logo

077-9978050

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מקימים קמפיין ברשת החיפוש

אם זאת הפעם הראשונה שאתם מנסים לפרסם בגוגל אדס (Google Ads), רשת הפרסום בחיפוש של גוגל, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים לבנות את הקמפיין הראשון שלכם. מאמר זה נועד לעזור למי שמתחיל את הקמפיין הראשון שלו בגוגל אדס, כדי שהקמפיין יצליח ויעבוד בצורה הטובה ביותר ישנם מספר דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מקימים את קמפיין ברשת החיפוש.

google ads

כדי שהקמפיין יצליח ויעבוד בצורה הטובה ביותר ישנם מספר דברים שכל מנהל קמפיינים חייב להכיר:

1. מחקר מילות מפתח – כשאנחנו ניגשים לבנות קמפיין בגוגל חיפוש, אנחנו חייבים לבחור את מילות המפתח שאנחנו רוצים שיציגו עבור הגולש את המודעות שכתבנו. איך נדע איזה מילים לבחור? לשם כך בגוגל אדס ישנו הכלי שנקרא "הכלי לתכנון מילות המפתח". כשתזינו את מילות המפתח שאתם חושבים שרלוונטיות עבורכם, תקבלו תוצאות עבור כל מילה או ביטוי, עם ממוצע החיפושים החודשי, את הצעות המחיר הגבוהה והנמוכה ביותר שהתקבלה עבור אותה מילת חיפוש, ועוד. כך תוכלו לדעת מה סדר הגודל של הקהל שאליו תוכלו להגיע, וכן כמה תצטרכו לשלם עבור כל קליק על המודעה.

בדוגמא המצורפת ניתן לראות מה קורה כשבודקים את ביטוי המפתח "פרסום ממומן בגוגל". הכלי מציג לנו נתונים עבור הביטוי, ובנוסף מציג לנו נתונים עבור ביטויים דומים. כך למשל, ניתן לראות שעבור "פרסום ממומן בגוגל" מתקבלים בממוצע 260 חיפושים מדי חודש, ועלויות ההקלקה יהיו ככל הנראה גבוהות. לעומת זאת, עבור הביטוי "פרסום ממומן", יש פחות חיפושים, 210 בממוצע מדי חודש, אך עלויות ההקלקה יהיו ככל הנראה נמוכות יותר.

מחקר מילות מפתח הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהקמת קמפיין ברשת החיפוש של גוגל. בהתאם למילים הנבחרות ייכתבו המודעות ודף הנחיתה.

2. ציון איכות – זהו ציון בסולם של 1 עד 10, שנועד לדרג את איכות המודעה שלכם, לעומת איכות המודעה של המתחרים שלכם. הציון ניתן ברמת מילת המפתח, וככל שהציון גבוה יותר כך המודעה שכתבתם ודף הנחיתה שלכם רלוונטיים יותר עבור מי שהקליד את מילת המפתח בגוגל. 

ציון האיכות מחושב על ידי 3 פרמטרים:

א. שיעור הקליקים הצפוי (CTR) – הסיכוי שמשתמשים יקליקו על המודעה שלכם כאשר היא מוצגת.

ב. רלוונטיות המודעה – עד כמה המודעה רלוונטית לכוונת המשתמש שהקליד את מילת המפתח.

ג. חוויית המשתמש בדף הנחיתה – מידת התועלת שמעניקה חוויית המשתמש בדף הנחיתה למשתמש שהקליק על המודעה. 

גוגל לא מעניק ציון מספרי לשלושת הרכיבים הללו, אלא מציין אם הם "מעל לממוצע", "ממוצע" או "מתחת לממוצע". בדוגמא שלפניכם ניתן לראות 4 ביטויים, שבהם רלוונטיות המודעות ושיעור הקליקים הצפוי הוא מעל הממוצע, אך חוויית דף הנחיתה היא מתחת לממוצע. כדי לשפר את ציון האיכות של המילים, כך שיהיה גבוה מ-7, מנהל הקמפיינים נדרש לשפר את דף הנחיתה שאליו מובילה המודעה, וגם לכתוב מודעה אפקטיבית.

3. תוספים למודעה – אחרי שכתבנו את המודעות שלנו, חשוב מאוד ליצור גם תוספי מודעות, שיגדילו את דירוג המודעה שלכם, את הסיכוי שיציגו את המודעה שלכם לעומת מודעה של המתחרים, וכן יגדילו את ה"נדל"ן", השטח שתופסת המודעה בעמוד החיפוש בגוגל. אלה כמה מהתוספים שיש ליצור:

א. Sitelinks – תוסף זה מאפשר לצרף למודעה עד ארבעה קישורים נוספים, מלבד הקישור הראשי, אל עמודים ספציפיים באתר. כך למשתמש ניתנות יותר אפשרויות והקלקה על עמוד ספציפי תביא משתמשים ולקוחות רלוונטיים יותר.

תוסף site links

דוגמא לתוסף Siteliks

ב. תוסף שיחה – אם אתם מקבלים שיחות טלפון כחלק מהעסק\שירות שלכם, תוכלו להוסיף תוסף התקשרות כבר במודעה עצמה, וכך "לחסוך" לגולש את הכניסה לאתר ולאפשר לו לחייג אליכם מיד, עוד כשהוא בעמוד של גוגל.

ג. תוסף תמונה – מאפשר לכם להוסיף תמונות למודעה, כאלה שימשכו את עינו של המשתמש ויגדילו את הסיכוי שיקליק עליה.

ד. תוסף מיקום – זהו תוסף הרלוונטי בעיקר למי שיש עסק פיזי, שאליו המפרסם מעוניין שלקוחות יגיעו. התוסף מצרף למודעה מפה עם מיקום העסק ואת שעות הפתיחה והסגירה. שימו לב – כדי להשתמש בתוסף יש ליצור Google My Business ולחבר אותו לחשבון גוגל אדס שלכם.

ה. תוסף מידע מובנה –מאפשר להוסיף מידע מעבר למה שכתבתם במודעה עצמה. אתם מתבקשים לכתוב 3 כותרות קצרות, והאלגוריתם של גוגל יצרף אותן לטקסט המודעה.

ו. תוסף יתרונות מרכזיים – מאפשר להוסיף מספר טקסטים קצרים באורך של עד 25 תווים, שיתווספו לטקסט המודעה, יוסיפו אינפורמציה עבור המשתמש ויגדילו את ה"נדל"ן" של המודעה.

ז. תוסף השארת פרטים – טופס המצורף למודעה שלכם, ובו המשתמש יכול להשאיר פרטים וכך "לדלג" על כניסה לדף הנחיתה שלכם.

ח. תוסף מחיר – מציג על גבי המודעה מחיר לצד המוצר או השירות שאתם מפרסמים. מחד, התוסף עלול לגרום לחלק מהגולשים להימנע מלהקליק על המודעה. מאידך, הגולשים שיקליקו יהיו לקוחות "חמים" יותר, כאלה שראו את המחיר של המוצר שלכם ומעוניינים בו.

ט. תוסף אפליקציה – זהו תוסף הרלוונטי אם יש לעסק שלכם אפליקציה. התוסף מצרף למודעה קישור להורדת האפליקציה למכשיר הנייד של המשתמש.

י. תוסף קידום מכירות – כאן תוכלו להוסיף למודעה מבצעים מיוחדים לפי קטגוריות שמציע לכם גוגל אדס (בחזרה לבית הספר, חג האהבה, חג הפסח, יום האישה וכו'). תוכלו להוסיף למודעה את הסכום לאחר הנחה או את אחוזי ההנחה, אפשרות להוספת קוד שובר, והגבלה של המבצע לתאריך מסוים.

זוהי רשימה של מרבית התוספים שגוגל מציע עבור מנהלי הקמפיינים בגוגל אדס. רצוי להשתמש בכמה שיותר מהם כדי להעלות את דירוג המודעה וכדי להגדיל את ה- CTR ע"י כך שהמודעה תהיה בולטת יותר.

 

4. אופטימיזציה לדף הנחיתה – כל העבודה שהשקענו בבניית הקמפיין, בחירת מילות המפתח וכתיבת המודעות, לא תספיק אם דף הנחיתה לא רלוונטי עבור המשתמש. על דף הנחיתה להיות מותאם ככל הניתן לחוויית משתמש איכותית, הן מבחינת התוכן, שיותאם לתוכן המודעה עליו הקליק המשתמש, והן מבחינת UI\UX, כלומר התאמת הממשק והעיצוב לחוויית משתמש אופטימלית.

גם אחרי שהקמפיין עולה לאוויר, יש לבצע התאמות ושינויים בדף הנחיתה בהתאם לתוצאות, כדי להבטיח מיקסום של הביצועים שלנו.

5. מעקב ואופטימיזציה של הקמפיין – אחרי שהעלנו את הקמפיין, העבודה שלנו ממש לא הסתיימה. כעת עלינו לבצע מעקב באופן שוטף, הכולל שלילת מונחי חיפוש לא רלוונטיים, שלילת ביטויי מפתח שלא מניבים את התוצאות הרצויות והוספת ביטויי מפתח חדשים במידת הצורך, כתיבה מחדש ושכתוב של מודעות, העלאת והורדת הביד בהתאם לעלויות לקליק וכלים נוספים שישפרו לכם את הקמפיין בגוגל אדס.

 

סיכום

לסיכום, כדי שהקמפיין שלכם יעבוד בצורה המיטבית ביותר, עליכם להכיר את הכלים שגוגל מציעה לנו, וליישם אותם הן במהלך בניית הקמפיין והן אחרי שהקמתם אותו. שימוש נכון בכלים שגוגל מעמידה לרשותנו, בנוסף לידע שנצבר על ידי אנשי מקצוע בעולם ניהול הקמפיינים, הוא המפתח לקמפיין מוצלח.

על הכותב

המאמר נכתב על ידי דור דנינו, מנהל תיקי לקוחות, בחברת INCA, שמתמחה בשיווק דיגיטלי.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla