בכנס Update Upgrade 2019 נתתי הרצאה על כלי פרסום מתקדמים בדיגיטל שיצאו ב-2020. באיזה כלים כדאי להשתמש ומה רלוונטי לכל עסק. סיפרתי על הכלי פרסום המתקדמים שיש בגוגל ופייסבוק וגם איזה חברות פרסום הוציאו כלים שיכולים להביא עוד תנועה ועוד פילוחים מתקדמים ולשפר את הקמפיינים שלנו ב-2020. תגידו שלום ל-2020 ולחידושים שהשנה מביאה איתה.
כלי פרסום מתקדמים שאתם חייבים להכיר ב-2020
גוגל
מודעות גלריה לחיפוש:
גוגל מוסיפה בחיפוש מודעות עם תמונות בצורת קרוסלה. יהיו עד 6 תמונות שמופיעות מתחת לכותרת שמתחלפות בינהן. הכלי כבר זמין בבטא לחלק מהמפרסמים.
מודעות לידים ברשת חיפוש:
תוסף למודעות ברשת החיפוש. התוסף פותח ברגע שלוחצים עליו פופאפ עם הפרטים שלכם מלאים בטופס וקליק אחד והפרטים נשלחים למפרסם. ניתן לחבר את הכלי למערכות CRM בעזרת זאפייר או כלי אוטומציה אחרים.
מודעות טריילר לסרטים בחיפוש
מחפשים לראות סרט חדש? מודעות טריילרים יופיעו לפני התוצאות חיפוש. ויציגו טריילרים לסרטים מומלצים, ככה יהיה אפשר שמישהו מחפש סרט מסוים להציג לו בתוצאות החיפוש את הסרט שלכם ולחשוף אותו לטריילר.
מודעות מוצרים בגוגל תמונות, בגוגל פייד ויוטיוב
מודעות שופינג יתחילו להופיע במקומות נוספים כמו בחיפוש תמונות, יוטיוב וכו'. ניתן היום לראות דוגמאות לאתרים בחו"ל שמפרסים את המוצרים שלהם לקהל ישראל בישראל ביוטיוב / גוגל תמונות. הכלי יאפשר לנו לקבל יותר חשיפות ותוצאות לכלי השופינג ויגדיל את האפקטיביות שלו
מודעות יוטיוב בטלויזיה
גוגל מוסיפה מודעות Masthead למי שצופה באפליקצית יוטיוב בטלויזיה. ברגע שתכנסו לאפליקצית היוטיוב בטלויזיה תראו מודעה שתופסת את כל מסך הפתיחה באותו היום – המיקום זה מיקום פרמיום וזמין לרכישה דרך נציג גם בישראל
מודעות לידים ביוטיוב
טופס לידים בדיוק כמו בפייסבוק ולינקדין. רואים מודעה ביוטיוב ולחיצה עליה פותחת פופאפ עם הפרטים שלכם מלאים בטופס וקליק אחד והפרטים נשלחים למפרסם. ניתן לחבר את הכלי למערכות CRM בעזרת זאפייר או כלי אוטומציה אחרים. דרך מצוינת להפוך את יוטיוב לכלי להבאת לידים ולא רק לצפיות
פייסבוק & אינסטגרם
סקרים במודעות וידאו בפייסבוק
פייסבוק משיקה סקרים על גבי מודעות וידאו שמעודדים את המשתמש ללחוץ על המודעות ולהשתתף בשאלות על גבי הסרטון, הכלי יביא למעורבות יותר גדולה במודעות וכך ליותר תוצאות בפחות כסף, חובה לכל מי שמפרסם וידאו בפייסבוק ב-2020
מודעות מציאות וירטואלית בפייסבוק
מודעות שמאפשרות לך לראות איך המוצר נראה בהדמייה על צילום חי (Augmented Reality), כך לדוגמא אפשר להראות למישהי איך צבע השפתון יראה על הפנים שלה
מודעות משחקים עם אפשרות לנסות את המשחק במודעה
הכלי מאפשר לנו להציג לגולש איך יראה המשחק בלי שהוא יצטרך להתקין אותו וככה הוא יוכל לשחק בדמו לפני ההתקנה, המטרה היא שהגולש יבין מה הוא מוריד ואיך יראה המשחק וכך יהיה פחות נטישות של השחקנים וגם הגדלת כמות המתקינים.
מודעות לקנייה בתוך פייסבוק
מודעות רימרקטינג דינאמי שהקנייה נעשתה בתוך האפליקציה של פייסבוק, ניתן לראות שמוצגים מוצרים דומים, יש דירוגים ואפשר לשלם ישירות בפייסבוק בלי לחזור לאתר.
מודעות מיוחדות לבתי קולנוע
פייסבוק משיקה מודעות מיוחדות לבתי קולנוע עם תאריכים של הסרטים, בחירת מושב בבית הקולנוע ואפשרויות לחיבור ישירות לסליקה
מודעות צ'אט עם מילוי פרטים אוטומטי
המודעות מפנות לצ'אט שממלא את הפרטים באופן אוטומטי כמו במודעות לידים – ונתין לשלוח את הפרטים ישירות ל-CRM של הלקוח.
מודעות שופינג באינסטגרם
מודעות שהמוצרים מתוייגים בהם ולחיצה על המוצר מעבירה לדף שלו באתר – כרגע הכלי לא זמין בישראל
מודעות בטאב הExplore באינסטגרם
אינסטגרם מוסיפה מודעות בטאב Explore, במטרה לתת יותר חשיפה באינסטגרם. הכמות חשיפות בכלי הזה מוגבלת.
לינקדאין
לינקדאין עשתה קפיצת דרך משמעותית מאז שנקנתה על ידי מיקרוסופט והסיפה יכולות פילוח מדוייקות ומכוונות לקהל המקצועי שמאפשרות להגיע לקהל יעד ספציפי ומאוד איכותי.
לינקדין הוסיפה כלי של מודעות לידים בדיוק כמו בפייסבוק – לחיצה על המודעה פותחת טופס לידים עם כל הפרטים שלכם מלאים
לינקדין שדרגה את היכולות פילוח מתקדמות שלה ומאפשרת לעשות רימרקטינג לגולשים באתר וגם להעלות רשימות של מיילים ו/או טלפונים וגם לעשות קהלים דומים (Lookalike) על הקהלים שהעלתם.
רשתות פרסום נוספות
Tik Tok
רשת הטיקטוק מציעה היום מודעות שמפנות לאתר או מודעות לקידום אפליקציה
אפשרות אחת הן מודעות פיד שמופיעות במהלך הגלילה באפליקציה. אפשרות נוספות היא מודעת TakeOver שכל גולש שפותח את האפליקציה מופיעה לו המודעה, המודעה הזו מוגבלת למותג אחד ביום.
כרגע הפרסום בטיקטוק עוד לא זמין בישראל
Spotify
בספוטיפי אפשר לקדם מודעות סאונד בלבד, מודעות עד 30 שניות עם אפשרויות של טרגוט לפי תחומי ענין, הכלי מצוין לקידום קידום הופעות, קידום שירים או קידום אומנים
Bing
אומנם בינג הוא לא המנוע חיפוש הראשון שתחשבו לפרסם בו בחו"ל אבל יש לו חדירה באחוזים נמוכים גם באירופה וגם בארצות הברית וזאת דרך מצוינת להביא לידים יותר זולים מגוגל
Quora
קווארה הוא אתר ואפליקציה לשאלות ותשובות והשנה הכלי תורגם לעברית וכמות השימוש בו תעלה משמעותית בישראל. יש בכלי אפשרויות של רימרקטינג, טופס לידים ועוד כלים מתקדמים. הפרסומות מופיעות בפיד של הגולשים ומאוד מומלץ להכיר את הכלי הזה ב-2020
סיכום - אז מה לעשת ב2020?
- אל תשקיעו את כל הכסף בפייסבוק וגוגל, תמצאו פלטפורמות חדשות שיתנו לכם יתרון על כל השוק
- תבינו את השווי לקוח שלכם (LTV)
- תשקיעו בשיפור דפי נחיתה ושיפור ההמרות
- תשקיעו בקראטיב (וידאו / GIF / תמונות איכותיות)
- תייצרו תוכן שמוכר
- תבנו אסטרטגיה שנתית
- תתמקדו בתוצאות מדידות ולא בתחושות
- תשקיעו באוטומציה בקמפיינים
קצת עליי
אור פיאלקוב, בן 36 נשוי לענבל ואב לאיתמר, אביב, ומלך הכלב החדש במשפחה. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.
בשנת 2014 מחלקת פייסבוק העולמית לעסקים פרסמה קייס סטאדי ראשון לקמפיין של פיאלקוב דיגיטל, מאז התפרסמו 6 קייס סטאדי ללקוחות Fialkov Digital
כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית. שותף בקבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל "מקצועני פרסום בדיגיטל".