logo

077-9978050

איך להתקין חנות אינסטגרם (Instagram Shop) – המדריך המלא

מכירות באתר שמגיעות מתנועה מסושיאל מדיה נגרמות על ידי ניהול סושיאל איכותי וצריכות להיות חלק נכבד מהמכירות שהחנות שלכם מביאה. מטרת העל של פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק, פינטרסט ושאר הרשתות החברתיות היא שהגולשים יישארו כמה שיותר בפלטפורמה ויבצעו כמה שיותר אינטראקציות. לכן, כניסתה של אפשרות סליקה בתוך הרשתות החברתיות תעזור למותגים לוותר על שלב מרכזי במשפך ההמרה (השלב שבו הגולש עובר מהסושיאל לאתר של החנות) והוא מבצע רכישה מהמותג ישירות בתוך הרשת החברתית שבה הוא נמצא.

אמנם אפשרות זו כבר קיימת בגרסה מלאה בארצות הברית, אך בישראל עדיין לא תוכלו לסלוק ישירות מתוך הפלטפורמה, אבל כן ניתן להעלות פיד מוצרים ולעצב דף חנות בתוך הרשתות החברתיות. יחד עם האפשרות לפתוח חנות פייסבוק דרך דף פייסבוק עסקי של המותג או העסק שלכם, יש לכם אפשרות לפתוח גם חנות אינסטגרם. לפני שנתחיל במדריך, חשוב להבין מה זה בעצם חנות אינסטגרם.

חנות באינסטגרם

מה זה חנות באינסטגרם?

חנות אינסטגרם (Instagram Shop) מציעה דרך נוספת לעסקים להציג את קטלוג המוצרים שלהם ולהגיע ללקוחות חדשים דרך הרשת החברתית הפופולרית. מותגים יכולים לבנות קטלוג המורכב ממוצרים הניתנים לקנייה ונגישים ישירות דרך הכפתור "הצג חנות" בדף הפרופיל שלהם באינסטגרם. בנוסף, ניתן להציג דפים עסקיים שיש להם חנות בלשונית Shop באינסטגרם – טאב נגיש שנמצא מרחק לחיצה אחת מתפריט הניווט הראשי של אינסטגרם.

חנויות אינסטגרם בלשונית Shop מאפשרות למשתמשים לגלות מוצרים שניתן לקנות ממותגים שמוכרים באינסטגרם עם 5 אפשרויות ניווט – רשימת חנויות, סרטונים, צפייה במה שהעורכים בחרו (העורכים של הפיצ'ר Shop מטעם אינסטגרם), אוספים ומדריכים. על ידי על לחיצה על מוצר במהלך מסע הניווט, משתמשים יכולים לראות תמונות נוספות של המוצר, מידע על המחיר, מוצרים מאותה החנות ומידע כיצד ניתן לרכוש.

חנויות אינסטגרם

איך להתקין חנות אינסטגרם?

הקמת חנות אינסטגרם זו לא פעילה מסובכת וניתן לעשות זאת על ידי מספר שלבים פשוטים. במדריך נעבור שלב אחר שלב בהתקנת חנות אינסטגרם למותג או לעסק שלכם.

מעבר מהיר לשלבים להקמת חנות אינסטגרם:

  1. לבדוק שהחשבון שלכם מתאים ל-Instagram Shop
  2. להעביר את חשבון האינסטגרם לחשבון עסקי או חשבון יוצר
  3. חברו את דף הפייסבוק לחשבון
  4. להעלות את קטלוג המוצרים
  5. להגיש את החשבון לבדיקה
  6. הדליקו את האפשרות ה-Shopping באינסטגרם

1. לבדוק שהחשבון שלכם מתאים ל-Instagram Shop

כדי להתקין חנות אינסטגרם, העסק שלכם צריך לעמוד במספר דרישות זכאות של המערכת:

  • צריך לוודא שהעסק נמצא באחת מהמדינות הנתמכות לשופינג על ידי אינסטגרם – ישראל כמובן נמצאת ברשימה.
  • העסק שלכם צריך למכור מוצרים שמותר לפרסם במערכת של אינסטגרם – ללא אלכוהול, תרופות מרשם, בעלי חיים וכו'. 
  • העסק שלכם צריך לעמוד בהסכם סוחרים ומדיניות המסחר של אינסטגרם – אלו תנאי שימוש סטנדרטיים אבל חשוב לקרוא אותם ולוודא שהעסק או המותג שלכם לא עובר עליהם.
  • העסק שלכם מחזיק בבעלותו אתר איקומרס שמוכר מוצרים ללקוחות.

2. להעביר את חשבון האינסטגרם לחשבון עסקי או חשבון יוצר

לפני שתוכלו להתחיל למכור באינסטגרם, החשבון שלכם צריך להיות מוגדר כחשבון Business (עסקי) או חשבון Creator (יוצר). כדי לבצע מעבר לחשבון עסקי, היכנסו לאינסטגרם, לחצו על Account ולאחר מכן לחצו על Switch to Professional Account.

professional instagram account

לאחר מכן תצטרכו לבחור אם החשבון שאתם רוצים הוא חשבון עסקי או חשבון של יוצר. במידה ואתם מותג או חנות לחצו על Business ואם אתם יוצרי תוכן שרוצים למכור מרצ'נדייז שקשור לתוכן שאתם מייצרים, לחצו על Creator. לאחר שבחרתם, לחצו על Next.

אינסטגרם עסקי

לאחר מכן, אינסטגרם תציג לכם את היתרונות שיש בהפיכת החשבון לחשבון עסקי. לחצו על Next ותגיעו לשלב של בחירת הקטגוריה. בשלב זה תתבקשו לבחור את הקטגוריה של העסק שלכם. חשוב לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לעסק שלכם כדי שגולשים באינסטגרם יבינו איזה סוג עסק אתם. לאחר שבחרתם לחצו על Done.

בחירת קטגוריה

לבסוף, ניתן להוסיף פרטים על העסק שלכם – כתובת, שעות פתיחה, לינק לאתר ומספר נייד. אתם יכולים גם לא להשתמש בפרטים שיש בחשבון בתוך פרטי העסק החדש שיצרתם על ידי לחיצה על Don't Use my contact info. לבסוף לחצו על Done להשלמת התהליך.

3. חברו את דף הפייסבוק לחשבון

השלב הבא הוא לחבר את דף הפייסבוק העסקי לחשבון האינסטגרם העסקי החדש שלכם. אינסטגרם ופייסבוק מסונכרנות אחת עם השנייה ולכן חשוב לבצע את החיבור הזה. עקבו אחר השלבים הבאים:

לחצו על פרופיל האינסטגרם שלכם ובמרכז המסך לחצו על Edit Profile. לאחר מכן, תחת הכותרת Public Business Information לחצו על המילה Page. אם עדיין לא יצרתם דף פייסבוק עבור העסק, תוכלו ליצור בלחיצה על Create a new Facebook Page. אם כבר יש לכם דף עסקי, בחרו את דף הפייסבוק אותו אתם רוצים לחבר לחשבון האינסטגרם העסקי שלכם.

חיבור דף פייסבוק

הערה: אתם לא צריכים שבדף הפייסבוק שלכם תהיה מופעלת חנות פייסבוק, אלא דף עסקי בלבד.

4. להעלות את קטלוג המוצרים

עבודה עם חנות אינסטגרם מחייבת אתכם להעלות קטלוג מוצרים לעסק שלכם. קטלוג מוצרים זה בעצם כל המידע על מלאי המוצרים הקיים שיש לכם בעסק כולל מוצרים, כמות מלאי, תיאור, תמונות ועוד. נוכל להעלות קטלוג מוצרים ב-2 דרכים:

  • העלאת הקטלוג דרך חיבור פלטפורמת האיקומרס שלכם – אינטגרציה ישירה לאחת מפלטפורמות המסחר שמאושרות על ידי אינסטגרם ופייסבוק ומוגדרות כ-Ecommerce Platform Partner. פלטפורמות המסחר המובילות Shopify, מג'נטו ו-WooCommerce נמצאות ברשימה.
  • יצירת קטלוג דרך מנהל המסחר (Commerce Manager) – במדריך של חנות פייסבוק עברנו על השלבים ליצירת פיד מוצרים דרך מנהל המסחר ועל הסוגים השונים של פיד מוצרים שניתן ליצור. למעבר מהיר למדריך להוספת מוצרים לחנות פייסבוק או אינסטגרם לחצו כאן.

5. להגיש את החשבון לבדיקה

לאחר שחיברתם בהצלחה את קטלוג המוצרים באחת מ-2 הדרכים שראיתם בשלב הקודם, תצטרכו לשלוח את החשבון לבדיקה ואישור של אינסטגרם לפני שהחנות שלכם תהיה מוצגת לקהל. לחצו על התפריט בחשבון העסקי שלכם ולאחר מכן לחצו על Settings ולאחר מכן על Business. בחרו באפשרות Set Up Business Shopping.

פתיחת אינסטגרם שופינג

לאחר שלחצתם, אתם תעברו למסך שמסביר לכם בקצרה על חנות אינסטגרם. לחיצה על קדימה תעביר אתכם למסך של חיבור הקטלוג. בחרו בקטלוג שלכם ולחצו על הבא.

חיבור של קטלוג לחנות אינסטגרם

לאחר מכן אינסטגרם תבקש לאשר את האתר שלכם שמחובר לקטלוג על מנת להעביר אליו את הגולשים שמגיעים לחנות לביצוע סליקה. אם יצרתם את הקטלוג שלכם דרך פיד מוצרים שמחובר לאתר, בדרך כלל Instagram תציג לכם לבד את האתר שממנו הגיע פיד המוצרים. בחרו באתר שלכם שבו נמצאים המוצרים אותם תרצו למכור בחנות אינסטגרם ולחצו על הבא.

אישור האתר שלכם

הגעתם למסך הסופי שבו בודקים את כל הפרטים הרלוונטיים (חשבון האינסטגרם, הקטלוג וכתובת האתר). לאחר שווידאתם שכל הפרטים נכונים, סמנו V בהסכם המוכרים של אינסטגרם ולחצו על שליחה לבדיקה.

בדיקת הפרטים ואישור סופי

6. הדליקו את אפשרות ה-Shopping באינסטגרם

לאחר שהחשבון שלכם נשלח לבדיקה וקיבל את האישור מאינסטגרם, החנות שלכם קיימת ואתם רק צריכים להציג אותה על ידי הפעלה אפשרויות מסחר (Shopping Features). לחצו על התפריט בחשבון העסקי שלכם, לאחר מכן לחצו על Settings, היכנסו ללשונית Business ולאחר מכן לחצו על Shopping. בתוך הלשונית שופינג בחרו את קטלוג המוצרים שאינסטגרם אישרו ולחצו על Done. לאחר מכן המוצרים שלכם יופיעו בחנות והיא תהיה זמינה בלשונית Shop של אינסטגרם, המוצרים יהיו מתויגים ויובילו לדף המוצר באתר (בו ניתן לסלוק) וחשבונות אינסטגרם יוכלו לעקוב אחר החנות לעקוב אחר החנות.

חנות לדוגמא

הערה: אם אתם לא רואים את המילה Shopping בהגדרות העסק שלכם באינסטגרם, כנראה שהחשבון שלכם עדיין בבדיקה או שלא קיבל אישור.

איך לייצר מכירות דרך האינסטגרם?

לאחר שהגדרתם בהצלחה את החנות של באינסטגרם, בפרופיל האינסטגרם שלכם יופיע כפתור חדש – הצג חנות (View Shop). בלחיצה על הכפתור הזה, גולשים יוכלו לעבור אל החנות שלכם באינסטגרם, לראות את קטגוריות המוצרים בחנות, לעבור בין מוצרים ולעבור בלחיצת כפתור לאתר כדי לרכוש.

View Shop

יש מספר דרכים מומלצות לפרסם את החנות שלכם באינסטגרם: 

  • תיוג מוצרים – לאחר שחנות האינסטגרם שלכם באוויר תוכלו לתייג את המוצרים בכל פיצ'ר של אינסטגרם – סטוריז, פוסטים בפיד, שידורי לייב, סרטוני Reels ועוד. ככה לקהל שלכם תהיה גישה מהירה לרכישה דרך אינסטגרם.
  • שיתופי פעולה עם משפיענים – עבודה עם משפיענים מאפשרת לכם לחשוף את המוצרים שלכם לקהל עצום בנישה שבחרתם דרך עבודה עם מוביל דעת קהל בתחום זה. המשפיענים איתם אתם עובדים יכולים לתייג את המוצרים שלכם, כך שהקהל שלכם יעבור לדף המוצר בלחיצת כפתור.
  • בניית עמוד אינסטגרם יציב – החנות שלכם נמצאת בתוך פרופיל האינסטגרם של העסק שלכם. שיווק באינסטגרם מתבטא על ידי הגדלת הפרופיל על ידי יצירת תוכן, עיצוב פוסטים באינסטגרם, הגרלות לגולשים, מדריכים בתחום שלכם ועוד, עוזרת לכם לצבור כמות קהל גדולה יותר מה שבסופו של דבר יוביל לטראפיק לדף המוצר באתר ולהגדלת המכירות.

לסיכום

הקמת חנות אינסטגרם היא הצעד הראשון כדי לבצע עסקאות ישירות מחשבון האינסטגרם. אמנם אפשרות זו עדיין לא פתוחה בישראל והגולשים עוברים לדף המוצר באתר בשביל השלמת הרכישה. אבל, בארצות הברית ובקנדה כבר ניתן לראות חנויות של מותגים באינסטגרם שסולקים ישירות מתוך הפלטפורמה בלחיצה על Buy On Instagram כדי לרכוש מבלי לצאת מהפלטפורמה. כך זה נראה:

Buy on Instagram

עם זאת, הקמה של חנות אינסטגרם  זו לא ערובה עבור העסק שלכם להגדלת מכירות וצמיחה מהירה. לאחר שהקמתם את החנות אתם צריכים לבנות אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיית תוכן באינסטגרם על מנת לייצר מעורבות בחשבון, לבנות קהילה סביב המותג, להגדיל את הטראפיק ולבסוף להגדיל את המכירות.

חנות אינסטגרם - שאלות ותשובות

חנויות באינסטגרם הן בחינם. כל מה שצריך כדי להתחיל זה עמוד עסקי בפייסבוק ופרופיל עסקי באינסטגרם (שניהם בחינם) ולחבר בין השניים. אחרי שחיברתם ביניהם, פשוט תעלו את קטלוג המוצרים שלכם והפעילו את החנות.

לאחר שהחנות שלכם תעבור Review ותקבל אישור אתם תקבלו התראה בחשבון האינסטגרם שלכם שהחנות שלכם כעת פעילה.

ניתן לראות את הרכישות שהתקבלו מאינסטגרם ואת הקמפיינים, הסטורים או הפוסטים שמייצרים מעורבות, טראפיק ורכישות על ידי שימוש בכלי Instagram Insight.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla