logo

077-9978050

איך להתקין חנות פייסבוק (Facebook Shop) – המדריך המלא

פרסום החנות שלכם בפלטפורמות מסחר שונות מאפשרות לכם להגדיל את טווח ההגעה, לייצר יותר מכירות ולהגדיל את ההכנסות. איביי, אמזון, אטסי ועכשיו גם פייסבוק – כל אלו הם פלטפורמות בהם אתם יכולים לפרסם מוצרים ולחפש לקוחות חדשים. מה שהופך את הסושיאל קומרס (מסחר אלקטרוני בפלטפורמות סושיאל) להצלחה גדולה זו העובדה שהגולשים גם ככה נמצאים בפלטפורמות הללו ומעבירים שם את הזמן ולכן אפשרות לבצע קניות זה רק שירות משלים שהרשתות החברתיות מספקות למיליארדי הגולשים שלהם. במדריך הקרוב נעבור על השלבים לפתיחת חנות פייסבוק, אך קודם לכן חשוב להבין איך עושים את זה ולמה צריכים בכלל חנות פייסבוק?

חנות פייסבוק

איך למכור בפייסבוק ולמה כדאי לנו לעשות את זה?

בעולם שבו יש אינספור פלטפורמות מסחר וחנויות איקומרס, קשה לעמוד בקצב אם אתם לא נמצאים במקומות שבו הלקוחות שלכם מבלים הכי הרבה ופייסבוק היא אחת מהמקומות הללו. משתמשי פייסבוק מבלים בממוצע יותר מ-40 דקות ביום ברשת החברתית הפופולרית וזה לא מעט זמן בהתחשב בעובדה של ממוצע שימוש יומי. לכן, הגיע הזמן לנצל את פייסבוק כפלטפורמת מכירה. אולי פייסבוק לא תעניק לכם אפשרויות מסחר רבות כמו בוורדפרס או Shopify, אבל כבר עכשיו יש את כל המרכיבים החיוניים למכירת המוצרים שלכם. מה שהופך את פייסבוק למקום מיוחד למכירת מוצרים זו העובדה שאתם לא צריכים חנות אונליין קיימת כדי להתחבר ל-Facebook Shop ודרך דף הפייסבוק תוכלו לעשות זאת. יתרונות נוספים בפתיחת חנות פייסבוק:

  • תוכלו להוסיף כמות מוצרים ללא הגבלה.
  • ניתן לסדר את המוצרים לקולקציות וקטגוריות.
  • שירות לקוחות מתבצע דרך הדף עצמו.
  • קבלו Insight וסטטיסטיקות לגבי מכירות, ביקורים ועוד.
  • המוצרים שלכם יופיעו במרקטפלייס וככה החשיפה שלכם גדלה משמעותית.

רק היתרון האחרון ברשימה זו סיבה מספקת לפתוח חנות פייסבוק עכשיו.

איך מקימים חנות פייסבוק?

לפני שנתחיל בהדרכה ונעבור על השלבים להקמת חנות בפייסבוק, נעבור על הדברים שאתם צריכים כדי שתהיה לכם את האפשרות לפתוח חנות כזאת. ראשית, אתם צריכים שיהיה לכם חשבון פייסבוק ודף עסקי בפייסבוק שאלו 2 התנאים הכי בסיסיים כדי להתחיל למכור בפלטפורמה. לאחר מכן תצטרכו שדף הפייסבוק שלכם יעמוד בדרישות הבאות: מוכר מוצרים פיזיים בלבד (כרגע לא ניתן למכור מוצרים דיגיטליים בחנות פייסבוק) והסכמתם עם תנאי המסחר של פייסבוק. במידה ואתם מוכרים בארצות הברית תהיו חייבים לחבר חשבון בנק אמריקאי ומספר זיהוי מס שלכם. אם אתם בטוחים שאתם עומדים בכל הדרישות תוכלו להתקין את חנות הפייסבוק שלכם:.

מעבר מהיר לשלבים להקמת חנות פייסבוק:

  1. הגדירו את דף החנות שלכם
  2. הגדירו את הפרטים של החנות
  3. הוסיפו מוצרים לחנות פייסבוק
  4. פרסום החנות וחיבורים נוספים

1. הגדירו את דף החנות שלכם

הצעד הראשון הוא להפוך את דף הפייסבוק שלכם לדף חנות. אתם צריכים להיות מחוברים לדף העסקי עם הרשאות של מנהל כדי לבצע פעולה זו. בהרבה דפים בפייסבוק האפשרות של Shop כבר מופעלת כברירת מחדל, הגולשים לא רואים אותו עד שתעשו בו שימוש אבל אתם כן. כדי להתחיל לחצו על המילה קנה או חנות בצד ימין בתפריט בדף העסקי שלכם. אם לא מצאתם בתפריט לחצו על עוד ואז על קנה או חנות.

הגדירו את החנות1

לא מצליחים למצוא את הלשונית חנות?

אם אתם לא מצליחים למצוא את הלשונית חנות או קנה בתפריט בצד ימין וגם בלחיצה על אפשרויות מורחבות (עוד) בדף הראשי זה אומר שלא הפעלתם את תבנית הדף המיועדת לחנות איקומרס ולכן אתם צריכים ללחוץ על הגדרות ואז על תבניות ולשוניות, שם תוכלו לשנות לתבנית המתאימה לאיקומרס שתפעיל מייד הגדרות חנות בדף העסקי שלכם.

הגדירו את החנות2

2. הגדירו את הפרטים של החנות

לחיצה על הכרטיסייה חנות / קנה תוביל אתכם לחלון קופץ שמסביר את התהליך שאתם הולכים לעבור. לחצו על עבור אל Commerce Manager כדי להתחיל בתהליך.

לאחר שעברתם למנהל האיקומרס של פייסבוק תגיעו לדף שמסביר לכם את היתרונות של פתיחת חנות בסושיאל מדיה וייתן לכם את האפשרויות לפתוח חנות פייסבוק וחנות אינסטגרם. בנוסף בצד שמאל תוכלו לראות אפשרות לחיבור מהיר של שופיפיי או ליצור חנות לבדיקה עם API. לחצו על הבא כדי להתקדם.

הגדרת פרטים של החנות 2

לאחר מכן תינתן לכם האפשרות להחליט כיצד תרצו לקבל תשלום – דרך אתר חיצוני שמחובר לחנות או דרך סליקה In-House של פייסבוק (כרגע זמין ל-US בלבד, מה שמשאיר אותנו עם האופציה הראשונה). לחצו על הבא כדי להתקדם.

הגדרת פרטים של החנות3

אחרי שבחרתם (בלית ברירה) אמצעי תשלום דרך אתר חיצוני, פייסבוק שואלת אתכם מאיפה תרצו לנהל את החנות שלכם. כלומר, באיזה דף פייסבוק שיש לכם בעלות עליו תרצו להקים את החנות? לצורך הדגמה לקחתי דף פייסבוק ישן שנקרא Al Quran Full Book NFT.

הגדרת פרטים של החנות4

לאחר שבחרתם את הדף, בחרו את המדינה בה הלקוחות שלכם נמצאים ולשם אתם רוצים לשלוח את הסחורה לאחר קבלות הזמנות. אני בחרתי בישראל. לאחר שבחרתם את המדינה לה אתם מוכרים לחצו על הבא.

הגדרת פרטים של החנות5

עברו על הפרטים שהגדרתם כדי לוודא שהכל תכין, הגישו את החנות שלכם לבדיקה ולחצו על סיום הגדרה.

הגדרת פרטים של החנות6

כעת, פייסבוק תרצה לאשר את החנות כדי להכניס אותה למאגר החנויות הפעילות שלה ולא תוכלו לפרסם אותה עד שהיא תקבל אישור. פעולה זו יכולה לקחת כמה ימי עסקים אך בדרך כלל יש תשובה מהירה. תמיד תוכלו לפנות לנציג פייסבוק כדי לקבל מענה מהיר יותר.

3. הוסיפו מוצרים לחנות פייסבוק

לאחר שהגדרתם חנות פייסבוק בצורה הנכונה אתם תגיעו למסך החנות הראשי, שנקרא גם מנהל המסחר בפייסבוק (Commerce Manager). במסך הראשי של החנות תוכלו להוסיף מוצרים בלחיצה על הוספת פריטים.

הוספת מוצרים1

במסך הוספת המוצרים ניתן להוסיף מוצרים לחנות באמצעות 3 שיטות:

  1. הוספה ידנית – הוספת מוצרים בצורה ידנית תוך כדי מילוי כל הפרטים הרלוונטיים על המוצר, כולל מדיה, מחיר, מחיר משלוח, פרטים חשובים ותיאור מוצר.
  2. הוספה דרך פיד מוצרים – פיד מוצרים הפך להיות מצרך חשוב בכל חנות איקומרס וכמעט בכל מערכת שבה עובדים עם חנות צריך לייצר פיד מוצרים עבור אפשרויות מורחבות (כמו פיד מוצרים שאתם מייצרים עבור המרצ'נט סנטר בשביל קמפיין גוגל שופינג או בשביל קמפיין רימרקטינג דינמי בפייסבוק).
  3. הוספה דרך פיקסל – חיבור החנות לפיקסל שמחובר באתר שלכם ימשוך באופן אוטומטי את המוצרים מהאתר אל חנות הפייסבוק החדשה שבניתם.
הוספת מוצרים2

אם בחרתם בהוספה דרך פיקסל, פייסבוק תבקש ממכם להשתמש בפיקסל קיים או ליצור פיקסל חדש עבור החנות שלכם.

הוספת מוצרים דרך פיד מוצרים

אם בחרתם בפיד מוצרים אתם תעברו לדף שישאל אתכם האם קובץ הפיד שלכם מוכן. אם כן, תעלו אותו למערכת והיא תמשוך את המוצרים מתוך הקובץ ותציג אותם אצלכם בחנות.

הוספת מוצרים דרך פיד1

לאחר מכן תצטרכו להגדיר לוח זמנים שזה בעצם אומר – כל כמה זמן תרצו שפייסבוק תעדכן את פיד המוצרים שלכם? במידה ואתם מעדכנים את המוצרים בחנות באופן שוטף וכתוצאה מכך גם פיד המוצרים שלכם מתעדכן באופן תדיר אז סמנו עדכון של פעם ביום או פעם בשעה.

הוספת מוצרים דרך פיד2

לאחר שאישרתם את ההגדרות לחצו על שמירה והעלאה של הפיד. פייסבוק תעבד את פיד המוצרים שלכם (פעולה שלוקחת מספר דקות). לאחר מכן תחזרו למסך הראשי של החנות ותוכלו לראות שהמוצרים עלו בהצלחה וגם להבין את המשמעות של העלאת מוצרים דרך פיד ביחס להעלאה בצורה ידנית שיכול לקחת המון זמן. בלחיצה על ניהול או על פריטים מצד ימין בתפריט תוכלו לראות את כל המוצרים שנמצאים בחנות שלכם.

הוספת מוצרים דרך פיד3

הוספת מוצרים בצורה ידנית

אם בחרתם בהוספה ידנית, תעברו למסך שיאפשר לכם להוסיף מוצר בודד או כמה במקביל. תצטרכו למלא פרטים של המוצר בשורה – תמונות, כותרת (שם המוצר), תיאור, קישור לאתר, מחיר (כולל בחירת מטבע רצוי) , מחיר מבצע (שדה רשות), קטגוריה (שדה רשות), מצב (חדש או משומש) סטטוס (מציין אם הפריט פעיל או שייך לארכיון מוצרים), זמינות (במלאי או לא), מותג (שדה רשות), מזהה תוכן (SKU). סגנון (שדה רשות), קבוצת גיל שהמוצר מתאים לה (שדה רשות), צבע (שדה רשות), מין (שדה רשות), החומר שממנו עשוי המוצר (שדה רשות), דוגמה (שדה רשות) וגודל מדויק (שדה רשות).

ככל שתמלאו יותר פרטים כך המוצר שלכם יהיה ברור יותר ללקוח ויחס ההמרה יעלה. בסיום לוחצים על העלאת פריטים.

הוספת מוצרים3

לאחר שהעלתם מספר מסוים של מוצרים, תוכלו לנהל אותם ואת החנות דרך התפריט במנהל המסחר מצד ימין:

תפריט ניהול החנות
  • קטלוג – כל מה שקשור למוצרים הקיימים בחנות, פריטים למכירה, סדרות (קולקציות שאתם יכולים לבנות עבור המוצרים), בעיות (מתייחס לבעיות שהיו או שנוצרו לאחר ובזמן העלאה של פיד מוצרים), מקורות נתונים (פיד המוצרים שלכם) ואירועים (המקום ליצור בו פיקסל פייסבוק עבור החנות).
  • חנויות – שם נמצאות כל חנויות הפייסבוק שבניהול שלכם.
  • מודעות – אפשרות לייצר מודעות בצורה מהירה עבור החנויות שבניהול שלכם.
  • נתוני שימוש – לשונית המראה לכם סטטיסטיקות בסיסיות ומתקדמות של החנויות שלכם. סקירה כללית על התנועה, קליקים והמרות, ביצועים, תוכן מתויג, קטלוג, התפלגות קהל ואירועים באתר.
  • הגדרות – כל ההגדרות של החשבון שלכם ב-Commerce Center (מנהל המסחר) ושל החנויות שלכם, כולל: לוקליזציה, קטלוג מוצרים, שיטות תשלום, הרשאות למשתמשים נוספים, הגדרות משלוחי והחזרות.

4. פרסום החנות וחיבורים נוספים

לאחר שהוספתם מוצרים בצורה נכונה ועברתם על כל הגדרות החנות, תוכלו ללחוץ על פרסום החנות כדי להאיץ את תהליך האישור מול פייסבוק (במידה והחנות לא אושרה עדיין). בנוסף לפרסום החנות תוכלו לבצע פעולות נוספות כמו ניהול ערוצי מכירה (נכסי סושיאל נוספים אותם ניתן לחבר לחנות) יצירת תוכן מתוך דף החנות, הגדרת של מודעות דינמיות ללקוחות שצפו במוצרים, אפשרות לערוך את הנראות של החנות ועוד.

לסיכום

הגרסה הסופית של חנות פייסבוק עוד לא יצאה בישראל וכרגע לא ניתן לסלוק לקוחות דרך הרשת החברתית ישירות אלא רק להעביר אותם לאתר ייעודי ולסלוק שם. למרות המכשול הרציני הזה, ניתן להבין כי מדובר בעניין של זמן עד שכל האפשרויות יגיעו גם לישראל ויהיה ניתן לסלוק ישירות מבלי שהלקוח יצטרך לדלג דף נוסף. גם עם אפשרויות מוגבלות, הערך שחנות פייסבוק מביאה למותגים בעזרת חשיפה ישירה למוצרים דרך חשבונות הסושיאל הופכת חנות במערכת של פייסבוק לאפשרות מהפכנית שתשנה את כללי המשחק ולכן מומלץ לכל מותג איקומרס לבנות חנות פייסבוק בנוסף לחנות באתר כדי להגדיל את כמות הטראפיק שצופה במוצרים ואת המחזור החודשי של העסק.

זהו! אם הגעתם עד לכאן זה אומר שיצרתם בהצלחה חנות פייסבוק מתוך דף הפייסבוק שלכם. חשוב לשים לב ולהיות עירניים לשינויים התכופים שמבתצעים בתוך פייסבוק ולבצע את ההתאמות בחנות הפייסבוק שפתחתם.

חנות פייסבוק - שאלות ותשובות

הדרישות של פייסבוק לגדלים של תמונות משתנו תמעת לעת ולכן כדאי להתעדכן מדי פעם בהנחיות של פייסבוק להעלאת מוצרים.

לפייסבוק יש רשימה של מוצרים שאסורים למכירה. חלק מהמוצרים שלא מאושרים הם תרופות מרשם, כלי נשק, בעלי חיים, אלכוהול וכל מה שמקדם אפליה. בנוסף, ניתן למכור מוצרים פיזיים בלבד, זה אורמ שלא ניתן למכור תוכנות, התקנות של אפליקציות או כל מוצר דיגיטלי אחר.

יש 2 סיבות אפשרויות מדוע זה קורה:
  1. החנות שלכם לא זמינה במדינות נוספות מלבד המדינה שלכם.
  2. ייתכן שהגדרת הפרטיות של דף הפייסבוק שלכם מוגדר בצורה שגויה. עברו אל ההגדרות של הדף ותוודאו שבהגדרה Page Visibility מסומן Page Published.

בדרך כלל לוקח 48 שעות עד שפייסבוק מאשרת את החנות לאחר שלחצם על פרסום החנות. מיד לאחר האישור של פייסבוק המוצרים יופיעו בדף.

חנויות בפייסבוק הן חווית קנייה שבה עסקים יכולים ליצור בקלות מכוונת בפייסבוק בחינם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: