logo

077-9978050

כל הטרנדים הכי חמים באתרי חנות ב-2024

המסחר האלקטרוני בישראל ובעולם עשה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות באלפי אחוזים. היכולת של גולשים לבצע קניות אונליין באמצעות המכשירים הניידים שלהם תרמה רבות לצמיחה הזאת ומה שהגדיל אותה אפילו יותר היו היכולות החדשות שבעלי חנויות ומשווקים רוכשים ברחבי האינטרנט. בעלי חנויות ומקדמי אתרים ששולטים בנוכחות המותג ברשתות החברתיות ובחברת פיאלקוב דיגיטל מתעדכנים באופן תכוף במגמות ובטרנדים החדשים בתחום האיקומרס. הטרנדים הללו עוזרים למשווקים ובעלי אתרים לייצר יותר טראפיק לאתר שלהם וכתוצאה מכך להגדיל משמעותית את מחזור המכירות. לפניכם 5 הטרנדים הכי חמים לבניית אתרי חנות בשנת 2024:

1. התאמה אישית של חווית הקנייה

צרכני B2B ו-B2C מחפשים חווית קנייה מותאמת אישית ויש סיכוי גבוה יותר להפוך אותם ללקוחות קבועים באמצעות פרסונליזציה של תהליך הקנייה. פרסונליזציה של תהליך הקנייה זו הגדרה להתאמה אישית של חווית הרכישה באתר שלכם עבור קהל היעד. ההתאמה האישית הזאת יכולה להתבטא בהמלצה ספציפית על מוצרים, הצעת מגוון אמצעי תשלום לביצוע רכישות, דיוור ממוקד, רכישה ישירות מעמוד הסושיאל של החברה (לא קיים עדיין בישראל כרגע) ועוד. מותגים ועסקים שמגדילים את אפשרויות הפרסונליזציה שלהם בתהליך הקנייה מכניסים פי 4 בממוצע בהשוואה לחנויות אחרות.

רשימת קהלים למיקוד קמפיינים (1) (1)

איך לבצע התאמה אישית של חווית קנייה בפועל?

  • הציעו מוצרים והצעות בלעדיות לסגמנט ספציפי בקהל היעד שלכם, מה שישפר את אחוזי ההמרה.
  • הוסיפו אמצעי תשלום מודרניים כמו Apple Pay, ביט, ביטקוין, פייבוקס ועוד.
  • שימו דגש נוסף על שירות לקוחות צמוד ושיפור חווית הקנייה עבור הלקוחות הקבועים.

2. לבצע אופטימיזציה בחנות עבור חיפוש קולי

גולשים רבים משתמשים בטכנולוגיות מתפתחות באינטרנט כמו חיפוש קולי כדי לבצע משימות יום יומיות וגם כדי לחפש מוצרים ושירותים באינטרנט. לקוחות יכולים להיכנס לדפדפן (כשגוגל כרום הוא הנפוץ מכולם) ובאמצעות החיפוש הקולי לבצע חיפוש יסודי שכולל את כל המאפיינים שהם רוצים לסנן על המוצר (גדלים, צבעים ועוד). ככל שיותר אנשים יעברו להשתמש בחיפוש קולי בשימוש שלהם בדפדפן, כך גם הטראפיק עבור החנויות ששיפרו את דף המוצר כדי שיתאים לחיפוש קולי, יגדל גם הוא.

חיפוש קולי

איך לבצע אופטימיזציה בחנות עבור חיפוש קולי?

  • בצעו אופטימיזציה של חיפוש קולי באמצעות האופטימיזציה הרגילה של מנועי החיפוש (קידום אתרים אורגני).
  • בצעו אופטימיזציה בדף המוצר לתיאור המוצר כדי שיכיל כמה שיותר תשובות לשאלות: "מי", "מה", "מתי", "למה", "כמה", "איפה" ו"איך".

3. ייעול אמצעי השיווק למטרה מרכזית - המרות

בגלל צמיחתה של התחרות בשוק האיקומרס, בעלי חנויות ומשווקים רבים משקיעים מאמצים במספר אפשרויות פרסום – קידום אורגני (SEO), רשתות חברתיות, PPC, אימייל מרקטינג ועוד. אחת הטעויות המרכזיות של חנויות רבות היא שהמסר בפרסום לא מעודד את הגולשים (הצרכנים הפוטנציאליים) לבצע פעולת המרה רלוונטית עבור החנות (גם אם לא מדובר ברכישה). כיום, חברות צריכות ליצור נוכחות של המותג בכלל אמצעי המדיה (עד כמה שאפשר במסגרת התקציב) תוך שאיפה לייעל את הפרסומים באמצעי המדיה שבחרתם למטרה מרכזית – המרות והגדלת הכנסה.

איך לייעל את אמצעי השיווק לקבלת יותר המרות?

  • לדבר אל הצרכים של הגולשים באמצעי הפרסום שלכם.
  • להוסיף קריאה לפעולה בפרסומים.
  • להציג המלצות וביקורות על החברה בערוצי הפרסום שלכם.

4. טיפוח מנויים חודשיים בחנות

מותגי איקומרס רבים מכניסים מודלים של מנויים חודשיים לחנות בשביל להגדיל את נאמנות הלקוחות במותג. חנויות שמוכרות B2C משווקות מנוי חודשי ללקוחות כדי להקצות הנחות מיוחדות לחברי המנוי ולחבר את המנויים עם המותג ומוצריו. בנוסף למנוי עצמו, יש לא מעט חנויות שמפרסמות גם אפשרות של שיווק שותפים וקבלת אחוזים מהזמנות שביצעו גולשים שנרשמו תחת לינק אפיליאציה שלכם, מה שמעודד לקוחות לשתף את הרכישות שלהם ולהרוויח כסף מרכישות של אנשים שהכירו את החנות דרכם. כדי לשכנע לקוחות לשלם עבור מנוי חודשי צריך להציג ללקוחות את האפשרות הזאת כהטבה וכאמצעי של הלקוח לחיסכון כספי בקניית מרובות ומומלץ לעשות זאת באמצעות "כרטיס חבר מועדון" שבעצם משייך את הלקוחות שרכשו מנוי לקבוצה אקסלוסיבית שחוסכת כסף ברכישות לטווח הארוך.

איך להגדיל את כמות המנויים החודשיים בחנות איקומרס?

  • לתגמל "חברי מועדון" עם הנחות ומבצעים.
  • לשווק את ההטבות שאתם מעניקים לחברי מועדון.
  • להיות בקשר צמוד עם הגולשים ולייצר קהילתיות סביב החנות.

5. שיפור חווית הקנייה בחנות באמצעות AR ו-VR

דרך נוספת לבניית חנויות איקומרס והצגת מוצרים שתעשה מקפצה בשנת 2024 היא שימוש בטכנלוגיות מתקדמות כמו AR (מציאות רבודה – Augmented Reality) ו-VR (מציאות מדומה – Virtual Reality). הטכנולוגיות הללו מקבלות משמעות שונה לגמרי כשמשלבים אותן עם חנויות איקומרס. אנחנו משתמשים ב-VR ו-AR משתמשים ב-3D כדי לתת לגולשים חוויה של ניסוי המוצרים עוד באתר החנות לפני הרכישה. כמה יתרונות מרכזיים של שימוש בטכנולוגיות הללו:

  • לקוחות יכולים לחוות את המוצר מבלי לראות אותו פיזית.
  • מסייע ללקוחות לקבל החלטה רכישה מושכלת יותר לאחר שזכו לנסות את המוצרים, מה שמקטין את אחוז ההחזרות בחנות.
  • מציע לצרכנים להתנסות במוצרים בזמן שלהם מבלי קשר לשעות פתיחה של חנות מסוימת.
medium-shot-man-wearing-vr-glasses (1) (1)

איך לשלב AR ו-VR בחנות שלכם?

  • תשקלו לפתח בחנות שלכם את האפשרות לניסיון / מדידה של מוצרים עם הטכנולוגיות הללו, מה שיאפשר לגולשים לנסות את המוצרים שלכם בזמן אמת. ניתן לחבר לחנות את אפליקציית כמו Snapchat הכוללת בתוכה אפשרויות AR.
  • הציגו קייס סטאדיז שבהם לקוחות שלכם משתמשים בטכנולוגיות הללו לפני שהם רוכשים מוצרים אצלכם בחנות.

לסיכום

תחום האיקומרס הפך ללא ספק לאחד התחומים המתקדמים ביותר בדיגיטל והוא ממשיך להשתדרג ולהשתפר משנה לשנה. לצד אפשרויות חדשות כמו טכנולוגיות AR/VR ואתרים מושקעים עם אפשרות של "חבר מועדון" אנחנו עדים לכך שצריך לשים דגש רב על שיפור חווית המשתמש ותהליך הקנייה של הגולשים. כל השדרוגים (הטכנולוגיים והלא טכנולוגיים), הם עבור מטרה אחת מרכזית – לעזור לגולשים שלכם לקנות מהר יותר ובצורה נוחה יותר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של Merchant Center – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla