logo

077-9978050

איך לפרסם את הקמפיין טיקטוק הראשון שלכם

טיקטוק נהפכה בשנים האחרונות לבין הפלטפורמות המובילות ביותר בשוק. הפלטפורמה מאפשר לעלות סרטונים קצרים עד 15 שניות או דקה בכל נושא אפשרי, ומשתמשים באפליקציה קרוב ל-300 מיליון משתמשים חודשיים, ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם. כמפרסמים אנחנו מחפשים כל הזמן להגיע לקהלים חדשים, וטיקטוק בהחלט מאפשרת לנו לעשות זאת. העניין העיקרי בקידום זה בעיקר להראות את המודעות שלנו בפיד של  מה שמגדיל את היתרון שלנו לחשיפה מצויינת אפשרויות הפרסום בה מגוונות ובמאמר זה נסקר אותן ואף נלמד לבנות את הקמפיין הראשון שלנו, אז בואו נתחיל.

כיצד להגדיר חשבון TikTok Ads Manager

1. בשלב הראשון נרצה לפתוח חשבון באדס מנג'ר של טיקטוק, ניגש ללינק הבא ונירשם כאן.
אפשר להירשם בנוסף עם החשבון טיקטוק הקיים שלכם ולאמת את ההרשמה דרך המייל שלכם

2. מלאו את שאר הפרטים בחלון הבא: ארץ, תחום עיסוק, שם עסק, טלפון (ניתן לבחור כרגע רק מטבע בדולרים)

3. לאחר שמילאתם את פרטיכם, יפתח לכם חלונית ובו תצטרכו לרשום את כתובת האתר שלכם וכתובת לתשלום.

נבחר בשיטת Automatic Payment מפני שנרצה שהחיוב יתבצע אוטומטי כל פעם שנגיע לסכום מסוים של הוצאה.

4. כעת צריך לבחור איזה מצב מתאים לנו יותר לצורכי העסק. מצב מותאם אישית יספק לכם מגוון רחב של התאמה אישית בתוך קבוצות המודעות והמודעות שלכם, בעוד שמצב פשוט מאפשר לכם ליצור מודעות מהירות תוך פחות מחמש דקות. אנו ממליצים לך להשתמש בהתאמה אישית ככל האפשר כדי לקבל אפשרויות שליטה רחבות יותר על הקמפיינים שלכם:

Simply Mode Vs Custom

5. עכשיו שהחשבון בנוי, נבנה את הקמפיין הראשון שלנו, אל לפני זאת נעבור להגדרות החשבון בחלק עליון של המסך

account info

6. נוודא כי כל הפרטים שלנו מלאים בצורה נכונה בשלל הלשוניות ושלא דילגנו על אף פרט, במידה והכל תקין נראה את הסטאטוס הבא כמאושר Good to go!

Good to Go

סיבות נפוצות בו לא מאשרים חשבון מודעות:

– ודאו שהלינק של האתר שהכנסתם תקין

– אסור לפרסם אתרים שלא מאושרים מדיניות כמו: סיגריות,טבק,סכינים ועוד

תוכלו לקרוא על המדיניות של טיקטוק כאן בהנחיות הפרסום שלהם

 

7. לאחר מכן נשים את פרטי התשלום שלנו. נעשה זאת בלשונית השנייה ב-Account Setting בלשונית Payments:

Billing

נוכל לשלם בכרטיס אשראי או עם פייפל 

עכשיו הכל מוגדר  וניגש ליצירת הקמפיין הראשון

איך ליצור את הקמפיין הראשון שלנו בטיקטוק

1. תחת לשונית Campaign בחלק העליון של המסך נבחר ב-Create

CREATE

2. כעת נבחר בסוג הקמפיין:

Campaign Subjects

ישנם כמה סוגי קמפיינים: תפוצה, תנועה, התקנות אפלקציות, המרות, צפיות בסרטון, טופס לידים או אפילו להשיג עוקבים או ביקורים לעמוד שלנו בטיקטוק, הכל לפי המטרות שלכם. בחלק התחתון של המסך נבחר שם לקמפיין, ונוכל לבחור באופציה של A/B טסטינג, במידה ונרצה לבדוק 2 וריאציות שונות לאותו קמפיין. אופציה נוספת שנחשף אליה היא לבחור תקציב ברמת הקמפיין (CBO) בדיוק כמו שפייסבוק מציעה לנו.

הערה חשובה – טיקטוק מחייבת אותנו להקציב תקציב מינימום של 50 דולר ביום לקמפיין. זאת אומרת שגם אם נבחר בתקציב כולל, נצטרך להגדיר יעד של 50 דולר ביום (לצורך העניין 10 יום נצטרך לבחור תקציב של 500 דולר)

campaign Settings

* שימו לב במידה ונרצה לבחור בקמפיין המרות נצטרך ליצור פיקסל של טיקטוק ולהטמיע אותו באתר שלכם דרך האיוונט מנג'ר, למדריך איך להטמיע פיקסל של טיקטוק לחצו כאן

3. במסך הבא ניתן שם לקבוצת מודעות שלנו (בדרך כלל נשתמש בשם של הקהל שאיתו נעבוד) ונתחיל בהגדרות הקמפיין 

מיקומים

4. כעת נרצה לבחור איפה להציג את המודעות שלנו, או אפשרות אוטומטית או בחירה ידנית שם יש את את טיקטוק ועוד 2 אפליקציות נוספות שהן אפליקציות בת של טיקטוק. לא כל המיקומים יהיו זמינים לפרסום, זה מאד תלוי בקריאייטיב בקהל ובארץ שאנו נטרגט.

במיקומים אוטומטים המודעות שלנו ישולבו על פי איך שטיקטוק תראה זאת לנכון, אני ממליץ לבחור במיקומים ידניים בטיקטוק בלבד כרגע.

ניתן לבחור אם משתמשים יוכלו להגיב על המודעות שלכם בטיקטוק ואם הם יוכלו להוריד את הסרטון שלכם:

Placements

נוכל לבחור בנוסף אם נרצה שמשתמשים יגיבו לנו על המודעות, ואף אם נרצה גם שהמשתמשים יוכלו להוריד את הסרטון לטלפון או למחשב שלהם.

סוג קריאייטיב

5. נוכל להחליט אם נרצה לעשות אופטימיזציה לקראייטיב שלנו. המערכת תבקש מאיתנו מספר תמונות/טקסטים ותציג אותן במספר וריאציות שונות עד שהיא תמצא את המודעה המנצחת.
* האפשרות יכולה לשרוף את הכסף שלכם די מהר אז אנחנו ממליצים להמנע מלסמן את האופציה הזו

קהל

6. כאן נוכל לראות 4 אופציות לטרגוטים שונים על בסיס קהל שמכיר אותנו, מעורבות בעמוד, תחומי עניין ודמוגרפיה.
תוכלו לראות פירוט על סוגי פילוחים שונים בטיקטוק במאמר שכתבנו באתר

תקציב

7. בתחילת המאמר כתבנו כי חובה תקציב של 50 דולר ביום לקמפיין. בנוסף המינימום לאדסט הוא 20 דולר ביום. נוכל לבחור אם נרצה תקציב יומי או כולל, האם לתזמן את האד סט, האם לקבוע תאריך סיום, והאם לפרסם את המודעות בשעות מסויימות ביום:

הצעות מחיר ואופטמיזציה

8. ישנם שלושה סוגים של אופטימזציה להקמפיין שלכם: המרה, קליק, וטווח הגעה.
האופטימזציה תקבע לפי סוג הקמפיין שבחרתם (בקמפיין תנועה תוכלו לעשות אופטימיזציה לפי קליק, ובהמרות אופטימיזציה לפי המרה)

סוגי הצעת מחיר:
אסטרטגיית הצעות מחיר מאוד דומה  לפייסבוק:
Lowest Cost – המערכת תנסה להשיג את התוצאות הטובות ביותר בתקציב שהגדרנו
Cost Cap – המערכת תנסה לשמור על העלות לתוצאה סביב אותו ביד שהגדרנו או פחות ממנו, נתבקש להגדיר ביד בלשונית שתפתח, חיסרון – האפשרות לא מבטיחה לנצל את התקציב היומי
Bid Cap – נציב סכום מקסימלי שהמערכת יכולה להוציא על מנת להשיג תוצאה ספציפית, כמו חשיפות או קליקים. בהצעת מחיר זו המערכת תנסה לבצע אופטימזציה בהתאם. יעדי פרסום נתמכים לאפשרותזו: חשיפות, צפיות בסרטונים, או המרות (המרות רק כאשר יעד האופטימזציה מכוון לקליקים)

Bidding

מומלץ לבחור ב-Lowest Cost בתור התחלה

יצירת המודעה הראשונה לקמפיין טיקטוק שלכם

9. אחרי שסיימנו להגדיר את שלב הקהלים, והתקציב  נעבור ליצירת המודעה שלנו. ראשית, נבחר שם למודעה שלנו. לאחר מכן נצטרך להזדהות עם חשבון הטיקטוק שלנו, אם לא עשיתם זאת שנרשמתם, תצטרכו לחבר את החשבון שלכם כעת. במידה ואין לכם חשבון ואתם לא מעוניינים לפתוח תוכלו לבחור כינוי לעבוד איתו.

בשלב הבא נחליט עם לבחור מודעת תמונה או מודעת סרטון. טיקטוק תומכת בסרטון בלבד אך אם בחרתם מיקומים אחרים תוכלו לבחור פורמט תמונה.

יצירת מודעת וידאו

10. נעלה למערכת וידאו, באחת מ-3 אפשרויות שונות:
– לעלות סרטון מהמחשב שלנו (זה יכול להיות סרטון שהכנו בטיקטוק ושמרנו על המחשב) או כל סרטון אחר שתחפצו בו (לא חייב להיות סרטון שערוך בטיקטוק)
– לעלות סרטון שכבר יצרנו בעבר דרך חשבון מודעות
– להשתמש באיזור הקריאייטיב של טיקטוק (טמפלטים מוכנים, שניתן להוסיף להם תוכן, מודעה חכמה שמרכיבה על בסיס סרטון – הכלים האלו עדיין בבטא לכן לא מומלץ להשתמש בהם עדיין)

* חשוב לוודא שהסרטון באורך של עד דקה ומומלץ לעלות אותו בגודל של סטורי, ולא תמונה מרובעת
בדוגמא העלתי סרטון רגיל, לאחר שהעלנו את הסרטון נראה את האפשרויות הבאות:

1. נבחר תמונה מקדימה לסרטון (טאמבנייל)
2. ניתן לערוך את הסרטון דרך העורך של טיקטוק, כאן נוכל לבחור שלל אופציות לעריכה ובניהן הוספת שיר רקע, טקסט, פילטרים, סטיקרים ועוד

בשלב הבא נצטרך לרשום טקסט למודעה עד 100 תווים, הטקסט יופיע בצד שמאל על המודעה בצידה התחתון, מומלץ לא מלל ארוך מדי כי טיקטוק מתמקדת בעיקר בלהעביר את התוכן דרך הסרטון ודקה זה המון אז אם תצליחו לייצר ערך מעולה לסרטון שלכם החשיפה תעלה והפוטנציאל להמרה גם הוא.

תוכלו להשתמש בפיצר בנוסף של Smart Text בו תזינו את הנושא של המודעה שלכם לקבל רעיון לקריאייטיב (עובד רק באנגלית)

11. עכשיו נבחר בהנעה לפעולה – ישנם כמה אופציות: קרא עוד, רכישה, יצירת קשר, תתאימו את הקריאה לפעולה למטרות הקמפיין שלכם

בחלק האחרון נשים לינק לאותו אתר שנרצה להפנות, מומלץ להשתמש במעקב UTM בשביל שהמידע יכנס לגוגל אנליטיקס (תוכלו לקרוא עוד במדריך שלנו מה זה UTM)

12. לאחר שסיימנו את כל ההגדרות הללו, נוכל לפרסם את הקמפיין בהצלחה ולעלות את הקמפיין לאוויר

טיפים

  1. ניתן להפריד קהלים לפי אד-סטים שונים וככה לבחון איזה קהל עובד יותר טוב.
  2. מומלץ לעלות עם 2-3 מודעות לכל קהל, כדי שבמידה ומודעה אחת לא תעבוד כראוי יהיה לנו מודעות נוספות שנוכל לבחון גם.
  3. תמיד להגדיר פיקסל בתחילת עבודה, זה יקל עלינו במדידה של הנתונים.
  4. הקריאייטיב הוא המלך – סרטונים עם ערך! ככה תקבלו חשיפה ואחוז הקלקה גבוהה יותר
  5. טיקטוק היא פלטפורמה מרובת משתתפים, להמון ילדים יש טיקטוק היום והיד על ההדק קלה, נסו להימנע מלהגיע לקהלים שמכילים ילדים, מפני שהתשומת לב שלהם לא יעילה לנו, ולרוב הם לא קהל היעד שלנו
  6. אל תתייאשו – גם אם אתם סופר בטוחים שהקמפיין הולך להיות הצלחה מסחררת ואתם לא רואים התקדמות, המשיכו לנסות לפרסם מודעות וקהלים נוספים ולעשות ניסיונות בשביל לראות מה עובד יעיל יותר ושם לנתב את מיטב התקציב שלנו

סיכום

במאמר זה הסברנו איך להקים את הקמפיין הראשון שלכם בטיקטוק, איך להחליט על סוג התקציב ואיך להעלות מודעות. מערכת הפרסום של טיקטוק מאוד מזכירה  פלטפורמות אחרות, אך היא די פשוטה וידידותית למשתמש. נוכל לקדם דרך הפלטפורמה מוצרים, לידים ועוד, ולהגיע לקהלים חדשים. מומלץ לנסות את הפלטפורמה בשביל לפזר את התקציב שיווק שלכם על כמה פלטפורמות שונות. בהצלחה!

על הכותב

בן כנעני, בן 26, גר במרכז תל אביב, מתעסק בניהול קמפיינים בדיגיטל
ובמגוון ערוצים שונים. ספורט זה דרך חיים !

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla