logo

077-9978050

איך מגדירים פיקסל פייסבוק בצד שרת (CAPI) בעזרת התוסף Pixel Your Site

כולנו מרגישים בירידת בתוצאות של הפרסום בפייסבוק ובגודל של הקהלי רימרקטינג בעקבות העדכון החדש של iOS 14.5. במאמר הקודם כתבנו על הריב בין פייסבוק ואפל, וכמה השפעה יש לזה על מערכת הפרסום, והכל כדי לשמור על הפרטיות של המשתמשים, או יותר נכון – מי תשלוט בתקן החדש של הקוד רימרקטינג. אז עכשיו ניתן באתרי וורדפרס להגדיר הטמעת פיקסל בצד שרת, או בשמו Conversion API ובקיצור CAPI בקלות בעזרת התוסף Pixel Your Site.

מהו תוסף PixelYourSite?

התוסף PixelYourSite מאפשר להטמיע את הפיקסלים של פייסבוק, גוגל (רק בגרסה בתשלום), וגוגל אנליטיקס בצורה אוטומטית. באמצעות התוסף אתם יכולים להגדיר איוונטים אוטומטיים ועוד הגדרות מתקדמות יותר. מעבר לכך, התוסף PixelYourSite מעולה לאתרי מכירות ואתם יכולים לעקוב באמצעותו בהמרות של גוגל אדס ב-WooCommerce, לבנות איוונטים ללקוחות שלכם, ליצור פיד לקטלוג בפייסבוק ועוד.

ניתן להוריד את התוסף עצמו מספריית התוספים של וורדפרס בחינם. אתם יכולים להיכנס למדריך שכתבנו בעבר שמסביר איך מתקינים את התוסף בכמה שלבים פשוטים.

אז מה זה בעצם הטמעת פיסקל פייסבוק בצד שרת (CAPI)?

עד היום היינו מטמיעים פיקסל באתר והדפדפן היה שולח לשרתים של פייסבוק את המידע על הגולש. כדי לשפר את המעקב החל מiOS 14.5 (לוובינר בו דיברנו על הנושא ואיך זה הולך להשפיע עלינו בתור מפרסמים- לחצו כאן), פייסבוק ממליצה להטמיע מעקב פיקסל בצד השרת, זאת אומרת, שגולש יכנס לאתר השרת שלכם ולא הדפדפן ישלח את הפרטים שלו לפייסבוק, ככה שגם אם הגולש משתמש בחוסם פרסומות או שהוא ביקש להגביל את המעקב אחריו – המידע יעבור דרך השרת (ולא הדפדפן) לפייסבוק.

אז איך עושים את זה? הפתרון של Pixel Your Site די פשוט והוא חלק מהתוסף, ואנחנו נסביר לכם אותו בקלות:

איך להגדיר את פיקסל פייסבוק בצד שרת (CAPI)?

1. צריך להשיג את הטוקן של הפיקסל שלכם, כדי לעשות זאת לכו בתפריט של האדס מנג'ר ל-Events Manager, בחרו את הפיקסל שלכם ואז תבחרו Settings
2. רדו למטה עד שתראו את Conversion API, לחצו על Generate Access Token ותעתיקו את הטוקן

3. הוסיפו את הטוקן לתוסף PixelYourSite – פתחו את התוסף ותוסיפו את הטוקן תחת המקום היעודי את הtoken במקום הייעודי תחת הגדרות הפיקסל של פייסבוק. תסמנו את האפשרות לשלוח Conversion API ותלחצו על Save:

איך לבדוק שהטמעת פיקסל בצד שרת תקינה?

כדי לבדוק שהטמעתם את הפיקסל בצד שרת בצורה תקינה:
1. הכנסו ל-Events Manager, לחצו על Test Events, והעתיקו את ה-Test Code.

2. פתחו את התוסף PixelYourSite והוסיפו את הקוד שהעתקתם תחת text_event_code ולחצו על Save
אם יש לכם תוסף קאש, נקו את הקאש:

3. תגלשו באתר כדי שהפיקסל יופעל

4. תחזרו ל-Events Manager, ותחת Test Evnents תראו את האירועים של הפיקסל עובדים:

אתם תראו כי כל אירוע הופעל פעמים, פעם אחת על ידי הדפדפן ופעם אחת על ידי השרת, לחץ על האירוע בשביל לראות את הפרמטרים שלו ואת הEvent ID שלו
רק אירועים שהגיעו דרך הדפדפן היכן שה-Events Manager פתוח יופיעו תחת ה-Test Events. אם אתה גולש באתר שלך בחלון גלישה בסתר או בדפדפן אחר, אז אירועים שהגיעו דרך הדפדפן נספרים אך לא מדווחים, במקרה הזה תראו רק את האירועים מצד השרת.

