בניית קהלים חכמים בעולמות האיקומרס בפייסבוק

בפייסבוק יש כמה דרכים בסיסיות לבנות קהלים כמו קהל מותאמים אישית וקהלי לוקאלייקים שמבוססים רובם על רשימות, פיקסל, וכל דאטה קיימת שברשותנו, אבל כדי להיות הכי טובים צריך להגדיל ראש ולצאת מחוץ לקופסא, ומעט מאוד משתמשים בבניית קהלים מתקדמים על בסיס נתונים בעולמות האיקומרס. 
במאמר הבא אני אלמד שיטות מתקדמות של בניית קהלים בפייסבוק על מנת להגדיל את המכירות שלנו באתר, על בסיס לקוחות קיימים ורוכשים אקטיבים על ידי הטמעה מתקדמת של פיקסל הרימרקטינג
אני ממליץ בחום ליצור אירועים בפייסבוק מסוג Custom Conversions לפעילות באתר שמצביעות על כוונה או התנהגות מסויימת כמו: גלילה 25% מהדף, זמן שהייה באתר, כמו דפים נצפים, לחיצה על כפתורים מסוימים, נכנסו לדף מסוים, צפו בסרטון ועוד. כל האירועים האלו יעזרו לכם בעתיד להגדיל את הקהלים וליצור קהלים חכמים יותר מבוססי התנהגות גולשים ולא תחומי עניין. 

קהלים לעולמות המסחר אלקטרוני - eCommerce

קהלים בסיסיים שהם חובה:
אני ממליץ לבנות את הקהלים הבסיסים לפי משך הזמן שעבר מאז שהגולש נכנס לאתר ( 7 ימים / 14 ימים / 30 / 60 / 90 / 180 וכו'). כמובן שזה תלוי בכמות תנועה שיש לכם באתר, אם התנועה נמוכה, אין טעם לבנות 6 קהלים שונים.
1. כל מי שרכש בX יום אחרונים:
2. כל מי שחיפש אצלכם באתר ב-30 יום האחרונים: 
3. כל מי שהתחיל צ'קאוט באתר:

קהלים מתקדמים לחנויות איקומרס

כדי שנוכל להגדיל את התקציב שלנו ולהגדיל את המכירות בלי לפגוע במחיר להמרה, נבנה קהלים איכותים תוך שימוש בפרמטרים שהפיקסל שלנו שולח ובעצם נשתמש בדאטה הקיימת על מנת ליצור קהלים חדשים ומתקדמים. 
כמו ששמתם לב בצילומי מסך למטה, ישנו כפתור בשם "Refine by" שלא הרבה משתמשים בו וחבל. אלמד אתכם כיצד נכון וכדאי להשתמש בכלי הזה:
קהל #1 – אנשים שרכשו מוצר ספציפי
ניתן לעשות Refine by ולבחור בכמה אופציות. כדי לבחור במוצר ספציפי, נבחר באפשרות URL/Parameter ונבחר בContent Name (כל זה בהנחה והטמעתם את הפיקסל בצורה דינאמית – לינק למדריך באתר של רימרקטינג דינאמי.
הייתי מוציא את ה-10 מוצרים הכי נמכרים באתר ובונה קהל שקנה אותם, וככה לעשות עליהם לוקאלייקים
 
 
קהל #2 – אנשים שרכשו מוצרים בקטגוריה מסוימת
אני ארצה ליצור קהל של מבקרים בקטגוריה מסוימת על מנת לשפר את הקמפיין רימרקטינג שלי ולרדת לרזולוציות מאוד נמוכות. לדוגמא – אם אני חנות תכשיטים ויש לי קטגוריה של שרשראות, ארצה ליצור קהל של מבקרים בקטגוריה "שרשראות" ולנסות למכור להם בנוסף גם טבעות, עגילים, או פשוט לעשות רימרקטינג למי שביקר בקטגוריה ולא ביצע רכישה. 
קהל #3 – אנשים שרכשו מוצרים במעל מחיר מסוים
אם המחיר הממוצע למוצר אצלי באתר עומד על 50-60 ש"ח, ארצה לבנות קהל של כל מי שרכש במעל 100 ש"ח או במעל 150 ש"ח על מנת לתפוס את אותם אנשים שמוציאים הרבה כסף באתר.
קהל #4 – אנשים שרכשו מעל כמות פעמים מסוימת
ארצה ליצור קהל של אותם אנשים שרכשו מעל כמות פעמים מסוימת. זה יעזור לי ליצור קהלי לוקאלייק איכותיים רוכשים פוטנציאלים. בנוסף, אוכל לתרגט את הקהל ולהראות לו מוצרים שהוא עשוי להיות מעוניין לרכוש בנוסף למה שהוא רכש. 
נלחץ על Further refine by ונבחר אנשים שקנו יותר מפעמים באתר
קהל #5 – אנשים שסכום רכישתם עולה על סכום מסוים
ארצה ליצור קהל שסכום רכישתם אולה על סכום מסוים. לדוגמא, אם העלות רכישה הממוצעת באתר שלי הוא 100 ש"ח, אני יכול ליצור קהל של כל מי שרכש מוצרים באתר במעל 200 ש"ח באתר מה שאומר שאותו קהל עם כוונת רכישה גבוהה ואוכל להציע לו מוצרים יותר יקרים, לעשות מהקהל לוקאלייק, וכו.
קהל #6 – אנשים שבחרו משלוח EXPRESS באתר
במידה ויש לכם כמה סוגי משלוחים באתר, תצרו קהל לכל מי שבחר במשלוח מסוים – נניח משלוח אקספרס שעולה תוספת תשלום. אפשר לאבחן את הקהל בכל מיני היבטים – אוהבים את המוצר ורוצים שזה יגיע הכי מהר שיש, מוכנים לשלם עוד העיקר לקבל את המוצר כמה שיותר מהר, ועוד. נוכל לעשות קמפיין UPSELL/CROSSELL לאותו קהל.
קהל #7 – אנשים שביצעו רכישה דרך פלטפורמה מסוימת
במידה ואתם מפרסמים בגוגל ובעוד פלטפורמות, לכל פלטפורמה מזהה משלה. לדוגמא: גוגל gclid, פייסבוק fbclid. 
ניתן לפצל קהלים ולעשות A/B טסטינג על הקהלים.
קהל שרכש מגוגל
קהל שרכש מפייסבוק
קהל שרכש מלינקדאין
לדוגמא, ארצה ליצור קהל של אנשים שרכשו מגוגל על מנת ליצור קהל של בעלי כוונת רכישה (INTENT) גבוה מאוד. 
 
קהל #8 – אנשים שביצעו רכישה דרך UTM מסוים
במידה ואתם שמים UTM (לינק מעקב של גוגל אנליטיקס) על המודעות שלכם, תוכלו לטרגט קהל ספציפי בעזרת הURL. אם רכשו דרככם דרך פוסט, דרך באנר, דרך הוואטסאפ – תוכלו לפצל את הקהלים ולעבוד איתם בצורה חכמה יותר. 
למי שמפרסם בפייסבוק – ממליץ מאוד לשים פרמטרים דינאמיים ובכך תוכלו ליצור קהלים שמבוססים על פרמטרים. לדוגמא – אם לאדסט שלי קוראים Jewelry Interests והוא הביא לי המון רכישות והוא אדסט שעובד טוב, ארצה לעשות לו סקייל ולהכפיל את הקהל הזה. בגלל שאני שולח פרמטרים דינאמיים דרך הפיקסל של פייסבוק, הרכישות מתקבלו עם הURL של "jewelry". לכן אצור קהל כזה ואעשה לו לוקאלייק ובכך נוכל תמיד לעשות סקייל נכון לאדסטים שעובדים טוב ולקבל קהל חדש ואיכותי. 
קהל #9 – מבקרים לפי זמן ביקור 
איך זה עובד? האתר שלך מקבל 100,000 מבקרים במהלך 30 הימים האחרונים. מבקרים אלה מפורטים (בהיפותטית) לפי סדר הזמן המושקע באתר שלך. כך שהאדם הראשון בילה את מירב הזמן באתר שלך במהלך 30 הימים האלה. אנחנו נגיד שהם בילו 10 שעות. האדם האחרון בילה הכי פחות זמן. אנחנו נגיד שהם בילו שנייה אחת.
כדי ליצור קהל של 25% הראשונים מהמשתמשים הפעילים באתר שלך, פייסבוק לוקחת את 25,000 המובילים במקרה זה.

הערות

  • ניתן לפצל גם את הקהלים לפי משתמשים ב-Desktop/Mobile וסוג המכשיר.
  • האיוונטים והפרמטרים שנשלחים אל הפיקסל לא יעבדו בכל חשבון מודעות ולא בכל אתר אם לא תטמיעו אותם בקוד באופן אקטיבי. צריך להגדיר ולשלוח את האירועים האלו לפיקסל של פייסבוק דרך קוד/תוסף/מתכנת וכו'. יש פה מדריך להגדרות של רימרקטינג דינאמי בפייסבוק
  • למי שמשתמש בוורדפרס – מומלץ להשתמש בתוסף PIXELYOURSITE שידאג לכם לכל התשתית ויעשה לכם הכול אוטומטית. 
 

סיכום

לבנות קהלים בסיסים, כל אחד יודע לעשות, אבל לבנות קהלים חכמים, שמבוססים על כוונות רכישה, או לקוחות חוזרים, או לקוחות שמוציאים יותר כסף מאחרים באתר, אלו קהלים שיכניסו לכם יותר כסף ויעזרו לכם לבנות קהלי lookalike יותר איכותיים. יש הרבה אפשרויות ליצירת קהלים חכמים – תחשבו מה מאפיין את הלקוחות הכי טובים שלכם ואיזה מוצרים גורמים לעסק שלכם להיות רווחי, ולפי זה תבנו קהלים.

שיהיה בהצלחה!

קצת עליי

גיא מרגי, בן 26, מומחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים.