה בכל המקומות הרלוונטיים – כותרת הסרטון, תיאור הסרטון, האשטאגים, תגיות, השם המקורי של הקובץ ועוד.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla