logo

077-9978050

הכירו את Ahrefs – מילות מפתח אורגניות, טראפיק אורגני ומחקר תוכן

מלבד האפשרויות שיש ב-Ahrefs לניתוח מלא של קישורים פנימיים וחיצוניים באתרים, לכלי יש גם אפשרויות של ניתוח מילות מפתח אורגניות מדורגות של אתרים, ניתוח טראפיק אורגני לאתר ומאיפה הוא מגיע וגם ניתוח של דפי התוכן באתר שאתם סורקים. כאשר אתם מזינים URL בתוך Ahrefs, אתם יכולים לראות רשימה מדויקת של המונחים שבהם האתר מדורג ובאיזה מיקום. זה מאפשר לכם לבצע השוואה מהירה בין האתר שאתם סורקים לאתר שלכם או להשתמש בכלי כדי לעבור על ההתקדמות שהמילים המדורגות באתר שלכם עשה בתקופת הזמן האחרונה. בחלק הזה של ההיכרות עם הכלי של Ahrefs נעבור על ניתוח של מילות מפתח אורגניות וניתוח של טראפיק אורגני.

כדי להכיר לעומק את המערכת של Ahrefs אני ממליץ לקרוא את Ahrefs – היכרות עם כלי SEO ומילון מונחים ו-Ahrefs – כלי לניתוח קישורים.

מילות מפתח אורגניות וטראפיק אורגני

האפשרויות של Organic Keywords ו-Organic Search Traffic ב-Ahrefs מציגות את כל מילות המפתח שבהן הדומיין מדורג וכמה תנועה של מנועי החיפוש מגיעה לאתר דרך מילות המפתח הללו. מבחינת עבודה שצריכה להתבצע, אין יותר מדיי מה לעשות בהתאם לנתונים הללו והם יותר עוזרים לביצוע השוואה היכן האתר שלכם נמצא ביחס למתחרים. הערך האמיתי מגיע מהרשימה המלאה של מילות המפתח שהמתחרה שלכם מדורג עבורן:

מילות מפתח של מתחרה

לאחר שמצאתם את מילות המפתח שרלוונטיות לנישה שלכם בהן המתחרים שלכם כבר מדורגים, אתם יכולים להעריך מה יהיה הקושי שלכם לתפוס גם מקום בדירוג של מילים אלו בהתאם לאתר של המתחרה (כמות ואיכות התוכן בעמוד, קישורים חיצוניים, חוזק הדומיין ועוד). במובנים רבים, זה מקצר את כל התהליך של מחקר מילות המפתח. במקום להקליד רשימה של מילות מפתח אקראיות בכלי, אתם מקבלים את כל פרופיל מילות המפתח הרלוונטיות על ידי מחקר המתחרים שלכם.

שווי של הטראפיק - Traffic Value

התכונה הזאת ב-Ahrefs מראה לכם את שווי הטראפיק המוערך של התנועה שהאתר שלכם מקבל מחיפוש אורגני. ככל שהמספר הזה גבוה יותר – לתנועה יש ערך כספי רב יותר. הסיבה שאפשרות זו היא רלוונטית מכיוון שטראפיק שמגיע ממילות מפתח ללא כוונות מסחריות הן לא בעלות ערך כספי רב לבעל האתר בשונה ממילות מפתח עם כוונות מסחריות או כוונת רכישה ברורה שהופכות את הטראפיק לבעל ערך. באתרים שבהם כמות הטראפיק היא גבוהה, בעל האתר צריך לשאוף להתמקד בכוונת הרכישה של הגולשים על מנת להכניס יותר כסף לעסק.

Traffic Value

מחקר תוכן - Content Explorer

אפשר לבצע מחקר תוכן מתקדם באמצעות האפשרות של Content Explorer ב-Ahrefs. הכלי נועד כדי להציג לכם תוכן איכותי באינטרנט שזוכה להרבה שיתופים ברשתות החברתיות ולאו דווקא נמדד לפי כמות הקישורים שאתרים אחרים מוציאים אליו. אפשרות הניתוח הזאת ב-Ahrefs מאוד מזכירה את הכלי BuzzSumo שבודק דפי אינטרנט לפי איכות התוכן בדף ולפי כמות השיתופים בסושיאל של התוכן. כשמכניסים מילת מפתח שרוצים לסרוק תוכן שקשור אליה ברחבי האינטרנט, אנחנו נקבל את האתרים ואת הדפים הספציפיים באתרים שמובילים ביצירת תוכן עבור אותה מילת מפתח. כמו למשל בדוגמה שלפניכם שבה בחרתי לחפש את מילת המפתח Pipedrive, ניתן לראות שהתוצאות המובילות הן האתר הראשי של פייפדרייב ולאחר מכן יופיעו אתרים גדולים אחרים שכתבו בעבר על המערכת.

Content Explorer

למצוא תוכן שמקבל הרבה שיתופים

זאת הסיבה העיקרית שאנשים משתמשים ב-Content Explorer של Ahrefs. כל מה שצריך לעשות הוא להכניס מילת מפתח לאפשרות של ניתוח התוכן ולסרוק. לאחר מכן תקבלו רשימה של דפים מאתרים עם התוכן האיכותי ביותר בהתאם למילת המפתח שהזנתם בכלי.

חיפוש של תוכן שמקבל הרבה שיתופים

אם חשוב לכם שהדף ישותף ברשת חברתית כזו או אחרת, ניתן להחיל את הפילטר הזה באפשרויות החיפוש. בנוסף, באפשרויות הסינון לאחר שחיפשתם תוכן עבור מילה מסוימת ניתן לסנן לפי רמת רלוונטיות , חוזק DR של האתר, כמות הדומיינים המפנים, הטראפיק שמקבל העמוד, הטראפיק שמקבל כל האתר, שווי הטראפיק של העמוד, שווי הטראפיק של האתר ועוד.

לסנן חיפוש לפי שווי הטראפיק

כמו שרשמתי בפסקה למעלה, בתוך הכלי לסריקת תוכן ברחבי האינטרנט , ניתן לסנן את התוכן הרלוונטי שמצאנו לפי השווי המוערך של התנועה שהתוכן מניב (Traffic Value). הסיבה שהמדד הזה הוא רלוונטי היא שהשווי המוערך של התוכן נקבע לפי איכותי מילות המפתח והיתכנות כלכלית לעסקה ממילת מפתח מסוימת כפול מספר הגולשים שמגיע לאתר באמצעות מילה זאת. באפשרויות הסינון של Ahrefs ניתן לסנן גם לפי שווי הטראפיק המוערך בדף שסרקתם (Page traffic value) וגם לפי שווי הטראפיק המוערך באתר עצמו – ה-URL הראשי של הדף שסרקתם (Website traffic value).

סינון לפי Traffic Value

למצוא פוסטים שפורסמו מחדש (Republish)

סינון נוסף שניתן לבצע ב-Ahrefs כאשר סורקים תוכן עבור מילת מפתח מסוימת הוא חיפוש לפי פוסטים שפורסמו מחדש (Republished) או במילים אחרות – תוכן שמישהו עדכן בזמן האחרון. זה מסייע לנו למצוא איזה תוכן איכותי באינטרנט עובר עדכונים בצורה תדירה, כך אנחנו יכולים להבין מה מדבר אל הגולשים, איזה תוכן מעניין אותם יותר וכיצד להנגיש להם את התוכן בצורה טובה.

לסיכום

בחלק הזה של ניתוח המערכת של Ahrefs עברנו על ניתוח של מילות מפתח מדורגות של המתחרים, באיזה מיקום המתחרים שלכם מדורגים בכל מילת מפתח וכמות הטראפיק שהמילים הללו מייצרות למתחרים שלכם. בנוסף, עברנו על הכלי Content Explorer של Ahrefs שהמטרה שלו היא לעזור לכם לנתח תוכן של אתרים אחרים באינטרנט עבור מילת המפתח שהזנתם בחיפוש. השימוש במחקר תוכן של Ahrefs יעזור לכם להבין איזה תוכן מקבל את הדירוגים הגבוהים בגוגל ויותר מוערך מבחינת האלגוריתם, ככה תוכלו לעשות התאמות לתוכן באתר שלכם כדי להתחרות על הדירוג במילת מפתח מסוימת.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla