logo

077-9978050

6 טיפים לשיפור יחסי המרה בפייסבוק אדס

פלטפורמות פרסום מודרניות הן פתרונות שיווק יעילות עם כלים רבים למשווקים. במערכות הפרסום תמצאו סוגי מודעות, יעדים, קהלים ואפשרויות מיקוד רבות. הפרסום בפייסבוק הופך למאתגר יותר ככל שחולף הזמן ותמיד יש צורך ברעיונות חדשים ורענון של מודעות. לצד מודעות שתפעילו כדי להזרים יותר טראפיק לאתר שלכם או צפיות לסרטון שהכנתם, בהרבה מצבים מטרת המודעה שלכם תהיה להמיר את הגולשים שפוגשים אותה.

פייסבוק היא אחת מפלטפורמות הפרסום הפעילות ביותר ולא משנה מה מטרת הפרסום הספציפי במודעה שהכנתם, מטרת העל של העסק אותו אתם מפרסמים תהיה להגדיל את כמות ההמרות ואת אחוז ההמרה. במאמר נעבור על טיפים שיעזרו לכם לשפר את יחס ההמרה במודעות שלכם בפייסבוק. ככה תנצלו יותר מהתפוצה של המודעות שלכם ותפיקו את המירב מתקציב הפרסום שלכם. אך לפני כן, תכירו את יחס ההמרה בפייסבוק ומה מוגדר יחס המרה טוב.

מודעות פייסבוק

מה נחשב ליחס המרה טוב במודעות פייסבוק?

בשנה האחרונה, הוצאות הפרסום הפייסבוק הגיע לסביבות 50 מיליארד דולר ולמעלה מ-90% מהמשווקים משלבים את מערכת הפרסום של פייסבוק כחלק מאסטרטגיית הפרסום של החברה או העסק שלהם. העובדה שפייסבוק היא פלטפורמת פרסום מאוד מבוקשת הופכת את רמת התחרות בה לגבוהה יותר ובממוצע חודשי, 160 מיליון עסקים משתמשים בפייסבוק אדס כדי להגיע ללקוחות שלהם. ביצוע אופטימיזציה ליחס המרה מתבצע על ידי הבלטה של המודעות והעסק שלכם בתוך כל התחרות בפייסבוק, על ידי יצירתיות והבנת הקהל שלכם, מה שיוביל ליותר טראפיק והמרות.

אחוז ההמרה הממוצע בפייסבוק באופן כללי עומד על 9.2%, שזה גבוה יותר מאחוז ההמרה ב-Google Ads כשאנחנו מדברים כמובן על יחס ההמרה של המודעה ולא של עמוד הנחיתה. אם קמפיינים שבניתם לא הצליחו בהתחלה זו לא סיבה לכבות אותם. המפתח הוא לעקוב מקרוב אחר המודעות שיצרתם, כדי שתוכלו לבצע התאמות ואופטימיזציות כבר בשלב מוקדם אם אתם רואים שדברים לא עובדים כמו שצריך. יש מספר סיבות לחוסר תפקוד של מודעות שאתם מייצרים בפייסבוק:

  • בעיות טכניות – תקציב שגוי, טרגוט שגוי ולקוי, מבנה לא תקין של הקמפיין, התקנת פיקסל של פייסבוק באופן שגוי ושימוש בסוג מודעה שגוי.
  • בעיות יצירתיות – בעיות בצד הויזואלי של המודעה כמו: קריאייטיב, קופי, כותרות, דפי נחיתה, וידאו, מחסור בהנעה לפעולה ועוד.

6 טיפים לשיפור יחס המרה בפייסבוק

מודעות פייסבוק עם אחוז המרה גבוה מעודדות את הקהל שלכם לנקוט בפעולות חשובות. בהתאם ליעדים שהצבתם לעצמכם, ייתכן שתרצו להגדיל את הטראפיק בדף הנחיתה שלכם, להגדיל את כמות הרכישות, הלידים או שיחות הטלפון. אם אחוז ההמרה בקמפיינים שלכם בפייסבוק לא מספק אתכם, נסו את ששת הטיפים הללו:

דף הנחיתה שלכם הוא דף האינטרנט באתר שאליו קהל היעד שלכם יגיע לאחר לחיצה על המודעות בקמפיינים של פייסבוק. אחת הטעויות הנפוצות ביותר במודעות פייסבוק היא שעסקים רבים נוטים להשקיע את כל המאמצים בפרסומת שנראית מעולה אבל נותנים לקהל להגיע לעבור מפייסבוק לדף לא איכותי ולא ממיר. דף הנחיתה הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת המודעות שלכם. צרו דפי נחיתה ממירים בעזרת הטיפים הללו:

  • תשאירו הדף הדף מובן ונקי עד כמה שאפשר
  • תתמקדו בהצעה המרכזית שלכם
  • עשו שימוש בכותרות משכנעות שמניעות לפעולה
  • תחשבו איך לנווט את הקורא באמצעות העיצוב של הדף
  • תוסיפו Social Proof
דף נחיתה לדוגמא

אם אתם רוצים לשפר את אחוזי ההמרה שלכם, כדאי לקחת את המיקוד של הקהל שלכם לשלב הבא. לא משנה כמה תקציב אתם משקיעים, תתחילו הלבין את הקהל שלכם כמה שיותר. טירגוט מדויק של קהל הוא אחד השלבים החשובים להצלחה של מודעות בפייסבוק. גם אם המודעה שלכם תהיה מדהימה ודף הנחיתה יהיה מדהים, לא תצליחו להניב המרות אם מיקוד הקהל שלכם לא מדויק. אחת הדרכים המומלצות למיקוד נכון של קהל היא שימוש בקהלים מותאמים אישית בפייסבוק. אתם יכולים להשתמש בנתונים קיימים כמו רשימת לקוחות או גולשים שהיו באתר שלכם כדי ליצור קהלים מותאמים אישית ולהציג מודעות ממוקדות יותר למשתמשים רלוונטיים.

3. כתבו קופי מדויק

הקופי למודעה שלכם זה בעצם המילים בהם אתה משתמש במהלך כתיבת המודעה. למרות שההיבט הויזואלי חשוב במודעות בפייסבוק כדי להגדיל את אחוז ההמרה, הקופירייטינג שלכם גם קריטי מאוד. למילים יש כוח לשכנע, להניע לפעולה, לרגש, להיות אינפורמטיבי, להצחיק והכל בו זמנית. כדי לכתוב קופי משכנע למודעות, התחילו בכתב עבור קהל היעד הספציפי שלכם. הקופי שנמצא באתר שלכם יכול להיות רלוונטי לגולשים אבל הקופי במודעות בפייסבוק חייב להיות מדויק עבור הקונים הפוטנציאליים. שמרו על קופי ברור עם קריאה לפעולה מרכזית אחת, השתמשו בשפה פשוטה שמדברת אל הקהל שלכם. בנוסף, הקופי שלכם חייב להתאים למרכיבים החזותיים שיש במודעה.

קופי למודעה

המטרה של כל מודעת פייסבוק היא למשוך את תשומת הלב של מישהו. אתם מחפשים ליצור משהו שעוצר גולשים באמצע הגלילה ועוזר להם לשים לב. יצירת קריאייטיב מרהיב הוא חלק מרכזי בהבלטת המודעה שלכם ושיפור יחס ההמרה. הכנה של סרטון עבור מודעה דורש הבנה עמוקה של קהל היעד וחשוב ליצור סרטונים קצרים וקלים לעיכול. ניתן לראות את ההשפעה של סרטונים בפלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם ואיך הם משפיעים על קהל. קריאייטיב איכותי יכול להיות גם תמונה מעוצבת שמעבירה את המסר לקהל ואת ההצעה שלכם.

קריאייטיב למודעה

קריאה לפעולה הוא פרמטר מרכזי במודעות פייסבוק ובעצם בכל פלטפורמה או מדיה שבה אתם נמצאים. הכותרת והקריאייטיב מושכים את תשומת הלב של הגולשים, הקופי מעביר להם את המסר וקריאה לפעולה אומרת להם מה בדיוק אתם רוצים שהם יעשו. הקריאה לפעולה (CTA – Call To Action) שלכם היא שמניעה את קהל היעד לנקוט בפעולה. אתם צריכים להשתמש בשפה ישירה וליצור דחיפות עבור הגולש. האפשרות הנפוצות ביותר יכולות להיות גנריות מדיי ופחות ממירות, לכן חשוב להשתמש בקריאה לפעולה מגוונת ומתאימה למודעה.

קריאה לפעולה12

להפוך גולש קר בפייסבוק ללקוח משלם זו עבודה קשה. לכן, גולשים רבים עוברים תהליך מסוים מרגע הצפייה הראשונה במודעה של המותג שלכם ועד לרגע ההמרה. את התהליך הזה תוכלו ללמוד על ידי ניטור הביצועים של המודעות שלכם וביצוע אופטימיזציה היכן שצריך. לאחר שבניתם את המודעות ונתתם להן לרוץ, הגיע הזמן לבדוק, לנטר ולחדד
אותם. בצעו ניתוח של המודעות כדי להבטיח שהן עדיין יעילות עבורכם. דרך אחת מעולה לשפר את יחס ההמרה של המודעות בפייסבוק היא באמצעות A/B טסטינג. בדיקת A/B מאפשרת לכם להשוות בין 2 אלמנטים או יותר במודעה שלכם כדי לראות איזו מודעה מספקת ביצועים טובים יותר. אתם יכולים לבדוק אלמנטים שונים ב-A/B כמו: קריאייטיב, קופי, קהל, דף נחיתה ועוד.

ניתוח ואפטיזמיזציה

לסיכום

פייסבוק היא אחת מפלטפורמות הפרסום הגדולות ביותר עם פוטנציאל להגיע למיליוני משתמשים. כאשר מנהלים דף פייסבוק ובונים מודעות בצורה נכונה, מערכת הפרסום של פייסבוק היא נכס עצום לעסק. אבל, יש תחרות רבה בפייסבוק על תשומת הלב של הגולשים ואתם יכולים להשקיע תקציבים גבוהים מבלי לראות יחס המרה טוב וכמות המרות מספקת. יצירת מודעות ממירות בפייסבוק צריכה להיות במרכז האסטרטגיה השיווקית שלכם בסושיאל מדיה. על ידי ההבנה שלמודעות שלכם יש בעיות, תוכלו לשים את האצבע היכן הבעיה נמצאת ולשפר את יחס ההמרה במודעות שלכם בעזרת הטיפים שלמדתם במאמר הזה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים: