logo

077-9978050

סוגי הפילוחים בטיקטוק – איך למצוא את הקהל שלכם דרך אפליקציית הסרטונים

מערכת הפרסום בטיקטוק מספקת לנו אפשרויות מיקוד שונות על מנת לאתר את הקהל המדויק שאליו נרצה שהמודעות שלנו יוצגו. ניתן לבחור מיקוד במהלך תהליך יצירת קבוצת המודעות. בפוסט אדבר על אפשרויות פילוח שונות, כגון תחומי עניין, התנהגות, דמוגרפיה, קהלים מותאמים אישית ולוק א לייק (קהל דומה), אז בואו נתחיל :

סוגי הפילוחים בטיקטוק

קהל מותאם אישית

קהלים מותאמים אישית היא אפשרות מיקוד מודעות המאפשרות לכם למצוא אנשים שכבר מכירים או ביקרו באתר של העסק שלכם.
סוג זה של מיקוד הוא כלי רב עוצמה לרימרקטינג, הגעה ללקוחות חוזרים אפשריים, הגדלת העוקבים שלכם, הגדלת המעורבות באפליקציה או יצירת קהלים דומים.

  1. מעורבות בעמוד טיקטוק – כל מי שבעצם היה מעורבות עם אחת המודעות הממומנות שיצרנו – זאת אומרת שרק וכאשר יצרנו קבוצת מודעות על קמפיין שכבר קיים בטיקטוק נוכל בעצם לטרגט את מי שהיה מעורב במודעה. מעורבות יכולה להיתפרס ככל פעולה שהיא – הקלקה על המודעה, חשיפה לתוכן, צפייה 2 שניות, צפייה 6 שניות, נצפה 25% מהסרטון ועוד.
  2. רשימות – נוכל לעלות רשימות קיימות של אנשים שמכירים אותנו, לידים, רשימת תפוצה וכל מה שיש ברשותכם שמכיל פרטים של הקהל שלכם כמו מייל טלפון שם ועוד..
  3. מבקרים באתר – בקצרה רימרקטינג, קהלים שמכירים אותנו וביצעו פעולות שונות אצלנו באתר – קהל מצויין שמאד מומלץ להשתמש בו.
  4. טופס לידים – במידה ויצרנו טופס לידים נוכל לטרגט אנשים שפתחו את הטופס אבל לא מילאו, וכאלה שגם כן מילאו.
  5. פעילות באפליקציה – אנשים שהורידו את האפלקציה שלנו (במידה והחלטנו לפרסם אפלקציה) נוכל ליצור קהל של אנשים שהביעו מעורבות באפלקציה עצמה (רכשו משהו מתוכה, חיפשו, התחילו ימי ניסיון ועוד) זאת במידה והתקנו את ה-SDK של טיקטוק

לוק-א-לייק

כלי מאד מאד חזק הוא קהל הלוק א לייק, שהוא בעצם קהל שדומה לקהל המקורי שיצרנו, ככה נוכל לחשוף את הסרטון שלנו לקהלים חדשים שמתנהגים באופן דומה לקהל שהגדרנו (אם בחרנו בקהל של כל מי שהמיר לנו באתר, נוכל לייצר ממנו קהל דומה ואז התנהגות הגולשים תיהיה מכוונת לקהל שממיר) 
רוב המפרסמים מכירים את סוג הקהל הזה מפלטפורמות אחרות
*חשוב מאד – להשתמש בקהל של לפחות 10 אלף משתמשים כדי לתת לאלגוריטם של טיקטוק ללמוד ולהבין את המטרות של הקהל שלכם

פילוח לפי דמוגרפיה

קהל על בסיס גיל, מיקום, מין, ושפה
צריך לזכור שטיקטוק הינה אפלקציה שמונה נתח גדול מהשוק של ילדים, לכן כמובן נרצה לסנן את הגילאים שלא רלוונטים לנו בדיוק להגיע לקהל סופר מדוייק.

Location  – אין לנו כאן אופציה אחרת מלבד Israel (על יד כל ארץ ניתן יהיה לראות חץ קטן מעיין "תת קטגוריה" דרכה נוכל לבחור מספר ערים במידה ונרצה לטרגט עיר מסויימת)
בארץ – נוכל לראות טירגוט לפי ערים מרכזיות בלבד – חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע
ארה"ב – נוכל לבחור לפי מחוזות
Gender – נוכל לבחור את הגיל הרלוונטי לנו או מספר גילאים שרלוונטים לנו.
Languages – שפת האפלקציה – נבחר את השפות הרלוונטיות אלינו (למפרסמים בארץ כמובן רק עברית)

פילוח לפי תחומי עניין

מהו מיקוד לפי תחומי עניין? מיקוד לפי תחומי עניין היא דרך למצוא אנשים על סמך האינטראקציה שלהם עם תוכן בטיקטוק. שימוש במיקוד לפי תחומי עניין היא דרך להגיע לקהל רלוונטי עבורנו. ישנם שני סוגים של טירגוט: קטגוריות ותת קטגוריות, אם אינכם מוצאים את תחום העניין הרלוונטי לכן, אתם יכולים לרשום אותו בשורת חיפוש, והמערכת תיפתח לכם תחומי עניין נוספים. הרשימה של התחומי עניין קצרה, וזה נותן לנו אפשרויות פילוח מוגבלות

* טיקטוק ממליצה לבחור בכמה שיותר תחומי עניין כדי להבטיח שנקבל קהל רחב.
* מומלץ בעיקר גם כאשר אין לנו השערה לגבי מי קהל היעד שלנו,
* בחירת קטגוריות ראשיות של תחומי עניין תעזור לנו לדייק את הקהל בצורה טובה יותר.

תוכלו לראות במערכת הדוחות של טיקטוק, את ביצועי הקמפיינים שלכם לפי אותו תחום עניין, זאת אומרת שתוכלו לנתח מה עבד לכם טוב ומה לא עבד לכם טוב ובכך להסיק מסקנות ולעשות אופטמיזצייה טובה יותר:

פילוח לפי התנהגות

מיקוד התנהגות מאפשר לכם להציג מודעות על סמך ההתנהגות האחרונה של משתמשים בתוך האפליקציה הטיקטוק. ההבדל בין אפשרות זו לתחומי עניין שבטרגוט לפי התנהגות נשתמש באינטראקציות האחרונות של המשתמשים עם התוכן בטיקטוק. זהו קהל קצת יותר מעורב באופי שלו. בחלק זה נוכל לבחור האם הקהל שנרצה לטרגט הוא קהל שצופה עד סוף הסרטון, עושה לייקים, מגיב, משתף, באיזו תקופת זמן, באיזה תחומים, ונוכל גם לבחור אם נרצה קהל שעוקב אחרי אנשים, צופה להם בפרופיל ועוד.

טקגוט לפי התנהגות זה שיטה מצוינת להשגת תובנות. אם אתם מבחין שחלק גדול מההמרות מגיעים מהתנהגות מסויימת, הוספת התנהגות זו לטירגוט יכולה לעזור באופטימיזציה של המודעות שלנו.

ישנן 2 קטגוריות התנהגות :
פעולות הקשורות לוידאו – ההתנהגות הקשורה לסרטון (צפייה  בסרטון, לייק, תגובה, שיתוף) עם תוכן וידאו אורגני ב-7 או 15 הימים האחרונים. בהתבסס על ההתנהגות האחרונה של המשתמשים, המשתמשים ישויכו לתגיות וידאו, אשר מסופקות לאחר מכן כאפשרויות קטגוריות תחת מיקוד התנהגות עבורנו מהפרסמים בעת יצירת הקמפיינים.

פעולות הקשורות ליוצרים – טירגוט משתמשים שעוקבים אחרי יוצרים ספציפים, או טירגוט לפי משתמשים שצפו בדפי פרופיל של יוצרים ב-30 הימים האחרונים.

מה ההבדל בין תחומי עניין להתנהגות ?

בתחומי עניין טיקטוק בעצם לומדת בעזרת Machine Learn לאורך זמן את הקהל שמעורב עם התוכן שלנו
בתהתנהגות אנחנו מתבססים בעצם על אנשים שכבר יצרו אינטרקציה עם אחת מהקטגוריות שלבחירתנו. הזמני אינטרקציה סהכ עד 15 ימים ומדובר במשתמשים שביצעו פעולות ממש לאחרונה מה שמגדיל לנו את הסיכוי למעורבות טוב יותר.

פילוח לפי סוג מכשיר

אופציה נוספת היא טירגוט על פי מכשיר (אייפון, אנדרואיד) ואפילו יש אפשרות לבחור איזה גירסא מותקנת להם במכשיר. נוכל אפילו לבחור באיזה אייפון הם משתמשים, ואפילו בכמה כסף הם קנו את המכשיר שלהם (במידה ותרצו לטרגט אנשים עם אייפונים יקרים בלבד). נוכל גם לבחור באיזה מהירות אינטרנט הם משתמשים Wifi ,2G ,3G ,4G – הכל תלוי במטרות הקמפיין ומה נרצה להשיג.

סיכום

במאמר זה סקרנו את האפשרויות פילוח שיש למנהל המודעות של טיקטוק להציע לנו. תוכלו לראות שאין לנו הרבה אפשרויות לפילוח הקהל שלנו. תוכלו לשלב בין סוגי פילוחים שונים יחדיו על מנת לנסות לדייק את הקהל הרלוונטי לנו כמה שיותר, אם זה שילוב בין דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות ומכשירים. לכן מה שחשוב זה להשקיע במודעות וידאו איכותיות שיסננו את הקהל הרלוונטי ויביאו לכם את האנשים הנכונים לאתר / לדף נחיתה / מודעות לידים וככה להביא המרות איכותיות

על הכותב

בן כנעני, בן 26, גר במרכז תל אביב, מתעסק בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים שונים. המוטו שלו: "ספורט זה דרך חיים!"

פוסטים נוספים: