logo

077-9978050

מדריך הטמעת Analytics Enhanced Ecommerce בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס זו אחת המערכות העיקריות המשמשות אתרים וחנויות כיום. היא מספקת תובנות עם שפע של ניתוחים לגבי התנועה והגולשים באתר וגם ניתוחים הקשורים למסחר אלקטרוני. כל המידע שהיא מספקת יכול לשמש אתכם, בעלי חנויות איקומרס, כדי להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את ההמרות. אם אתם בעלי חנות אונליין חדשה ואתם פוגשים לראשונה את Google Analytics, הכלי עלול לבלבל אתכם בגלל עומס המידע והדוחות הטכניים שקשה להבין בהתחלה. במדריך הזה תלמדו איך להגדיר את גוגל אנליטיקס עבור חנות איקומרס וותכירו את הדוחות הרלוונטיים ב-Analytics Enhanced Ecommerce. 

כדי להבין לעומק את גוגל אנליטיקס והאפשרות במערכת זו אני ממליץ לקרוא את המדריך למתחילים של גוגל אנליטיקס ואת מדריך הדוחות של גוגל אנליטיקס.

למה להשתמש בגוגל אנליטיקס למסחר אלקטרוני?

אם יצא לכם להיכנס לגוגל אנליטיקס בעבר, סביר להניח שראיתם מאות גרפים ודוחות המסבירים בפירוט מה קורה באתר שלכם – כמה אנשים ביקרו, מאיפה הם הגיעו, באיזה מכשיר הם השתמשו במהלך הגלישה ועוד. אם אתם נכנסים בלי להבין איזה מידע אתם רוצים למצוא, לא תקבלו מזה הרבה ערך ותועלת. השימוש בגוגל רלוונטי בהתאם למצב שבו החנות שלכם נמצאת. אם יש לכם מכירה אחת בחודש לא תוכלו לספק תובנות משמעותיות של חנות איקומרס או על שווי ערך של לקוח. אבל, ככל שהעסק שלכם מתרחב וכמות המכירות גדלה, אתם צריכים להתעמק יותר בנתונים של Analytics Enhanced Ecommerce כדי לשפר ולחדד את אפיקי השיווק ולהגדיל את ההמרות בחנות.

איך להטמיע Analytics eCommerce באתר וורדפרס?

כדי להטמיע אנליטיקס לאיקומרס באתר שלכם תחילה תצטרכו להתקין את גוגל אנליטיקס באתר שלכם ולאחר מכן להפעיל את ההגדרות של Analytics Enhanced Ecommerce. כדי להתקין גוגל אנליטיקס תצטרכו חשבון גוגל. אם כבר יש לכם חשבון Gmail, תוכלו להשתמש בו. אם לא, צרו חשבון Google חדש.

חשבון גוגל חדש
  • היכנסו ל-Google Analytics ולחצו על Create an account (צור חשבון)
גוגל אנליטיקס חדש
  • לאחר שנכנסתם לגוגל אנליטיקס, לחצו על Create New Account. זה ייצור עבורכם חשבון אנליטיקס חדש למעקב אחר ניתוח האתרים שלכם.
  • במסך הבא הוסיפו את כתובת האתר שלכם והשלימו את הפרטים הנדרשים.
  • לחצו על Get Tracking ID (קבלת קוד מעקב) בתחתית העמוד כדי לקבל את קוד המעקב שלכם.
קבלת קוד מעקב
  • בדף הבא, תצטרכו להעתיק את קוד המעקב שלכם ולהטמיע אותו באתר. קוד המעקב יראה כך:
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script type="rocketlazyloadscript" async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-#########"></script>
<script type="rocketlazyloadscript">
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'G-#########');
</script>console.log( 'Code is Poetry' );
				
			
  • כדי להתקין את קוד המעקב שלכם באתר וורדפרס, תוכלו לעשות זאת בעריכה ישירה של התבנית או להטמיע דרך הבילדר הפופולרי – אלמנטור (מומלץ לעשות שימוש באלמנטור מכיוון שהוא מטמיע את הקוד בצורה בטוחה מבלי שתצטרכו לערוך את קוד התבנית בעצמכם). לחצו על אלמנטור ואז על ניהול קודים.
ניהול קודים באלמנטור
  • בחלק העליון של העמוד לחצו על הוספת חדש, תנו כותרת לקוד החדש שאתם מטמיעים באתר (מומלץ לרשום את מקור הקוד "אנליטיקס", כך שאם יש כמה קודים מותקנים באתר שלכם תוכלו להבדיל ביניהם), הדביקו את הקוד, לחצו על פרסום ובלשונית Include, בחרו בהטמעת הקוד בכל האתר.
הדביקו את הקוד בכל האתר
  • לבסוף לחצו על Save & Close
  • לאחר הוספת הקוד לאתר שלכם, השלב האחרון שתצטרכו לבצע הוא להפעיל את תכונות המעקב של אתרי איקומרס:

     

  1. לחצו על מנהל המערכת בתחתית המסך של Google Analytics
  2. בחרו את החשבון שלכם
  3. תחת הלשונית הגדרות ערוץ, לחצו על האפשרות הגדרות של מסחר אלקטרוני
  4. סמנו את האפשרות ב-On ולחצו על שמור.
הגדרות של מסחר אלקטרוני
  • לאחר שתלחצו על הפעלה של מסחר אלקטרוני תיפתח לכם אפשרות נוספת – הפעלת דיווח של מסחר אלקטרוני משופר. בהפעלת האפשרות השנייה תוכלו לקבל דוחות איקומרס דינאמיים. ניתן ליצור דוחות אלו על ידי הטמעה של קודים של מעקב אחר מסחר אלקטרוני בצורה משופרת. את הקודים להטמעה ניתן למצוא כאן. אנחנו ממליצים על התקנה נוחה יותר בעזרת התוסף PixleYourSite – עקבו אחר המדריך שלנו הגדרות PixelYourSite לאתרי מכירות.

    הערה: עשויות לחלוף עד 24 שעות עד ש-Google Analytics יתחיל לאסוף נתונים ומידע מהאתר שלכם.

דוחות אנליטיקס רלונטיים לאתרי איקומרס שניתן להפיק

לגוגל אנליטיקס יש המון דוחות שניתן לייצר ולהפיק. לצד דוחות הסקירה הבסיסיים מכילים שפע של מידע ותובנות נהדרות למתחילים. אבל לחנויות איקומרס יש דוחות רלוונטיים שעוזרים לכם להבין את התנהגות הגולשים בחנות שלכם. עם המסקנות שתוציאו מהדוחות הללו תוכלו לשפר את יחס ההמרה ולהגדיל את כמות ההמרות בחנות שלכם.

דוחות רכישה - Acquisition Reports

דוחות רכישה

דוחות הרכישה מספקים מידע על האופן שבו הגולשים בחנות שלכם מצאו אתכם וכיצד הם הגיעו לחנות. בעזרת דוחות אלו תוכלו להבין מה עובד ומה לא עובד לכם בצירוף גולשים נוספים לחנות. דוח סקירה על רכישות עוזר לכם להבין:

  • איזה ערוצים מביאים הכי הרבה גולשים
  • איזה ערוצים מביאים הכי הרבה גולשים שמקיימים אינטראקציות עם האתר
  • איזה ערוצים מביאים הכי הרבה גולשים שמניבים מכירות

מה אתם יכולים לעשות עם המידע הזה?

דוחות רכישה יכולים לספק כמה תובנות מפתח לגבי האופן שבו אנשים מוצאים את האתר שלכם ומאילו מקורות טראפיק אתם מצליחים להמיר גולשים. ככה מלבד להגיע ליותר אנשים – תוכלו להגיע ליותר אנשים רלוונטיים להמרה.

דוחות התנהגות גולשים - Behavior Reports

דוחות הנתהגות גולשים

האפשרות דוחות התנהגות מכילה דוחות שנועדו לעזור לכם לשפר את התוכן באתר שלכם ואת האופן שבו גולשים מגיבים אליו. זה כולל מידע על זמן הטעינה של הדפים ומהירות הגלישה באתר, שמשפיעים מאוד גם על ה-SEO. דוחות התנהגות גם עוזרים לכם לזהות את שיעור היציאה מהדף (Bounce Rate) המבטא את אחוז האנשים שיעזבו את האתר שלכם לאחר שצפו בעמוד אחד בודד (מה שמדליק נורת אזהרה באתרי איקומרס). אם תצליחו להבין לאילו עמודים יש את שיעור הנטישה הגבוה ביותר תוכלו להתמקד בשיפור חווית הגלישה בעמודים אלה.

מה אתם יכולים לעשות עם המידע הזה?

דוחות התנהגות גולשים יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר אזורים באתר שלכם שצריכים שיפור מיידי. לאחר שתפיקו את המסקנות ותשפרו את הדפים עם שיעור יציאה גבוה, תוכלו ליצור חווית גלישה טובה יותר עבור הלקוח שתשפר את חווית הרכישה שלו באתר ותגדיל את אחוז ההמרות.

דוחות ניתוח המרות/מסחר אלקטרוני - Conversion/Ecommerce Analytics Reports

דוחות ניתוח המרות מסחר אלקטרוני

דוחות מסחר אלקטרוניים בתפריט המרות הם בעצם הסיבה שהפעלתם את הגדרות מסחר אלטרוני בהגדרות של Google Analytics. חיבור לאתר החנות שלכם ושימוש בהגדרות משופרות של מסחר אלקטרוני יעבירו מידע על המוצרים, המכירות וההמרות שלכם ישירות אל הדוחות בגוגל אנליטיקס. השימוש בדוחות מסחר אלקטרוניים עוזר לכם להפיק את המידע הבא:

  • מוצרים – אילו מוצרים הגולשים באתר שלכם רוכשים, באיזה כמות ומה ההכנסות שנוצרו על ידי רכישה של אותם המוצרים.
  • עסקאות – פרטי ההכנסות, מיסים, עלות משלוח והכמות עבור כל עסקה.
  • זמן רכישה – מספר הימים ומספר הביקורים (Session) באתר שלוקח עד שמתבצעת רכישה.

מה אתם יכולים לעשות עם המידע הזה?

ככל שתתחילו לבצע יותר מכירות, הבנת המכירות הללו דרך ניתוח מסחר אלקטרוני בגוגל אנליטיקס תהיה יותר חיונית עבורכם ותעזור לכם להגדיל את כמות ההמרות ואת אחוז ההמרה.

  1. על ידי הבנה אילו מוצרים נמכרים בצורה טובה יותר, תוכלו להבין אילן מהמוצרים מתאימים לקהל הלקוחות שלכם ואילו מוצרים נמכרים בעזרת הקמפיינים ומשפכי השיווק שיצרתם עבורם.
  2. הרווח שלכם מעסקה ומספר המוצרים הממוצע לעסקה יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר אם אתם יכולים להציע הנחות לגולשים חדשים או ללקוחות קבועים ועדיין להרוויח מהעסקה או לחלופין לבטל את עלות המשלוח ולספוג אותו בעלות הכוללת של המוצר.

דוחות מתקדמים באנליטיקס איקומרס

דוחות איקומרס בגוגל אנליטיקס יכול להיראות בעיניכם כמו מסה עצומה של מידע שאולי קשה לעיכול במבט ראשוני. על מנת לעשות לכם סדר בתוצאה הסופית של הדוחות הללו, חילקנו את הדוחות לשאלות רלוונטיות שכל אדם שיש לו חנות אלקטרונית שואל את עצמו במהלך העבודה שלו.

באיזה שלב בתהליך הרכישה הגולשים עוזבים?

מסחר אלקטרוני משופר זו תכונה נוספת בגוגל אנליטיקס שיכולה להגיד לכם בדיוק באיזה שלב במשפך הרכישה שלכם, הגולש באתר נוטש אותו. דוחות מסחר אלקטרוני מתקדם לתהליך הרכישה מציגים את השלבים השונים שעובר הגולש לפני שביצע רכישה. זה כולל:

  • כל הביקורים
  • ביקורים שבהם גולש צפה במוצר
  • ביקורים בהם גולש הוסיף מוצר לסל
  • ביקורים בהם גולש הגיע לצ'קאאוט
  • ביקורים שהסתיימו ברכישה

אם בחנות שלכם יש זרימה טובה לדפי המוצרים, תוכלו לעקוב אח כמות ההוספות לעגלה, ובהמשך לצ'קאאוט ולרכישה. כל זאת על מנת להבין באיזה שלב באתר שלכם גולשים נתקעים ומה תוכלו לעשות כדי לעזור לגולשים באתר שלכם לסיים את הרכישה. כדי להגיע לדוח לחצו על Conversions ואז על Shopping Analysis ולבסוף על Shopping Behavior.

shopping behavior

איזה ערוצים שיווקיים מביאים את הלקוחות הטובים ביותר?

אם אתם מריצים קמפיינים מכמה מערכות פרסום שונות (מערכת הפרסום של גוגל, ביזנס מנג'ר של פייסבוק כו') בעזרת הדוח הזה תוכלו להתמקד באפיקי השיווק שהביאו את הביצועים הטובים ביותר. הביצועי הטוב ביותר נמדד לפי – אחוז המרה, מספר מכירות וערך הזמנה. באמצעות מעקב מתקדם של מסחר אלקטרוני, גוגל אנליטיקס יכולה לספק לכם דוח מעודכן על אפיקי השיווק הרווחיים שלכם, אך לפני כן, תצטרכו לחבר את חשבונות הפרסום שלכם למערכת. כדי להגיע לדוח המלא לחצו על Acquisition ואז על All Traffic ולבסוף על Source/Medium.

Source/Medium

איזה מוצרים מייצרים הכי הרבה הכנסות?

לדעת אילו מוצרים מניבים לכם את ההכנסה הגדולה ביותר יכולה לתת לכם רעיונות טובים להגדלת המכירות. העמודה של הכמות (Quantity) תראה לכם כמה יחידות נמכרות. והעמודה של הרכישות הייחודיות תראה לכם כמה לקוחות רכשו. אם אתם רואים מספר לקוחות שקונה מספר יחידות של אותו מוצר זה משהו ששווה לעצור ולחקור – האם אתם יכולים להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע על ידי הצעת הנחה לכמות מסוימת? בסך הכל, הכנסות לפי מוצר יגידו לכם כמה הכנסות יצר כל מוצר באופן ספציפי, מה שייתן לכם כיוון להוספה או הורדה של מוצרים מהחנות. כדי להגיע לדוח המלא לחצו על Conversions ואז על E-commerce ולבסוף על Product Performance.

מה אפשר לעשות כדי למכור יותר?

מה עושים כדי למכור יותר זו שאלה מאוד כללית והיא מתחלקת ל-3 תשובות, שכל אחת מדברת על נושא אחר:

  • להשיג יותר גולשים – לשפר את השיווק
  • להשיג יותר מכירות מהגולשים שמגיעים – לשפר את האתר
  • להשיג ערך המרה גבוה יותר ברכישות – להגדיל את הערך הממוצע להזמנה

ניתוח והשוואה של הזמנות באתר שלכם מאפשר לכם להבין איזה פעולות בדיוק תצטרכו לעשות על מנת להגדיל כל אחד מהגורמים להגדלת המכירות. אם האתר שלכם לא מייצר מספיק טראפיק, תחדדו את הקמפיינים ואולי תשקלו להשתמש בפלטפורמות פרסום נוספות. אם יש מספיק טראפיק אבל אין מספיק מכירות אז שפרו את חווית המשתמש באתר ואם יש הרבה טראפיק והרבה מכירות אבל ההכנסה עדיין נמוכה, עודדו את הלקוחות להגדיל את סל הקנייה שלהם על ידי מבצעים ופופאפים. כדי להגיע לדוח לחצו על Conversions ואז על E-commerce ולבסוף על Sales Performance.

sales performance

שימוש ב-Campaign URL Builder למעקב אחר קמפיינים בגוגל אנליטיקס

אחד הדברים החשובים ביותר למעקב בגוגל אנליטיקס הם הקמפיינים שלכם שמניבים את הטראפיק לאתר. Google Analytics מאפשרת לכם לעקוב בקלות אחרי קמפיינים באמצעות כתובת אתר מיוחדת. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לעקוב אחר קמפיינים באופן אוטומטי זה להשתמש בכלי Campaign URL Builder של גוגל כדי ליצור כתובת אתר הניתנת למעקב:

Campaing URL Builder

כדי להשתמש בכלי הזה אתם צריכים להזין את הקישור שאחריו אתם רוצים לעקוב וקצת מידע כדי לתאר את הקמפיין הספציפי שאחריו בחרתם לעקוב. לאחר שתשלימו את המידע הזה (לא חייב למלא את כל השדות), גוגל תספק לכם קישור שניתן להשתמש בו כדי לבצע מעקב. כדי לראות את כל המידע על ביצועי הקמפיינים שלכם לחצו ב-Google Analytics על צירוף משתמשים ואז על קמפיינים.

סיכום

הדוחות בגוגל אנליטיקס במבט ראשוני יכולים להפחיד. רק להיכנס בפעם הראשונה ולראות אוסף של גרפים ונתונים בלי להבין איזה מידע אתם צריכים יכול להיות קשה לעיכול. כדי שתוכלו להבין את הנתונים של גוגל אנליטיקס למסחר אלקטרוני חשוב להכיר את המונחים החשובים בגוגל אנליטיקס ואפילו יותר חשוב להבין לאיזה מטרה נכנסתם ואיזה דוחות אתם רוצים לראות. שימוש ב-Analytics Enhanced Ecommerce מסייע לבעלי חנויות להבין את תנועת המבקרים בחנות ולמקסם אותה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: