שימוש בקראייטיב דינאמי בפייסבוק

פייסבוק הכניסה כלי לעשות ניסויים במשפחת ה-A/B Test את הכלי החדש שלה – Dynamic Creative. מה זה אומר? פייסבוק עוזרת לנו לבדוק כמה וכמה תכנים במקביל: כותרות, טקסטים, תמונות או וידאו ובסוף לומר לנו מה עבד יותר טוב ומה פחות.

למה אני צריך את זה?

בעידן של היום אנחנו רוצים להיות הכי מדויקים ורלוונטיים שאפשר ובעזרת כלי המדידה החדש של פייסבוק נוכל לדעת איזה טקסט עובד הכי טוב, איזו תמונה גרמה השפעה יותר גדולה על קהל היעד שלי, ואיזו כותרת משכה הכי הרבה את העין של הקהל.

איך עושים זאת?

1. לאחר שהפעלנו את האפשרות (תחת ה-adset), מיד נקבל אפשרות להעלאה של כמה וכמה תמונות/סרטונים שאנו רוצים להריץ. פייסבוק בנוסף מציעים אופטימיזציה אוטומטית למודעות כמו: בחירה של thumbnails, שיפור וחיתוך תמונות.

2. נעבור לשלב השלישי של הקמפיין – המודעה עצמה. פה נוכל לבחור פורמט של המודעה (לבחירתכם). במידה ותבחרו באפשרות הראשונה תראו שתהיה לכם אופציה לבחור כמה תמונות/סרטונים.

בנוסף, פייסבוק מציעה לבצע אופטימיזציה אוטומטית על בסיס הנתונים והלמידה של הקמפיין.

3. כמו שאתם רואים באופציות של טקסט, הדליין, תיאור, וכפתור פעולה – יש לנו אפשרות לבחור עד 5 אופציות שלדעתנו יעשו את העבודה ובזמן הלמידה של הAdset פייסבוק אוטומטית יציג לאנשים את המודעות המצליחות, עם הטקסט המוביל והכפתור לפעולה המוביל. יש ללחוץ על Add Another Option.

4. לאחר מכן נוכל לבחור כמה ברצף כמו שאתם רואים בתמונה.

5. "הלכתי לאיבוד עם כל האופציות האלו" – מעולה, כאן פייסבוק באה ומחזירה אותנו לממשק נוח אשר מציג לנו את כל האפשרויות שהזנו על מסך אחד על מנת באמת לראות איך זה נראה.יש ללחוץ על View More Variations.

6. המון אופציות נפתחו בפנינו וכאן אנחנו נוכל לשחק ולראות איך המודעות שלנו יראו? איזה טקסט מתאים עם איזה הדליין? איזה כפתור מתאים עם איזו תמונה? רק תעופו עם הדמיון שלכם.

7."שלב הלמידה", באנגלית – Learning Phase Progress. המערכת באה למטב את התוצאות שלנו. היא מקבלת מידע נוסף על האנשים המתאימים ביותר לפילוח, השעות ביום להצגת המודעה, והמיקומים והקריאייטיב שיש להשתמש בהם. ניתן לקרוא עוד אודות שלב הלמידה באתר של פייסבוק.

8. אם חלפו שבעה ימים מאז שבוצעה עריכה משמעותית וסדרת המודעות עדיין לא יצאה משלב הלמידה, סטטוס העמודה 'הצגת מודעות' יהיה 'הלמידה מוגבלת'.

9. ולקינוח – תחת Account Overview נוכל לראות את את כל שלבי הלמידה של המודעות שלנו תחת מערכת אחת ונוכל ללמוד באיזה שעות הקמפיינים שלנו הוציאו הכי הרבה כסף, הביאו הכי הרבה לידים, קליקים, הודעות וכו'. מזכיר מאוד את אנליטיקס!

סיכום

A/B Test הוא חלק בלתי נפרד בעולם הדיגיטל ובמיוחד בעידן החדש.  הכלי הזה בעצם מאפשר לנו לבצע a/b/c/d/e Testing ולא רק לרוץ על שתי אפשרויות. מומלץ מאוד לרוץ עם כמה מודעות, טקסטים ומגוון אפשרויות במקביל על מנת לבחון מה קהל היעד שלכם אוהב, על מה הוא עונה יותר טוב ובכך האופטימזציה שלכם לקמפיינים תהיה אופטימלית והתוצאות יהיו בהתאם. 

אל תהיו מקובעים!

קצת עליי

גיא מרגי, בן 26, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים.