logo

077-9978050

הכירו את Ahrefs – כלים לניתוח קישורים

בתוך המערכת של Ahrefs יש לנו את האפשרות לנתח לעומק את הקישורים הנכנסים והיוצאים באתר שלנו על ידי האינדקס קישורים של Ahrefs. האפשרות של ניתוח קישורים משמשת אותנו למספר בדיקות חשובות שצריך לבצע באופן שוטף כשמקדמים אתר אינטרנט – ניתוח קישורים של מתחרים, בדיקה של קישורי ספאם והגשת קובץ Disavow, בדיקה אם הקישור הוא Follow או NoFollow ועוד. בפרק הזה של הכרת המערכת של Ahrefs, אנחנו נעבור על ניתוח הקישורים בכלי.

פרופיל קישורים - Backlinks Profile

כדי להסתכל על פרופיל קישורים של אתר או דף מסוים, הכניסו את הקישור אותו אתם רוצים לסרוק בתוך המקום ל-URL למעלה. באפשרויות ניתוח ניתן לבחור ב-Domain או ב-Subdomain על מנת לסרוק אתר שלם (כשאתם שמים את הדומיין במקום הסריקה). ולאחר מכן, במסך הראשי לאחר הסריקה, תקבלו דאשבורד עם מידע על קישורים חיצוניים, תנועה אורגנית ומדדים נוספים של האתר הזה.

סריקת אתר Ahrefs

כדי לצלול לעומק ולעבור על פרופיל הקישורים המלא באתר מסוים לחצו על המילה Backlinks בסרגל הצד של Ahrefs. בתוך פירוט הקישורים החיצוניים שהאתר שלכם מקבל אתם תוכלו לראות רשימה מורחבת של כל הלינקים שאתם מקבלים מבחוץ. את הרשימה ניתן לסנן על ידי פילטורים רלוונטים כמו בדיקה של One Link Per Domain שבעצם תחבר בתצוגה דומיינים שמפנים אליכם יותר מפעם אחת, סינון לפי DoFollow או NoFollow שיעזור לכם להציג את הקישורים שמעבירים לכם כוח קידומי לאתר (DoFollow). כדי לבדוק את הקישורים בצורה המיטבית אני ממליץ לסנן לפי Group Similar.

Group similiar Ahrefs

הסיבה לשימוש ב-Group Similar היא שכאשר מסננים כמות גדולה של לינקים חיצוניים ב-Ahrefs רוב הזמן אתם לא צריכים לראות בכל רגע נתון את כל הקישורים שמפנים לאתר. לקבל הבנה כללית של מאיזה דומיין מגיעים קישורים יעזור לכם להבין מי האתר המקשר ומדוע הוא מקשר אליכם וכשאתם לוחצים על Group Similar או One Link Per Domain אתם מקבלים את המידע הזה בלחיצת כפתור.

מה אפשר לעשות עם המידע שמוצאים בפרופיל הקישורים?

לאחר שקיבלתם את דוח הקישורים המלא שמורכב מפרופיל הקישורים החיצוניים שלכם, יש 2 דברים מרכזיים שאתם יכולים לעשות לאחר שקיבלתם את המידע הזה:

1. אתם יכולים למצוא אתרים שמקשרים למתחרים שלכם ולבקש מהם גם לינק

לאחר שבדקתם URL של אחד המתחרים שלכם, אתם יכולים בדוח הקישורים לבדוק מי האתרים שמוציאים לו קישור, האם הקישור שהוא מקבל הוא Follow וגם מי האנקור (הביטוי המדויק) שממנו יוצא הקישור אל האתר המתחרה שלכם. פעולה זו יכולה לעזור לכם להגיע אל האתרים שהחליטו להוציא קישור מתחרים שלכם ותוכלו להציע להם להוציא גם לכם קישור בתמורה לתוכן או סכום כספי. אם תצליחו לקבל קישורים מאותם הדומיינים של המתחרים שלכם, פערי הרמות בין פרופיל הקישורים שלהם לשלכם יקטנו.

ניתוח קישורים חיצוניים של מתחרים

2. אתם יכולים להבין מדוע המתחרים שלכם מקבלים לינקים מאתרים אחרים

לצורך ההדגמה ננתח את הקישורים באתר של דניאל זריהן ונבדוק מדוע ולמה האתרים החיצוניים בוחרים לפנות לאתר שלו. ניתן לראות בתמונה שלפניכם שחלק גדול מהקישורים לאתר מגיעים מקישורי Footer של אתרים אחרים – מה שנהוג לקבל מאתרים שבניתם או שאתם מספקים להם שירות מסוים של קידום או שיווק (כמובן שבעל העסק צריך לרצות להוציא לך קישור וזה לא חובה). חשוב להדגיש שלאתר כמו של דניאל זריהן, אתר רב תחומי שמקבל לינקים מכ-900 דומיין שונים, יהיה פרופיל קישורים מגוון מאוד ויהיו המון סוגים של לינקים שיצופו בניתוח של אתר כזה, לכן מומלץ להתחיל עם מתחרים שיותר קרובים לסדר גודל שלכם כדי שתוכלו באמת להתחרות בהם.

קישורי פוטר דניאל זריהן

צומת קישורים - Link Intersect

האפשרות של Link Intersect במערכת של Ahrefs עוזרת לנו לנתח לעומק פרופיל קישורים חיצוני ממספר אתרים במקביל. בתפריט העליון של Ahrefs לוחצים על Link Intersect ומזינים את 2 אתרים או יותר שאנחנו רוצים לבדוק ולוחצים על Show Link Opportunities. כעת תוכלו לראות רשימה של קישורים ש-2 אתרים מקבלים וכך תוכלו לדעת איזה אתרים מפנים לאתר המתחרה שלכם, מה שיעזור לכם להבין מה אחת הסיבות שהאתר המתחרה עוקף את האתר שלכם בדירוגים בגוגל.

link intersect Ahrefs

למה השימוש ב-Link Intersect הוא מועיל?

במידה והרצתם בדיקה בכלי Link Intersect עם האתר שלכם ועם מספר אתרים של מתחרים, אם אתר מסוים מוציא קישור לאחד מהמתחרים שלכם זה לא בהכרח יגיד לכם יותר מדי כי אולי בעלי האתרים מכירים או שבמקרה היה באתר תוכן רלוונטי ששווה לקשר אליו. אבל, אם יש אתר שמוציא קישור לכמה מהמתחרים שלכם ולא לכם, זה מראה שיש לאתר הזה נטייה להוציא קישורים לאתרים מהסוג שיש לכם, מה שאומר שהוא אולי יהיו מוכן להוציא קישור גם לכם. Link Intersect זה הכלי המומלץ ביותר עבור ניתוח קישורים שלכם ביחס למתחרים.

הדף הטוב ביותר לפי קישורים - Best By Links

את האפשרות Best By Links תוכלו למצוא בצד שמאל בתפריט מתחת ללשונית Pages. האפשרות Best By Links בעצם מציגה לכם את הדפים שמקבלים הכי הרבה הפניות על ידי  קישורים חיצוניים באתר שלכם או של המתחרים שלכם. לאחר בדיקה של פרופיל הקישורים באתר DoLead, ניתן לראות שהדומיין הראשי מקבל לינקים חיצוניים מ-71 דומיינים ושבסך הכל, 16 דפים בתוך האתר שלו מקבלים קישורים חיצוניים.

Best page by link Ahrefs

שימוש ב-Best By Links עוזר לכם גם להבין כיצד האתרים של המתחרים שלכם בנויים, אילו דפים הם שואפים לקדם ובאיזה מילות מפתח הם מקבלים קישור עבור האתר או דף באתר. מידע זה יכול להיות רלוונטי ולשפר גם את הקידום באתר שלכם. למשל – אם לאחר בדיקה שביצעתם באפשרות Best By Links של Ahrefs מצאתם מתחרה שמקבל הרבה לינקים למדריך איכותי בתוך האתר שלו, תוכלו לשאוב רעיונות על נושאים לכתיבה שיהיו רלוונטיים גם באתר שלכם.

קישורים חיצוניים חדשים - New Backlinks

האפשרות של סינון הקישורים לפי הקישורים החדשים (New) מציגה לכם רשימה של האתרים שהוציאו קישור לאחרונה לאתר שלכם. שימוש בסינון הזה יעזור לכם להבין כיצד קיבלתם את הלינקים החדשים לאתר שלכם ומה עובד בתקופת הזמן הנוכחית מבחינת האסטרטגיה שלכם לבניית קישורים. כלומר, אם עשיתם פעולות לשיפור התכנים באתר וזיהיתם שנוספו לכם אתרים מקשרים, המשיכו לבצע את השיפורים באתר על מנת לקבל קישורים חיצוניים נוספים. בשורה התחתונה, מעקב אחר הלינקים החיצוניים החדשים שהאתר שלכם מקבל יכולה לעזור לכם לזהות הזדמנויות חדשות לבניית קישורים שאתם יכולים לנצל מיד וגם לראות מה הכי עובד לכם בזמן האחרון מבחינת אסטרטגיה לבניית קישורים.

New Backlinks Ahrefs

קישורים חיצוניים שאבדו - Lost Backlinks

האפשרות של סינון הקישורים לפי הקישורים החיצוניים שאבדו או הוסרו (Lost) מייצרת לכם רשימה של קישורים שקיבלתם בעבר מאתרים ושהקישור מהם הוסר. השימוש באפשרות הניתוח הזאת נותנת לכם את ההזדמנות להחזיר קישורים שהוסרו או שאבדו. אם אתם יכולים לגלות מדוע בעל האתר שהוציא לכם קישור החליט להסיר אותו, לפעמים אתם תוכלו להחזיר אותו. זה נורמלי לאבד קישורים כי לפעמים אתרים מסוימים מוחקים דפים מתוך האתר או שמישהו מעדכן פוסטים באתר שלו ומסיר לינקים חיצוניים שלא רלוונטיים. בנוסף, במידה ואתם מבצעים רכישה של לינקים מספקים, זה כלי מעולה עבורכם לוודא לאורך הזמן שאף לינק שרכשתם לא יוסר בהמשך.

הערה: לפעמים Ahrefs יציג קישור ב-Lost למרות שהקישור עדיין באתר. לכן מומלץ להיכנס ל-URL שבו נמצא הקישור שכביכול אבד ולוודא שזה באמת המצב.

Lost Backlinks Ahrefs

לסיכום

עברנו על ההשפעה של Ahrefs על מיקוד המשווקים לביצוע קידום אורגני איכותי באתר וגם עברנו אחד היתרונות המרכזיים של המערכת של Ahrefs – אפשרויות הניתוח לקישורים. שימוש באפשרויות שראיתם במדריך הזה יעזרו לכם לעקוב אחר הקישורים שהאתר שלכם מקבל וגם לנתח את המתחרים שלכם עד לרמה שאתם יכולים לדעת בדיוק מאלו אתרים הוא מקבל קישורים. השימוש ב-Link Intersect הוא חלק מרכזי מתהליך של ניתוח המתחרים ובו תוכלו לנתח קישורים של כמה מתחרים במקביל.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla