logo

077-9978050

tag manager google-איך לשפר את הקמפיינים בפייסבוק בעזרת גוגל תג מנג'ר

הפוסט אורח נכתב על ידי אתגר שפיבק, מומחה לייעוץ שיווקי בתחום האינטרנט והמדיה החברתית, פייסבוק ויזם בתחום השיווק האינטרנטי.

מודעות פייסבוק הן אחד הערוצים הטובים ביותר להבאת תנועת גולשים איכותית לאתרים. לפייסבוק יש מוצרי פרסום מצוינים ופלטפורמת מיקוד מדהימה. בשנה שעברה פייסבוק השיקה שיטת הצגת מודעות בשם oCPM  (Optimized CPM), שמשמעותה שהמפרסם משלם על חשיפות אבל אלגוריתם המודעות של פייסבוק מנסה למקסם את היעדים העיסקיים שלו.

לפי אתר הפיתוח של פייסבוק:

Optimized CPM  מאפשר למפרסם להגדיר סדר עדיפויות של יעדי שיווק ואז מציג מודעות לפי היעדים האלה בצורה האפקטיבית ביותר האפשרית, באופן אוטומטי. הדבר מאפשר למפרסמים למקסם את הערך שהם מקבלים מהתקציבים שהם מקצים.

(Source: https://developers.facebook.com/docs/reference/ads-api/optimizedcpm/v2.2)

אם לאתר שלכם יש עמוד המרה, הרי שאופטימיזציה של הקמפיין להמרה יכולה להיות השיטה הטובה ביותר לקבל לידים איכותיים תמורת מחירים תחרותיים.

מבחינת מפרסמים רבים היעד של הקמפיין לא יהיה המרה ספציפית (כמו טופס לידים או רכישה באתר המפרסם). הם מעוניינים בתנועה רלוונטית לאתר.

דרך האופטימיזציה הפשוטה שבה יבחרו רוב המפרסמים תהיה "קליקים לאתר" (website clicks) בהגדרת הקמפיין בפייסבוק. זאת הבעיה.

הסיבה פשוטה ­– בפייסבוק יש הרבה משתמשים שסיכויי ההקלקה שלהם גבוהים בהרבה משל אחרים. הבעיה היא שחלק גדול מהם לא בהכרח מנהלים אינטראקציה עם התוכן שלכם.

איך לשפר את הקמפיינים שלך בפייסבוק בעזרת גוגל תג מנג'ר tag manager google

הפתרון שמצאתי פשוט מאוד ­– הסיכויים לכך שמשתמשים שנמצאים באתר שלכם יותר מ-X שניות יתחברו לתוכן גבוה. גבוה מאוד. המספר הממוצע של שניות בעיני הוא 10 שניות, אבל צריך להתאים את המספר לפי התוכן והיעדים העיסקיים הספציפים.

איך אפשר לבדוק אם הפתרון הזה קיים אצלכם? דרך גוגל אנליטיקס קבעו יעד למשתמשים שנמצאים יותר מ-10 שניות באתר בצורה כזאת:

גוגל תג מנג'ר

אם באתר שלכם יש תוכן שלוקח יותר מ-20 שניות לקרוא ושיעור המרת היעדים שלכם נמוך מ-50% ­הטריק הקטן הזה יכול להגדיל בצורה דרמטית את איכות התנועה באתר.

עד עכשיו הבעיה היתה שקביעת המרת פייסבוק אחרי שהמשתמש שהקליק על המודעה שלכם שהה לפחות 10 שניות באתר היתה משהו הצריך את מחלקת ה-IT בשביל כל קמפיין. לא עוד. המתחרה הגדולה של פייסבוק – גוגל, עם הגוגל טאג מנג'ר  (tag manager) החדש – באה לעזור לכם עם פתרון פשוט שכל מנהל קמפיין יכול ליישם.

רעיון מנהל הטאגים של גוגל פשוט; במקום בקמפיין המנהל יבקש ממחלקת ה-IT לשים קוד באתר בכל פעם (נניח  Analytics, Remarketing, Conversions code וכו'). אפשר לשים קוד אחד בכל אתר ומנהלי הקמפיין יכולים לעשות את זה בעצמם.

מה צריך לעשות?

1. להיכנס לגוגל תג מנג'ר  החדש של גוגל: tagmanager.google.com

2. לקבוע טריגר חדש לפי ההגדרות הבאות:

tag manager google

(אפשר להתעלם מהאזהרה – זה עובד לי בסדר גמור)

3. ליצור פיקסל המרה חדש במודעות פייסבוק ולשים את הקוד עם הטריגר החדש

ליצור פיקסל המרה חדש במודעות פייסבוק ולשים את הקוד עם הטריגר החדש

4. לפרסם את הטאג החדש

5. אפשר לבחון אותו בעמודי הנחיתה בעזרה כלי בדיקת הפיקסלים של פייסבוק לדפדפן (pixel helper)

כשזה:

הופך לזה אחרי 10 שניות:

Pixel-Helper-2

(יכול להיות שהוא ישתנה בהתאם למספר פיקסלי הפייסבוק האחרים שיש לכם בעמוד הנחיתה, אבל תראו את המספר גדל)

פתחו קמפיין מודעות פייסבוק חדש עם אופטימיזציה לפיקסל החדש

תחכו 24-48 שעות עד שאלגוריתם האופטימיזציה של גוגל יתחיל לעשות אופטימיזציה של הקמפיין ובחנו את התוצאות לגבי היום השלישי

אשמח לשמוע בתגובות עם הטיפ הזה עזר לכם.


קצת על הכותב

 אתגר שפיבק הינו מומחה לייעוץ שיווקי בתחום האינטרנט והמדיה החברתית, פייסבוק ויזם בתחום השיווק האינטרנטי. בוגר BA התמחות בשיווק ופרסום ובוגר MBA יזמות טכנולוגית ומערכות מידע.

 
אתגר שפיבק

אהבתם? נשמח לשיתוף של המאמר 

פוסטים נוספים:

כלים ל-A/B TESTING

כדי לקבל תובנות אמיתיות על מסע הפרסום השיווקי צריך להבין את התנהגות הלקוחות. אפשר לעשות זאת בקלות דרך מבחני A/B TESTING, עליהם נפרט במאמר זה

קרא עוד »
spin-to-win
galgla