logo

077-9978050

כלים ל-A/B TESTING

אם אתם לא מבצעים מבחני A/B, אתם מוציאים כסף מיותר שיכולתם להשתמש בו לטובת דברים אחרים. הדרך היחידה לקבל תובנות אמיתיות על מסע הפרסום השיווקי שלכם היא לקבל נתונים ישירות מהתנהגות הלקוחות שלכם, ואת זה אתם יכולים לעשות דרך מבחני A/B. במאמר נסביר מה זה A/B TESTING ולמה אתם צריכים להשתמש בזה, ונפרט את הכלים המובילים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה פשוטה כדי לקבל תובנות מדויקות.

מה זה A/B TESTING ולמה אתם צריכים להשתמש בזה?

ניתן להגדיר מבחן A/B כשיטה להשוואת שתי דרכי פעולה / שני פרמטרים כדי לגלות את מה שיוביל לתוצאות הטובות ביותר. בעולם השיווק הדיגיטלי אנחנו משתמשים במבחני A/B כדי להשוות בין שתי גרסאות של משתנה מסוים על מנת להבין כיצד השינוי בו משפיע על המשתמש. למשל, נרצה לבחון האם כפתור CTA בצבע ירוק יעלה את כמות ההקלקות מאשר כפתור זהה לחלוטין, שהדבר היחיד ששונה בו הוא הצבע האדום. ניתן למצוא את מבחני הA/B בכל מקום מסביבנו, בין אם בפלטפורמות הפרסום של הרשתות החברתיות, באתרים, בניוזלטרים ועוד. בדיקת A/B מאפשרת לדעת אילו מילים, ביטויים, תמונות, סרטונים, המלצות ואלמנטים אחרים פועלים בצורה הטובה ביותר. אפילו השינויים הפשוטים ביותר יכולים להשפיע על אחוזי ההמרה – וזה משמעותי!

במילים פשוטות, מדובר בתהליך ניסוי אקראי שבו מוצגות שתי גרסאות או יותר של משתנה מסויים לקבוצות אקראיות של מבקרי האתר בו זמנית כדי לקבוע איזו גרסה מביאה את התוצאה הטובה ביותר עבור המטרה שהוגדרה מראש.

ל-A/B TESTING יש מספר יתרונות שהופכים את השימוש בהם לחובה:

  1. על ידי בחינת שתי חלופות נדע איזו חלופה מביאה תוצאות טובות יותר, וכך נוכל לשנות את הקמפיין בהתאם לתוצאות ולשים את התקציב שלנו על החלופה שמכניסה יותר כסף. תוצאות מבחן A/B יכולות להקטין את שיעורי הנטישה ולהגדיל את המעורבות של הגולשים. גורמים אלה חשובים כדי לסייע לעסק לצמוח. בסופו של יום, העסק מתחיל להרוויח יותר כסף בגלל הפחתת עלויות והגדלת מכירות. 
  2. עוזרים לאבחן את הבעיה בקמפיין, גם אם היא מינורית. לעיתים אנחנו כמפרסמים לא מבינים למה הקמפיין שלנו לא עובד ואיך אפשר לשפר אותו. הרבה פעמים הבעיה טמונה במיקום הכותרת או צבע המודעה, דבר שלא תמיד נבחין בו אם לא יגידו לנו את זה בצורה ברורה.

מה אפשר לבחון באמצעות כלי A/B?

ישנם אלמנטים רבים שאפשר לבחון באמצעות מבחני A/B, הנה כמה מהבולטים בהם:

כותרות וכותרות משנה

כותרת היא למעשה הדבר הראשון שהמבקר שם לב אליו בדף האינטרנט. לכן, עליכם לבחור את הקופי הנכון ביותר עבור האתר שלכם. עליכם לוודא שהכותרות קצרות, קליטות ומעבירות את המסר הרצוי כבר בכותרת הראשונה. באמצעות מבחני A/B אפשר לבחון מספר סגנונות כתיבה שונים בו-זמנית כדי להבין מה מהם מושך את תשומת ליבם של המבקרים וגורם להם לבצע פעולה רצויה (למשל להירשם לשירות).

התוכן עצמו

התוכן העיקרי של האתר אמור לציין בבירור מה המבקר מקבל ומה צפוי לו. תוכן שאינו כתוב בצורה ברורה ואינו מבהיר מה הנקודה שאתם מעוניינים להעביר, ככל הנראה יגרום לנטישה של האתר. למשל, תוכן שכתוב בגוף זכר אבל אמור לפנות גם לנשים יכול לגרום לנטישה של הקהל הנשי מהאתר. גם את התוכן עצמו אתם יכולים לבחון ולהבין איזו אפשרות גורמת למבקרים להבין בצורה טובה יותר את המטרה שלכם. 

אורך התוכן

חלק מהמבקרים באתר מעדיפים לקרוא קטעי תוכן ארוכים המכסים בהרחבה את הפרטים הקטנים ביותר. לעומתם, יש שמעדיפים לדפדף בדף ולצלול לעומק רק לנושאים הרלוונטיים ביותר עבורם. מבחן A/B מאפשר לכם להבין באיזו קטגוריה קהל היעד שלכם נופל.

לדוגמא:

העיצוב של האתר

פעמים רבות אתם מדברים בשפה הנכונה, מביאים תנועה של קהלים רלוונטיים, אבל זה לא מסתכם ברכישה של המוצר/הרשמה לשירות וכו'. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך בעזרת מבחן A/B אתם יכולים להבין איזה עיצוב נכון יותר.

ניווט בתוך האתר

אלמנט נוסף באתר שתוכלו לייעל על ידי מבחן A/B הוא הניווט של האתר. זהו אחד המרכיבים החשובים ביותר הקשורים בחווית המשתמש של המשתמש. לדוגמא אתם יכולים לבחון את מיקום סרגל הניווט באתר.

כפתורי קריאה לפעולה (CTA)

כפתור קריאה לפעולה הוא המקום בו הפעולה לה אתם מייחלים מתרחשת – בין אם מבקרים מסיימים את הרכישות וממירים, אם ממלאים את טופס ההרשמה או לא, ועוד פעולות כאלה שיש להן השפעה ישירה על שיעור ההמרה באתר. מבחן A/B מאפשר לכם לבדוק CTA שונים, מיקומם באתר, הגודל או הצבע שלהם וכו'.

לדוגמא:

טעויות שצריך להימנע מהן

  1. סיום המבחן מהר מדי – הרבה פעמים אנחנו נוטים לסיים את המבחן ברגע שיש איזשהן תוצאות שמתכתבות עם ההשערה הראשונית שלנו, ולאו דווקא לאחר שעבר זמן מספק לסגירת המבחן. תנו למבחן לרוץ כדי לקבל תמונה מדויקת (הזמן הדרוש תלוי בכמות הקהל שנחשף למבחן).
  2. השוואה של יותר מדי משתנים – זה נכון שיש הרבה משתנים שאנחנו רוצים לבדוק וכולם חשובים במידה כזאת או אחרת, אבל חשוב להתייחס למספר משתנים מצומצם על מנת לקבל את התובנות המדויקות ביותר. 

כלים ל-AB TESTING

Split Test For Elementor – כלי זה הוא תוסף שמיועד לאתרי וורדפרס-אלמנטור בלבד, שמאפשר לכם לבצע מבחני A/B על דפים שנבנו באלמנטור וכך להבין איזה דף מביא את התוצאות הטובות ביותר. הכלי בודק את כל האלמנטים בדף- כותרות, כפתורי קריאה לפעולה, אורך הטקסט ועוד. 

מחיר: הכלי חינמי לחלוטין, אולם מיועד אך ורק לאתרים שנבנו באמצעות אלמנטור.

Google Optimize – כלי זה מאפשר לכם לבדוק גרסאות שונות של העמודים באתר שלכם ולראות כיצד הם מתפקדים מול המטרה שאתם שואפים אליה. Google Optimize עוקב אחר תוצאות הניסוי ואומר לכם איזו גרסה היא המובילה. הכלי מאפשר אינטגרציה מלאה עם גוגל אנליטיקס כדי שתוכלו לבחון את הקהלים באנליטיקס ולקבל תוצאות. יתרה מכך, תוכלו להריץ מבחנים לקבוצות משתמשים ספציפיות שהגדרתם כקהלים ב- Analytics.

מחיר: הכלי חינמי לחלוטין!

Optimizely הפלטפורמה המובילה של Optimizely מציעה מערך שלם של טכנולוגיות אופטימיזציה של חוויה דיגיטלית, כולל התאמה אישית ומבחנים המונעים על ידי AI, הכוללת בדיקות A/B, בדיקות רבות משתנים ובדיקות בצד השרת. 

מחיר: המחירים אינם מפורטים באתר והם נקבעים בהתאמה לכל לקוח וצרכיו. כלומר המחיר ייקבע בהתאם לשירות שאתם מבקשים.

VWO אלפי מותגים ברחבי העולם משתמשים ב- VWO כפלטפורמה להרצת מבחני A/B באתרים, באפליקציות ובמוצרים שלהם.

מחיר: המחירים אינם מפורטים באתר ואתם צריכים לבקש הצעת מחיר עבור השירות, אולם אפשר להתנסות בכלי למשך 30 ימים בחינם.

AB Tasty – הכלי הזה יאפשר לכם להשוות בין מגוון רחב של משתנים על מנת להבין מה הן התוצאות הטובות ביותר עבור מגוון רחב של מטרות – אחוזי נטישה, אחוזי רווח, אחוזי הקלקה ועוד. הכלי מאפשר אינטגרציה לגוגל אנליטיקס. 

מחיר: המחיר נקבע רק לאחר מילוי הפרטים שלכם וקבלת הצעת מחיר. 

סיכום

הרבה פעמים אנחנו נמנעים מלבצע מבחני A/B בטענה ש"אנחנו יודעים כבר מה הקהל רוצה". זוהי טעות נפוצה שאנחנו צריכים להימנע ממנה, מהסיבה הפשוטה שאנחנו יכולים להרוויח מביצוע המבחנים האלה המון ולקבל תובנות חדשות שלא חשבנו עליהן. אנחנו ממליצים להתנסות בכלים השונים ולהבין איזה כלי נוח לכם יותר, ובעיקר להתחיל להבין מה הקהל שלכם רוצה ולתת לו את זה בצורה מדויקת.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים. פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 6 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל מקצועני פרסום בדיגיטל.

פוסטים נוספים:

כלים ל-A/B TESTING

כדי לקבל תובנות אמיתיות על מסע הפרסום השיווקי צריך להבין את התנהגות הלקוחות. אפשר לעשות זאת בקלות דרך מבחני A/B TESTING, עליהם נפרט במאמר זה

קרא עוד »
spin-to-win
galgla