מי קהל היעד שלי? מחקר שוק באמצעות הכלי של פייסבוק Audience Insights​

אז קיבלנו בריף מלקוח, קיבלנו טקסטים, קיבלנו תמונות וקיבלנו אור ירוק לצאת לדרך. אתם עם הידיים על ההגה ועליכם לסלול ללקוח את הדרך להצלחה – השגת תוצאות! איך אנחנו עושים את זה? מי הקהל שלנו ואיך אנחנו יודעים בכלל למי לפנות?
במאמר הבא תוכלו לגלות את התשובות לשאלות בעזרת כלי נפלא של פייסבוק שהרבה לא משתמשים בו וחבל – תכירו את Audience Insights.

מה זה Audience Insights

הסבר קצר על הכלי למי שלא מכיר – הכלי הזה מאפשר לנו לקבל אינדיקציה על קהל יעד פוטנציאלי עבור נישה מסוימת שאנחנו רוצים לפרסם בה. לאור כל הגלישה שלנו בפייסבוק כל היום ולאור הגלישה של מאות מיליוני משתמשים – פייסבוק יודע במה אנחנו מתעניינים, איזה עמודים אנחנו אוהבים, האם אנחנו נמצאים בתיכון/אוניברסיטה, באיזה טלפון אנחנו משתמשים וכו'. פייסבוק ריכז וממשיך לרכז את המידע הזה שעוזר לנו כמפרסמים להגיע לקהל יותר מדויק.
עליי להגיד כי שימוש בכלי זה לא יביא אתכם ל100% תוצאות אך בתור התחלה זה הוא כלי נהדר אשר "יפוצץ" לכם את הפיקסל בנתונים וישלח המון גולשים אל תוך האתר/דף נחיתה/עמוד עסקי או כל יעד אחר שתרצו לשלוח את הגולשים וקהל היעד שלכם.


איך נכנסים ל-Audience Insights?

1. נכנס לתפריט הראשי כשאנחנו נמצאים בחשבון מודעות.

2. נלחץ על Audience insights ואז EVERYONE ON FACEBOOK.

3. עלינו לשנות את המדינה שבה נרצה לקבל מידע על הקהל הפוטנציאלי לעסק אותו אנו נקדם. כברירת מחדל פייסבוק בוחר את ארה"ב – במקרה שלנו ולדוגמא שאתן במאמר זה נשנה את זה לישראל.


יש ללחוץ על כפתור הX שיפתח לנו אם נעמוד על העמודה של ארה"ב ולאחר מכן להזין Israel.

4. לאחר שבחרנו בישראל העמודה שלנו מצד שמאל של הדף תראה כך:
5. לאחר שבחרנו בישראל – הסבר קצרצר על מה כל עמודה מתארת לנו.

אז נניח שאנחנו מפרסמים עבור חנות כלבים שרוצה לקדם את המכירות שלה גם אונליין וגם אופליין.
אנחנו צריכים להגיע לקהל יעד פוטנציאלי שאוהב כלבים, מתעניין בכלבים, רוכש אוכל של כלבים וכו'. איך אנחנו עושים זאת? 
נחזור לעמודה שלנו מצד שמאל ונזין בעמודה של תחומי העניין את המילה "כלבים".

נרצה גם להוסיף את תחום העניין "אוכל לכלבים" – dogs food.

לאחר שהוספנו את תחומי העניין – המערכת של פייסבוק אוטומטית תעדכן את הנתונים. הנתונים והאחוזים ישתנו בהתאם לאינטרסים שהגדרנו.

הערה חשובה:
במידה ואנחנו מוכרים אונליין, רצוי להוסיף את האינטרס "Online Shopping".

הדף שלנו יראה כך:

 

כרגע נפתח טבלת אקסל / גוגל sheets שתראה ככה:

אז יש לנו את כל הנתונים ויש לנו טבלת אקסל – נתחיל להזין את הנתונים בטבלה ואחרי זה נשתמש בהם ברמת הAd Set והתרגוט של קהל היעד.
תחומי עניין – נכנס ל-page likes ונזין את העמודים שרוב קהל היעד שלנו אוהב (חלקם מופיעים באינטרסים כשנגיע לתרגוטים).
תחום עבודה – עיסוק של רוב קהל היעד שלנו – נוכל לתרגט גם אותם ולמזער את הקהל ובכך להיות יותר מדויקים.
מיקומים – איפה נוכל למצוא את קהל היעד שלנו? באיזה ערים יותר ובאיזה ערים פחות?
סוג סמארטפון – באיזו מערכת הפעלה רוב קהל היעד שלנו משתמש? אנדרואיד/IOS?

נכנס לעמודה "page likes" ומיד יפתחו לנו כל העמודים שקהל היעד שלנו אוהב ועוקב אחריהם. חלקם כן נמצאים באינטרסים של פייסבוק כשאנחנו מגיעים לad set וחלקם לא. אנחנו בכל זאת נרשום את כולם וננסה לתרגט אותם.

אחרי שהזנו את הנתונים בטבלת האקסל, הטבלה שלנו תראה כך:

נמשיך להזין נתונים לתחום עבודה, מיקומים וסוג סמארטפון.
נקבל טבלה כזו:


איך להשתמש במידע הזה בשביל לשפר את הקמפיינים שלכם?

 אז הזנו את הנתונים, מה הלאה?

נעבור להקמת הקמפיין. אם אנחנו בשלבים ראשונים של פרסום העסק מומלץ להטמיע קודים של פייסבוק וגוגל לצורך רימרקטינג ומיד לאחר מכן לעלות בקמפיין ראשוני מסוג תנועה (traffic). המטרה שלנו בעצם היא לשלוח גולשים לתוך האתר או כל יעד אחר ובכך למלא באירועים את קוד המעקב של פייסבוק/גוגל בקהל רלוונטי עבורינו.
הגענו לאדסט:
נתחיל במיקומים:
נעבור לטבלת אקסל, נסמן את כל המיקומים שהזנו ונעתיק (ctrl+c).
נעבור לאדסט ונדביק את המיקומים:

מיד יפתח לנו החלון הבא ונבחר בCities:

אני תמיד מעדיף לשים את הרדיוס על 10mi, אפשר גם למי שמעדיף – רק את העיר עצמה.

נוסיף את המיקומים:

לאחר שהוספנו את המיקומים, אפשר לנתח את הנתונים שפייסבוק הביא לנו מקודם ולהתאים אותם לגיל.
18-24 = 18%

25-34 = 30%

35-44 = 21%

45-54 = 15%
נוכל לראות כי גילאי 18-54 מרכיבים לנו 84% מקהל היעד – לכן בגילאים נבחר 18-54.
מבחינת מין – אנו רואים כי אין באמת הבדל משמעותי (50-50), לכן נשאיר All

הגענו לתחומי עניין:

פה נזין את הדפים שקהל היעד שלנו אוהב ועוקב אחריהם לפי פייסבוק וננסה לראות האם הוא נחשב כאינטרס או לא. בנוסף, נזין את תחומי העבודה.
*אחרי שהזנו את תחומי העניין נוסיף את האינטרסים שעליהם המחקר שוק שלנו התבסס בהתחלה, במקרה שלנו זה:
Dogs, Dog food.
אמור לצאת ככה:

עכשיו טריק קטן –
יצא לנו קהל גדול, איך ממזערים אותו עוד יותר ומדייקים?!
נגיד לפייסבוק בעצם שיקח את כל האינטרסים האלו אבל חובה שיתאים ל2 אינטרסים, אנחנו בעצם בונים משפך אשר אומר לפייסבוק "תתרגט לי את כל האנשים שמתעניינים בתחומי העניין האלו אבל הם חייבים לענות על האינטרס של Dogs ו-Dog Food.

נלחץ על Narrow audience:

נזין – Dogs, ו-Dog Food .
מיד תראו שהקהל מצטמצם משמעותית ובכך יש לנו קהל פוטנציאלי אשר יענה על קמפיין תנועה לאתר בצורה הטובה ביותר.
כמובן שמי שרוצה לרדת ליותר פרטים ולצמצם אפשרויות יכול לשנות איפה המודעה תרוץ (פייסבוק/אינסטגרם/מרקטפלייס וכו'), לעשות רק למכשירי סלולר ולא מחשב, לעשות רק לאנדרואיד וכו'.
המלצה שלי – בתור קמפיין ראשון עדיף לתת לזה לרוץ לפחות שבוע-שבועיים ולאחר מכן לעשות אופטימיזציה לראות מאיפה הגיעה יותר תנועה וללמוד לקחים לקמפיין הבא.
הקהל צריך להיות בין 20,000-100,000.

סיכום

• למי שאין הרבה תקציב – המאמר הזה מומלץ מאוד לקמפיין ראשוני על מנת ליצור קהל רלוונטי ומצומצם להמשך עבודה.
• למי שיש תקציב (מעל 5,000) יכול לעשות טסטים עם כל מיני אינטרסים. זאת אומרת, לבנות אדסט עם אינטרס אחד בלבד (כמובן עם Dogs ו-Dog food) ולראות איזה תחום עניין / עבודה עונה הכי טוב ומביא לו הכי הרבה קליקים בעלות הכי נמוכה.
• מאמר זה הינו הסבר בסיסי למפרסמים שרוצים לבנות קהל רלוונטי.
• מאמר זה נכתב לאור הניסיון שלי ולא בא לבטל אף אסטרטגיה שנלמדה.

קצת עליי

גיא מרגי, בן 25, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים.