איך עושים רימרקטינג בפייסבוק – המדריך המלא שיביא לכם תוצאות

פייסבוק מאפשרת לכם לטרגט את קהלי היעד שלכם בצורה מדויקת לפי מגוון רחב של אוכלוסיות. אחד הכלים האפקטיביים ביותר הוא קהל רימרקטינג. קהל זה מורכב מגולשים נכנסו לאתר שלכם. אותם אנשים כבר מכירים אתכם ואת המוצר שלכם, ולכן הדרך "למכור" להם שוב – הרבה יותר קלה. מעבר לכך, מדובר בקהל שאתם כבר מכירים ויודעים איך הוא מתנהל, לכן אתם יכולים להתאים לו באופן ספציפי מודעות וטקסטים שיפגעו בול במטרה.

במאמר הזה נלמד איך עושים רימרקטינג בפייסבוק, צעד אחר צעד.

מה זה רימרקטינג בפייסבוק?

אז מה רימרקטינג בפייסבוק?  אולי כבר שמתם לב שנכנסתם לאתר מסוים ואחרי זה ראיתם מודעות שלו בכל מקום? זה רימרקטינג (או ריטרגטינג). רימרקטינג (Ad retargeting) הוא לא המצאה חדשה, אבל הוא כלי מעולה להפוך גולשים ללקוחות

תהליך הרימרקטינג, בקצרה, הוא כזה: אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

דוגמה:

  1. אתם מבקרים בדף הנחיתה
  2. בדף הזה יש עוגיה (cookie)  שאומרת לפייסבוק שהייתם בו
  3. המפרסם הכניס אותכם לרשימה של קהל מותאם מערכת המודעות שלו בפייסבוק
  4. ואז פייסבוק מציגה לכם מודעה בזמן שאתם בפייסבוק

בניית קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

השלבים לבניית קמפיין רימרקטינג בפייסבוק הם:

1. הטמעת קוד רימרקטינג בכל האתר שלכם
2. בניית קהלים של גולשים שהיו באתר שלכם
3. בניית קמפיין שמבוסס על הקהלים האלו

הטמעת קוד Remarketing באתר שלכם

בתפריט העליון נלחץ על Event Manager:

רימרקטינג בפייסבוק

במידה ולא היה פיקסל בחשבון, אנחנו נלחץ על הכפתור Connect a Data Source:

remarketing

נבחר ליצור מעקב אחרי Web ונלחץ על Get Started:

מה זה רימרקטינג

נבחר באופציה של Facebook Pixel ונלחץ על Connect:

רימרקטינג

ניתן שם לפיקסל שלנו, ניתן להוסיף (לא חובה) לינק לאתר ונלחץ על Continue:

פייסבוק ישראלו אותנו אם אנחנו רוצים להתקין את הקוד ידנית, דרך חברה שפייסבוק בנתה לה הטמעה קלה – או לשלוח את הקוד למתכנת:

ריטרגטינג

במידה ובחרתם הטמעת ידנית, תלחצו על Copy Code בשביל להעתיק את הקוד:

אנו ממליצים להטמיע את הפיקסל דרך תג מנג'ר,

במידה ואין באפשרותכם להטמיע את ידנית, ניתן לשלוח מייל למתכנת עם ההוראות.

באתרי וורדפרס – ניתן להשתמש בתוספים כמו Insert Headers and Footers או PixelYourSite.

במידה והאתר שלך בוויקס, או בכל פלטפורמה אחרת שפייסבוק תומכת בה, תבחרו Use a Partner ואז תבחרו את הפלטפורמה הרלוונטית ותעקבו אחרי ההוראות

במידה והפיקסל כבר היה בשימוש, תלחצו על הפתור Add Events ואז From a New Website ויעלה לכם האפשרות להעתיק את הפיקסל

לאחר שהטמענו את הפיקסל בכל האתר (אני ממליץ על תג מנג'ר), נעבור לשלב הבא – בניית רשימות של גולשים מהאתר שלכם

איך בודקים שהפיקסל עובד?

פייסבוק הוציאה תוסף לכרום בשם Facebook Pixel Helper, בלחיצה על התוסף נוכל לראות אם הטמענו את הפיקסל כמו שצריך, במידה והכל תקין נראה כי הפיקסל ירוק ויש אירוע של PageView ירוק:

בניית קהלים מהאתר שלכם

1. נלחץ על Audiences בתפריט:

2. נלחץ על Create Audience ואז על Custom Audience:

3. נבחר קהל מהאתר שלנו – Website:

עכשיו נחליט על התנאים שיכניסו את הגולשים לרשימה שלנו, לדוגמא, פה אני בונה רשימה של כל הגולשים באתר ב-30 יום האחרונים (המקסימום הוא 180), ניתן לבנות רשימה של גולשים שביקרו בדף מסוים, ניתן שם לקהל, ונלחץ על Create Audiance:

עכשיו פייסבוק יראה לנו את הקהל וכמה גולשים יש בו:

אילו עוד אפשרויות יש לנו? לבנות קהלים לפי גולשים שהיו בדפים מסוימים באתר, לבנות קהלים לפי הגולשים שבילו הכי הרבה זמן באתר, או לבנות קהלים לפי ההמרות שהטמעתם באתר (למדריך על הטמעת המרות בפייסבוק):

ניתן לבנות קהלים לפני גולשים שביקור שביקרו בדף מסוים, לדוגמא, בתמונה אני בניתי קהל של כל מי שהיה בדף תודה:

ניתן לבנות סגמנט של הקהל לפי תדירות הביקורים באתר או איזה מכשיר הגולש גלש איתו – בשביל זה נלחץ על Further refine by:

לדוגמא פה בניתי רשימה של כל מי שביקר בבלוג לפחות פעמים בחודש האחרון:

אם החלטנו לבנות רשימות לפי הגולשים שביקרו הכי הרבה זמן באתר נוכל לבחור את ה-5/10/25% שביקרו הכי הרבה זמן באתר, כמו שנוכל להחליט אם כל הגולשים באתר / או לפי דפים מסוימים:

איך בונים קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

זה החלק הקל והכי פשוט, תחת הקבוצת מודעות, תחת Custom Audiance פשוט תבחרו את הקהל שבניתם וזה יהיה הטרגוט שלכם, לדוגמא פה אני מטרגט את כל מי שהיה באתר שלי ב-60 יום האחרונים

טיפים לשימוש בריטרגטינג (remarketing)

* תיצרו כמה וכמה שילובים של קהלים מהאתר שלכם, לא כולם זהים, לא כולם ממירים אותו הדבר ולא על כולם אתם מוכנים לשלם מחיר דומה.

* תיצרו את קהלים לפי שלבי ההתקדמות באתר: דף נחיתה, דף תודה וכו'

* אפשר לכלול דפים מסוימים ולא לכלול אחרים, לדוגמא כל מי שהיה בדף נחיתה ולא היה בדף תודה

* אני ממליץ לבנות קהלים של 30/90/180 ימים ולבדוק מה עובד יותר טוב

* במידה ויש לכם הרבה תנועה באתר תיצרו כמה שיותר קהלים – אחרי זה תוכלו לבנות מהם קהלי Look-a-like

* ניתן גם לבנות רשימות שלילה של מי שהשאיר ליד או קנה באתר – או הצגת פרסומות ייעודיות למי שכבר ביקר באתר

* ניתן לבנות קהל של כל מי שביקר באתר מקמפיין ממומן בגוגל אם נכניס ל-URL של בניית האתר gclid 

* כלי מעולה לאתרי מכירות / לידים. השתמשו בו בחוכמה!

הכללה ואי הכללה:

כך אתם יכולים ליצור שילובים מותאמים של אנשים שביקרו בדף מסוים באתר ולא ביקרו בדף אחר

לדוגמא: ביקרו בבלוג לפחות פעמיים , אבל לא ביקרו בדף נחיתה

דוגמא לאתר מכירות:
ביקר לפחות פעמיים בעגלת הקניות ולא קנה בחודש האחרון

סיכום

רימרקטינג בפייסבוק הוא כלי מעולה שמביא תוצאות עולות למפרסים. יש לו יתרון גדול בלהחזיר גולשים לאתר, להציג מודעה שונה למי שכבר היה באתר שלנו ובעיקר להביא לידים ומכירות זולות לעומת קהל קר שלא מכיר את המותג שלכם. מניסיוני רימרקטינג בפייסבוק מביא אחוזי הקלקה גבוהים מאוד על מודעות מאשר קהלים קרים בטח אם עשיתם קראיטיב ייעודי למי שהיה אצלכם באתר. זהו אחר הכלים החשובים ביותר לפרסום בפייסבוק עם העלות להמרה הכי זולה שיש מערכת הפרסום של פייסבוק של פייסבוק ומאפשר הגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI).

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

seo israel

פוסטים נוספים: