קמפיין המרות בפייסבוק – איך לעקוב אחרי ההמרות ולהביא פניות

קמפיין המרות בפייסבוק הוא אחד מסוגי הקמפיינים שפייסבוק מציעה לנו, והוא בעצם מאפשר לנו לעקוב אחר המרות של הגולשים באתר. המטרה של הקמפיין היא להבין את התנהגות הגולשים אצלכם באתר ולהבין מי קהל היעד הרלוונטי שיותר סביר שיבצע המרה (בין אם זה רכישה, הורדת מדריך, הוספת פריטים לעגלה, השארת ליד ועוד). הקמפיין מתבסס על הטמעת פיקסל של פייסבוק בתוך האתר, שמטרתו למדוד את הפעילות של הגולשים ובהתאם לכך לקבל אינדיקציות על ההמרות באתר. במאמר אנחנו נסביר מה זה פיקסל של פייסבוק ואיך ליצור אותו, איך יוצרים קמפיין המרות בפייסבוק וכיצד למדוד ולעקוב אחר התוצאות שלו. הכנו לכם מדריך מלא שיסביר לכם קצת על כלי מעקב ההמרות של פייסבוק, בעזרתו תוכלו לעקוב אחרי תוצאות הקמפיין שלכם.

מהו הפיקסל של פייסבוק?

פיקסל פייסבוק הוא כלי המאפשר לכם למדוד את פעולות המשתמשים באתר שלכם. הפיקסל מאפשר לכם לדעת כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מי מהם הוסיף מוצרים לעגלת הקניות, כמה מהם שילמו / נטשו את עגלת הקניות ועוד. הפיקסל יעזור לכם לבנות קהלים מותאמים ולדייק את הקהל שאליו אתם פונים במודעות שאתם מפרסמים. לאחר שתגדירו את הפיקסל של פייסבוק, הפיקסל יופעל כאשר מישהו יבצע את הפעולה שהגדרתם באתר שלכם. 

כיצד ליצור פיקסל המרות חדש של פייסבוק?

  1. באדס מנג'ר למעלה לחצו על EVENTS MANAGER:
קמפיין המרות בפייסבוק

2. לחצו על ADD NEW DATA SOURCE:

3. העתיקו את הקוד העליון והוסיפו לו קוד מעקב מהחלק התחתון:

קמפיין המרות בפייסבוק
מה זה פיקסל

3. העתיקו את הקוד:

קמפיין המרות בפייסבוק

הטמעת פיקסל ההמרות באתר שלכם

אחרי העתקה של הפיקסל בשלב הקודם, שימו לב שהפיקסל במצב "לא מאומת" (Unverified). הסיבה לכך היא שהקוד צריך להיות ממוקם בעמוד האתר שלכם – שפייסבוק יזהו אותו ושהפיקסל יהיה פעיל (ידווח על המרה). את הקוד צריך למקם במקום בו אתם רוצים לקבל דיווח על ההמרה. לדוגמא, אם ברצונכם לדעת מתי גולש מילא פרטים (לידים) בטופס יצירת קשר עליכם לשים את הפיקסל בקוד של עמוד ה"תודה" שהגולש רואה בסיום מילוי הפרטים. הקוד צריך להופיע בין  תגי < HEAD >< /HEAD > בדף התודה. הוא לא צריך להיות בכל העמודים או אפילו בעמוד הנחיתה של המוצר שלכם. מקומו צריך להיות בעמוד שיוצג כשהעסקה תושלם. בחלק מתבניות הוורדפרס יש מקום להוסיף קוד המרות / מעקב המרות. אם אין לכם, תמיד תוכלו להוסיף את הקוד לראש העמוד (Header).

הטמעה ישירות בקוד של אירועים:

קמפיין המרות בפייסבוק

לאחר שנטמיע את הפיקסל נראה תחת Events את הפיקסל שיצרנו ונבדוק האם הוא פעיל או לא:

קמפיין המרות בפייסבוק

איך בודקים שהפיקסל עובד?

  • יש כלי של פייסבוק – תוסף לכרום – Facebook Pixel Helper
    להורדה:  http://bit.ly/fbpixe
  • התוסף מצטרף לדפדפן שלכם, ונראה כך:
קמפיין המרות בפייסבוק
  • לחיצה עליו נותנת מידע על הטמעה נכונה של פיקסלים:
קמפיין המרות בפייסבוק
  • למידע נוסף ופתרון בעיות ניתן להכנס לעזרה של פייסבוק כאן.

בדיקת בכלי המעקב של פייסבוק

באדס מנג'ר נבחר Test Events ואז נבחר את הפיקסל שאחריו נרצה לעקוב:

קמפיין המרות בפייסבוק

איך לוודא שהקמפיין שלכם עוקב אחרי המרות

תחת האדסט – בחרו את הפיקסל שתרצו לעשות עליו אופטימיזציה:

קמפיין המרות בפייסבוק

תחת המודעה ניתן לבחור אם לעקוב או לא לעקוב אחרי פיקסלים:

מעקב אחרי התוצאות של קמפיין המרות בפייסבוק

עכשיו כשאתם רואים את הביצועים של המודעה שלכם בתוך ה-Ads Manager, תחת פעולות (Actions) יוצגו למעשה המרות, ויתנו לכם תמונה ברורה בהרבה של הצלחה, שתקל על המדידה של החזר על ההשקעה:

ככה אנחנו יכולים לעקוב אחרי מסעות הפרסום ולראות איזה מסע פרסום הביא לנו הצלחה.

סיכום

קמפיין המרות הוא הכרחי עבור בדיקת התנהות הגולשים באתר שלכם. הטמעת הפיקסל של פייסבוק תיתן לכם תובנות מעולות עליהם כך שתוכלו להתאים את המודעות שלכם אל הקהל בצורה טובה יותר. אנחנו ממליצים בחום להשתמש בכלי הזה ולהינות ממעקב מדויק. מעבר לכך, השתמשו גם בקמפיין רימרקטינג לאחר מכן ותראו הבדל גדול בתוצאות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

seo israel

פוסטים נוספים: