גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אינטרנט המספק סטטיסטיקות וכלים אנליטיים על האתר שלכם. Google Analytics מאפשרת למשתמשים לעקוב עד 200 מדדים שונים כדי למדוד את ביצועי האתרים שלהם.
בעוד שמדדים מסוימים עשויים להיות בעלי ערך רב יותר לעסקים מסוימים מאחרים, חלק מהמדדים פחות רלוונטים. לכן הכנו לכם את מילון מונחים רלוונטים לגוגל אנליטיקס, לפניכם חלק מהמדדים הפופולריים ביותר:
מילון מונחים לגוגל אנליטיקס - מהדורת 2023
חשבון (Account)
החשבון שלכם הוא המקום שבו הכל קורה ב-Google Analytics, תהיה לכם גישה לחשבון יחיד ששומר נתונים עבור האתר שלכם, אבל אם אתם מנהלים אתרים מרובים שאינם קשורים ישירות אחד לשני, ניתן לאחסן אותם בחשבונות נפרדים. לדוגמה, אם אתם מנהלים את אתר החברה שלכם ואת הבלוג האישי שלכם במקביל, ניתן לשתף חשבונות (והנכסים שלהם) עם מספר משתמשים.
נכס (Property)
נכסים נוצרים בתוך חשבון גוגל אנליטיקס. כל נכס מייצג מופע של מזהה המעקב המשמש לאיסוף נתונים מאתר, קבוצת אתרים, אפליקציה לנייד ועוד. כל נכס יכלול נתונים שנשלחו למזהה המעקב המשויך. לאחר איסוף הנתונים, הם מעובדים בתצוגת הדיווח (או בתצוגות) שנוצרו מתחת לנכס.
משתמש חדש (New User)
אנשים שביקרו באתר שלכם בפעם הראשונה בטווח התאריכים שנבחר. מכיוון שמשתמשים מבוססים על קוד המעקב של Google Analytics וקובצי Cookie בדפדפן, חשוב להדגיש שאנשים שניקו את קובצי ה-Cookie שלהם או ניגשו לאתר שלכם באמצעות מכשיר אחר ידווחו כמשתמש חדש.
ביקור (Session)
ביקור בודד באתר, המורכב מצפייה אחת או יותר בדף, יחד עם אירועים, עסקאות מסחר אלקטרוני ואינטראקציות אחרות. פסק הזמן המוגדר כברירת מחדל להפעלה הוא 30 דקות, מה שאומר שאם מישהו לא פעיל באתר שלכם במשך יותר מ-30 דקות, תדווח על הפעלה חדשה אם הוא יבצע אינטראקציה נוספת, למשל, צפייה בדף אחר.
דפים פר ביקור (Page per Session)
מדד של מעורבות משתמשים המציג את המספר הממוצע של צפיות בדף בכל ביקור.
תצוגת דף (Page View)
תצוגת דף מדווחת כאשר דף נצפה על ידי משתמש באתר האינטרנט. בדוח הדפים של Google Analytics, כברירת מחדל, הדפים שלך מסודרים לפי פופולריות על סמך צפיות בדפים. זה מאפשר לראות באיזה תוכן צופים בתדירות הגבוהה ביותר.
משתמשים פעילים (Active Users)
משתמשים פעילים הם מספר המשתמשים המעורבים באתר שלכם. כדי להיחשב פעיל (או מעורב), משתמש צריך להיות במוקד דף האינטרנט, למשך שנייה אחת לפחות.
חלון שיוך (Attribution)
ייחוס מאפשר לשלוט כיצד ניתן הקרדיט על המרה לערוצי השיווק שהובילו לביצוע הפעולה. Google Analytics מספק מגוון מודלים של ייחוס בדוחות 'פרסום', ותוכל להגדיר את דוחות הייחוס המוגדרים כברירת מחדל באמצעות 'הגדרות ייחוס' על ידי ניווט אל 'מנהל מערכת'. ייחוס מחשיב את הערוצים (ומקורות התנועה) שבהם נעשה שימוש במספר הפעלות עבור משתמש. אתם יכול להגדיר את כמות הנתונים ההיסטוריים הכלולים בדוחות באמצעות חלון המבט לאחור. למידע נוסף על ייחוס ב-Google Analytics.
עוגייה (Cookie)
קובץ Cookie הוא פיסת מידע המאוחסנת בדפדפן של אתר אינטרנט. Google Analytics משתמשת בקובצי Cookie כדי לזהות משתמשים. אם למישהו אין קובץ Cookie קיים, יווצר קובץ Cookie חדש והוא יופיע כמשתמש חדש בדוחות שלך. אם למישהו יש קובץ cookie קיים, הוא ידווח כמשתמש חוזר ותפוגת ה-cookie תעודכן.
צירוף משתמשים (Acquisition)
אתם יכולים להבין איך אנשים מוצאים את האתר שלכם באמצעות דוחות הרכישה. הדוחות מציגים נתונים המבוססים על המקור ואמצעי הגעה לאתר של הגולשים שלכם, יחד עם מאפייני רכישה נוספים. ישנם דוחות יעודיים לתנועה הממומנת שלכם דרך גוגל אדס, תנועה אורגנית מגוגל (SEO) רשתות חברתיות ועוד.
משך ביקור ממוצע (Average Session Duration)
מספק תצוגה ברמה העליונה של משך הזמן שהמשתמשים מבלים באתר שלכם. לדוגמה, אם היו שני משתמשים, אחד שבילה שלוש דקות באתר שלך ואחר שבילה דקה אחת, אז יהיה לך משך הפעלה ממוצע של שתי דקות. Google Analytics אינו סופר זמן עבור הדף האחרון שנצפה במהלך הפעלה. משמעות הדבר היא שמשך ההפעלה הממוצע נוטה להיות נמוכה יותר מכמות הזמן בפועל שאנשים מבלים באתר שלכם.
יציאה (Bounce)
יציאה מאותו דף מדווחת כאשר ההפעלה של משתמש מכילה רק צפייה אחת בדף. הרעיון הוא שמישהו מגיע לאתר שלך והוא 'קופץ' ועוזב לאחר צפייה בעמוד בודד בלבד, בלי שביצע שום פעולה.
Bounce Rate – זהו אחוז הביקורים שהסתיימו בדף הכניסה ללא שום פעולה, מתוך כלל הביקורים באתר.
המרה (Conversion)
המרה מדווחת בכל פעם שמשתמש משלים יעד או מבצע רכישה במהלך הפעלה. כל יעד ידווח על המרה אחת לכל ביקור, בעוד שכל עסקה מדווחת.
מכשיר חוצה (Cross Device)
דיווח חוצה מכשירים ב-Analytics לוקח בחשבון אנשים שביקרו באתר שלכם מספר פעמים ממכשירים שונים. במקום לראות מדדים ב-Analytics שמציגים שני ביקורים נפרדים (למשל, אחד במחשב שולחני והשני בנייד), תוכלו לראות מתי משתמשים ביקרו באתר שלכם משני מכשירים שונים. על ידי הבנת האינטראקציות הללו של המכשיר כחלק מחוויית לקוח רחבה יותר, אתם יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי מוצרים ושיווק.
דמוגרפיה (Demographics)
ניתן להגדיר את Google Analytics כך שיכלול נתונים דמוגרפיים של משתמשים, כמו גיל ומין. על מנת לאסוף נתונים דמוגרפיים בדוחות שלך, עליך להפעיל את 'תכונות הפרסום' על ידי ניווט אל 'מנהל מערכת', לאחר מכן 'פרטי מעקב' ובחירה ב'איסוף נתונים'.
קטגוריית מכשיר (Device Category)
קטגוריית מכשירים מאפשרת לך לצפות בביצועים על סמך המכשירים השונים שאנשים משתמשים בהם כדי לחוות את האתר שלכם. אתם יכולים לראות הפעלות המתרחשות במחשב שולחני (הכולל גם מכשירי מחשב נייד), טאבלט ובנייד.
מאפיין (Dimension)
מאפיין בגוגל אנליטיקס הוא תכונה של נתונים. אם תפנו את הזמן כדי להסתכל על הממדים שלכם ביתר פירוט, תוכלו ללמוד הרבה על המשתמשים שלכם, כולל היכן בעולם הם מבוססים, השפה שהם מדברים, המכשיר שבו הם משתמשים כדי לגשת לאתר שלכם ועוד הרבה יותר.
המרות מסחר אלקטרוני (Ecommerce Conversion)
המרה של מסחר אלקטרוני מתרחשת כאשר מישהו רוכש בהצלחה במהלך הפעלה. ל-Google Analytics יש מגוון של מימדים ומדדים של מסחר אלקטרוני לדיווח על פעילות המסחר האלקטרוני של האתר שלכם.
אירוע (Event)
אינטראקציה (או תכונה) מותאמת אישית שעוקבים אחריה מהאתר שלך אל Google Analytics, לדוגמה, מעקב אחר השמעות של סרטון מוטמע. כל אירוע יכול לכלול עד שלושה מימדים ('קטגוריית' האירוע, 'פעולה' ו'תווית' אופציונלית) ומדד ('ערך' האירוע האופציונלי). אירועים דורשים מעקב אחר הטמעה מותאמת אישית ולאחר מכן מדווחים בתוך דוחות ה'התנהגות' הסטנדרטיים. ניתן להשתמש באירועים גם כדי להגדיר יעדים מבוססי אירועים.
מטרה (Goal)
מטרות משמשות למעקב אחר הפעולות הרצויות באתר שלך. לדוגמה, הרשמה לניוזלטר הדוא"ל שלך, הגשת פניה או הרשמה כחבר. ניתן להגדיר יעדים בתוך גוגל אנליטיקס ויכולים להתבסס על אנשים שנוסעים לעמוד (או דפים) מסויימים, מפעילים אירוע, סשנים של משך זמן מסוים או צופים במספר מסוים של דפים.
מכה (Hit)
היא הדרך שבה הנתונים נשלחים ל-Google Analytics לפני שהם מעובדים בדוחות שלך. סוג ההיט הנפוץ ביותר מתרחש כאשר דף נצפה באתר שלך. התאמות נשלחות גם ל-Google Analytics עבור סוגים אחרים של אינטראקציות, כולל אירועים.
ערך חיים (LTV)
מדדי ערך החיים, כולל הכנסה לכל משתמש לכל חיים והכנסה לכל החיים, מציגים לך את הערך הכולל על סמך משתמשים, במקום פעילויות באתר.
מקור (Source)
מקור הוא אחד מארבעת המימדים העיקריים (יחד עם מדיום, מסע פרסום וערוץ) לדיווח ולניתוח כיצד אנשים מצאו את האתר שלכם. המקור אומר לכם היכן נראתה ההודעה. לדוגמה, מקור של 'גוגל' יציין שמישהו מצא את האתר שלך לאחר ביצוע חיפוש בגוגל. ניתן להשתמש במקור בשילוב עם מדיום לקבלת תובנות מפורטות יותר, לדוגמה, מקור של 'google' ואמצעי של 'מחיר לקליק' ידווחו עבור קליקים בתשלום ממסעות הפרסום שלך ב-Google Ads.
אמצעי הגעה לאתר (Medium)
אמצעי הגעה לאתר הוא אחד מארבעת המימדים העיקריים (יחד עם מקור, מסע פרסום וערוץ) לדיווח ולניתוח כיצד אנשים מצאו את האתר שלך. Medium אומר לך כיצד הועברה ההודעה. לדוגמה, 'אורגני' לתעבורת חיפוש חינמית, 'מחיר לקליק' עבור עלות לקליק ו'הפניה' עבור קישורים נכנסים מאתרים אחרים.
הפניה (Referral)
הפניה מדווחת כאשר משתמש לוחץ לאתר שלך מאתר צד שלישי אחר. דוח ההפניות מאפשר לך לראות את כל האתרים (לפי דומיין) ששולחים לך תנועה. יש אפשרות גם להתעמק בדוח ההפניות כדי לראות את 'נתיב ההפניה' המאפשר לך לראות את הדפים הנפרדים המקשרים לאתר שלך.
סיכום
Google Analytics הוא הכלי המוביל לניטור וניתוח התנועה באתר שלכם. הוא נותן כמות עצומה של מידע על מי מבקר באתר , מה הם מחפשים ואיך הם מגיעים לאתר שלכם, וזה ללא ספק כלי שכל בעסק עסק/משווק/בעל אתר אינטרנט חייב לדעת ולהכיר לפחות ברמה הבסיסית. ולכן אתם חייבים לשלוט במונחים שלו בשביל להבין את הנתונים שיש בו
על הכותב
בן כנעני, מנהל קמפיינים בפיאלקוב דיגיטל. בן 26, אופטימייזר מספר 1 ומנהל קמפיינים בנשמה. אוהב ספורט ואת האוכל של אמא