כדי לראות אירועים רק מפיקסל צד שרת, תצטרכו להתקין חוסם פרסומות ולגלוש באתר שלכם, ככה פייסבוק תקבל רק אירועים מהצד שרת ולא מהדפדפן.

5. כשתסתיימו לבדוק את התקנת הפיקסל צד שרת, הסירו את ה-testing code מהתוסף PixelYourSite.

פיקסל פייסבוק בצד שרת (CAPI) מהווה גיבוי לפיקסל הרגיל של פייסבוק

פיקסל פייסבוק בצד שרת (CAPI)  אינו מחליף את הפיקסל הרגיל של פייסבוק, הוא פועל כגיבוי, אם מסיבה כלשהיא הפיקסל של פייסבוק בדפדפן לא פעיל (יש חוסם פרסומות או שהגולש מנע מפייסבוק לעקוב אחריו, אז פייסבוק תשתמש בפיקסל בצד שרת.

המשמעות היא שכל פיקסל נשלח למעשה פעמיים, פעם אחת באמצעות הדפדפן, פעם אחת באמצעות השרת

נתונים כפולים מהפיקסלים

על מנת לשמור על דיווח פיקסל מדויק, פייסבוק מורידה את הדיווח בצד שרת זמן שיש דיווח מהפיקסל הרגיל דרך הדפדפן, מה שאומר שפיקסל שמתקבל כפול גם דרך הדפדפן וגם דרך השרת, לא יספר פעמים ורק הפיקסל הרגיל יספר כדי שלא תהיה כפילות בדיווחים של התוצאות

מזהה אירוע

פייסבוק משתמשת בשני נתונים חשובים: שם האירוע ומזהה האירוע. שימו לב – כאשר יש גם אירוע צד שרת וגם אירוע מהדפדפן עם אותו מזהה, האירוע מצד השרת לא נספר.

PixelYourSite תמיד מציג מזהה אירוע ייחודי לכל זוג אירועים: שרת ודפדפן.

בעיית זכרון מטמון

לפעמים תוספי המטמון באתר שלכם יכילו את הקוד המלא של הפיקסל של פייסבוק בדף, המשמעות היא שגולשים שונים יכנסו לדף, אותו פיקסל ירה שוב ושוב. לפעמים פייסבוק תראה בפיקסלים האלו אותו פיקסל ולכן תתעלם מהכניסות האלו.

איך לפתור את הבעיה?

כדי להתגבר על בעיה זו  PixelYourSite משתמש בadmin-ajax וככה עוקף את הזכרון מטמון. אפשר להפעיל או להשבית את השימוש ב-admin-ajax מהחלק של הפיקסל של פייסבוק בתוסף.
 
בדקו את הפיקסל
אפשר לעשות זאת באמצעות התוסף לכרום Facebook Pixel Helper , או ב-Testing Event ב-Events Manager
 
 

תפתחו חלון גלישה בסתר וכנסו לדף, תבדקו את הפיקסל עם ה-Pixel Helper וחפשו את הEvent ID שלו. תעשו רענון לדף ובדקו שוב את אותו פיקסל. אם השתנה ה-Event ID, הכל תקין, המשמעות היא ש-Event ID אינו נשמר בזכרון מטמון ואין הכפלה של הפיקסל, והכל עובד כמו שצריך. שימו לב שה-Pixel Helper מציג רק את פיקסל מצד הדפדפן, אך עבור הבדיקה הזו זה מספיק לנו.
תכף תלמדו איך תוכלו לבדוק גם את הפיקסל מצד השרת.

נתוני פיקסל צד שרת

פרמטרים – בעת שליחת פיקסל צד שרת, PixelYourSite מנסה לשלוח את אותה קבוצת פרמטרים כמו בפיקסל שנורה בדפדפן, הפרמטרים היחידים שאנחנו לא יכולים לקבל זה הזמן שהמבקר נמצא בדף שלנו, ולכן אלו נשלחים בפיקסל הרגיל

Match Key ו-User Data Keys – אירועי צד שרת שולחים גם מידע נוסף שעוזר לפייסבוק להתאים את הגולש לחשבון פייסבוק: מזהה דפדפן, מזהה קליק של פייסבוק (FBC), מזהה דפדפן פייסבוק (FBP) נאספים באמצעות הקוד של פייסבוק, הם נקראים Match Keys. מתי שאפשר, פייסבוק אוספת נתונים על הגולשים באתר שלך, כמו דוא"ל, שם פרטי, כתובת IP, שם משפחה, טלפון, מדינה, עיר, מיקוד, מידע זה נקרא User Data Keys. התוסף יכול לשלוח נתוני משתמש כאשר מישהו מחובר לאתר שלך, אז הנתונים המשויכים לחשבון וורדפרס. נתוני מכירות של ווקומרס, או Easy Digital Downloads נלקחים מפרטי ההזמנות

איכות התאמת המשתמשים – באמצעות Match Keys ו-User Data Keys, פייסבוק מנסה להתאים את הפיקסל לחשבון פייסבוק. מכיוון שלאירועי מכירות באתר יש גישה למידע על משתמשים בצורה טובה יותר, סביר שמשם יגיעו תוצאות טובות יותר. בנוסף,  אירועים שנשלחים על ידי משתמשים שאינם מחוברים לחשבון הפייסבוק שלהם יביא להתאמה נמוכה יותר.

אבחון בעיות

לפעמים נראה שגיאות הקשורות לפיקסל צד שרת בטאב Diagnostics. לפעמים שגיאות אלה לא נכונות או שאפשר להתעלם מהן.

השרת שולח פרמטרים של Match Key לא נכונים עבור הפיקסל

השרת שולח ערך לא חוקי של fbp, ip_address, user_agent לפיקסל שלכם, זה יכול לקרות בגלל שהייתה שגיאה ב-parameter value. הדבר עלול לגרום לבעיות בייחוס ובאופטימיזציה של הקמפיינים שמשתמשים בפיקסל הזה. השגיאה הזאת נגרמת בגלל בוטים שמפעילים את הפיקסל, כאשר הסקריפט לא יכול לזהות כמו שצריך את ה-fbp, ip_address, user_agent.

אבל הבעיה הזו שולית ואפשר להתעלם ממנה.

אותו מספר אירוע בפיקסל בצד שרת התקבל בכמה מקרים

אם אתה שולח את אותו מספר פיקסל בצד שרת , זה עלול לגרום לבעיות במדידה.
כל אירוע מצד שרת צריך להיות עם מספר ייחודי, כדי למנוע אירועים זהים שהתקבלו מהפיקסל ומהפיקסל צד שרת בשביל שהם לא יספרו פעמים, כדי להיות בטוחים שפייסבוק סופרת את האירועים מהפיקסל שלך בצורה מדויקת, כל פעם שפיקסל צד שרת נורה הוא צריך להיות ייחודי. זה יכול להיות קשור לבעית זכרון המטמון שכתבנו עליה מקודם. לכן, יש לבדוק את האירועים שלך ולוודא שלכל אירוע שנשלח דרך הדפדפן-שרת יש מספר אירוע משלו.

הסבר אפשרי נוסף הוא שקוד האתר הועתק ומוצג על ידי אתרים אחרים. זה יכול להיות Google’s cache, או Google Translate או אתר אחר. אבל אפשר להגביל את הפיקסל שיעבוד רק בדומיין שלך תחת הטאב Settings ב-Events Manager. חפשו Traffic Permissions ותיצרו רשימה של אתרים מורשים

בשביל לאמת שהמספר אירוע ייחודי לכל זוג אירועים דפדפן-שרת, תגבילו את הפיקסל לדומיין שלכם בלבד, לאחר שתעשו זאת ניתן להתעלם מהבעיה.

דומיין חדש שולח מידע לפיקסל

אם הפיקסל שלך התחיל לשלוח אירועים מדומיינים חדשים, יתכן שזו טעות, אבל במידה ולא גם פה הפתרון הוא ליצור רשימה של דומיינים שיכולים להפעיל את הפיקסל.

לכן ל-Events Manager, לחצו על Settings, חפשו את Traffic Permissions וצרו רשימה של דומיין אפשרית.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla