תוספי מודעות אוטומטיים בגוגל​

אז מה זה תוספי מודעות אוטומטיים בגוגל

תוספי מודעות אוטומטיים בגוגל הם תוספים שנוצרים ע"י האלגוריתם של גוגל. תוספים אלו יודעים "לקחת" מונחי חיפוש שונים ולייצר מהם באופן דינאמי קטעי מידע / לינקים לאתר שלכם, אשר יופיעו מתחת למודעה שיצרתם בקמפיין.
רוב התוספים האוטומטיים יכולים להופיע בכל סוגי המודעות, אך חלקם ניתנים לתצוגה רק במחשבים ניידים או נייחים.

ישנם שבעה סוגים של תוספים אוטומטיים אשר יכולים להתווסף למודעות הגוגל שלכם

1. תוספי שיחה אוטומטיים – כאשר המערכת מזהה שאחד היעדים באתר שלכם הוא ביצוע שיחה לעסק, היא עשוייה להוסיף למודעה שלכם תוספי שיחה אוטומטיים.

2. תוספים אוטומטיים לשליחת הודעת טקסט – המערכת עשוייה להגדיר במודעה שלכם תוספים אוטומטיים לשליחת הודעות טקסט, במידה ותזהה שאחד היעדים באתר שלכם מתייחס לשליחת הודעת טקסט לעסק.

3. תוספי Sitelinks דינאמיים – לינקים להצעות פופולאריות ופיסות תוכן שונות באתר שלכם.

4. תוספי מידע מובנים – תוספי מידע מובנים מציגים מידע נוסף בנוגע לקטגוריות שונות באתר שלכם.

5. תוספי מיקום אוטומטיים – המטרה של התוסף הבא היא לסייע לאנשים שמחפשים את העסק שלכם, בכמה מישורים:
מבחינת הגעה, התוסף יציג מפה הכוללת מסלול לעסק שלכם או ציון המרחק מהמיקום של המשתמש למיקום העסק. בנוסף להנחיות ההגעה, תוסף זה עשוי לכלול גם מספר טלפון של העסק או לחצן התקשרות ישיר (מהמובייל).

6. תוספי דירוג לעסק – דירוג אשר מופיע בגוף המודעה שלכם, הנוצר ממקורות שגוגל מסתמכת עליהם, או מסקרי צרכנים שגוגל עורכת.

7. תוספי יתרונות מרכזיים – תוספי יתרונות מרכזיים מהאתר מציגים במודעה אמירות קצרות על המאפיינים, התועלות וההצעות של העסק.
 
שליטה מינימלית בתוצאות –
אם לא הייתם מודעים לכך עד עכשיו – יש סיכוי גדול שיש לכם תוספים אוטומטיים במודעות כבר ברגע זה! גוגל מוסיפה באופן אוטומטי את התוספים האלו למודעות שלכם. שימו לב שהתוספים האוטומטיים יכולים להופיע במקום התוספים שאתם יצרתם.
של התוספים הללו מנמיכה מאוד את רמת השליטה שלנו, כמפרסמים, בתוצאות הקמפיין, ומונעת את האפשרות לבצע אופטימיזציה מקסימלית.
מעבר לזה, גוגל אינה מספקת מידע חיוני באשר לביצועי התוספים האוטומטיים.

היכן נוכל לצפות בתוספים האוטומטיים?
1. נלחץ על 'מודעות ותוספים' בתפריט הימני.
2. נבחר באפשרות 'תוספים אוטומטיים' בתפריט העליון. (מופיע לצד לשונית 'תוספים').


כיצד נוכל לעצור תוספים אוטומטיים?
על אף שגוגל מתיימרת לשפר את תוצאות הקמפיין באמצעות התוספים האוטומטיים – כבר מנינו את הסיבות שבגינן עדיף לנו כמפרסמים לא להסתמך על כלי זה.
זכרו שביקורת שלילית לדוגמא, יכולה לגרום לאנשים לחשוב פעמיים האם להקליק על המודעה שלכם ובכך לפגום משמעותית בתוצאות הקמפיין.
בכל מקרה , אם גמרתם אומר כי אינכם מעוניינים בתוספים אלו, גוגל תקשה עליכם מאוד במציאת האפשרות לבטלם, אך בשביל זה אני פה
.

איך מוסיפים או מורידים תוספים אוטמטיים?

ישנן שתי דרכים לעצור או להסיר תוספים אוטומטיים: 
דרך אחת היא פשוט להוסיף לקמפיין שלכם תוספים ידניים. לדוגמא, גוגל תעדיף להציג תוסף ביקורת ותוסף sitelinks , על פני תוספים אוטומטיים של דירוג לעסק או תוספי sitelinks דינאמיים . חשוב לדעת שצעד זה אינו מבטיח את מניעת הופעת התוספים האוטומטיים באופן ודאי. מה שכן תוכלו לעשות כדי להבטיח את אי הופעתם זה פשוט להסיר אותם באופן ידני, בדרך הבאה: 
1.בחר בקמפיין הרלוונטי ממנו תרצה להסיר את התוספים.
2.לחץ על 'מודעות ותוספים' בתפריט הימני.
3.בחר בלשונית 'תוספים אוטומטיים' בתפריט העליון.
4.לחץ על 'עוד' בחלק השמאלי ביותר של התפריט העליון, ולאחר מכן על 'אפשרויות מתקדמות'. 
5.בשלב זה ייפתח החלון הבא. בחרו ב'השבת תוספים אוטומטיים ספציפיים' ולאחר מכן מלא את השדות הרלוונטיים הבאים אחריו. לסיום, לחצו 'סיימתי'. 

סיכום

שימו לב, לפני שתבצעו את הסרת התוספים האוטומטיים, בדקו האם בכלל כדאי לכם לעשות כן.
בתוך לשונית 'תוספים אוטומטיים' תוכלו לצפות בכל נתוני התוספים האוטומטיים שנוספו לקמפיין שלכם ובכך להחליט האם תרצו להסירם או לא, בהתאם לביצועיהם.  בכל מקרה, במקרים בהם מדובר בדירוג שלילי, לא תרצו לחשוב פעמיים והסירו את התוסף באופן מיידי.

קצת עליי

רעות, בת 24, מתמחה בשיווק דיגיטלי במגוון ערוצים.