logo

077-9978050

הכירו את Ahrefs – היכרות עם כלי SEO ומילון מונחים

יש מספר כלים, תוכנות ומערכות ברחבי האינטרנט המשמשות משווקים ומפרסמים במהלך העבודה היומית. כלי מעקב, כלים לשיפור המרות, מערכות CRM ועוד. בתוך רשימת הכלים והעזרים החיצוניים ניתן למצוא גם את הכלי Ahrefs. הכלי הזה הוא אחד מכלי ה-SEO המובילים בעולם והוא משמש אותנו ביום יום לניתוח אתרים וקישורים, מחקר מילות מפתח מקיף, מחקר מתחרים ועוד. במאמר הראשון בסדרת המאמרים על הכלי Ahrefs, אנחנו נכיר את המערכת, את העלויות ואת המונחים הפופולריים במערכת, בהם עושים שימוש באופן קבוע.

מה זה Ahrefs?

Ahrefs היא מערכת SaaS (ראשי תיבות Software as a Service) המכילה אפשרויות SEO רבות: כלים לבניית קישורים, מחקר מילות מפתח, מעקב וניתוח של מתחרים, מעקב אחר דירוג ביטויים ועוד. רוב התכונות והאפשרויות ב-Ahrefs מיועדות לאנשים שיווק ולאנשי SEO בפרט. המטרה העיקרית של Ahrefs הוא לעזור למקדמי אתרים לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל על ידי מתן פירוט נתונים של אלמנטים מתוך האתר שלכם ואתרי המתחרים אותם אתם בוחרים לבדוק.

Ahrefs logo

למה אנחנו משתמשים ב-Ahrefs?

לכלי Ahrefs שימושים רבים. השימוש העיקרי בהייצ'רף הוא בעיקר לניתוח של פרופיל הקישורים של אתר אינטרנט, בדיקה של מילות מפתח מדורגות ומעבר על ה-SEO הכללי באתר. ניתן להשתמש ב-Ahrefs עבור בדיקה של מילות מפתח למנועי חיפוש נוספים מלבד גוגל כמו יוטיוב או Amazon. בנוסף, משתמשים רבים עובדים עם Ahrefs כדי לאתר תוכן איכותי ברחבי האינטרנט המשותף באתרים או ברשתות החברתיות. 

כאשר Ahrefs הוקמה בשנת 2011, המטרה של המערכת הייתה לנתח קישורים חיצוניים (קישורים שאנחנו מקבלים לאתר שלנו מאתרים אחרים). עם השנים המערכת התרחבה ומספר האפשרויות גדול. כיום, Ahrefs רלוונטי בעיקר למשתמשים הבאים:

  • בעלי עסקים קטנים שעושים קידום אתרים לעסקים שלהם
  • סוכנויות וחברות של SEO שעובדות עם כמות גדולה של לקוחות
  • מקדמי אתרים In-House שמקדמים את האתרים של החברה בה עובדים
  • אנשים שעוסקים בשיווק שותפים (Affiliate) המנהלים מספר אתרים שונים
  • יועצים בתחום ה-SEO המייעצים ובונים אסטרטגיות SEO ללקוחות.

כמה Ahrefs עולה?

העלות החודשית של Ahrefs תלויה בבחירת החבילה הרצויה ואם אתם בוחרים בחיוב חודשי או שנתי. למרבה הצער, התמחור בהייץ' רף הוא לא ידידותי במיוחד ואין אפשרות לתקופת ניסיון במערכת. אלו הם עלות החבילות לפי תמחור חודשי:

חבילות AHREFS

כפי שניתן לראות, החבילה החודשית הזולה ביותר (Lite) תעלה לכם 99$ לחודש והיא כוללת בתוכה אפשרויות רבות בתוך המערכת כולל Site Audit, פאנל ניהול לפרויקטים, מעקב אחר דירוגים והתראות. החבילה הסטנדרטית תעלה לכם כבר כפול – 199$ לחודש והיא מכילה בתוכה את כל חבילת Lite וגם מרחיבה את אפשרויות הניתוח כשמנתחים אתרים בתוך המערכת. בחבילה המתקדמת, שעולה 399$ לחודש, תקבלו את כל מה שקיבלתם בחבילות הקודמות כולל חיבור לגוגל דאטה סטודיו וחיבורים נוספים. חבילת ה-Enterprise בעלות של 999$ המאפשרת גם חיבורי API למערכת מיועדת בעיקר סוכנויות שעובדות עם כמות גדולה של לקוחות.

בטבלה הזו ניתן לראות את שיטת הקרדיטים החדשה של Ahrefs, כמה קרדיטים תקבלו בכל תכנית ואיך בעצם משתמשים ומבזבזים את הקרדיטים הללו. בחבילה הזולה ביותר (Lite), אתם מקבלים 5 אתרים שניתן לעקוב אחריהם מבלי לאשר את הבעלות שלהם, 750 מילים למעקב שבועי ו-100 אלף קרדיטים בהם ניתן להשתמש כדי לנתח אתרים אחרים ב-Site Audit. בחבילה הסטנדרטית תקבלו 20 פרויקטים למעקב ללא אישור בעלות, 2000 מילות מפתח שבועיות למעקב וחצי מיליון קרדיטים לניתוח אתרים ופעולות נוספות. בחבילה המתקדמת תקבלו 50 אתרים למעקב מבלי צורך לאשר אותם, 5000 מילות מפתח למעקב שבועי ו- מיליון וחצי קרדיטים עבור ניתוח ופעולות נוספות. בחבילת ה-Enterprise, לצד כל מה שתקבלו בחבילות הזולות יותר גם מתווספת לכם כמות היחידות בחיבורי API שאתם יכולים לעשות (2 מיליון בחבילה הזאת).

הערה: עלות של פעולה מסוימת במערכת של Ahrefs תעלה לכם קרדיט 1, כך שגם חבילת ה-Lite שמגיעה עם 100 אלף קרדיטים לניתוח בחודש, תהיה מעולה עבורכם.

האם Ahrefs היא מערכת טובה יותר מ-Semrush?

Semrush (סמראש) היא מערכת SaaS נוספת מעולם השיווק שמטרתה המרכזית זה להעניק כלי All in one  עברו משווקים ומפרסמים. למרות שבתוך המערכת יש אפשרויות הקשורות לקידום אתרים אורגני (בעיקר עבודה על מילות מפתח), עדיין המערכת הזאת מומלץ יותר עבור משווקים שמריצים קמפיינים PPC בתדירות גבוהה. הכלי Semrush התחיל ככלי עבור קידום אתרים אורגני (SEO) ועם השנים שינה מעט את הפוקוס שלו (למרות שאם תשאלו את המנכ"ל בסמראש הוא עדיין יצהיר שזה כלי עבור SEO ו-PPC במקביל). מספר אפשרויות מפתח ב-Semrush:

  • אוטפימיזציה לתוכן שלכם באתר עבור SEO יותר טוב
  • ניתוח קמפיינים PPC של מתחרים (מומלץ)
  • מעקב יומי אחר מילות מפתח
  • מעקב אחר חשבונות סושיאל 

על אף שסמראש מוגדר ככלי שמיועד גם ל-SEO ום ל-PPC, החדות של Ahrefs בכל מה שקשור לקידום אתרים אורגני וניתוח האתר של המתחרים הופך את המערכת הזאת למועדפת בעיניי ולכן הבחירה שלי היא Ahrefs. יחד עם זאת, הרבה משווקים ומקדמים יעדיפו לעבוד דווקא עם סמראש.

מדדים ומונחי מפתח במערכת של Ahrefs

אם כבר נכנסתי לתוך המערכת של Ahrefs ושוטטתם בתוך הכלי, בוודאי כבר ראיתם מספר גבוה יחסית של מונחים ומדדים שונים שאולי אתם לא יודעים מה המשמעות שלהם. זה מובן לגמרי מכיוון ש-Ahrefs לא עושה מספיק מאמצים כדי להסביר למשתמשים חדשים מה המדדים הללו. גם סימני השאלה שצמודים למונחים במערכת ואמורים להסביר את המונח או המדד, עושים זאת בצורה לא מיטבית וההגדרות שהם מייצרים למדדים לא תמיד מובנות. ריכזתי עבורכם רשימה של המדדים ומונחים הרלוונטים ביותר במערכת של Ahrefs:

  • URL Rating (נקרא גם UR) – סמכות הקישורים שיש בדף האינטרנט. המדד הזה מחושב על ידי איכות כמות הקישורים שנכנסים לדף הזה.
  • Domain Rating (נקרא גם DR) – דירוג כללי של כתובת האתר ביחס לכל האתר (זה המדד המקביל של DA – Domain Authority)
  • אנקורים (Anchors) – פירוט של טקסט העוגן הנפוצים בפרופיל הקישורים של האתר.
  • דומיינים מפנים (RD – Referring Domains) – מספר האתרים הייחודיים השונים המקשרים לדף או לאתר שאתם בודקים. כמות גבוהה של דומיינים מפנים מגדילה את ה-DR וגם משפרת את הדירוג בגוגל.
  • חלוקת סיומות דומיין (CTLDs Distribution) – פירוט של הקישורים שהאתר מקבל לפי סיומת דומיין (.com, .net וכו').
  • דירוג הייצ' רף (Ahrefs Rank) – דירוג עולמי של פרופיל הקישורים של האתר שלכם לפי Ahrefs. בדומה לדירוג של Alexa – ככל שדירוג ה-Ahrefs נמוך יותר באתר שלכם, זה מצביע על פרופיל קישורים יותר טוב.
  • נושא רחב (Parent Topic) – נושא רחב הכולל בתוכו מילות מפתח. למשל: מילת המפתח "קידום אתרים" היא מתחת ל-Parent Topic של SEO.
  • תנועה פוטנציאלית (Traffic Potential) – כמות הטראפיק שאתם עשויים לקבל אם תדורגו במקום הראשון במילת המפתח.
  • קושי של מילת מפתח (Keyword Difficulty) – כמה קשה (או קל) יהיה לקבל דירוג בעמוד הראשון עבור מילת המפתח.
  • דורגו גם (Also Rank For) – רשימה של מילות מפתח שמדורגות במספר ביטויים עבור דף אחד. למשל: דף שמדורג עבור המילה "דרופשיפינג" יכול להיות מדורג כם על המילה "מה זה דרופשיפינג".

לסיכום

עשינו היכרות ראשונית עם המערכת של Ahrefs, המסייעת למשווקים ולמקדמי אתרים לנתח אתרים של מתחרים, לעקוב אחר דירוגים של מילות מפתח, לעקוב אחר קישורים מפנים ועוד מספר פעולות. בפרק הזה במסע שלנו עם המערכת של Ahrefs עברנו על מה זה בעצם הכלי הזה, הסברנו מדוע אנחנו משתמשים בכלי, דיברנו על העלויות של החבילות השונות, הסברנו את ההבדל בין Ahrefs ל-Semrush ועברנו על מילון מונחים שיעזור לכם גם בפרקים הבאים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla