logo

077-9978050

המדריך המלא לקמפיין פרפורמנס מקס (Performance Max) בגוגל אדס

מערכת הפרסום של Google Ads היא אחת ממערכות הפרסום הגדולות בעולם עם למעלה מ-5 מיליון משתמשים פעילים. המערכת של גוגל מספקת למשתמשים הזדמנויות מעולות להגיע ללקוחות חדשים ולהרחיב את טווח החשיפה של העסק שלכם. יחד עם זאת, עם ההזדמנויות הללו מגיעה גם תחרות משמעותית ולכן צריך לדעת כיצד להשתמש במערכת. אחד הקמפיינים המומלצים לשימוש הוא קמפיין פרפורמנס מקס (Performance Max), קמפיין מבוסס יעדים המאפשר למפרסם גישה לכל המודעות ב-Google Ads מתוך קמפיין בודד. במאמר הזה נעבור על קמפיין פרפורמנס מקס ואיך עושים אחד כזה בגוגל אדס.

מה זה גוגל פרפורמנס מקס?

גוגל פרפורמנס מקס הוא קמפיין מבוסס יעדים המאפשר למפרסמים לגשת למספר מודעות בו זמנית ולנהל אותן בקלות ממיקום מרכזי אחד. קמפיינים מהסוג הזה מבצעים אופטימיזציה אוטומטית של המודעות שלכם כדי לעזור לכם להפיק את המקסימום מהתקציב ולהגיע ליעדי הפרסום שהצבתם. אתם יכולים להשתמש באפשרות של פרפורמנס מקס ביוטיוב, ברשת המדיה, ברשת החיפוש, בדיסקובר, בג'ימייל ובמפות – והכל בקמפיין אחד. כעת, יש לכם את האפשרות להגיע ללקוחות במספר ערוצים עם הקמפיינים של Performance Max, במטרה לשפר משמעותית את ההמרות מהמודעות שלכם בגוגל.

איך הקמפיין פרפורמנס מקס עובד?

בקמפיין פרפורמנס מקס משתמשים במספר גורמים שונים על מנת לשפר את הקמפיינים הקיימים ולבצע אופטימיזציה לפי מספר גורמים ששינוי קל בהם יכול לשפר משמעותית את הקמפיינים:

  • סוג הפעולה של הגולש שאליה אתם מכוונים (המרות, קליקים וכו').
  • הביצועים ההיסטוריים של הקמפיינים
  • התחרות על מילות המפתח שעליהן אתם מציעים את הביד

     

לאחר מכן, פרפורמנס מקס משתמש בנתונים אלה כדי להתאים בצורה אוטומטית את הצעת המחיר והתקציב שלכם כך שהקמפיין יפיק את המקסימום. למשל, נניח שאתם מריצים קמפיין המרות בגוגל, פרפורמנס מקס יבחן את הביצועים ההיסטוריים של הקמפיין שלכם ואת התחרות על מילות המפתח בקמפיין כדי לקבוע מה העלות האופטימלית לביד וכמה תקציב להקצות. אם הקמפיין שלכם מניב ביצועים טובים והתחרות על מילות המפתח שעליהן אתם רצים בקמפיין היא יחסית נמוכה, פרפורמנס מקס יגדיל את התקציב שלכם כדי שתקבלו יותר המרות. מצד שני, אם הקמפיין שלכם לא מניב ביצועים טובים או שהתחרות על מילות המפתח גבוהה, פרפורמנס מקס יוריד את הביד והתקציב כדי למנוע בזבוז של כסף.

למה כדאי להשתמש בגוגל פרפורמנס מקס?

גוגל פרפורמנס מקס מתאים במיוחד למפרסמים שכבר הריצו קמפיינים ומודעות במערכת של גוגל בעבר והם מעוניינים להשיג יותר המרות בעלות נמוכה יותר של רכישת לקוח. אם לומר את האמת, כל מפרסם (גם מתחילים) יכולים להשיג תוצאות טובות עם פרפורמנס מקס. ניתן להשתמש באפשרות הזאת כדי להשיג מגוון יעדי שיווק. ישנן סיבות רבות מדוע להשתמש בפרפורמנס מקס בקמפיינים שלכם בגוגל:

  1. לגלות פלחי קהל חדשים – מכיוון שפרפורמנס מקס משתמש בנתונים ממקורות מרובים בגוגל, תוכלו לגלות באמצעותו סגמנטציות נוספות של קהל שאולי פספסתם או לא הכרתם. למשל, אם אתם ממקדים קמפיין פרפורמנס מקס לקהל בישראל, המערכת תשתמש בנתונים מגוגל אנליטיקס ומכלי גוגל נוספים כדי לגלות פלחי קהל שאולי לא היו נגישים בעבר.
  2. לקבל יותר המרות במחיר נמוך יותר לרכישה – פרפורמנס מקס יכול להשיג לכם המרות במחיר נמוך יותר לרכישה (CPA). הסיבה לכך היא פרפורמנס מקס משתמש בנתוני ביצועים היסטוריים של הקמפיין כדי לבצע אופטימיזציה של הצעת המחיר והתקציב בלייב.
  3. תובנות והמלצות – בנוסף לקבלת יותר המרות, אתם תקבלו גם גישה לתובנות והמלצות שיכולות לעזור לכם לשפר את הקמפיינים שלכם. למשל, פרפורמנס מקס יכול לומר לכם אילו נכסים (תמונות, סרטונים וכו'), מניבים ביצועים טובים יותר בקמפיינים.
  4. אופטימיזציה קלה יותר – גוגל פרפורמנס מקס מקל על אופטימיזציות של הקמפיינים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגדיר את הקמפיין בצורה טובה ולתת לקמפיין לעשות את השאר מבלי לדאוג לגבי שינוי ידני של ביד או תקציב. הגישה הזאת תחסוך לכם זמן ואנרגיה בטווח הארוך.
  5. התאמה של קריאייטיב לקהל – קריאייטיב יכול להיות כל דבר – תמונות, סרטונים, מוצרים, פוסטים בבלוג ועוד. פרפורמנס מקס ממקד אוטומטית את הנכסים האלו לקהל הנכון כדי שתפיקו את המרב מהקמפיינים שלכם.

מדריך יצירת קמפיין גוגל פרפורמנס מקס

תחילת העבודה עם Google Performance Max היא פשוטה יחסית וכעת נראה לכם איך לבנות קמפיין פרפורמנס מקס. לפני שמתחילים, אתם צריכים לפתוח חשבון בגוגל אדס. לאחר שפתחתם חשבון ונכנסתם לחשבון גוגל אדס ניתן להתחיל ביצירת הקמפיין:

שלב 1 - בחרו את מטרת הקמפיין

השלב הראשון ביצירת הקמפיין שלכם הוא לבחור את מטרת הקמפיין. עליכם להיכנס ל-Google Ads ולבחור בקמפיינים בתפריט בצד ימין. לאחר מכן, לחצו על הסימן פלוס (+) על מנת ליצור קמפיין חדש. בהגדרות של הקמפיין החדש לחצו בחרו את מטרת הקמפיין בהתאם ליעדים העסקיים שלכם. סביר להניח שתרצו לבחור בלידים או בהמרות כמטרת הקמפיין שלכם.

מה מטרת הקמפיין

שלב 2 - בחרו בקמפיין מסוג Google Performance Max

לאחר שבחרתם את מטרת הקמפיין, עליכם לבחור בסוג הקמפיין Performance Max או ביצועים מקסימליים כמו שאתם רואים בתמונה. זה יאפשר לגוגל לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלכם לביצועים מקסימליים באופן אוטומטי.

ביצועים מקסימליים

שלב 3 - הגדירו תקציב, אסטרטגיית הצעת מחיר והגדרות נוספות

השלב הבא בקמפיין פרפורמנס מקס הוא קביעת התקציב ואסטרטגיית הצעת המחיר שלכם. בקמפיין מהסוג הזה, יש לכם את אסטרטגיות הצעות מחיר שונות, הקפידו לבחור את זו שמתאימה ביותר ליעד הקמפיין. הגדרת התקציב היא חשובה אך ניתנת לשינוי בכל עת ובהגדרות הנוספות של הקמפיין ניתן להגדיר מיקוד לפי מיקום, שפות, תזמון מודעה ועוד. הקפידו להשלים את כל ההגדרות הדרושות עבורכם כדי למקסם את המודעות בצורה הטובה ביותר.

הגדרות הקמפיין

שלב 4 - צרו קבוצת נכסים והרחבת מודעות

קבוצות נכסים זו דרך מצוינת לארגן את הקמפיינים שלכם. אתם יכולים ליצור קבוצת נכסים (Asset Group) עבור מוצרים, שירותים שונים ואפילו עבור קהלי יעד ספציפיים. זה יעזור לכם לשמור על הקמפיינים מאורגנים ויקל על מעקב אחר הביצועים. לאחר שיצרתם קבוצת נכסים למודעה, צרו תוספי מודעות לשיפור המודעה שלכם (Ad Extension). תוספי המודעות מאפשרים לכם לכלול מידע נוסף במודעות שלכם ושימוש בתוספים הללו יעזור לכם לשפר את יחס ההקלקה למודעות ויקל על הגולשים למצוא אתכם ולהגיע אליכם.

קבוצת נכסים

שלב 5 - עברו על הקמפיין ופרסמו אותו

לאחר שיצרתם את המודעה שלכם, עליכם לעבור על כל הפרטים לפני שאתם מפרסמים את הקמפיין. זה יעזור לכם לוודא שעשיתם הכל נכון וסידרתם את כל ההגדרות כמו שצריך. כעת לחצו על פרסום על מנת שהקמפיין יעלה לאוויר.

למה כדאי להשתמש בגוגל פרפורמנס מקס בשביל איקומרס?

קמפיין Performance Max לאיקומרס כולל מספר יתרונות מרכזיים שיעזרו לכם לייצר יותר מהקמפיינים אתם מריצים בחנות האינטרנטית. הדגשת היתרונות של פרפורמנס מקס לאיקומרס תעזור לכם לעשות שימוש טוב יותר באפשרות הזאת. לפניכם 5 סיבות מדוע כדאי להשתמש בגוגל פרפורמנס מקס עבור אתרי איקומרס:

  1. פרפורמנס מקס ממנף את הקהל – סוג הקמפיין הזה מאפשר לכם למנף את רשימת הלקוחות הקיימת של החנות שלכם ולבנות בעזרתה קהלים נוספים ולמקסם את קמפיינים מסוג רימרקטינג שאתם מריצים.
  2.  פרפורמנס מקס הופך את הקרייאטיב ליעיל יותר – בסוג הקמפיין הזה אתם יכולים להעלות את המדיה בדף המוצר שלכם ופרפורמנס מקס יבחר את הנכסים המתאימים בצורה אוטומטית וגם יספק לכם ציון של "חוזק מודעה" בזמן אמת כדי להנחות אתכם.
  3. האוטומציה של פרפורמנס מקס מגיעה לצרכנים גם באמצע המשפך השיווקי – סוג הקמפיין הזה מאפשר לנו להגדיר יעדים ספציפיים בעת יצירת קמפיין ולזהות את המודעה האופטימלית עבור כל צרכן.
  4. הצעות מחיר מבוססות ערך מנצלות טוב יותר את התקציב – בפרפורמנס מקס תוכלו לבחור בהצעת מחיר מבוססת יעדים כמו Target ROAS, שמייעלות את סך ההכנסה עצמה ולא רק את כמות ההמרות.
  5. אופטימיזציה ברמה גבוהה יותר – פרפורמנס מקס שואף לספק יותר נתונים ועושה זאת בצורה אינטואיטיבית. סוג הקמפיין הזה משתלב גם עם התובנות והביצועים כדי לגלות מה עובד ובסופו של דבר, להשיג תוצאות טובות יותר.

לסיכום

אם לאחר קריאת המאמר אתם חושבים שקמפיין מסוג גוגל פרפורמנס מקס זה משהו שיכול להתאים לעסק שלכם ולאסטרטגיית פרסום בגוגל שבניתם, בהחלט כדאי לכם לנסות. קמפיינים מהסוג הזה יכולים להיות מאוד פרקטיים ולעזור לכם להגיע לקהל היעד הרלוונטי בצורה יעילה יותר באמצעות האוטומציות שמספקת גוגל. אמנם אופטימיזציות אוטומטיות לא תמיד עדיפות על פני מעבר ידני על קמפיינים אבל כשעובדים בנפחים גדולים של חשבונות, קמפיינים, אד סטים ומודעות – שימוש ב-Google Performance Max יכול להתאים לכם במדויק.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla