logo

077-9978050

איך לכתוב מודעה אפקטיבית בגוגל אדס

קופי למודעת אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחת הקמפיינים שלכם בגוגל אדס. יש הרבה אלמנטים שחיבור נכון שלהם יוצר קמפיין איכותי כולל מילות המפתח שבחרתם, דפי הנחיתה שאליהם אתם מפנים את הגולשים מהמודעה, הקריאות לפעולה שתבחרו לשבץ וכמובן הקופי של המודעה שאתם צריכים לכתוב לכתוב. במאמר הזה נעבור על הדרכים לכתוב קופי איכותי למודעות בגוגל כדי לשפר את ה-CTR, להזרים יותר טראפיק באותו תקציב ולשפר את כמות ואיכות ההמרות שאתם מקבלים כשאתם בוחרים לפרסם בגוגל. אך לפני שנתחיל, חשוב להכיר את המונחים והמדדים בגוגל שעוזרים לנו ליצור את המודעה המושלמת:

מודעה אפקטיבית בגוגל אדס

אופטימיזציה עבור הגולשים ואופטימיזציה עבור המנוע של גוגל

כשחושבים על כתיבה של קופי עבור מודעה חדשה, יש כמה שיקולים מרכזיים שאנחנו עושים לפני וכמה שיטות עבודה מומלצות לשימוש. כשאנ חושב על כתיבת המודעה, אני רוצה לוודא שאני מבצע אופטימיזציה עבור הגולשים שייחשפו למודעה וגם עבור המנוע של גוגל. יש הרבה חפיפה בין מה שעובד בצורה טובה בשביל המשתמשים ומה שעובד בצורה טובה בעיני גוגל, אבל זו לא תמיד התאמה מושלמת. ציון האיכות של המודעות שלנו מורכב מרלוונטיות המודעה, אחוז המקליקים לעומת הנחשפים (CTR) וחווית המשתמש בדף הנחיתה. לכן, כשאנחנו מבצעים שיפורים בקופי של המודעה שלנו אנחנו ננסה למצוא את האיזון בין הנגשת המודעה לגולשים בצורה הטובה ביותר, תוך כדי שמירה על העקרונות המרכזיים של יצירת מודעה בגוגל כולל שימוש בהמלצות של המערכת (במידת הצורך).

רלוונטיות של מודעה

רמת הרלוונטיות במודעות בגוגל מודדת בעצם עד כמה מילות המפתח שלכם קשורות בצורה ישירה למודעות שאתם כותבים. אם מילת המפתח שלכם היא "בר קוקטיילים לאירועים" , אתם תרצו לכלול את מילת המפתח הספציפית ומונחים נוספים מאותו העולם בתוך המודעה לפחות פעם או פעמיים. התאמת מילות המפתח לתוכן המודעה היא קריטית ליצירת מודעות רלוונטיות בגוגל.

צפי CTR של מודעה

צפי ה-CTR למודעות שלכם תלוי במשתמשים שנחשפים למודעה. נתון זה מודד / חוזה את הסבירות של כמה באחוזים המודעה שלכם תילחץ – כמה אנשים לחצו על המודעה מתוך כל האנשים שראו את המודעה. כדי להשיג ציון צפי CTR טוב אתם צריכים ליצור קופי משכנע למודעות שלכם כדי לגרום לאנשים ללחוץ ולהגיע לדף הנחיתה שלכם. מודעה לבר אקטיבי לאירועים שכתובה בנוסח הזה: "בר אקטיבי לאירועים – באזור הצפון" אולי תקבל ציון גבוה במדד הרלוונטיות למודעה אך הנוסח הזה לא משכנע מספיק כדי לגרום לגולשים ללחוץ.

איך ליצור מודעה אפקטיבית בגוגל אדס?

כעת, אחרי שעברנו על כמה מהמדדים הטכניים הנמצאים בתוך המערכת של גוגל אדס, בואו נעבור על השיטות המומלצות ליצירת קופי איכותי למודעה בגוגל. עשו שימוש בחמשת הטיפים הללו כדי לשפר כל היבט בקמפיינים הנוכחיים שלכם ובקמפיינים החדשים שתיצרו:

1. דיוק במילות מפתח

כפי שהזכרנו קודם לכן, התאמה של מילות מפתח היא קריטית לרמת הרלוונטיות של המודעות שלכם בתהליך של פרסום במערכת של גוגל, שגם מהווה חלק מרכזי בציון האיכות של המודעה. למרות שזה לא החלק הכי חשוב בקופי של המודעה, מיקמתי אותו בסעיף הראשון כי זה אחד הדברים הכי קלים והכי משפיעים שצריך לעשות בכתיבת הקופי. הוספת מילות המפתח הרלוונטיות בשילוב עם התוכן הנכון אמור לשפר את רלוונטיות המודעה שלכם.

דיוק במילות מפתח

2. הצעה ברורה ולא משתמעת ל-2 פנים

כדי לכתוב קופי משכנע למודעה עבור הגולשים, אחד כזה שייתן להם את התחושה שהם חייבים ללחוץ עליה כדי לראות מה עומד מאחוריה, עליכם להבליט את ההצעה שלכם ולהדגיש אותה כדי שאף גולש לא יפספס או לא יבין מה אתם מציעים, למי אתם פונים ואיזה כאב אתם פותרים. חשבו מה גורם להצעה שלכם לבלוט ומה מבדל אתכם מהמתחרים שמריצים מודעות על אותם מילות המפתח שלכם. אם יש לכם הצעות מיוחדות או מידע שיהיה Game Changer עבור אנשים שמתלבטים ביניכם לבין המתחרים, תכללו אותם בקופי של המודעה.

3. קריאה לפעולה חדה וברורה

חלק מרכזי בקופי של מודעה ובאופן כללי בעולם השיווק, הוא קריאה ברורה לפעולה שמכווינה את הגולשים לפעולה ספציפית שאתם רוצים שהם יבצעו. קריאה לפעולה יכולה להפנות את הגולשים שלכם לכל סוג פעולה שאתם חושבים שתהיה רלוונטית. במודעות בגוגל מומלץ להשתמש ב-CTA עבור הפעולה הכי קרובה שהגולש יכול לבצע – כלומר, אם מטרת המודעה היא לגרום לגולשים להיכנס לדף הנחיתה, אל תכתבו CTA שמנסה להמיר אותו או לרשום אותו לניוזלטר.

קריאה לפעולה ברורה

4. שימוש בתוספי מודעות

תוספי מודעות הם חלקים נפרדים מהמודעה שמשתלבים בתוך המודעה, מעליה או מתחתיה. אני אוהב לחשוב על תוספי מודעות כעל נדל"ן נוסף שאפשר לקבל ולנצל במודעות שאתם יוצרים. תוספים למודעה כמו תוסף שיחה, Sitelinks (לינקים נוספים מהאתר), יתרונות מרכזיים ועוד, נותנים לכם הזדמנות מצוינת להכניס עוד מידע למודעות וגם לתפוס נפח גדול יותר ברשת החיפוש. תוספי Sitelink יהיו יעילים עבורכם להגדיל את האפשרויות של דפי הנחיתה אליהם גולשים יוכלו לעבור מהמודעה שלכם (אם ה-URL הראשי שלכם מפנה לעמוד של "בר קוקטיילים לאירועים" אז הלינקים בסייטלינקס יכולים להפנות לדפים נוספים רלוונטיים כמו בר קוקטיילים ללא אלכוהול או דף אודות שמספר על החברה ועל מי שעומד מאחוריה).

תוסף מודעות סייטלינקס

5. ניסוי וטעייה

לבסוף – טסטים, טסטים ועוד הפעם טסטים. אתם אף פעם לא יודעים מה באמת יעבוד מול הקהל שלכם עד שאתם מריצים מודעות ובודקים את התנהגות הקהל. למרבה המזל, בעולם השיווק הדיגיטלי אתם יכולים לבדוק דברים כל הזמן. בתוך המערכת של Google Ads, תוכלו להפעיל כמה חלקים מהקופי של המודעה בכל קבוצת מודעת כדי לראות מה עובד. כדי לעשות טסטים לקופי של המודעה הפעילו אופטימיזציה של Ad Rotation (סבב מודעות) וככה גוגל יבחן את המודעות שלכם מול הקהל ויציג בתדירות גבוהה את המודעות עם הביצועים הטובים ביותר.

לסיכום

עבודה נכונה בגוגל אדס תוך כדי שמירה על העקרונות שקראתם במאמר הזה תעזור לכם ליצור מודעות רלוונטיות לקהל שלכם. אמנם הקופי של המודעה הוא רק חלק אחד מתוך המודעות שלכם בגוגל, אבל מדובר בחלק מרכזי שמשפיע ישירות על הגולשים ועל הפעולות שלהם וחשוב שלקוח פוטנציאלי, שנחשף בפעם הראשונה או השנייה למותג שלכם יבין בבירור את המסר שאתם מנסים להעביר לו.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla