logo

077-9978050

קידום אורגני בטיקטוק – איך להגיע לאלפי חשיפות ביום

TikTok היא רשת חברתית שצמחה במהירות שיא. כבר עכשיו תגם רבים ובעלי עסקים יודעים שהם צריכים להיות נוכחים בפלטפורמה הזאת אך הם לא בטוחים מה עליהם לעשות בדיוק. TikTok היא רשת חברתית חדשה ולכן משווקים רבים שבוחים לנהל רשתות חברתיות לא בטוחים עדיין מה השימוש הנכון בפלטפורמה או מה רמת הרלוונטיות של טיקטוק עבור העסקים שהם משווקים. אחרי שעברנו על פרסום הקמפיין הראשון שלכם בטיקטוק, סוגי פילוח קהל וכלים מתקדמים לפרסום בטיקטוק, חשוב לדעת איך לקדם את המותג של בצורה אורגנית בטיקטוק.

איך פלטפורמת TikTok עובדת?

סרטונים הם הלב של טיקטוק. הסרטונים של TikTok יכולים להיות באורך של עד דקה אחת, כך שרוב הסרטונים בפלטפורמה הם קצרים וממוקדים. אפשר להקליט את הסרטונים באפליקציה עצמה או להעלות אותם בצורה חיצונית. ניתן להעלות גם מוזיקה בצורה חיצונית ולצרף לסרטונים וגם באפליקציה עצמה יש אפשרויות רבות של שירים וקטעי מוזיקה שניתן לצרף סרטונים. בנוסף, טיקטוק מתפקדת כמו רשת חברתית לכל דבר עם מעורבות גולשים כמו צפיות, לייקים, תגובות ושיתופים לסרטונים.

TIKTOK

אסטרטגיות מומלצות לקידום אורגני ב-TikTok

הקהל הצעיר יותר פחות מגיב לפרסום המסורתי. קהל שכבר בקושי רואה טלוויזיה או מאזין לרדיו ובדרך כלל צורך את כל התוכן החדשותי דרך הרשתות החברתיות. חלק נכבד מהקהל הצעיר ישתמש בחוסם פרסומות בגלישה באינטרנט ורובם כבר לא שמים לב לבאנרים מרוב כמות הפרסומות שרצות אונליין. יחד עם זאת, רבים מהם יבלו מספר שעות ביום ב-TikTok וצופים בכמות גדולה של סרטונים. כשמוצרים ושירותים מומלצים עוברים דרך סרטונים בטיקטוק הם זוכים לתשומת הלב של הקהל בפלטפורמה. לפניכם מספר אסטרטגיות קידום אורגני להגדלת החשיפה לחשבון הטיקטוק שלכם.

שידור לייב ב-TikTok

TikTok Live הוא שידור לייב של הפלטפורמה. כדי להתחיל בלייב בטיקטוק חובה להיות מעל גיל 16. שידור לייב בטיקטוק מאפשר לכם להציג תוכן לקהל שלכם בזמן אמת וגם לייצר מונטיזציה ביב על ידי קבלת "מתנות" מהגולשים. ניתן לכסות כמות גדולה של תוכן בסרטוני לייב כי אין להם הגבלת זמן כמו בסרטונים שגרתיים בפלטפורמה.

TikTok מאפשרת ליוצרים שלה חופש פעולה במוד לייב ולא מגבילה את זמן הצפייה ולכן אפשר להיות יצירתיים יותר בתוכן בשונה מסרטונים של 10-15 שניות. מספר סוגי תוכן שניתן לשלב ב-TikTok Live:

  • סרטון סקירה למוצר או שירות
  • סרטון הדגמה לשימוש במוצרים
  • ראיונות אחד על אחד
  • סיקור של אירועים מיוחדים
  • סרטוני מידע

שידור לייב בטיקטוק זו דרך נהדרת להתחבר לקהל שלכם ולהגדיל אותו. בנוסף, זו הזדמנות מעולה עבור משווקים ובעלי עסקים לחשוף עוד טראפיק למוצר או השירות ולבנות את הברנד דרך חיבור הקהל למוצר בצורה קלילה וכיפית. כדי לפתוח את האפשרות לעשות שידור לייב ב-TikTok תצטרכו מעל ל-1000 עוקבים לאחר שתצברו כמות את כמות העוקבים הזו האפשרות תפתח לכם בכפתור הפלוס בלשונית Live.

שימוש בהאשטאגים מתאימים

בדיוק כמו ברשתות חברתיות אחרות, משתמשים ב-TikTok מסתמכים על האשטאגים גדי לקטלג את הסרטונים שלהם ולחפש סרטונים לפי נושא מסוים. יתרונות מרכזיים של שימוש בהאשטאגים בטיקטוק:

  • להגביר את התפוצה של התוכן
  • לעשות מחקר מתחרים
  • להשיג יותר עוקבים

אמנם צריך לעשות שימוש בהאשטאגים רלוונטיים אך חשוב להימנע מהאשטאגים גנריים של תחום מסוים כדי לא להיבלע בתוך ים של תוכן. עדיף שהסרטונים שלכם יבלטו בהאשטאגים קצת פחות פופולריים. כמו בכל תחום השיווק – המטרה היא להגיע לקהל שהכי רלוונטי עבורכם ולכן שימוש בהאשטאגים ממוקדים יותר זו הפעולה הנכונה. לאחר שתלחצו בפלטפורמה על לשונית Discover ותרשמו את המילה הרצויה בשורת החיפוש, לחצו על Hashtags כדי לראות את רשימת ההאשטאגים בנושא שחיפשתם.

לעקוב אחרי טרנדים חמים בפלטפורמה

דרך נוספת לשימוש בהאשטאגים כחלק מאסטרטגיית השיווק האורגני בטיקטוק היא לעקוב אחר האשטאגים שהופכים להיות טרנדיים בפלטפורמה. לאחר שזיהיתם את הטרנדיות תוכלו ליצור תוכן וסרטונים שקשורים להאשטאגים הפופולריים האלו. חשוב לזכור שמגמות בטיקטוק יכולות להשתנות במהירות וחשוב שתוכלו לשמור על קצב ייצור התוכן. אם החלטתם להכין סרטון לפי טרנד מסוים אל תעתיקו במדויק את הסרטונים המובילים על אותו הטרנד – תמצאו את הדרך להפוך את הסרטון שאתם מכינים לייחודי.

להגיב לגולשים וליצור מעורבות

כמו ברוב הרשתות החברתיות, הפלטפורמה של TikTok תומכת במעורבות של גולשים. תגובות לסרטונים זו דרך מעולה להשיג מעורבות זו וגם לבנות שיח מסוים עם הקהל שלכם. TikTok מדרגת את התגובות לפי מספר הלייקים שהתגובה מקבלת, אז כשאתם מגיבים למשתמשים תוודאו שהתגובה משמעותית, רחבה ומדויקת במענה שלה לגולש. בנוסף, קחו את הזמן לצפות בסרטונים פופולריים בתחום שלהם ותגיבו גם שם תגובות מלאות.

להעלות תוכן בתדירות גבוהה

TIkTok היא פלטפורמה שמעודדת גולשים לפרסם בתדירות גבוהה וגם מתגמלת אותם על זה. ככל שתפרסמו כמות גדולה סרטונים נישתיים לקהל ממוקד, כמות העוקבים שלכם והנתונים של כל סרטון וסרטון יעלו. כמות גדולה של סרטונים עוזרת לגולשים למצוא אתכם ואת התוכן שלכם וגם TikTok חושפת אתכם יותר לגולשים כשאתם מייצרים הרבה סרטונים.

להשתמש באפקטים של טיקטוק

כדי לגרום לסרטונים שלכם לבלוט בין מיליוני הסרטונים ב-TikTok הפלטפורמה מציעה לכם מגוון רחב של אפקטים שיעזור לכם ליצור סרטונים ייחודיים לגולשים שלכם. ניתן למצוא את האפקטים בלשונים אפקטים מחולקים לקטגוריות, מגמות, חדשות, חיות ועוד. בנוסף, ב-TikTok יש את האפשרות להשתמש ב-"Green Screen Effect" (אפקט המסך הירוק) המאפשר לכם להחליף את הרקע בווידאו בתמונה לבחירתכם, ממש כמו שעושים בסדרות טלוויזיה ובסרטים.

להכין תוכן מעניין ולהשקיע בתיאור סרטון

הסרטונים בפלטפורמה של TikTok יכולים להיות באורך של עד דקה אחת ולכן אין הרבה זמן להעביר את המסר השיווקי שלכם. המטרה היא ליצור תוכן ויזואלי איכותי שנותן את התחושה שנעשתה עבודה מקצועית בהכנת הסרטון. בנוסף, חשוב לעשות שימוש בתיאור של סרטון ולכלול בתיאור פירוט מורחב על מה שמופיע בסרטון. חשוב להוסיף קריאה לפעולה כדי להגדיל את מעורבות הגולשים. כתיבת תיאור טוב לסרטון חיונית גם לתפוצה האורגנית בפלטפרומה, אתם רוצים שהמערכת של TikTok תדע על מה מדבר הסרטון כשהוא נוסף למאגר שלה ושהמערכת תציע אותו לקהל יעד רלוונטי. עשו שימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוך התיאור אך רק במיקום הגיוני כחלק מהטקסט ולא להוסיף אותם רק בשביל שיהיו שם.

שימוש במערכת הפרסום של טיקטוק - TikTok Ads

לטיקטוק יש מערכת פרסום רשמית המאפשרת לכם לפרסם בקלות לגולשים בפלטפורמה. יש 2 סוגים של פרסום שזמינים ב-TikTok Ads:

  1. אפשרויות פרסום סטנדרטיות – קמפיינים רגילים במודעות פיד עם מודעות שמזכירות פרסום בפיד בפייסבוק ובאינסטגרם. המודעות יופיעו במהלך מעבר בין הסרטונים והיתן להוסיף להם כפתורי הנעה לפעולה. לגולשים יש אפשרות לדלג על מודעות בפיד.

  2. אפשרויות מתקדמות למותגים – ברנדים שקיבלו אישור מטיקטוק יכולים לעשות שימוש במודעות בצורה שונה מהצורה המסורתית. אפשרויות הפרסום Hashtag Challenge Ads ו-Brand Takeover Ads מאפשרות למותגים למנף את הקהל שלהם עם קמפיינים לא שגרתיים שמייצרים המרות בדרך לא שגרתית, יותר קהילתית ופחות שיווקית התורמת לחיזוק הברנד.

ניתן לדבר עם נציג של TikTok כדי לבחון האם המותג שלכם מתאים לאפשרויות הפרסום המתקדמות.

TikTok Ads

מה זה עמוד ה-For You ואיך אפשר להגיע אליו?

עמוד הפור יו (FYP – For You Page) הוא העמוד הראשון שאתם נוחתים עליו אתם פותחים את האפליקציה של טיקטוק. העמוד מעדכן סרטונים של יוצרים שאולי לא במעקב שלכם אבל האלגוריתם של טיקטוק חושב שתאהבו אותם על סמך תחומי העניין שלכם והאינטראקציות שעשיתם בפלטפורמה בעבר.

לדוגמא: אם יש לכם מעורבות מוגברת (לייקים, שיתופים ותגובות) בסרטונים עם תוכן של עיצוב ובניית אתרים, סביר להניח שהמון תוכן בעמוד הפור יו שלכם יהיה בנושאים אלו. עמוד ה-For You מאוד מזכיר את עמוד ה-Explore באינטסגרם, ב-2 העמודים הפלטפורמה שואפת להתאים לכם את התוכן שמעניין אתכם.

דף ה-For You בטיקטוק הוא המקום שאליו כל יוצר סרטונים בפלטפורמה רוצה להגיע, האלגוריתם מזהה את התוכן שלכם ומחליט שהתוכן הזה איכותי ומעניין ומפיץ אותו לכמות עצומה של קהל – בקיצור, החלום של כל יוצר. יש מספר סיבות מרכזיות שיוצרים ומשווקים רוצים להגיע ל-For You:

  1. כמות טראפיק עצומה – אם בדרך כלל בסרטון רגיל אתם מקבלים 100 צפיות, בסרטון שמגיע ל-For You תקבלו עשרות ואפילו מאות אלפי צפיות. זו חשיפה עצומה שאתם מקבלים בחינם.
  2. עוקבים ומונטיזציה – הופעה בעמוד הפור יו תגדיל את כמות העוקבים שלכם ותעזור לכם להתקרב לאפשרות של מונטיזציה לחשבון על ידי TikTok Creator Funds (אפשרות שנפתחת לחשבונות עם מעל ל-10,000 עוקבים)
  3. להפוך לאוטוריטה בתחום – ברגע שהפלטפורמה דוחפת את התוכן לקהל רחב יותר, ייתכן שתבלו הכרה כמומחים בתחום שעליו אתם יוצרים תוכן, מה שיוביל להגדלת מכירות בעסק אם יש או חסויות ופרסומות בתשלום עבור עסקים אחרים.
  4. להגדיל נכסים אחרים – אחרי שזכיתם לחשיפה עצומה בפלטפורמה של TikTok בעזרת הפור יו תוכלו לנצל את הטראפיק כדי להגדיל פלטפורמות נוספות כמו אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק ועוד. כדי להרחיב את הקהילה שאתה בונה למקורות נוספים.

אין שיטת עבודה מדויקת שיכולה להביא אתכם לעמוד ה-For You. האלגוריתם משתנה כל הזמן ואם התוכן שלכם לא יהיה רלוונטי והקהל לא יהיה תגובתי – הסרטון שלכם פשוט לא יגיע לשם. יש מספר דברים שאפשר לעשות כדי להוביל אותו לשם:

  • להשתמש בהאשטאגים הנכונים
  • ליצור סרטונים קצרים
  • לכתוב תיאורים עם קריאה לפעולה 
  • ליצור סרטונים באיכות גבוהה
  • לתזמן את העלאת הסרטונים לשעות הפעילות של הקהל שלכם
  • להשתמש בסאונד טרנדי בסרטון

     

גם לאחר שימוש בטכניקות שראיתם למעלה לא תוכלו להבטיח ב-100% הגעה לדף ה-For You אבל זה ישפר משמעותית את הסיכויים שלכם. חשוב לזכור שהטכניקות האלו לא יעזרו אם אתם לא יוצרים תוכן איכותי, חדשני ורלוונטי לקהל שלכם.

סיכום

TikTok היא פלטפורמת מדיה חברתית שמשתלטת על תוכן הווידאו בסושיאל. מדובר בפלטפורמה חדשה וצריך ללמוד את האלגוריתם שלה כדי לצמוח בה מבחינת קידום אורגני. הדרך הטובה ביותר היא לפרסם תוכן שהקהל שלכם רוצה לראות ולהפוך אותו למושך ככל האפשר דרך סרטון ויזואלי. הגעה לדף ה-For You זו הדרך של TikTok להגיד לכם שהתוכן שלכם רלוונטי לגולשים ומעודד מעורבות ולכן המטרה העיקרית של אסטרטגיית התוכן לקידום האורגני בטיקטוק שלכם היא להגיע לעמוד הפור יו ולקבל כמות עצומה של טראפיק שמשפיעה על צמיחת החשבון.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: