logo

077-9978050

כלים לעיצוב פוסטים באינסטגרם

יש עסקים שמסתדרים מצוין גם בלי אינסטגרם, אבל האמת היא שהיום רוב העסקים חייבים לתחזק עמוד אינסטגרם מתוקתק ומקצועי, עם רמה גבוהה של נראות ועיצוב – פשוט כי אינסטגרם זו פלטפורמה ויזואלית. אז אם אתם באינסטגרם עם העסק שלכם – כדאי שתשקיעו ביצירת הפוסטים. תשקיעו בללמוד מה זה עיצוב לאינסטגרם, איך שומרים על יצירתיות אבל ברמה שיווקית גבוהה ואיך בונים עמוד עסקי איכותי, כי אינסטגרם זה המקום שאתם חייבים להיות בו היום, כדי לשווק את העסק. אז למה זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה?

 הכנו עבורכם סקירה על החשיבות של עיצוב פוסטים לאינסטגרם עבור קידום ממומן באינסטגרם וגם קידום אורגני, הכלים המרכזיים לעיצוב פוסטים באינסטגרם וטיפים מעולים שיבדלו את הפוסטים שלכם מהמתחרים.

למה חשוב להקפיד על עיצוב פוסטים באינסטגרם

יש סיבה אחת עיקרית להשקיע בעיצוב פוסטים לאינסטגרם – אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית לחלוטין, מבוססת על תמונות וסרטונים. ולכן, עסק שיש לו פרופיל מושקע ומעוצב, מתוכנן, עם נראות ייחודית וקבועה, משדר מקצועיות ומושך תשומת לב.
לפניכם מספר סיבות נוספות:

  • נראות נכונה של העסק באינסטגרם מגדילה את החשיפה שלכם בעשרות אחוזים ויותר.
  • מספר עצום של קהלים מכל הסוגים נמצאים באינסטגרם כל הזמן ולכן – עם פילוח נכון ועיצוב מקצועי אתם יכולים להגיע לכל קהל יעד שתרצו, במספרים גדולים.
  • מחקרים מראים כי אנשים שעוקבים באינסטגרם (שזה כמעט כולם) אחרי מותג קבוע, קונים הרבה יותר.
  • אינסטגרם מדברת לקהלים צעירים, עדכניים ומשפיעים. ולכן, אם אתם רוצים להיות בתודעה לטווח ארוך, לטפח נאמנות של קהל צעיר לטווח ארוך – אתם חייבים להיות שם.
  • סרטונים הם תוכן פופולרי בכל קבוצות הגיל והם תופסים מעל 80% מכל התנועה המקוונת נכון לשנת 2021.
  • תוכן חזותי מקבל יותר שיתופים וצפיות מאשר כל תוכן אחר.
  • תמונות מעוצבות עוזרות להגדיל המרות במאות אחוזים.

ולכן עיצוב פוסטים באינסטגרם הוא כלי חובה כדי לשווק את העסק.

גאנט תוכן לאינסטגרם

איך לעצב את הפיד בצורה מושלמת

בסופו של דבר, כל הכלים מיועדים למטרה אחת – ליצור לכם פיד מושלם, שהגולשים לא ירצו לעזוב אותו. יהפכו לעוקבים נאמנים שלכם, כי הפיד שלכם מעניין, אטרקטיבי ומושקע ובסוף גם יהיו לקוחות פעילים ונאמנים של העסק. הנה כמה כללים חשובים:

  1. תעבדו מתוכנן – העלאת תמונות בצורה ספונטנית זה אולי כיף, אבל מומלץ ליצור גריד עבור הפיד שלכם, עם תמונות תואמות, עם זרימה, סדר ואחידות. קחו לכם זמנים קבועים להכנת פוסטים, תמונות וסרטונים לאינסטגרם, שיחכו לכם מוכנים במחשב ורק תצטרכו להעלות אותם לפי התדירות המתאימה לכם.
  2. תשתמשו בפלטת צבעים קבועה – אתם יכולים להשתמש ב-COOLORS כדי לעשות את זה יותר מדויק, אבל פלטת צבעים קבועה מאפשרת לכם ליצור פיד עם אופי מוגדר, שקל לזהות אותו, וגם לתת לו ייחודיות על פני מפרסמים אחרים.
  3. תפרסמו רק תמונות ערוכות –  גם אם תמונה נראית לכם מושלמת – תמיד אפשר לשפר. השתמשו בכלים הקיימים כדי להעלות רק תמונות שנראות מדהים, שכל אחד ירצה לעצור כדי להעיף עוד מבט.
  4. תעלו גם סרטונים – וידאו הוא כלי חובה לשיווק באינסטגרם. בלייב או בסטורי. כדאי להתאים אותם לפיד ברמה האסתטית והעיצובית וגם לעשות תיקונים ולהוסיף פילטרים.
  5. אל תתפשרו על האיכות –  תעלו רק תוכן שנראה מעולה, מטופל ומעוצב לפני שאתם חושפים אותו לגולשים שלכם.

6 כלים לעיצוב פוסטים לאינסטגרם בחינם

אם יש לכם אפשרות לקחת מישהו מקצועי לעיצוב פוסטים, תמונות ופרופיל אינסטגרם עסקי, זה כמובן עדיף. אבל אתם יכולים גם לעשות את זה בעצמכם, עם כמה כלים חינמיים לא רעים בכלל. לחלק מהכלים יש אפשרות לגרסא מרוחבת בתשלום הם כמות גדולה יותר של פיצ'רים ואפשרויות עיצוב. הכירו את הכלים העיקריים:

קנבה - Canva

תוכנה שאפשר לעבור איתה מהמחשב או מהטלפון. קנבה מציעה אינספור תבניות וגרפיקות, מתאימות לעיצוב של אלמנטים חזותיים מסוגים שונים – פוסטים לרשת חברתית, לוגו, פלייר פרסומי, פוסטרים ואפילו עטיפות של ספרים. קלה לשימוש ויש לה אופציה חינמית, או תוכנית פרימיום בתשלום.

CANVA

סנאפסיד - Snapseed

אפליקציה לעריכת תמונות לאינסטגרם, מאפשרת לחתוך, להוסיף פילטרים, לתקן ניגודיות, או להוסיף דרמה, להעלים אלמנטים לא רצויים מהתמונה, לשפר את הנראות של צילומי פנים ועוד. כלי חובה לעיצוב תמונות.

SNAPSEED

אדובי ספארק - Adobe Spark

כלי לעיצוב ויצירת תוכן חזותי, עם המון פונטים חינמיים יפים ואלפי תמונות. תוכנה מעולה מבית Adobe שמסייעת לנו לערוך בצורה מקצועית תמונות, לשלב טקסט ובנוסף להתאים את העיצוב החדש לרשתות החברתיות השונות.

ADOBE SPARK

קולורס - Coolors

כלי חינמי שמאפשר לכם ליצור ערכת צבעים מושלמת לפרופיל שלכם. זה חשוב כי זה מאפשר לכם ליצור נראות ייחודית ועקבית, שהיא אחד העקרונות החשובים ביצירת פיד עסקי מקצועי. השימוש נוח וקליל ואם אתם יצירתיים, אז כנראה גם תהנו ממנו.

COOLORS

לנדסקייפ - Landscape

כלי חינמי ייעודי להתאמת תמונות לרשתות חברתיות – מאפשר יצירה של תמונות בגדלים שונים, להתאים את התמונה לכל פרופיל, פוסט, או קמפיין בקלי קלות.

LANDSCAPE

הדליינר - Headliner

עורך וידאו ייעודי לרשתות חברתיות, מאפשר שימוש קל ומהיר בדפדפן או דרך אפליקציה. בעזרת הכלי ניתן לערוך סרטונים בצורה קלילה או להוסיף אודיו לסרטונים קיימים.

HEADLINER

מה העלות של עיצובים לאינסטגרם?

מחיר עיצוב פוסטים באינסטגרם, עיצוב פרופיל, תמונות וסרטונים, משתנה בהתאם למעצב, או החברה שאתם נעזרים בשירותיה. אבל גם ובעיקר, בגודל החבילה שאתם קונים או בכמות הפוסטים (ישנם מעצבים שמתמחרים לפי כמויות של 5, 10, 50, 100 וכו' – משתנה בהתאם למעצב או לחברה), רמת העיצוב והמקצועיות שאתם דורשים, עם או בלי קידום ממומן ועוד. העניין הוא, שאם אתם משקיעים קצת יותר בעיצוב מקצועי של הפוסטים שלכם לאינסטגרם, אתם גם מקבלים תמורה הרבה יותר גדולה – גדילה מהירה יותר של כמות העוקבים, יותר שיתופים ויותר חשיפה, שמירה על מספרים גדולים של עוקבים לטווח ארוך ובסוף – זה בא לידי ביטוי במכירות כמובן.

טיפים לעיצוב תמונות באינסטגרם

אפשר להוריד לסמארטפון אפליקציה חינמית לעיצוב תמונות באינסטגרם (סנאפסיד למשל). אלה כמה כללים שיעזרו לכם ליצור תמונות מושלמות, לפני שתעלו אותן לאינסטגרם:

  • ליישר את התמונה – לעיתים קרובות, צילום בסמארטפון יוצר תמונות לא ישרות. זה יכול ליצור תחושת אי נוחות אצל הגולש ולכן כדאי ליישר את קו האופק, או את הרוחב, או כל אלמנט אחר המופיע בתמונה, כדי ליצור תחושה ישרה.
  • חיתוך מדויק – לפני שאתם מעלים תמונה, תהיו ממוקדים – איזה מסר התמונה צריכה להעביר. עכשיו תחתכו את התמונה כדי שהנושא המרכזי יהיה בולט ומודגש.
  • שימו לב לתאורה – תמונה עלולה להיות חשוכה מדי או מוארת מדי ולטשטש את המסר המרכזי לכן, בדקו את רמת הבהירות ותקנו אותה לפי הצורך.
  • עוצמת הצבע – אפשר לשחק עם עוצמת הצבע בין שחור לבן לבין צבעים חזקים ובולטים.
  • פוקוס – תמונה חדה נראית יותר מקצועית ויותר יפה.
  • העלימו מהתמונה אלמנטים מיותרים – עובר אורח שמציץ לתוך הפריים, עמוד חשמל שתקוע באמצע הנוף ואפילו חצ'קון מעצבן. את כולם ניתן להעלים באמצעות כלים מתאימים.
  • צילום פנים מושלמות – אם אתם מצלמים פנים, של דוגמנית למשל, אז רצוי להשתמש בכלי שמספק פילטרים ליצירת פנים מושלמות, או שינוי ידני של גוון הפנים, החלקה של עור הפנים ועוד.
  • להוסיף דרמה – לפעמים תמונה עם פילטר היא מושכת ומעניינת יותר מתמונה רגילה. נסו את הפילטרים הרלוונטיים כדי להוסיף עניין לתמונה.

פוסטים מעוצבים לאינסטגרם שעושים את ההבדל

לסיכום

עיצוב פוסטים לאינסטגרם הוא חובה למי שרוצה להשתמש בפרופיל עסקי לצורכי שיווק. אינסטגרם הוא כלי ויזואלי, שמבוסס על חוויה ויזואלית ולכן – ככל שהפוסטים, התמונות, הסרטונים שלכם נראים יותר טוב, תוכלו להגדיל את מספר העוקבים, לשמר אותם לטווח ארוך, לשדר מקצועיות וגם להפוך את הגולשים שלכם ללקוחות נאמנים. עברנו כאן על החשיבות של פוסטים מעוצבים לאינסטגרם ועל הכלים שיעזור לכם להפוך את האינסטגרם שלכם למבודל מהמתחרים ובנוסף יסייע לכם להמיר את התנועה שמגיעה מהפלטפורמה הזאת ללקוחות לעסק.

על הכותב

ליעד עובדיה – מעצב גרפי ובעלים של חברת הדיגיטל ליעד פתרונות.

תמונה-ליעד

פוסטים נוספים: