logo

077-9978050

בניית קישורים לאתר – מה זה, למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

אחד השלבים החשובים בכל עבודת קידום אתרים, הוא בניית קישורים איכותית. לקישורים יש השפעה ישירה על הנוכחות והחשיפה של האתר ועל הדירוג שלו בגוגל, אבל מהם הקישורים האלה בדיוק? איך הם פועלים ואיך יוצרים אותם?

בניית קישורים לאתר - ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא ההבדל בין קישורים חיצוניים לבין קישורים פנימיים, ואת ההבדל בין התפקידים של כל אחד מסוגי הקישורים הללו.

קישורים פנימיים באתר איקומרס

יצירת קישורים פנימיים היא בין הנושאים הראשונים אליהם צריך להתייחס מקדם אתרים כאשר הוא עובד על תהליך אופטימיזציה לאתר שלכם. קישורים פנימיים הם קישורים שמובילים את הגולשים מעמוד אחד לעמוד אחר – בתוך האתר שלכם.

לדוגמה: גולש שנכנס לאתר חנות אונליין ורוצה לקרוא על סוג המוצרים השונים לפני שהוא בוחר את המוצר המתאים לו (למשל תוספי חלבון לספורטאים). הוא יכול לקרוא על המוצרים השונים במאמר המופיע באתר, אבל אם בתוך המאמר יהיו גם קישורים המובילים לעמוד המכירה של המוצר, בעל האתר מרוויח 3 פעמים –

  1. קל יותר להגיע לעמוד המכירה ולכן קל יותר להניע את הגולשים לקנות.
  2. קישורים פנימיים נכונים ואיכותיים מחזקים את המעמד של האתר בעיני גוגל ולכן מסייעים לקדם אותו.
  3. הגולשים נשארים באתר שלכם זמן רב יותר מה שמשדר לגוגל שהגולש חווה חווית משתמש חיובית, עניין ורלוונטיות, ואתם מקבלים עוד כמה נקודות בדירוג האתר בעייני גוגל.

קישורים פנימיים באתר תדמית

קישורים פנימיים יכולים להופיע גם באתר תדמית (אתר שאינו חנות אונליין) ולספק לבעל האתר יתרונות דומים. מכיוון שבמקרה כזה המטרה שלנו לגרום לגולש לפנות אליו מעמוד צור קשר למשל, אפשר ליצור קישורים פנימיים המובילים למשל לעמוד יצירת קשר, לצורך השארת פרטים אישים, או לעמוד אינפורמטיבי אחר המרחיב את הידע של הגולש על ידי קישור לנושא אחר או משלים לנושא העמוד שממנו יוצא הקישור. באתר תדמית של חברה לשיווק דיגיטלי למשל, אתם יכולים להוציא קישור ממאמר על בניית פרופיל קישורים לאתר אל עמוד אחר העוסק בדרכים נוספות לביצוע אופטימיזציה לאתר כגון אופטימיזציית מהירות, טיפול בקישורים שבורים, או לחילופין למאמר שעוסק ב"איך להביא יותר גולשים לאתר שלכם?", וכן הלאה.

אז עכשיו, כשאתם מבינים מה הם קישורים פנימיים ואיך זה עובד, נעבור לדבר על קישורים חיצוניים.

קישורים חיצוניים

אז מדוע צריך קישורים לאתר שלכם ממקור חיצוני? האלגוריתמים של גוגל מתוכננים לחזות ולצפות את התנהגות הגולשים. כל דרכי הפעולה של גוגל מובילות למקום אחד – לענות על הצרכים של הגולשים, להיות קשובים למה שהגולשים "מספרים" להם באמצעות העדפות גלישה שונות. משום כך, אחד האלגוריתמים הראשונים של גוגל, בנוי בדומה לאופן שבו עובדות המלצות בעולם האמיתי. כשאתם רוצים לבחון שירות מסוים, או מוצר מסוים, כדי לדעת אם כדאי לכם להשקיע בו כסף, אתם מחפשים המלצות. נכון? אז אמנם לא כל האתרים שמופיעים בגוגל מנסים למכור משהו, אבל גם אם אתם רק רוצים להעלות לאוויר בלוג אישי, או אתר תדמית, גוגל מבצע כל הזמן בדיקות, כדי לגלות אם הגולשים אוהבים את האתר שלכם. בהתאם לכך – הוא מעלה את הדירוג, או מוריד אותו.

אחד מהשיקולים להעלאת דירוג של אתר, הוא המלצות על האתר שלכם באתרים אמינים אחרים. ההמלצות האלה לא חייבות להיות המלצה ישירה לבקר באתר שלכם, אלא מאמרים ותכנים אחרים, בתוכם משולב קישור המוביל לאתר שלכם. ככל שיש לכם יותר קישורים חיצוניים כאלה, מאתרים אמינים אחרים, המובילים את הגולשים לאתר שלכם, כך המערכת של גוגל מבינה שהאתר שלכם השאיר רושם טוב על מנהלים של אתרים אמינים אחרים ולכן מן הראוי לשפר לו את הדירוג.

מהם אתרים אמינים?

אתרים אמינים בעיני גוגל, הם אתרים מרכזיים בתחומם, בעלי טראפיק, ככול שיותר יותר טוב, כאלה שכמות גדולה של גולשים עוברים באתרים האלה מדי יום. בנוסף, יש אתרים בעלי אופי מסוים, הנחשבים בעיני גוגל אמינים מלכתחילה כמו אתרים ממשלתיים, אתרי אקדמיה, בתי חולים ועוד. כאשר אתר כזה מעלה מאמר המשלב בתוכו קישור לאתר שלכם, גוגל מתייחס לאזכור הזה כאל המלצה על האתר שלכם ולכן מעלה לכם את הדירוג (אם להגדיר את העניין באופן קצת פשטני). משום כך, קישורים חיצוניים, לפי האלגוריתם של גוגל, הם המלצות של גורמים אמינים, להיכנס לאתר שלכם.

בניית קישורים

כללים ליצירת קישורים חיצוניים שעובדים

1. שימוש באנקורים טבעיים

אנקור הוא הביטוי, או המילה, בתוכה "שותלים" את הקישור. הביטוי צריך להשתלב בנושא המאמר באופן טבעי מבחינת התוכן ולהעביר את המסר, עד כמה שניתן, לאן עתיד הגולש להגיע לאחר לחיצה על הקישור. כחלק מתהליך נכון של בניית אתר יש לסמן קישור בתוכן באמצעות צבע שונה, קו תחתון או הדגשה, כך שהגולש יוכל להבחין בקישור, כך שהקישור יהיה שימושי לגולש ויוכל ללחוץ עליו אם מעוניין בכך ולעבור לדף המטרה.

2. בניית קישור לעמוד טבעי באתר שלכם

כדי שהקישור החיצוני יעבוד באופן אופטימלי, כדאי לבחור דף מטרה חדש ורלוונטי עד כמה שניתן באתר שלכם, כזה שתואם את הנושא עליו נכתב המאמר, למה זה טוב?

  • כאשר התאריך של עליית שני המאמרים לאוויר הוא קרוב, זה יוצר רושם טבעי יותר על גוגל.
  • התאמה בין הנושאים של שני המאמרים השונים מחזקת את הקישור ואת האיכות שלו בעיניי גוגל.

הערה – אופציה טובה נוספת היא לקשר לעמוד הבית – ברוב המקרים זוהי גם המלצתי.

3. התאמת אופי הקישור לאתר המפרסם אותו

במרבית המקרים, נהוג ליצור אנקור, כלומר ביטוי מסוים בתוך המאמר, שהתחפש לקישור. אבל באתרים מסוג מסוים, עדיף להשתמש בצורה הטבעית של הקישור, כלומר כתובת URL חשופה, ללא אנקור, למשל: https://nirazo.co.il/

אתרים כאלה יכולים להיות פורומים למשל, בהם לא נהוג להשתמש באנקורים, כך גם לגבי תגובות בבלוגים ופרסומים דומים אחרים.

4. הוספת קישורים על בסיס קבוע

יכול להיות שיש לאתר שלכם המון קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים אחרים. אבל גוגל מחפש גם קישורים "רעננים" כדי להשאיר את דירוג האתר שלכם גבוה לאורך זמן. משום כך, אם אתם בונים פרופיל קישורים, חשוב לרענן אותו עם כתיבת מאמרי קישורים חדשים מידי חודש!

מצד שני, לא כדאי להגזים עם כמות הקישורים בפעם אחת, מה שעלול לעורר חשדות בגדר "לא טבעי" בעייני גוגל, אבל בהחלט כדאי לשמור על תדירות קבועה בהתאם לרמת הפופולריות והרלוונטיות של האתר שלכם.

5. עדכון טקסטים ישנים לצורך הוספת קישורים חדשים

למעשה לא חייבים לכתוב מאמרים חדשים כל הזמן. מספיק לקחת מאמר קיים באתר המפרסם, לחדש אותו על ידי הוספה של פסקה אחת לפחות, כדי שיוכלו להוסיף לו גם קישור חדש, בלי להחליף את המאמר כולו.

6. לבחור אתר מתאים לפרסום הקישורים שלכם

למרות שלא כל אתר יכול לפרסם קישורים, חשוב לבחור אתר אמין, שכל הקישורים בו פעילים ואיכותיים. אם הקישור לאתר שלכם יופיע באתר שאינו פועל באופן תקין מול הדרישות של גוגל, במקרה הטוב לא תהנו מהכוח הקידומי שהקישור היה יכול להעביר לכם, במקרה הרע אולי גוגל יבין שמדובר פה בניסיון לרמות אותו ואז גם האתר שלכם עלול להיות בבעיה.

סיכום

כולי תקווה שעכשיו אתם מבינים למה בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר שלכם היא חיונית. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הכללים הקיימים כיום לבניית פרופיל קישורים איכותי לאתר, לא היו קיימים בעבר. למעשה, בגוגל מבינים היטב את אופן החשיבה של מקדמי אתרים ולכן מקפידים לרענן את הנהלים ואיתם את האלגוריתם מדי פעם, כדי להבטיח שהמערכת שלהם תישאר אמינה ויעילה כתמיד. משום כך, חשוב להתעדכן באופן קבוע בהגדרות והפרסומים החדשים של גוגל, כדי לבנות פרופיל קישורים לאתר, שבאמת ישפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל.

על הכותב

ניר אזולאי, יזם דיגיטלי, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יועץ ומומחה קידום אתרים עם למעלה מ-10 שנות ניסיון בבניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

nir6 (1) (2)

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla