אז מה זה בעצם תוספי מודעות?
אז מה זה בעצם תוספי מודעות? תוספי מודעות הם בעצם תוכן נוסף המופיע לצד המודעות ומספק מידע נוסף על העסק. בעזרת התוספים תוכלו לכלול במודעה את מיקום העסק, מספר הטלפון, דירוג העסק ועוד. המטרה היא לשדרג ולהפוך את המודעות שלנו לרלוונטיות יותר עבור המשתמש. ניצול מקסימלי של תוספים הוא כדאי גם משום שעשוי להגדיל את "נפח" המודעה ולהבליט אותה בהשוואה למודעות נוספות בעמוד – מה שכמובן ישפר את אחוז ההקלקה , יביא לעליה בציון האיכות ולירידה במחיר לקליק.
חשיבות תוספי המודעות
תוספי מודעות מהווים חלק בלתי נפרד מנוסחת המכירה הפומבית של גוגל, כדלקמן:
מחיר מקסימלי לקליק* ציון איכות(1-10) * ביצועי תוספים = דירוג מודעה
מה זה אומר? פשוט, שימוש בגוגל תוספים משפיע באופן ישיר על דירוג המודעה שלכם ויכול לשפר את הרלוונטיות שלה, מה שיגביר את הסיכוי שלה להתברג בתוצאות הראשונות בדף.
סוגי התוספים
תוסף התקשרות
תוסף התקשרות יאפשר לכם להוסיף את מספר הטלפון של העסק לצד המודעה. הטלפון יופיע בצורת כפתור המאפשר למשתמש חיוג ישיר לעסק. החיוג הישיר מתאפשר רק דרך המובייל, אך יופיע גם בתוצאות החיפוש בדסקטופ (לא במצב לחיץ).
שימו לב לתזמן תוסף זה לשעות שהעסק פעיל ומסוגל לענות לטלפונים.
המלצה חמה: עקבו אחר השיחות הנכנסות מהמודעה שלכם בעזרת מספר מדיד , אותו תוכלו להוציא דרך חברות חיצוניות ( כמוMaskyoo למשל).
תוסף site links
בעזרת תוסף זה ניתן לכלול במודעה קישורים לדפים ספציפיים באתר. היתרון הגדול הוא להציג למשתמש את מגוון ההצעות הניתנות באתר עוד בטרם נכנס אליו, כך שהקלקה שלו על דף ספציפי תעיד שמדובר בלקוח רלוונטי במיוחד.
חשוב להדגיש שהשליטה לגבי תזמון ואופן הצגת התוספים הינו לגמרי בשליטת גוגל ואין לנו דרך להשפיע על כך, כמו כן על כמות הsitelinks שבפועל יופיעו.
תוסף מיקום
תוסף המיקום מאפשר להציג את כתובת העסק בצירוף מפת הגעה, וכן את שעות פעילות העסק . התוסף מיקום מאוד חשוב כשמדובר על עסק שיש לו סניף פיזי, שמעונין שאנשים יגיעו אליו.
במידה ולעסק ריבוי סניפים (סופר פארם מישהו?) המערכת תציג למשתמש את הסניף הקרוב אליו ביותר.
בכדי להשתמש בתוסף המיקום חובה ליצור ולחבר חשבון מסוג Google My Business לחשבון האדוורדס שלכם, מה שמומלץ בכל מקרה לעשות לכל עסק.
תוסף יתרונות מרכזיים
תוסף זה מאפשר לשלב במודעה משפטים קצרים על התועלות וההצעות של העסק. (הטקסט אינו לחיץ). מדובר בעוד תוסף חשוב שעוזר לנו להגדיל את נפח המודעה במטרה לתפוס עוד "נדל"ן" בשטח החיפוש.
תוסף מחיר
תוסף מחיר
תוסף זה מציג מחיר ברור על המוצרים או השירותים של העסק המופיעים בתוך המודעה.
צריך לקחת בחשבון שהצגת מחיר עלולה להוריד את נפח התנועה לאתר מתוך המודעה, אך תביא לקליקים רלוונטיים ותנועה איכותית יותר.
שימו לב: תוספי מחיר יופיעו במודעה אך ורק כשדירוגה יהיה 1.
תוסף מבצע
תוסף מבצע
תוסף המציג הנחות שונות שהעסק מציע, קופונים או דילים מיוחדים. התוסף מציג את המבצע לרוב בתוספת אייקון של תווית מחיר לצידו – מה שמקנה למודעה עוד שטח וגורם לה להתבלט משמעותית ביחס למודעות האחרות בדף החיפוש.
טיפים חשובים:
• שימו לב שתוכלו לתזמן את תוספי המבצע לתאריכים ספציפיים, למשל לחגים או אירועים מיוחדים .
• חשוב מאוד להתאים את דף הנחיתה שלכם למבצע שהצגתם במודעה.
למשל אם במודעה הצגתם שקיים קופון הנחה של 20% – ציינו זאת גם בדף הבית ורצוי גם בכל עמוד באתר.
תוסף ביקורות
תוסף המאפשר להציג ביקורת שניתנה לעסק על ידי צד שלישי. הביקורת חייבת להיות באתר חיצוני ומ-12 החודשים האחרונים.
מדובר בתוסף חשוב שעשוי להגביר את האמינות שלכם בעייני הלקוח הפוטנציאלי, ולתת למודעה שלכם יתרון משמעותי על פני המתחרים.
תוסף להתקנת אפליקציה
במידה ויש לעסק שלכם אפליקציה, יש אפשרות לחבר אותה לקמפיין.
לצד המודעה יתווסף כפתור הורדה של האפליקציה, בצירוף תמונת אייקון שלה וכפתור הנעה לפעולה שתוכלו לבחור.
שימו לב לחבר את האפליקציה לחשבון המודעות ובתוספים להוסיף את האפליקציה.
תוסף הודעות
העסק שאתם מקדמים מעדיף לקבל פניות בהודעות ולא בטלפון? התוסף הזה יאפשר ללקוח ליצור קשר עם העסק ישירות באמצעות הודעת SMS (דרך המובייל בלבד).
טיפ למתקדמים: גם כאן ישנה אופציה למדוד את ההודעות כהמרות. צרו מספר טלפון מדיד (כאמור דרך חברות חיצוניות כדוגמת Maskyoo) והזינו אותו לתוסף ההודעות. כך תוכלו לדעת כמה הודעות קיבלתם דרך קמפיין גוגל, באותו אופן כמו בתוסף ההתקשרות.
תוסף מידע מובנה
תוסף זה מאפשר להוסיף שלוש כותרות המדגישות אספקטים חשובים של העסק. הכותרת תיבחר מתוך רשימה מובנת של גוגל. הטקסטים אינם לחיצים.
תוסף השארת פרטים
תוספי השארת פרטים עוזרים לכם לנצל את ההתעניינות של הלקוחות הפוטנציאליים כשהם מחפשים את החברה, המוצרים או השירותים שלכם בגוגל.
תוספי השארת פרטים משמשים רק כתוספים לקמפיינים לרשת החיפוש, כך שכל אפשרויות הטירגוט והגשת הצעות המחיר נקבעות לפי הקמפיין שאליו התוסף מצורף.
כיצד נגדיר בגוגל תוספים
1.בחרו בקמפיין הרלוונטי או בקבוצת המודעות.
2. בתפריט הימני, בחרו בלשונית 'מודעות ותוספים'
3. בתפריט העליון, לחצו על "תוספים"
4. לחצו על אייקון ה+ המופיע בגדול ליצירת תוסף חדש.
5. בחרו בתוסף שאתם מעוניינים ליצור.
6. מלאו את השדות החסרים בהתאם לתוסף שבחרתם. משמאל תוכלו לראות תצוגה מקדימה של המודעה בשילוב התוספים שכבר מילאתם.
7. לחצו "שמירה" וטפחו לעצמכם על השכם – יצרתם תוסף חדש!
תזמון תוספים לפי ימים ושעות
תוכלו לתזמן את כל התוספים לימים ושעות ספציפיים בהתאם לצורכי העסק שאתם מקדמים:
תזמון התוספים יכול להיות מאוד קריטי במקרים מסויימים. לדוגמא, אם נרצה לקדם מבצע מסוים לזמן מוגבל, נדאג לתזמן את תוסף המבצעים לתקופת המבצע בלבד, כדי ליצור הלימה בין המודעה לדף הנחיתה וחלילה לא להפנות גולשים שציפו להנחה מסוימת לדף נחיתה נטול מבצעים.
כיצד נמדוד תוצאות של תוספים?
התוצאות של התוספים שלנו לא פחות חשובים משל הקמפיינים שלנו. באמצעות מדידה ובקרה נוכל לדעת מה כן עובד ומה לא – ובהתאם לכך לבצע אופטימיזציה נכונה ומדויקת על מנת למקסם תוצאות.
ראשית, יש להיכנס למערכת GOOGLE ADS:
לאחר שנכנסו יש ללחוץ על "Extensions".
מיד נעבור למרכז המידע של התוספים שלנו.
נוכל לראות איזה תוספים יש תחת כל קמפיין, נוכל לשחק עם העמודות ולבחון כל תוצאה שנרצה, לדוגמא: קליקים, עלות לקליק, לידים/המרות באתר, חשיפות ועוד.
נוכל לבחור איזה סוג תוסף ברצוננו לבחון באמצעות פילטר.
נוכל לבחור איזה סוג תוסף ברצוננו לבחון באמצעות פילטר.