logo

077-9978050

איך ליצור מודעות שבאמת עובדות בפרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

הסרטון הבא מוקדש לכל המשווקים והסוכנויות שמשקיעות המון כסף על הפקת סרטוני וידאו ועל עריכת סרטוני וידאו לטובת פרסום ממומן בפייסבוק או פרסום ממומן באינסטגרם. בסרטון בעצם אסביר איך ליצור מודעות שבאמת עובדות בפרסום ממומן אפקטיבי ברשתות החברתיות. קודם כל – עצרו הכל! אין צורך להגזים באפקטים ובכמות העריכה שאתם מבצעים בכל סרטון. אחרי כ"כ הרבה בדיקות A/B, כ"כ הרבה מודעות, גילינו שהמודעות שעובדות הכי טוב הן המודעות האותנטיות, עם 0 עריכה.

אסביר גם את ההיגיון מאחורי זה – קיימת אפליקציה שאנחנו משווקים, שמוכרת שיעורי אנגלית באונליין,
עשינו איתה מעל 100 בדיקות A/B שונות, בדיקות על מודעות, תמיד המנצחת מביניהם הייתה המודעה האותנטית. אתם בטח שואלים למה בעצם? מה עומד מאחורי זה?

החשיבות של יצירת תוכן אותנטי

כשגולש מגיע לפייסבוק ולאינסטגרם הוא מחפש לראות את החברים שלו, הוא מחפש לראות מה עשו אתמול האנשים שקרובים אליו והוא מתעניין בחייהם, איפה הם היו, מה עשו וכו'. כשאנחנו מעלים מודעה שנראית עשויה ומעוצבת, הגולשים מזהים את זה, הם מריחים את זה מקילומטרים והם פשוט ממשיכים את הגלילה למטה בפייסבוק, הם מדלגים על זה. הגולשים לא רוצים לראות מודעות, הם באו לראות את החברים שלהם.

אבל, כשנעלה תמונה אותנטית או סרטון אותנטי שנראה כמו סרטון שאחד החברים שלהם יכול היה להעלות, אז הגולשים יעצרו לשנייה, זה יתפוס אותם ועד שיבינו שלא מדובר פה בחבר שלהם – כבר הצלחנו לתפוס את תשומת הלב שלהם ולנסות להעביר להם את המסר שלנו. הסיכוי שנצליח לסקרן את הגולשים כבר תלוי במה אנחנו אומרים בסרטון, איך אנחנו מדברים, כמה מהר הגענו למסר ומה הקריאה לפעולה. מה שבטוח זה שאת את תשומת הלב – הצלחנו להשיג בדרך הכי טובה.

אנחנו בודקים את זה עם עוד ועוד עסקים וכל הזמן מגיעים לאותן התוצאות. אז כן, יכול להיות (באחוז מסוים) מודעה שעשויה טוב מאוד ומאוד השקענו בה גם תעבוד, אבל ככלל אצבע – חבל על הכסף וחבל על ההשקעה. הרי גם ככה אורך החיים של מודעה בפייסבוק הוא קצר, הקהל מתעייף, וצריך להחליף מודעות, אז ככל שנשקיע כל כך הרבה במודעות – לא יהיה לנו את אורך הנשימה הזה בשביל לייצר עוד ואז נייצר לאט יותר, נחליף לאט יותר והתוצאות של הקמפיינים שלנו יירדו. אם נעבוד בצורה יותר אותנטית – מהלך היצירה של התוכן הרלוונטי יהיה חסכוני, פשוט ומהיר – התהליך הוא כזה:

יצירת הסרטון >> העלאת המודעה לאוויר >> תוצאות >> מסקנות

דגשים ליצירת הסרטון

  • צרו סרטון עם מסר בודד – הגישה הטובה ביותר בצילום של סרטון למודעות פייסבוק ואינסטגרם היא להתמקד במסר יחיד. הסרטון מושך תשומת לב רב כך שאתם עלולים להתפתות ולנצל את הבמה לשיתוף דברים אחרים שקשורים למותג. התמקדות במסר יחיד ישפיע הרבה יותר.
  • שמרו על אורך סרטון קצר יחסית – סוגי מודעות וידאו בפייסבוק ובאינסטגרם מאפשרים לכם להשתמש בסרטונים באורך של עד 4 שעות. זה אמנם מאפשר גמישהו אך ההעדפה המרכזית היא להשתמש בסרטונים קצרים (פחות מ-15 שניות), על מנת להעביר את המסר שלכם מבלי לאבד את תשומת הלב של הגולש.
  • הציגו את המוצר או את המסר של המותג מהר ככל האפשר – לא מומלץ לחכות לסוף הסרטון כדי להציג את המוצר או המסר שאתם רוצים להעביר. אתם צריכים להציג אותו בתחילת הסרטון (עדיפות ל-10 שניות הראשונות) מכיוון שחלק גדול מהצופים נוטשים את הצפייה לאחר כמה שניות ולכן זה משמעותי שהמסר יוצג כבר בהתחלה.
  • צלמו בצורה אנכית עבור מכשירי מובייל – לא במפתיע אחוזי השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם היא כמעט בצורה מוחלטת ממכשירים ניידים. כדי להפיק את המירב מהסרטונים שלכם במודעות כדאי להתאים את הסרטונים עבור המערכת וליצור סרטונים מרובעים (1:1) או סרטונים אנכיים (4:5 עד 9:16) שיתפסו את החלק הגדול ביותר של מסך הסמארטפון וימנעו מהגולשים הסחות דעת נוספות.
  • צרו תוכן שמתאים לסרטונים ללא סאונד – רוב הסרטונים השיווקים בפייסבוק הם ללא סאונד וזה מאוד הגיוני. בדרך כלל אנשים יצפו בסרטונים במהלך יום העבודה או ליד הילדים ולכן מומלץ לא לבחור בסאונדים רועשים וקיצוניים בסרטונים שאתם מכינים. המידע המוצג בסרטון צריך להיות ברור על ידי התבוננות ויזואלית וניתן להשיג זאת על ידי הוספת טקסט לסרטון, הוספת מדיה ברורה במהלך הסרטון או הוספת כתוביות מלאות לסרטון.
  • הדגישו את הקריאה לפעולה – הסרטון במודעה אמור לגרום לצופה שלכם להמשיך לשלב הבא במשפך על ידי קריאה לפעולה (CTA). לא משנה באיזה קריאה לפעולה תבחרו, אתם חייבים לעשות את הפעולה הזו קלה לביצוע. השתמשו בכל האלמנטים האפשריים כדי שהקוראים לא יפספסו את מה שהם צריכים לעשות לאחר הצפייה בסרטון.

לסיכום

כשניצור מדיה למודעות ממומנות בפייסבוק ובאינסטגרם אנחנו נרצה לייצר כמות גדולה של מדיה ויזואלית עם עדיפות לסרטונים (מדיה שמובילה להמרה באחוז גבוה). במקום לערוך כל סרטון בצורה מקצועית אנחנו נשתדל לייצר תוכן כמה שיותר אותנטי ובמקרה שהקרייאטיב במודעה הפסיק לעבוד – אנחנו נשנה לחדש. מומלץ להשתמש בכלל האצבע שהצגתי במאמר – יצירת סרטונים במינימום השקעה ותקציב. חברים זה אולי כלל אצבע שנשמע מוזר, אבל תנסו ואני אומר לכם שזה יקל על העבודה וגם יביא לכם תוצאות יותר טובות – 2 ציפורים במכה.

על הכותב

יוני כהן, בן 30, בעל סוכנות דיגיטל קטנה (צוות של 6). אוהב טכנולוגיה, שיווק ומת על כלים טכנולוגיים חדשים.

יוני כהן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla