logo

077-9978050

5 דרכים לשיפור הקמפיין שלכם בגוגל

כדי לייצר יותר המרות בקמפיין רשת החיפוש בגוגל אדס, עליכם להתמקד בלהביא המרות זולות על ידי אופטימיזציה של הקמפיינים שלכם. כדי להביא המרות איכותיות עליכם לחדד את הקופי במודעות, לחדד את פילוח הקהל ובחירת מילות המפתח וגם לשפר את עמודי הנחיתה אליהם מגיעים הגולשים. במאמר הזה נעבור על חמישה דרכים נוספות שבאמצעותם ניתן לחדד את הקמפיינים שלכם לרשת החיפוש בגוגל אדס ולייצר באמצעותם יותר המרות . פרסום ממומן ברשת החיפוש של גוגל הוא ערוץ פרסום עמוס בהזדמנויות ואופטימיזציות נכונות לקמפיין יעזרו לכם להשיג ביצועים טובים יותר.

רשת החיפוש של גוגל

5 טיפים לקמפיינים ברשת החיפוש בגוגל אדס

למרות שהקמפיינים ברשת החיפוש הם מבוססי טקסט וזה מה שבפועל מוצג לגולשים, מאחורי הקלעים של הקמפיינים נראים אחרת לגמרי והמודעות האלו יכולות להיות מוצלחות או כושלות בהתאם לפעולות שאתם מבצעים. בהנחה שכבר יש לכם קמפיינים רצים, עשו שימוש ב-5 השיטות הללו לאופטימיזציה של קמפיינים לרשת החיפוש כדי לקחת את הקמפיינים הקיימים שלכם לרמה הבאה:

1. מילות מפתח שליליות

אחד הדברים בגוגל אדס שאנשים נוטים להתעלם ממנו או לנהל אותו בצורה לא טובה הן מילות מפתח שליליות. במידה ואתם משתמשים בהתאמה רחבה במילות המפתח שלכם בקמפיין (לא מומלץ בכלל), תופתעו לגלות כמה מילות מפתח שנפתחות בחיפוש לא רלוונטיות לכם או לעסק והן משפיעות לרעה על הביצועים של הקמפיין. יש 2 סיבות מרכזיות ששימוש במילות מפתח שליליות זו פעולה יעילה לקמפיינים שלכם:

 

  • מילות מפתח שליליות מצמצמות משמעותית מילות חיפוש שלא רלוונטיות עבורכם וכך התקציב מנוצל בצורה טובה יותר עבור מילים שכן רלוונטיות.
  • שימוש במילות שלילה משפר פרמטרים נוספים בקמפיין כמו אחוז הקלקה (CTR) וציון האיכות שבסופו של דבר משפיעים על כמות ואיכות ההמרות.

 

כדי לבצע את אחת האופטימיזציות המומלצות והיעילות ביותר בגוגל אדס, אני ממליץ להיכנס לפחות פעם בשבוע לשאילתות החיפוש בקמפיינים שלכם כדי למצוא מילות מפתח שליליות חדשות שאתם צריכים להוסיף. עדכון מילות המפתח השליליות באופן תדיר ישמור אתכם על CTR גבוה ועל ציון איכות טוב למודעה.

מילות מפתח שליליות

2. סבב מודעות (Ad Rotation)

קופי של מודעות זו תורה בפנים עצמה. למרבה המזל, לגוגל יש כלים שיעזרו לכם לייעל את האסטרטגיה שלכם גם בכתיבת הקופי. ייתכן שבקבוצת המודעות שלכם שלכם תהיה מודעה אחת או שתיים ויכול מאוד להיות שלא יצא לכם לעדכן את הקופי במודעה בזמן האחרון. אופטימיזציה של סבב מודעות עשוי להשתלם לכם לטווח הרחוק. אופטימיזציה של סבב מודעות זו הגדרה המוצעת לכם במערכת הפרסום של גוגל אדס ומאפשרת לגוגל לסובב אוטומטית בין מספר מודעות כדי להציג חלקים שונים מתוכן המודעות בתדירות מסוימת תוך שמירה על החלקים בקופי שמציגים את הביצועים הטובים ביותר.

המטרה המרכזית של אופטימיזציה באמצעות Ad Rotation היא להוריד מהעומס של ניהול המודעות ולאפשר לכם לבדוק יותר כותרות וטקסט בקופי של המודעה מבלי לבצע את הטסטים בעצמכם בצורה ידנית (להשהות, למחוק ולעדכן באופן קבוע). כדי להתחיל לבצע את האופטימיזציה הזאת תוכלו להפעיל סבב מודעות ברמת המודעות או ברמת הקמפיין.

סבב מודעות

3. הצעת מחיר אוטומטית

אחת האוטומציות המוכרות של Google Ads היא הצעת מחיר אוטומטית. זיהוי הצעת המחיר הנכונה עבור כל מילת מפתח בחשבון שלכם עשוי להיות קשה מאוד והניסיון לנהל כמות גדולה של הצעות מחיר למילות מפתח עלול להפוך את הצעת המחיר הידנית ללא אופטימלית. למרבה המזל קיים פתרון אוטומטי שיכול להפוך לנו את החיים לקלים יותר. ה-Smart Bidding של גוגל – הפתרון האוטומטי להצעת מחיר לקליק, מאפשר לכם לבצע אופטימיזציה בהתאם לתוצאה הרצויה. אתם יכולים להגדיר את הצעת המחיר כדי להגדיל את מספר הכניסות לאתר, להגדיל את נתח החשיפה, להגדיל את ההמרות במחיר מוגדר לרכישה ועוד.

הצעת מחיר אוטומטית

4. ייחוס להמרה מבוסס נתונים (Data-Driven Attribution)

רוב האנשים מתחילים קמפיינים עם הגדרה של מעקב המרות במודל ייחוס של קליק אחרון. מודל ייחוס אומר איך לתת את הקרדיט להמרה לפי הקמפיינים שיש בחשבון, האם לקליק אחרון (מוצג ורימרקטינג בדרך כלל יקחו את כל הקרדיט) או מודלים אחרים. ייתכן שתרצו או תצטרכו לעבוד עם סוגים אחרים של ייחוס המרות בהתאם לאופי של העסק שלכם. נניח שאתם מוכרים פריט מורכב באינטרנט כמו טבעת נישואים – סביר להניח שגולשים יעשו מחקר לפני שהם ייכנסו לרכוש אצלכם באתר ולא הייתם מצפים שהחיפוש הראשון של הגולש יביא את הרכישה. לאחר חיפוש ושיטוט באתרים, הגולש בחר לחפש את המותג שלכם ולחזור לאתר שלכם לטובת הרכישה. 

בייחוס של קליק אחרון, ההמרה של הגולש לא תיוחס לקמפיין שרץ למרות שללא הקמפיין הגולש לא היה נחשף לעובדה שאתם מוכרים טבעת נישואים. זה המקום שבו סוגים אחרים של ייחוס המרות יכולים להועיל לכם. גוגל מציעה כלי ניתוח בשם ייחוס מבוסס-נתונים שבו אתם יכולים לראות את ההבדל בין הקליק האחרון שהגולש ביצע לבין שאר האינטראקציות שביצע עם המודעה והאתר שלכם. כדי להגדיר ייחוס מבוסס נתונים עבור החשבון שלכם עברו אל כלים והגדרות, לחצו על שיוך, ובצד ימין לחצו על מעבר ל-Attribution מבוסס נתונים. ככה תוכלו לדעת מה המודל ייחוס הכי מתאים לקמפיינים שלכם

ייחוס מבוסס נתונים

5. כמות גדולה של טסטים

ההמלצות הקודמות במאמר היו ספציפיות לתכונות מסוימות בקמפיינים של פרסום ממומן בגוגל ברשת החיפוש. ההמלצה הזאת היא המלצה רחבה יותר לשיפור הביצועים של הקמפיינים שלכם באופן כללי. חשוב מאוד לבצע טסטים לכל מה שמתאפשר בחשבון הפרסום שלכם בגוגל. על ידי בדיקת של דברים שונים בחשבון שאתם מריצים קמפיינים אתם תקבלו מידע חדש ורלוונטי על הקהל שלכם, על דפי הנחיתה ועל אופטימיזציות נוספות שכדאי לבצע בחשבון שלכם. 

דוגמה טובה לטסט יחסית קטן שניתן לבצע בחשבון מודעות שלכם הוא שימוש בסבב מודעות כמו שהזכרתי למעלה. שימוש בסבב מודעות לבדיקה של הקופי במודעה זו דרך טובה לבדוק ולשפר את הקופי למודעה באופן תמידי. דוגמה לטסט קצת יותר גדול הוא טסט לדפי נחיתה – יוצרים דפי נחיתה שונים ועושים טסט בכדי לבדוק איזה דף מייצר אחוז המרה טוב יותר. בדיקה של דפי נחיתה, קופי של מודעות, קהלים ודברים נוספים זו דרך מצוינת ללמוד תובנות חדשות על העסק ולקחת אותו קדימה.

טסטים ברשת החיפוש של גוגל

לסיכום

ליצור קמפיין בגוגל לרשת החיפוש זו לא פעולה מסובכת מדיי. העבודה המשמעותית על הקמפיינים זה ביצוע אופטימיזציה למה שאפשר בחשבון. אופטימיזציה היא תהליך מתמשך ושיפור של קמפיינים בגוגל לא קורה ביום. במאמר עברנו על חמש דרכים לשיפור הקמפיינים שלכם. עשו שימוש במה שרלוונטי עבורכם כי יש עסקים קטנים שלא יצטרכו לבצע כמות גדולה של טסטים או שאין להם מספיק מוצרים או שירותים שמצריכים כמות גדולה של מודעות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla