הגדרות מתקדמות בתוסף PixelYourSite

התוסף PixelYourSite מעולה להטמעת פיקסלים באתר, במאמר הקודם – התקנת PixelYourSite באתר שלכם – הסברנו איך להטמיע את התוסף והפיקסלים בצורה קלה. בפוסט הבא אנחנו נלמד איך להוסיף קוד המרות של גוגל אדס, איך להגדיר אירועים (Events) באתר, איך לבנות המרות מותאמות אישית בפייסבוק וקהלים מותאמים אישית על בסיס קליקים באתר (ClickEvent), כמו כן נלמד על אירועים אוטומטיים שנורים בכל דף באתר שלכם (GeneralEvent), ואיך להוסיף פיקסלים נוספים בהדר ובפוטר של האתר שלנו. 

 

הגדרת קוד המרות של גוגל אדס

במאמר הקודם הסברנו איך להתקין את הקוד של גוגל אדס באתר שלכם. ניתן לעקוב אחרי המרות (פעולה מסוימת שנעשת על ידי המשתמש) בדפים מסוימים, בלחיצה על כפתור באתר, גלילה של חלק מהדף, העברת סמן העכבר על כפתור או אירוע ברירת מחדל אחר ברירת מחדל אחר של PixelYourSite.
 
בשלבים הבאים נסביר איך להגדיר קוד המרות של גוגל אדס:
 
שלב 1: צרו את תווית ההמרה
 
ראשית, עליכם ליצור את ההמרה בתוך חשבון Google Ads שלך: פתחו את חשבונכם ולחץ על הלינק Tools בתפריט השמאלי העליון ולחצו על Conversions. לאחר מכן לחצו על כפתור הפלוס הכחול להגדרת המרה:
 
בחרו את האופציה Website:
תנו שם להמרה, בחרו קטגוריה, תחליטו אם לתת לה הערך, והאם לספור כל המרה, או אחת לגולש ולחצו על CREATE AND CONTINUE
לאחר מכן לחצו על האפשרות Use Google Tag Manager (אנחנו לא נשתמש בתג מנג'ר אלא ב-PixelYourSite Pro, אבל נלחץ על האפשרות בשביל לחסוך זמן):
העתיקו את Conversion label:
שלב 2: הגדירו את ההמרה באתר שלך
 
עכשיו אנחנו נגדיר ב-PixelYourSite היכן ומתי להפעיל את ההמרה.
 
פתחו את ההגדרות PixelYourSite Pro, לחצו על הטאב Events בתפריט העליון ולחצו על כפתור Add הכחול:
 
תנו שם ברור לאירוע החדש. רצוי להשתמש באותו השם בו השתמשת בגוגל, כדי למנוע מבלבול עתידי.
 
הגדירו מתי להפעיל את ההמרה. בחרו אחד מהאפשרויות הזמינות:
 
1. ביקור בדף מסוים (לדוגמא דף תודה)
2. לחיצה על כתובת אתר
3. לחיצה על CSS Selector
4. מעבר עכבר על CSS Selector
5. גלילת דף 
 
בדוגמא הזו אנחנו יורים את ההמרה בביקור בדף מסוים
רדו למטה וחפשו את החלק של Google Ads. הפעילו את הכפתור כדי שתג ההמרה של גוגל אדס יופעל:
הדביקו את Conversion label בשדה הרלוונטי
 
ניתן גם להגדיר פרמטרים לכל המרה.
 
מעקב אחר ערך המרה:
הוסיפו פרמטר חדש ותנו לו את השם value. הוסיפו את השווי שברצונכם לקבל כל פעם שיש המרה

הגדרת אירועים באתר

אירועים (Events) הם פיסות קוד קטנות ששולחות מידע על מה שהמבקרים שלך עושים באתר שלכם. בעזרת אירועים תוכלו לעקוב אחר פעולות חשובות, כמו ביקורים בדפים, לחיצות, גלילה, העברת העכבר מעל וכו'.

פרמטרים לאירועים

לכל אירוע יכולים להיות מספר פרמטרים, ששולחים מידע נוסף על אותה פעולה מסוימת. לאירועים של פייסבוק יכולים להיות כל מיני פרמטרים, ואילו לאירועים של גוגל אנליטיקס יש מבנה קבוע. התוסף עוקב באופן אוטומטי אחרי מספר אירועים. נוסף על כך, תוכלו גם להגדיר אירועים משלך בטאב Events:

בטאב אירועים תמצאו רשימה של כל האירועים שהגדרתם בעבר (אם בכלל). במעבר עכבר מעל כל אירוע יופיעו כמה אפשרויות: השבת, הפעל והסר. בנוסף, תוכלו לערוך את האירועים שלכם.

טבלת האירועים תציג מידע על האירועים בצורה הבאה:

Name: השם שנתנו לאירוע

Trigger: לפי איזה תנאי יופעל האירוע, כמו: ביקור בדף מסוים, לחיצה על כפתור, לחיצה על כתובת URL מסוימת, העברת העכבר על אלמנט בדף, גלילה בדף וכו'

Networks: באיזה מערכת האירוע יופעל האירוע – פייסבוק, גוגל אנליטיקס, גוגל אדס וכו'

הפעל / השבת אירועים

אם מסיבה כלשהי צריך להשבית את כל האירועים, ניתן לעשות מהכפתור העליון. לחצו על Save Setings אחרי השינויים כדי שהם יכנסו לתוקף

הוספת אירועים

תנו לאירוע שלכם שם רלוונטי, השם משמש למטרות פנימיות וגלוי רק לכם:

הגדירו את התנאים להפעלת האירוע

בחרו באחד מהתנאים הזמינים:

1. ביקור בדף מסוים (לדוגמא דף תודה)
2. לחיצה על כתובת אתר
3. לחיצה על CSS Selector
4. מעבר עכבר על CSS Selector
5. גלילת דף 

בבחירת האופציה של כתובת אתר ניתן להשתמש ב-contains או match. כאשר נבחר URL Contains, כל כתובת אתר שמכילה את המחרוזת תפעיל את האירוע. אם נעשה שימוש ב-URL Match, רק כתובת האתר המדויקת תפעיל את האירוע.

* ניתן להוסיף דיילי בירית האירוע של כמה שניות תחת ההגדרה של delay:

הגדירו את האירוע שלכם

ניתן להגדיר את האירוע לרשת אחת או יותר: פייסבוק, גוגל אנליטיקס. לכל רשת תהיה מערכת משלה של אירועים סטנדרטיים, אך תוכל גם להגדיר אירועים מותאמים אישית משלך.

אירועים בפייסבוק:

לחצו על הכפתור Enable on Facebook, בחרו את סוג האירוע. ישנם אירועים סטנדרטים, אבל אתם גם יכולים להגדיר אירועים מותאמים אישית.

הערות:
– ניתן להשתמש באירועים סטנדרטים לאופטימיזציה ולדוחות. ניתן גם לבנות קהל מותאם אישית והמרות מותאמות אישיות.
– לא ניתן לעשות אופטימיזציה לאירועים מותאמים אישית או לראות אותם בדוחות, בשביל זה צריך ליצור המרות מותאמות אישית. באירועים בהתאמה אישית, ניתן לבנות קהל מותאם אישית.

הפעילו את הכפתור Add Parameters בשביל להוסיף ערך, מטבע, וערכים נוספים:

אירועים ב-Google Analytics

הפיעלו את הכפתור Enable on Google Analytics. לאירועים בגוגל אנליטיקס יש מבנה קבוע: 
* action
* category
* label
* value

המרות מותאמות אישית בפייסבוק וקהלים מותאמים אישית על בסיס קליקים באתר (ClickEvent)

ClickEvent היא אפשרות אוטומטית בתוסף שעוקבת אחרי כל קליק באתר ושולחת לפיקסל של פייסבוק מידע כמו מקור התנועה, תאריך הקליק, ועוד. באנליטיקס נשלח מידע בתור Event שכולל את הלינק, ואת הטקסט על הכפתור (או הלינק)

ניתן להשתמש ב-ClickEvent בשביל ליצור קהלים מותאמים אישית והמרות מותאמות אישית. 

ClickEvent מופעל כברירת מחדל, וניתן לכבות את האפשרות מהטאב של פייסבוק בהגדרות:

כדי לבדוק לדוגמא אילו פרמטרים נשלחים באירוע ClickEvent באמצעות התוסף של פייסבוק לכרום – Facebook Pixel Helper, היכנסו לאתר שלכם ולחצו על כפתור ולחצו על קישור או כפתור, תוכלו לראות בתוסף אילו פרמטרים נשלחים לפייסבוק:

אילו פרמטרים נשלחים ב-ClickEvent?

פרמטר tag_text

זה הפרמטר הכי חשוב ב-ClickEvent מכיוון שהוא יכול לעזור לזהות קליקים על קישורים או כפתורים מסוימים. הפרמטר מושך באופן דינאמי את הקישור או הטקסט על הכפתור.

פרמטר tag_type

אירוע זה ימשוך את סוג הקישור בפרמטר. עבור קישורי HTML ערך יהיה a, עבור כפתורי שליחת טופס ערך יהיה input.submit.

פרמטר post_id

הפרמטר ימשוך את מזהה הפוסט שבו בוצע הלחיצה

פרמטר content_name

הפרמטר ימשוך את שם התוכן שבו בוצע הלחיצה.

פרמטר post_type

הפרמטר ימשוך את סוג הפוסט של התוכן בו בוצע הלחיצה (פוסט, עמודים, מוצר, הורדה וכן הלאה).

פרמטר tags

הפרמטר ימשוך את התגיות של התוכן

פרמטר domain

הפרמטר ימשוך את הדומיין שבו אירע האירוע (כתובת האתר שלך)

פרמטר traffic_source

הפרמטר ימשוך את מקור התנועה עבור המשתמש שהפעיל את האירוע

פרמטרים של UTM

פרמטרים אלה ימשכו את ה-UTM מהכתובת של האתר

איך להשתמש ב-ClickEvent?

 

פרמטרים של UTM

פרמטרים אלה ימשכו את ה-UTM מהכתובת של האתר

איך להשתמש ב-ClickEvent

ישנן 2 דרכים להשתמש באירועים שנוצרים בעקבות קליקים באתר,  ליצור מהם המרות מותאמות אישית ולעשות אופטימיזציה בפייסבוק אליהם, או ליצור קהל מותאם אישית מהם ולעשות על הקהל רימרקטינג.

נניח ואנחנו רוצים להגדיל את רשימת התפוצה באתר שלנו, ניתן לבנות קמפיין שנותן מתנה חינמית לכל מי שנרשם לניוזלטר. ואז נרצה לעשות אופטימיזציה למי שנרשם לניוזלטר, יש כמה דרכים לעשות זאת:

– לירות את האירוע (לדוגמא: Lead) בדף תודה, אחרי שהגולש מילא את הטופס.

– להשתמש ב-ClickEvent 

 

בשביל לעשות זאת, פתחו את הדפדפן עם התוסף של פייסבוק מותקן עליו, בדף שבו אתם רוצים לעקוב אחרי הקליקים. הסתכלו ב-Pixel Helper על ה-ClickEvent. תחפשו את הפרמטר tag_text על הכפתור, הנה דוגמא לאחד:

פתחו את האדס מנג'ר ובחרו מהתפריט Custom Conversions. לחצו על הכפתור Create custom conversion. ב-Rule בחרו Event ותרשמו ClickEvent. בפרמטר הראשון תבחרו domain ותרשמו את שם האתר (זאת במידה והפיקסל מוטמע בכמה אתרים), תלחצו על AND ותבחרו את הפרמטר tag_texy שכולל את הטקסט שכתוב על הכפתור:

בחרו את סוג ההמרה ולחצו על Next. בחלון החדש תתנו שם להמרה שלכם (אפשר גם לתת ערך להמרה:

זהו, מעכשיו ההמרה תפעל כל פעם שמישהו ילחץ על הכפתור, ניתן לצמצם את ההמרה לפי פרמטרים נוספים כמו קטגוריה או תגיות מסוימות. או אפילו מקור תנועה כפילטר נוסף.

איך לבנות קהלים מותאמים אישית מגולשים שלחצו על כפתורים

ניתן לבנות קהל מותאם אישית מגולשים שלחצו על כפתור מסוים באתר. באדס מנג'ר, בתפריט בחרו Audiences לחצו על Create Audience ובחרו Custom Audience. לחצו על Website Traffic, בחרו בתפריט הנפתח ב-ClickEvent וכמה זמן אחורה הקהל ישמר (בדוגמא היא 30 יום, המקסימום זה קהל מה-180 יום האחרונים)

לחצו על Refine by ובחרו URL/Parameter בשביל אופציות נוספות, לדוגמא אפשר לבחור בפרמטר domain בשביל להוסיף את הדומיים שלכם, ולחצו על And also ובחרו את הפרמטר tag_text שמכיל את הטקסט על הכפתור – בדוגמא הבאה Sign Me Up:

 

תנו שם לקהל ולחצו על Create Audiance כל פעם שגול ילחץ על הכפתור הוא יכנס לקהל המותאם אישית

תנו שם לקהל ולחצו על Create Audiance כל פעם שגולש ילחץ על הכפתור הוא יכנס לקהל המותאם אישית. האפשרות מאוד שימושית גם כי ניתן לעשות אקסקלוד לכל מי שלחץ על כפתור מסוים באתר, וגם כי ניתן לעשות רימרקטינג לכל מי שלחץ על כפתור מסוים באתר

שימוש באירועים אוטומטיים (GeneralEvent)

התוסף PixelYourSite יורה אירועים אוטומטיים בשם GeneralEvent בכל דפי האתר שלך, ועוקב אחרי מידע חשוב בתור פרמטרים. ניתן להשתמש במידע הזה בפייסבוק לקהלים מותאמים אישית ולהמרות בהתאמה אישית.

האפשרות GeneralEvent תעקוב אחרי הפרמטרים הבאים:

  • content_name – שם התוכן
  • content_category – קטגורית התוכן
  • tag – תגיות
  • post_type – סוג התוכן (פוסטים, דפים וכו')
  • post_id – מספר הפוסט 
  • domain – הדומיין
  • traffic_source -מקור התנועה
  • UTMs – פרמטרים של UTN
  • זמן הגלישה  (שעה, יום וחודש)
  • user’s role – תפקיד הגולש באתר (מנוי, מנהל וכו')
  • domain name – שם הדומיין
  • plugin’s name – שם הפלאגאין

כיצד להשתמש ב-GeneralEvent

המטרה העיקרית של GeneralEvent היא לעזור בבניית קהלים מותאמים אישית ממוקדים במיוחד או המרות מותאמות אישית מורכבות.

בניית קהלים המותאמים אישית בעזרת GeneralEvent

פייסבוק מאפשרת לבנות כמה קהלים מותאמים אישית בעזרת שילובים מותאמים אישית.

באדס מנגר, בתפריט בחרו Audiences לחצו על Create Audience ובחרו Custom Audience. לחצו על Website Traffic, בחרו בתפריט הנפתח ב-GeneralEvent ובתקופת הזמן שאחריה תרצו לעשות רימרקטינג לגולש. לחצו על Refine by ובחרו URL/Parameter בשביל אופציות נוספות, לדוגמא אפשר לבחור בפרמטר categories בשביל להוסיף את הפוסטים תחת הקטגוריה facebook, ולחצו על And also ובחרו את הפרמטר traffic_source – במקרה הזה מכיל קהל מגוגל:

הטמעת סקריפטים נוספים בהדר ובפוטר של האתר

האפשרות Head & Footer מאפשרת להוסיף סקריפטים נוספים לדפים באתר. פתחו את PixelYourSite מתפריט, ולחצו על הקישור Head & Footer בתפריט הימיני .
 
ניתן להפעיל או לכבות את כל הסקריפטים מהכפתור Enable Head and Footer set-up:
הערה: אל תשתמשו באופציה הזו כדי להכניס את הפיקסל של הפייסבוק, את הקוד של גוגל אנליטיקס או את הקוד של גוגל אדס. עבור פיקסלים אלו יש במערכת אפשרויות מובנות שניתן לקרוא עליהם במאמר הקודם. הסקריפטים שנכניס תחת Head & Footer יוכנסו בכל עמוד באתר האינטרנט.
 
הוספת סקריפטים באזור ה-Head
ניתן להוסיף את הסקריפטים לכל המכשירים, או רק לדסקטופ או רק למובייל:
הוספת סקריפטים באזור ה-Footer:
ניתן להוסיף את הסקריפטים לכל המכשירים, או רק לדסקטופ או רק למובייל:

סיכום

התוסף PixelYourSite הוא תוסף עם המון אפשרויות שמאפשר לנו לעקוב אחרי המון התנהגויות שמשתמשים עושים באתר שלנו וככה לבנות קהלים חכמים ולעשות אופימיזציה לקהלים שעשו פעילויות מסוימות באתר שלנו. האפשרויות המתקדמות של התוסף חוסכות מאיתנו המון התעסקות בשביל להטמיע קודים מורכבים.
 

קצת עליי

גיא מרגי, בן 26, מומחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים.