מבוא לאופטימיזציה לקמפיינים ממומנים בפייסבוק

איך עושים אופטימיזציה בפייסבוק? איך מסתכלים על מספרים? מה עושים עם מודעות? מה אומר לי אדסט שהמחיר לתוצאה שלו יקר ומה אומר לי אדסט שמחיר לתוצאה שלו מתחת למחיר יעד שלי? איך קורה שאנחנו מריצים קמפיין ואחרי כמה ימים הוא פשוט דועך? 
במאמר הזה אני אסביר איך לעשות אופטימיזציה נכונה בפייסבוק, אני אתן דוגמא לקמפיין אמיתי, ואראה לכם איך עשיתי לו אופטימיזציה
 

תיאור הקמפיין

הנה בריף קצר על הקמפיין:
 המטרה: להגביר מודעות בקרב אנשים בישראל ולגייס לידים
סוג הקמפיין: לידים
מחיר יעד: 2.10 יורו לליד
תקציב: 133,000 ש"ח
כמות מודעות (קראייטיב): 10
סוגי קראייטיב: אובייקט שונה, הנעה לפעולה שונה, טקסט שונה
 
שמתם לב שאין לי יעד למחיר לקליק? שאין יעד ל-CPM (מחיר ל-1000 חשיפות)? שאין יעד לצפייה בדף נחיתה? למה אין? כי זה לא המדד שאני מסתכל עליו כשאין עושה אופטימיציה. תתעסקו בלהביא תוצאות, על ידי יעדים מדידים כמו עלות לליד, אחוז הקלקה, ועוד מדדים שבאמת נותנים לי להבין מה קורה עם הקמפיין שלי. המדדים האלו עוזרים לנו לקבל תמונה רחבה על התנהגות של קהל בחודשים מסוימים, התייקרות של הקמפיין, מצב התחרות בשוק, והם נתונים שפחות עוזרים לי לעשות אופטימיזציה.
 
לפני שנתחיל באופטימיזציה שעשינו לקמפיין, כמה טיפים חשובים ממני:
  • תתחילו בלפרסם לכל המיקומים הרלוונטים (בלי מודעות צד, בלי רשת המדיה החיצונית), ורק במידה ואתם מוצאים מיקום שעובד ממש טוב עם כמות תוצאות גדולות, תפרידו אותו לקמפיין נפרד: קמפיין נפרד לסטורי וכו'
  • אדסטים – אני משתמש באדסטים בשביל להפריד קהלים. כל קהל מקבל אדסט משלו. המון מפרסמים שמים באדסט אחד מלא קהלים (לדוגמא, רימרקטינג + לוקאלייק ביחד), ואז אין לנו מושג מה באמת עבד לנו
  • מודעות – אני ממספר את המודעות ונותן להם שמות ייעודיים לדוגמא: AD01-AD10, בנוסף גם תיאור של המודעה, ככה שאדע מה המודעה, בלי להציג אותה, לדוגמא: AD01 – Image – Green Frame – Forest
  • חשוב מאוד לבנות קהלים מראש: מבקרים – 30/60/90/180. השאירו ליד – 30/60/90/180. להכין לוקאלייקים 1-2% לקהלים "חמים" (דוגמא, כל הקונים ב90 יום האחרונים)
  • בעולמות האיקומרס – ליצור קהלים קטנים של הוסיפו לעגלה 7/14/30. התחילו צ'קאוט 2/4/7/14 יום ולעשות עליהם רימרקטינג דינאמי
  • לסדר שמות של קמפיינים. לדוגמא: FD – Conversions – Facebook – Facebook Workshop – 10000 USD – 20/9/20
FD = מזהה חברה/שם
Conversions = סוג קמפיין
Facebook = מיקום
Facebook Workshop = שם הקמפיין
10000USD = תקציב
20/9/20 = תאריך סיום 

 

* המטרה של השמות היא שאנחנו נוכל להשתמש בפילטרים בשביל לראות איך מודעה מודעה 2 עבדה מול 3, איך קמפיין פייסבוק עבד מול סטורי וכן הלאה. ויהיה אפשר גם להוציא את הנתונים לאקסל ולעשות PIVOT על הנתונים.

קמפיין לדוגמא

הרצנו קמפיין במשך חודש שלם ולהלן התוצאות:
אז כמו שאתם רואים, עמדנו במחיר לליד, 133,000 ש"ח נוצלו בהצלחה. 
מה קרה במהלך הקמפיין? 
 

אופטימיזציה לקריאייטיב

אני מתחיל את האופטימיזציה שלי מהמודעות – המון אנשים מסתכלים על קמפיינים ואדסטים, שזה לא רע, אבל בסוף מה שממיר ויביא את הליד/רכישה זו המודעה, ולכן אני נותן משקל גדול לקראיטיב שאני עושה אופטמיזציה.
כל אדסט קיבל 3 מודעות והופעלו מודעות AD01-AD03 בלבד.
הרצנו את הקמפיין, לאחר 24-48 שעות שקיבלנו כבר מספרים שאפשר לעבוד איתם – התחלתי לעשות אופטימיזציה.
התחלתי מהמודעות, פילטרתי למודעות הפעילות בלבד וסידרתי את זה לפי עלות לליד (מהגבוה לקטן).
אני יודע שהמחיר לליד שלי אמור להיות לא יותר מ-2.10 יורו, סימנתי את המודעה עם המחיר היקר ביותר (48 יורו) וסימנתי את הכול עד המודעה שעמדה במחיר שלי (2.10 יורו) – למי שלא יודע איך לסמן הכול – לוחצים על המודעה, במקביל SHIFT ויורדים עד למודעה שעומדת במחיר יעד.
 
אחרי שסימנו הכול, נלחץ על הלחצן ליד הEDIT ונכבה את המודעות. ונמשיך באופטימיזציה.
כמובן שאם כיביתם מודעות תדאגו להדליק מודעות חדשות, שכבר העלאתי שפתחתי את הקמפיין – מודעות 4-6 שהכנתי מראש, אני תמיד דואג שיהיו 2-3 מודעות פעילות בתוך אדסט. 
להוסיף אופטימיזציה של שבוע אחורה + לחפש מודעות שהוציאו כסף ולא הביאו לידים

אופטימיזציה לפי אדסטים

חשוב להפריד את הקהלים ולתת לכל קהל אדסט משלו בשביל לעשות אופטימיזציה נכונה.
אז מה ההיגיון אומר?
אם יש לי אדסט שעומד במחיר יעד – תן לו להמשיך, אם לא – תעצור. אז פה הטעות, אנחנו לא עוצרים אדסטים, אנחנו מורידים לו טיפה את הקצב ואפילו מאוד (לפעמים גם 5 ש"ח ליום לאדסט עד שיתאפס). כמובן נפעיל פה שיקול דעת בריא ולא נחכה שאדסט יוציא 500 ש"ח ויביא ליד. 
אם יש לנו אדסט שהמחיר שלו 2.40 לליד אבל כן הצליח להביא כמות נכבדת – נוריד לו את התקציב היומי למינימום האפשרי, נחליף מודעה ונדאג לתת לו לרוץ על תקציב נמוך עד שהמחיר יתאפס, או שנסגור את האדסט. חשוב מאוד להדגיש שאם האדסט לאחר תקופה לא מצליח לעמוד במחיר יעד או ממש רחוק ממנו, אנחנו נעצור אותו. 
אני מסתכל על האדסטים בכמה חלונות זמן:
  • חלון זמן של חודש
  • חלון זמן של שבועיים
  • חלון זמן של שבוע
אני ממליץ מראש להתחיל ולעשות אופטימיזציה לפי השבוע האחרון מכיוון שזה החלון זמן הכי טרי שיש לנו עם מספיק מידע. המון אנשים מסתכלים על אדסטים בחלון זמן של חודש וחושבים שהמחיר לא עולה והכול תקין, אבל אם תסתכלו שבוע אחורה תראו שהמחירים משתנים מקצה לקצה (לא בכל המצבים).
אז אני מסתכל שבוע אחורה:
 
חילקתי את האדסטים שלי ל2 קבוצות:
  1. קבוצה שעמדה במחיר יעד
  2. קבוצה שלא עמדה במחיר יעד
     
קבוצה #1 שכן עמדה במחיר יעד שלי עובדת מצוין. אני מסמן את האדסטים ונותן להם תקציב אחיד לכולם (התקציב בהתאם לתקציב שלכם). אתן להם 40 יורו לכל אדסט. (במידה ויש אדסט שהתוצאות שלו ממש טובות, אני אתן לו תקציב יותר גבוה מכולם)
קבוצה #2 שלא עמדה במחיר יעד שלי בשבוע האחרון, אוריד לאדסטים את התקציב משמעותית לבין 3-7 יורו על מנת שהמחיר יתאפס. 
 
איך מאפסים מחיר?
נניח ואדסט הביא 57 לידים במחיר של 2.20 יורו לליד עם תקציב יומי של 30 יורו. זה אומר שבאיזה שהוא שלב הוא התייקר ולא הביא לידים במחיר היעד. 
אם אוריד לו את התקציב ל3-7 יורו, הוא יפעל על תקציב נמוך של 5 יורו ויביא לי באותו יום 10 לידים – רוב הסיכויים שהמחיר יהיה פחות מהמחיר יעד שלי.
נדאג לעשות זאת כמה פעמים בשבוע, ולמי שמתנהל עם תקציבים גדולים – מומלץ כל יום. 
 

שימוש בכלי Breakdown​

הגענו לסוף חודש, איך משתפרים לחודש הבא? נשתמש בכלי נהדר שפייסבוק מספק לנו – Breakdown.
נסמן קמפיין מוצלח ונרצה ללמוד עליו:
איפה המירו הכי הרבה?
איזה קבוצת גילאים מתאימה לי ואיזה קבוצת גילאים יקרה לי?
באיזה שעות הכי ממירים?
באיזה ערים יותר שווה לי לפרסם?
ועוד
 
למי שלא מכיר: נסמן את הקמפיין, נרצה להתבלט רק עליו, נפלטר אותו לפי בחירה (FILTER BY SELECTION):
נלחץ על breakdown
אנחנו רואים שקבוצת הגילאים 55-64 לא ענתה על הציפיות ולא עמדה במחיר יעד שלנו.
ניתן לעשות כמה דברים:
לשכפל את הקמפיין, לערוך את האדסטים ולהזין גילאים 18-54 שכן עמדו במחיר יעד שלנו.
גם 65+ עמדו, לכן ניתן לשכפל את האדסטים ואפילו לעשות טסט רק על קבוצת הגילאים האלו – השמיים הם הגבול.
מחודש לחודש ניתן להסיק המון מסקנות  וכן להגדיל את התקציב תוך שמירה על הביצועים. כמובן במקביל לצמצם קהלים/גילאים/ערים שלא עומדות במחיר יעד ומבזבזות כסף מיותר שיכול ללכת לקהלים שכן ממירים.
 

סיכום

אז זהו עד כאן, כמובן שיש עוד המון אופטימיזציה אבל עיקר האופטימיזציה כמפורט במדריך. תתחילו עם אופמיזציה לקראיטיב, תעברו לאופטימזציה לקהלים ותקציב לקהלים, ותעשו חריש עמוק במידע שפייסבוק מציגה לכם בעזרת כלי ה-Breakdown
כמה דגשים וטיפים שלי:

  • סדר וארגון – המפתח להצלחה, ככל שאתם תעבדו בצורה יותר מסודרת ותשמרו על מתווה קבוע של אופטימיזציה, ככה התוצאות יהיו יותר טובות
  • תיצרו מראש הרבה קראיטיב שיהיה עם מה לעבוד, אם הקראטיב לא עובד שיהיה לכם אפשרות להחליף קראיטב מהר
  • תסתכלו על הקהלים שלכם כל הזמן ותיצרו קהלים חדשים. תנסו מדי פעם לצאת מהקופסה להגיע לקהלים שלא חשבתם עליהם
  • תזכרו שאין נוסחה נכונה לפרסום, אתם חייבים לבנות את המתודה שלכם
ובעיקר, הרבה הצלחה!
 

קצת עליי

גיא מרגי, בן 26, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים. 

gay1