logo

077-9978050

איך מפרסמים בגוגל? 7 כלים מתקדמים לפרסום בגוגל

איך מפרסמים בגוגל

כדי שחיפושים בגוגל יגיעו למודעות שלכם

אז איך מפרסמים בגוגל? מהם הכלים המתקדמים לפרסום בגוגל? הכנו לכם רשימה של 7 כלים מתקדמים לפרסום מתקדם בגוגל Ads שאנחנו מאמינים שכל מפרסם חייב להכיר ולהשתמש באופן שוטף. כל הכלים יעזרו לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלכם. חלק מהכלים יעזרו לכם להגיע לביטויי חיפוש יותר מדוייקים בעזרת כלי מילות מפתח גוגל, וחלק מהכלים ישפרו את הנראות של המודעות שלכם, ויעזרו לכם לבנות קמפיין גוגל מתקדם שמייצר תוצאות.


רשימת הכלים - גוגל מתקדם:

  1. שיטת ההתאמה החמישית ברשת החיפוש  Phrase Match Modifier – PMM

  2. מילות מפתח דינאמיות במודעות – Dynamic Keyword Insertion – DKI 

  3. ספירה לאחור במודעותCountdown

  4. מודעות דינאמיות ברשת החיפוש – DSA – Dynamic Search Ads

  5. רימרקטינג ברשת החיפוש RLSA – Remarketing Lists For Search Ads

  6. מודעות רספונסיביות ברשת המדיה – Responsive Display Ads – RDA

  7. מודעות רספונסיביות ברשת החיפוש Responsive Search Ads – RSA


1. שיטת התאמה חמישית למילות מפתח - Phrase Match Modifier

 לא תמיד מצליחים להגיע לכל החיפושים בגוגל לגבי נושא מסוים באמצעות BMM או PHRASE MATCH.
השיטה הזו בעצם עושה התאמה בין BROAD MATCH MODIFIER ו PHRASE MATCH ונותנת לנו לבחור בפינצטה את המחרוזות שאנחנו רוצים לטרגט עם מודעות.

מה היתרון של שיטת ההתאמה הזו?

ניתן לחבר בין 2 מילים במחרוזת באמצעות נקודה ביניהן. שאר המילים יהיו מחויבות להיות במחרוזת, אך אין להם סדר קבוע.

דוגמאות לנוסחים שיעבדו למילת המפתח הזו: "+משרת.פיתוח +תל.אביב":

  • משרת פיתוח בתל אביב
  • תל אביב משרת פיתוח
  • משרת פיתוח ג'אווה תל אביב
  • משרת פיתוח פייתון תל אביב
דוגמאות לנוסחים שלא יעבדו:
  • איך למצוא משרה בפיתוח בתל אביב
  • לימודי פיתוח בתל אביב
  • פיתוח ג'אווה משרה בתל אביב
  • משרות פיתוח בתל אביב


2. הכנסת מילות חיפוש לתוך המודעה באופן אוטומטי - Dynamic Keyword Insertion

מתי כדאי להשתמש ב DKI?
במידה ויש לי חנות אינטרנטית עם סוגי נעליים רבים, יהיו הרבה חיפושים בגוגל של דגמים ספציפיים של נעליים, כמו: "נעליי נייק AIRFORCE 1".
במקום לבנות המון קבוצות מודעות של כל דגם ודגם שיש לי באתר, אני אכניס DKI של נעליי נייק וברגע שיחפשו דגמים ספציפיים של נעלי נייק,
יופיע בדיוק מה שהגולש כתב בשורת החיפוש בכותרת של המודעה שלי. 
השיטה הזו לא תחליף את הצורך במיקוד מודעות למילות מפתח ב 100%, אך תוכל לעזור למצוא מילות מפתח רלוונטיות למוצר ולהגדיל את שיעור ההקלקות.

  • אחת השיטות לצוד את עינו של הגולש היא שהמודעה תכיל את ביטוי החיפוש שהוא הקליד

  • ביטוי החיפוש יוצג באופן מודגש במודעה

  • גוגל עושה זאת בתוצאות האורגניות

  • הפתרון האולטימטבי הוא לעשות קבוצת מודעות עם ביטוי מפתח אחד בהתאמה מדוייקת ומודעה/ות

  • הפתרון הישים הוא מודעות עם DKI

דוגמה:
לקמפיין "נתניה על הים" יש דף נחיתה המספר על הפרויקט עם טופס ליד.
מילות המפתח הן:

  • דירה חדשה מקבלן בנתניה

  • דירת 3 חדשים בנתניה

  • דירת גג על הים בנתניה

בשורת כותרת 1 כותבים: מחפשים {Keyword:דירה חדשה בנתניה}?

DKI צעד אחר צעד:

יוצרים מודעה חדשה, שמים סוגריים מעוגלות ומכניסים את מילת המפתח הדינאמית. לאחר מכן יפתח תפריט כמו בתמונה:

Dynamic Keyword Insertion

בוחרים במילת המפתח הרצויה:

 
Keyword
DKI צעד אחר צעד

ערך ברירת המחדל: 

מחפשים {Keyword:דירה חדשה בנתניה}?
  • בשורת כותרת1 יש 30 תווים
  • המילה {KEYWORD}, סוגריים, ואחריה רווח = 7 תווים
  • התו ? = 1 תו
  • כלומר, נשאר מקום לעוד 22 תווים
  • אם ביטוי החיפוש < 22 תווים, הביטוי יוצג כולו
  • אם ביטוי החיפוש > 22 תווים, גוגל יציג את ערך ברירת המחדל – במקרה של הדוגמה: דירה חדשה בנתניה
חסרונות בעבודה עם DKI:
  • מומלץ לעבוד בהתאמה מדויקת exact match
  • להיזהר מאוד מסימנים מסחריים, שמות מתחרים…
  • לא ניתן לשנות דף נחיתה בהתאם לביטוי החיפוש


3. ספירה לאחור - Countdown

פתרון אוטומטי מתקדם המאפשר הצגת זמן שנותר עד לסיום ההצעה.

דוגמאות: נותרו 10 שעות לרישום בהנחה / עוד 5 ימים למבצע סוף עונה

בניית מודעה עם ספירה לאחור:

 

גוגל ads

הערות:

  • יש להקליד את שעת הסיום של הופעת המודעה בפורמט 24 שעות (HH:MM:SS)

  • אם משתמשים ב Countdown חייבים ליצור לפחות מודעה רגילה אחת באותה קבוצת מודעות

  • מודעת ה- Countdown תופיע לפי המועד שהגדרתם

  • הצגתן של מודעות Countdown יופסק לפי התאריך ושעה שקבעתם


4. מודעות דינאמיות ברשת החיפוש - (DSA)

כלי מעולה, שגוגל יוצר מודעות דינאמיות באופן חלקי עפ"י התוכן באתר. 
איך זה נעשה? מקימים קמפיין ברשת החיפוש ומגדירים את כל הגדרות הקמפיין כרגיל.
על מנת ליצור קמפיין עם מודעות דינאמיות ברשת החיפוש עד ליצירת קבוצת המודעות:
כלי מילות מפתח גוגל

יש להזין את הדומיין ולבחור קטגוריה מהרשימה:

יש להזין את הדומיין ולבחור קטגוריה מהרשימה

להוסיף את פרטי המודעה (מוסיפים רק תיאורים):

להוסיף את פרטי המודעה

הערות:

  • לא מגדירים מילות מפתח, גוגל עושה את העבודה עבורכם

  • תוכלו לראות את מילות החיפוש בדוח 'מונחי החיפוש' – ולמצוא מילות מפתח רלוונטיות שתוכלו להוסיף לקמפיין המרכזי


5. רימרקטינג ברשת החיפוש (RLSA)

רימרקטינג לחיפוש הוא כלי המאפשר לבצע התאמה בין הקמפיינים של רשת החיפוש לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם. הכלי מתאים את הצעות המחיר ואת המודעות לאותם מבקרים, כך שהמודעות יוצגו להם כשהם מחפשים ב-Google ובאתרים של שותפי חיפוש.

2 שימושים לרימרקטינג ברשת החיפוש RLSA לדוגמה:

1. בניית קמפיין חיפוש לביטוי גנרי יותר – לגולשים שביקרו באתר

דוגמה: בקורס נטורופתיה ניקח את הביטוי הכללי – "נטורופתיה" למי שהיה באתר.

2. העלאת הצעת המחיר לקליק לגולשים שביקרו באתר

דוגמה: אם גולש כבר ביקר באתר בשבועיים האחרונים, אנחנו מוכנים לשלם עליו יותר –
לדוגמה 40 אחוז יותר במחיר לקליק (כי הגולש רלוונטי יותר ממי שלא היה באתר).

RLSA צעד אחר צעד:

1. בניית קמפיין חיפוש לביטוי גנרי יותר – לגולשים שביקרו באתר בלבד

  • להקים קמפיין רגיל ובו הביטויים

  • נעבור לקהלים

  • שימו לב לשיעור ההמרות וכמובן למחיר ההמרה

 

RLSA

2. העלאת הביד לגולשים שביקרו באתר

  • להקים קמפיין רגיל ובו הביטויים

  • נעבור לקהלים

העלאת הביד לגולשים שביקרו באתר

ההבדל הוא שבאופציה 1 הצגנו מודעות רק למי שהיה באתר, ובאופציה 2 יש התאמת מחיר של 40 אחוז למעלה,
כלומר גולש שהיה באתר – אנחנו מוכנים לשלם מחיר גבוה ב40% עבורו

על מנת לבחור באופציה המתאימה – בעת יצירת הקהל בקמפיין, תתבקשו לבחור מבין 2 אופציות:

 

Targeting or observation

Targeting: זוהי אופציה מספר 1 מהדוגמה.
Observation: זוהי אופציה מספר 2 מהדוגמה.


6. מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש (בטא)

גוגל טוענת שמודעות רספונסיביות נכנסות ליותר AUCTIONS במערכת, כך שהחשיפה הפוטנציאלית היא גדולה יותר מאשר מודעות טקסט רגילות.
המודעות הרספונסיביות מאפשרות לגוגל להציג את המודעות לכל סוגי המכשירים ללא בעיית התאמה.
איך זה עובד?
המערכת מאפשרת להכניס עד 15 כותרות שונות, ו-4 תיאורים שונים.
גוגל בעצם מנסה את כל הוריאציות שנוצרות מהכותרות והתיאורים, ובודקת איזה וריאציה מביאה את התוצאות הכי טובות.
איך יוצרים מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש?
נכנסים לקבוצת המודעות שאנחנו רוצים להוסיף לה מודעה רספונסיבית, לוחצים על ה+ (כמו שיוצרים מודעה) – ואז יופיע התפריט הבא: 
גוגל מילות מפתח

לאחר מכן, יפתח הממשק לבניית המודעה:

גוגל מתקדם

** חשוב לכתוב טקסטים שיהיו מתאימים עם כל שאר הטקסטים שתכניסו. מכיוון שגוגל ינסה את כל הוריאציות, צריך שהטקסטים יעבדו אחד עם השני.
יש אופציה להצמיד טקסטים על ידי לחיצה על הסיכה משמאל לטקסט. כדאי להצמיד 2 כותרות, ולדאוג ששאר הכותרות יעבדו בצורה דינאמית עם שאר הטקסטים.


7. מודעות רספונסיביות לרשת המדיה בגוגל Ads

ברשת המדיה ישנם 3 סוגי מודעות:

1. מודעת תמונה / גיף / HTML
2. מודעה רספונסיבית לרשת המדיה
3. מודעת טקסט (ניתן להעתיק מודעות טקסט מרשת החיפוש ולהדביק בקמפיין של רשת המדיה)

מה ההבדל בין מודעת תמונה לבין מודעה רספונסיבית?

מודעה רספונסיבית לרשת המדיה:

1. אין שליטה על הפריסה של המודעות
2. כדי לייצר את המודעה צריכים לוגו (ב2 גדלים) ותמונה (אפשר בגודל אחד ברוב המקרים)
3. אי אפשר חלק מהמודעות
4. המחיר זול יחסית

מודעת תמונה / גיף לרשת המדיה:

1. צריך גרפיקה מקצועית – באנרים בגדלים קבועים מראש על מנת שהמודעה תעלה ברשת המדיה
2. ניתן להחליט באיזה גדלים נשתמש
3. ניתן לעשות אופטימיזציה למודעות
4. מחיר יחסית יותר יקר

מה צריך להכין?

  • תמונה

  • לוגו

  • מספר כותרות ותיאורים (כמו במודעה הרספונסיבית לרשת החיפוש), יש לדאוג שהטקסטים והתיאורים יעבדו בצורה דינאמית (הטקסטים לא בהכרח יוצגו בסדר שהעלתם אותם)

  • ניתן להוסיף סרטונים למודעות

העלאת המודעה הרספונסיבית:
נכנסים לקמפיין המדיה, ואז לקבוצת המודעות שאנחנו רוצים להוסיף לה מודעה רספונסיבית, 
לוחצים על ה+ (כמו שיוצרים מודעה) – ואז יופיע התפריט הבא:

  

מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש (בטא)

לאחר מכן, יפתח הממשק לבניית המודעה:

העלאת המודעה הרספונסיבית

** במידה ויש לכם קטלוג דינאמי, תוכלו לעשות רימרקטינג דינאמי בגוגל באמצעות מודעה רספונסיבית לרשת המדיה


סיכום

במאמר הצגנו 7 כלים מתקדמים בגוגל Ads. רוב הכלים מתאימים לרשת החיפוש. התחלנו בשיטת ההתאמה החמישית – PMM, שהיא שיטה מעולה ברגע שמבינים את הקונספט, אנו ממליצים להשתמש בזה גם למילות מפתח שליליות. לאחר כך דיברנו על DKI – יש להיזהר עם הכלי הזה ולבדוק באיזה מונחי חיפוש המודעות שלכם רצות על מנת שלא תרוצו עם מודעה שלא מתאימה לאופי העסק שלכם. בנוסף, הסברנו איך משתמשים בספירה לאחור, כלי מעולה למבצעים/ ימים פתוחים וכו'. 
כלים נוספים שהוזכרו במאמר: DSA – כלי מעולה למציאת מילות מפתח בעלות זנב ארוך הרלוונטיות לעסק. RLSA – כלי חשוב מאוד לרשת החיפוש, חשוב להשתמש באופצית Observation שלו על מנת להבין איך קהלים שונים מתנהגים בקמפיין.  מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש והמדיה: סוגי מודעות חדשות לרשתות של גוגל, מדוע כדאי להוסיף את המודעות הללו? מהסיבה הפשוטה שגוגל יוכל להציג את מודעות שלנו בעוד מקומות שלא היה מציג קודם,
וכך נוכל להשיג עוד חשיפה ואולי עוד המרות.
לסיכום, מומלץ לנסות כל כלי חדש שגוגל מציע ולבדוק אם הוא עובד טוב ומשפר לכם את הביצועים, אחרת תשארו מאחור עם הקמפיינים שלכם.

קצת עליי

יניר כהן, בן 22, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל במגוון ערוצים.

חיפושים בגוגל

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla