logo

077-9978050

אסטרטגיות בידים בגוגל ADS שאתם חייבים להכיר

זאת לא משימה פשוטה להצליח לנצח את כל המתחרים שלכם בתחרות על החשיפה של גוגל אדס. מיליוני מפרסמים בכל יום מנסים בכל כוחם להוביל ולבלוט תחת התחרות הרבה, ליכולות הבידים של גוגל אדס יש הרבה יותר להציע לכם מעבר להגדרת ביד פשוט כדי לצלוח את התחרות הזו.

אם עוד לא חוויתם את פריצת הדרך שלכם בגוגל אדס ועדיין לא נהנתם מניצחון המתחרים שלכם שכנראה פשוט בעלי כיסים עמוקים, יש לנו חדשות טובות, אתם יכולים לעשות זאת. הכנו לכם מדריך שיחמש אתכם בכל היכולות, הכלים ואסטרטגיות הבידינג שאתם צריכים כדי לדלג בקלות מעל המתחרים שלכם.

איך בכלל עובדת שיטת הבידינג בגוגל אדס?

גוגל מאפשרת לכם מספר רב של סוגי בידים עבור מודעות. רוב המפרסמים מתמקדים בקליקים, הופעות, המרות או תצוגות (בעיקר עבור וידאו).
בכל פעם שלגוגל יש שטח פרסום זמין ברשת הסרץ' שלה או בתוצאות החיפוש, היא יוצאת במכירה פומבית, המכירה הפומבית תקבע אילו מודעות יוצגו באותו רגע נתון בשטחי הפרסום הפנויים.
הביד שאתם קובעים הוא זה שיכניס אתכם לאותה מכירה פומבית, זה אולי נשמע פשוט אבל ככל ותבינו את הניואנסים הקטנים ביותר בהצעות הביד, תוכלו להיות בעלי הצעה טובה יותר ולהשיג הרבה יותר מהפרסום שלכם.

בעקרון זה תלוי בתחום העסק שלכם, אבל יש כמה אפשרויות ביד עיקריות בהן נעסוק במדריך כדי לתוכלו לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר ליעדים העסקיים שלכם.

3 מרכיבים בדירוג המכירה הפומבית של גוגל אדס

אז אמרנו מכירה פומבית, איך זה קורה בפועל?
כל מכירה פומבית של גוגל אדס לוקחת בחשבון שלושה פרמטרים עיקריים כשהיא צריכה לדרג את המודעה שלכם:

1. עלות לקליק עבור מילת מפתח

2. ציון האיכות שלכם עבור מילת המפתח שהזנתם

3. מידת ההרחבה של המודעה והרלוונטיות שלה למילת המפתח

 

המכירות הפומביות הללו של גוגל מתרחשות במהירות, לכן כדאי להכיר איך לעשות את ההתאמות כדי לנצל את היכולות שלכם בצורה המיטבית.

בואו נצלול לעומק כדי להבין איך אתם עושים את ההתאמות האלה ומוציאים את המקסימום מהאלגוריתם.

שיטות בידינג המומלצות ע"י גוגל אדס

מודל המכירה הפומבית של גוגל במקור נועד לנסות להגדיל את הביד שלכם, המטרה שלכם היא הפוכה, היא להוציא את המקסימום ממחיר ההצעה שלכם, לשלם פחות ולקבל יותר.

כשמגדירים מטרות לקמפיין PPC בגוגל צריך לקחת בחשבון את האיזון בין נפח ההמרה למחיר ההמרה. לצורך העניין, תוכלו להוריד את הביד, אבל זה עלול לפגוע בנפח ההמרות שלכם.
מצד שני אתם יכולים להגדיל את הביד עוד ועוד, מה שעשוי להגדיל את נפח ההמרות, אבל זוהי גם הדרך הנכונה לשרוף את התקציב שלכם.

 

כדי להימנע מהתרחישים האלה ולמצוא את האיזון הנכון אלו המלצות הביד של גוגל אדס:

 

  • וודאו כי מעקב ההמרות נמצא בבקרה ומוגדר היטב
  • וודאו שמודל הייחוס (attribution model ) מוגדר ותואם את המטרות שלכם
  • בצעו A\B טסטינג לאסטרטגיות הבידים בעזרת הפיצ'ר של גוגל שנקרא Draft & Experiments 
  • תחקרו את מהות הקמפיין שלכם ואת המטרות שלכם לעומק. לדוגמא אם המטרה היא להגביר מודעות למותג התמקדו באימפרשנס ולא בקליקים.
  • העריכו את הביצועים של המודעות שלכם ואל תפחדו לעשות את ההתאמות בזמן אמת.
  • תהיו סבלניים ותחכו למספיק דאטה בכדי לדעת האם עליכם לבצע התאמות בביד, תנסו להגיע לרמת ביטחון גבוהה במסקנות שלכם.
  • תתאימו את החשבון שלכם כך שיהיה קל לעשות את ההתאמות ברגע שצריך.

מגדירים מטרות ברורות לאסטרטגיית הביד

שמגיע הזמן להבין מה הייתם רוצים לקבל מהמודעות שלכם, חשוב להגדיר מטרות ברורות וברות השגה.

לא תמיד כל המטרות והשאיפות שלכם ילכו באותו כיוון וזה בסדר, המטרה הכללית היא לשאוף שהמדדים הגדולים ואלה שבעלי השפעה גדולה יגיעו לנתונים יפים.

 

דוגמא למדדים מציאותיים וברורים:

-הגדלת שיעור ההמרה ב-20%

-להגדיל ROAS ב-15%

-להפחית CPA ב-45%.

זה אפשרי להשיג את כל המטרות הללו ביחד, אך הרבה פעמים הנתונים לא מתכנסים והכי חשוב שהמטרות שבסדר עדיפות עליונה באמת יתממשו, גם אם אלה שבסדר חשיבות קטן יותר לא.

עכשיו שאתם מבינים שלמטרות שלכם יהיו השפעות על אסטרגיות ביד, בואו נכיר סוגי בידים שיכולים להיות שימושיים עבורכם.

בידים ידניים או אסטרטגיות ביד אוטומטיות?

לעבוד בצורה הישנה והמסורבלת תמיד אפשר, יש כאלה שאוהבים ואפילו מצליחים להגיע לתוצאות טובות ככה. אבל אם רוצים לעבוד חכם רצוי לדעת לעבוד עם הכלים האוטומטיים של גוגל כדי להגיע למטרות שלכם מהקמפיינים בגוגל.

ביד תלוי CPA

לקבל כמה שיותר המרות מה-CPA שנקבע על ידכם. זוהי השיטה הטובה ביותר אם המודעה שלכם נועדה לקבלת לידים.

יתרונות

מצויין עבור קמפיינים שמעודדים המרות כמו מכירות, נרשמים, הודעות. הגדרת ביד CPA אוטומטי יכול להגדיל את הלידים שתוכלו לקבל מהתקציב הקיים, בעזרת שימוש בנתוני מעקב של ההמרות שלכם. מתוך מטרה למנוע קליקים לא רווחיים ולקבל יותר המרות בעלות נמוכה.

חסרונות

לא ניתן לקבוע CPC מקסימלי לביד.

דורש תקציב גבוה במיוחד.

ביד תלוי ROAS

יש לכם ROI שאתם מתכוונים להגיע אליו כתוצאה משימוש ב-PPC?

במידה וכן, שימוש בהחזר על הוצאות פרסום ( ROAS) יכול להתאים לכם.
מדד ROAS לוקח בחשבון את ערכי ההמרות שלכם- אלו שהגדרתם בשלב מעקב ההמרות, או את ערכי ההכנסות מגוגל אנליטיקס איקומרס. 

נניח שאתם מגדירים שאתם רוצים ROI של 7 שקלים. משמעות הדבר היא שעל כל שקל שתוציאו, תרוויחו שבעה שקלים. היעד של אסטרטגיית הביד אם כך יהיה 700%.

 

יתרונות

ביד מוכוון איקומרס, מוריד מבעלי החנויות את כאב הראש למצוא את האיזון בין אסטרטגיית התקציב לבין תמחור הביד ומשאיר ל"זוכים" שולי רווח גבוהים.

בנוסף, זוהי אסטרטגיה שיודעת לשים את המודעות ישירות מול קהלים מוכנים לרכישה.

 

חסרונות

דורש הרבה עבודה מקדימה של הזנת נתוני המכירות ומחירי המוצרים, דורש מכם לדעת אילו מילות המפתח הרווחיות ביותר כדי לספק ROAS גבוה.
אופטימיזציות עבור ROAS יכולה להפחיד את ההוצאות על המודעות מכיוון שהיא מנסה להפחית את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות בכדי לקבל תשואה גבוהה, מה שלפעמים פוגע בפוטנציאל ההכנסה מהקמפיין.

ביד מקסימום קליקים Maximize Clicks

דרך הביד הזה גוגל מאפשרת לכם באופן אוטומטי לקבל כמה שיותר קליקים במסגרת התקציב שלכם. זה פתרון אידיאלי כשיש לכם אחוזי המרה גבוהים ויכולת גבוהה להניע את הלקוחות שלכם לקנייה או פעולה אחרת שתשרת אתכם.

יתרונות

פשוט וקל לתפעול. מדובר בבידים אוטומטיים בסיסיים.
תקופת הלמידה היא מהירה.
זוהי האסטרטגיה המהירה ביותר ליצירת תנועה. 

 

חסרונות

הקליקים וההמרות יכולים להיות באיכות נמוכה.

ביד מקסימום המרות Maximize Conversions

אם המטרה שלכם להגדיל פניות, מכירות, או כל אינטראקציה אחרת, אתם מגדירים אותה מראש ובאופן אוטומטי מקבלים את מספר ההמרות הגבוה ביותר ביחס לתקציב שלכם, אסטרטגיית ביד מצוינת למי שנשאר עודפי תקציב ורוצה לסיים את התקציב ביום אחד. 

 

יתרונות

מסייע להגיע לנפחי המרה גבוהים יותר.

מאתר בצורה אוטומטית אנשים שיש סיכוי גבוה יותר שיבצעו המרות לפי מה שהגדרתם.

 

חסרונות

אין ביד שמגביל מחיר להקלקה ובקלות אפשר להגיע לתקציב היומי עם מינימום הקלקות. 

גוגל רוצה להשיג לכם את כמות ההמרות הגדולה ביותר אבל זה יכול להיות בעלויות גבוהות מה שיעלה את ה-CPA או יוריד את ה-ROAS.

ביד מקסימום חשיפה Maximize impression 

אתם מגדירים ביד שייצר מקסימום חשיפה באופן אוטומטי בכל הקמפיינים. ישנן שלוש אפשרויות של ביד חשיפה: בראשית הדף בחלק העליון ביותר, בחלק העליון בלבד, בכל מקום בתוצאות החיפוש של גוגל.
אסטרטגיית הביד הזו מאפשרת לכם לקבוע ביד מקסימלי ל-CPC, אם תגדירו ביד נמוך מידי זה עלול לפגוע במטרות הקמפיין שלכם, אם תגדירו ביד גבוה מידי מחיר הקליק עלול להרקיע שחקים והתקציב יגמר מהר.

ביד משופר לפי הקלקה (ECPC)

זהו ביד חכם שניתן להחיל ידנית ונותן את החופש לגוגל להגדיל או להקטין את הביד כשהוא קובע שיש סיכוי גבוה יותר להמרה.

כשיש כל-כך הרבה אפשרויות זה עלול ליצור את הרושם שאתם צריכים לשלם יותר ולהגדיל את הבידים שלכם, אבל בפועל "המכירות הפומביות" של גוגל לוקחות בחשבון גורמים נוספים: מיקום גאוגרפי, שעה ביום, מכשיר, קהל פוטנציאלי, התנהגות גלישה, כוונה, ציון איכות.

 

אז אל תרגישו שהתקציב שלכם מועט, לגוגל יש את היכולות לעזור לכם להגיע ליעדים שלכם.

מנצלים התקציב שלכם בצורה חכמה

ראיתם את סוגי הבידים, אלו רק קצה הקרחון של אפשרויות הבידים הקיימות. כדאי שתכירו את כל אסטרטגיות התמחור ותתאימו לכל פעילות את אסטרטגיית הביד המתאימה.

בסופו של דבר, לכל פעילות ולכל עסק יש מטרות אחרות, אחד רוצה לחזק את המותג, אחר צריך רק מספר בודד של הקלקות כדי לדעת להרוויח מהם הרבה יותר, אסטרטגיות ביד הן הביטחון שלכם בניהול התקציב ומקסום המטרות מהקמפיין שלכם בגוגל, הן יכולות להיות אלו שהופכות את הקמפיין שלכם למוצלח.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla