logo

077-9978050

איך ליצור את הקמפיין הראשון שלכם ביוטיוב

יוטיוב הוא האתר השני הכי פופולרי בעולם אחרי גוגל והוא מושך 2 מיליארד גולשים בחודש, מה שהופך אותו ליעד פרסום מאוד אטרקטיבי. אם אתם מחליטים להשתמש בתקציב שלכם עבור מודעות וידאו, ביוטיוב יש את טווח ההגעה הטוב ביותר ויכולות מיקוד שיהיו רלוונטיות לעסק שלכם. במאמר הזה אנחנו נעבור על אפשרויות הפרסום ביוטיוב דרך Google Ads וניצור את הקמפיין וידאו הראשון שלנו ביוטיוב.

פרסום ממומן ביוטיוב

סוגי מודעות ביוטיוב

אם כבר עשיתם קמפיין יוטיוב בעבר, אתם בטח כבר מכירים את הפורמטים של מודעות יוטיוב שמהן ניתן לבחור את המודעות הרלוונטית שאנחנו רוצים להציג. כעת נעבור בקצרה על סוגי המודעות הרלוונטיות.

למידע מורחב בנושא סוגי המודעות ופרסום ביוטיוב לחצו כאן.

1. מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן

Skippable in-stream video ads הן מודעות שמוצגות לפני או בתוך הסרטון והצופים יכולים לדלג עליהם לאחר 5 שניות. כמפרסמים אנחנו משלמים רק כאשר הגולש החליט להישאר לאחר ה-5 שניות. במודעה מהסוג הזה נשלם במתכונת של TrueView, שבה אנחנו משלמים עבור מודעה שהגולש יבחר לצפות בה צפייה מלאה או ללחוץ עליה.

2. מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן

Non-skippable in-stream video ads הן מודעות וידאו שהגולש לא יכול לדלג עליהם וחייב לצפות בכל המודעה לפני שהוא מגיע לסרטון שבו הוא רוצה לצפות. מכיוון שאחוז גבוה מהגולשים ביוטיוב בוחרים לדלג על מודעות ניתן להציג מודעות ללא מתן אפשרות לגולש לדלג עליהן. מודעות אלו יעילות להגדלת המודעות למותג ומשלמים עליהן במתכונת של עלות ל-1000 צפיות. תת קטגוריה של מודעות אלו הן מודעות באמפר אדס (Bumper Ads), מודעות באורך של 6 שניות שעליהן גם לא ניתן לדלג.

Discovery ads הן מודעות המוצגות לצד הסרטונים ולא בתוכן. מודעות דיסקברי יוצגו לצד תוצאות חיפוש אורגניות ביוטיוב אז אם הסרטון שלכם יהיה רלוונטי יותר, גולשים יוכלו לבחור בו במקום בסרטון שלא מוצג במודעה. המודעות מכילות 3 שורות וטקסט וטאמבנייל שבלחיצה עליהם הגולש יעבור לסרטון או לערוץ הרצוי. על מודעות Discovery ביוטיוב נשלם במתכונת של TrueView מכיוון שגולשים בוחרים באופן פעיל לצפות בהם.

4. מודעות ללא וידאו

Non-video ads הן מודעות שנועדו למפרסמים בגוגל ללא תקציב ליצירת סרטונים ושעדיין רוצים לפרסם ביוטיוב. ניתן להציג מודעות בדיספליי (סרגל הצד הימני) המכילות תמונה וטקסט או מודעות טקסט ותמונה שיופיעו בתוך סרטונים הרלוונטיים לנישה שלכם.

איך לפרסם את הקמפיין הראשון שלכם ביוטיוב (YouTube Ads)

כעת נעבור למדריך המלא על פרסום ממומן ביוטיוב. ראשית, המודעה שלכם תופיע ביוטיוב ולפני כן אתם צריכים להעלות את הסרטון שאותו תרצו לפרסם לפלטפורמה. תוודאו שהסרטון ציבורי בעת העלאה או שבחרו באפשרות "לא רשום" על מנת שהסרטון לא יופיע בערוץ אלא ישמש אתכם לקמפיין בלבד. בואו נתחיל ביצירת הקמפיין:

1. צרו את הקמפיין שלכם

היכנסו לחשבון שלכם ב-Google Ads וצרו קמפיין חדש. לאחר מכן תבחרו את המטרה של הקמפיין שאתם יוצרים, שזה בעצם יעד השיווק של המותג שלכם לקמפיין זה. האפשרויות הן:

  • מכירות
  • לידים
  • תנועה לאתר
  • התעניינות ברכישה של מוצר או מותג
  • מודעות למותג וחשיפה
  • קידום של אפליקציה
  • ביקורים של לקוחות וקידום מכירות בחנות פיזית
  • קמפיין ללא הגדרה של יעד

לאחר שבחרתם את סוג הקמפיין הרצוי (רק חלק מהאפשרויות יציגו לכם אפשרות של פרסום באמצעות וידאו – במידה והאפשרות הרצויה לא מציגה לכם וידאו, תמיד תוכלו לבחור בקמפיין ללא הגדרת יעד ולאחר מכן להכווין גולשים לאתר כדי לייצר לידים או מכירות).

הערה – ניתן להציג מודעות דיספליי גם ביוטיוב, אך חשוב לזכור שהן לא סרטונים, אלא רק טקסט ותמונה ממוזערת והן יופיעו גם ברשת המדיה של גוגל.

במידה ואתם רוצים לבנות קמפיין עם סרטון וידאו ובחרתם באפשרות זו, כעת תרצו לבחור את סוג קמפיין הוידאו הרצוי. אנחנו נבחר ב"קמפיין וידאו להגדלת פוטנציאל החשיפה":

סוג קמפיין הוידאו הרצוי

כעת נבחר את הפעולות של הלקוחות שיובילו להשגת היעדים שלנו. באפשרות זו נשאיר את ברירת המחדל – פוטנציאל חשיפה יעיל:

פעולות של הלקוחות

2. הגדירו את הפרמטרים של הקמפיין שלכם

ראשית, בחרו את אסטרטגיית הצעת המחיר של הקמפיין שלכם (בדרך כלל בחירת סוג הקמפיין תקבע באופן אוטומטית את הצעת המחיר – כמו במקרה שלנו – עלות עבור 100 חשיפות).

שיטת בידינג

שנית, הכניסו את התקציב הרצוי לפי עלות יומית או הזינו את הסכום הכולל שאתם רוצים להוציא בקמפיין. אני אישית מזין תקציב יומי, מה שמאפשר לי לבנות קמפיין ללא תאריך סיום. לאחר מכן, בחרו היכן המודעות שלכם יופיעו מהאפשרויות הבאות:

  • דיסקברי בלבד (בתוצאות החיפוש של יוטיוב)
  • בכל פלטפורמת יוטיוב (תוצאות חיפוש, ערוצים, סרטונים ודף הבית של יוטיוב)
  • רשת המדיה של יוטיוב (אתרים שאינם קשורים ליוטיוב)

 

לאחר מכן, בחרו את השפה והמיקום של קהל היעד שלכם ששם תרצו שהמודעות שלכם יוצגו. אתם יכולים לבחור להציג את המודעות בכל העולם או למקד לפי מדינה מסוימת. לבסוף, ניתן להוסיף סרטונים קשורים לסרטון שיופיע במודעה כדי להעלות את רמת העניין של הגולשים (לא חובה.)

3. בחרו את הטרגוט הרלוונטי

אם אין לכם עדיין קהלים ששמורים בחשבון המודעות שלכם בגוגל, זה הזמן ליצור כמה רלוונטים. ככל שאתם מכירים את הקהל שלכם בצורה טובה יותר, כך תוכלו למקד את הקמפיינים בצורה טובה וההחזר על ההשקעה שלכם יגדל. אלו אפשרויות המיקוד הטובות ביותר בפרסום ביוטיוב:

  • דמוגרפיה – טרגוט קהל לפי גיל, מין, מצב הורות והכנסה חודשים. יוטיוב בנוסף מציעה נתונים מפורטים יותר על השלב בחיים שבו אדם נמצא: אתם יכולים לטרגט בעלי בתים חדשים, סטודנטים, הורים טריים ועוד.
  • תחומי עניין – טרגוט לפי נושאים ומילות מפתח כדי למקד אנשים על סמך ההתנהגות שלהם בעבר בפלטפורמה של יוטיוב. טרגוט זה כולל גם נושאי חיפוש מה שאומר שאתם בעצם יכולים לטרגט גולשים מאוד רלוונטיים שחיפשו בעבר את הנישה שלכם או אתהנושא שעליו הסרטון הממומן שלכם ידבר.
  • רימרקטינג – טרגוט מחדש לקהלים שכבר קיימו אינטראקציה עם הסרטונים שלכם, הערוץ שלכם או אתר האינטרנט שלכם.
טרגוט קהל לפי מילת מפתח

4. צרו את המודעה ופרסמו את הקמפיין

הזינו את הקישור לסרטון שאתם רוצים שיופיע במודעה שלכם ובנו את המודעה עם כותרת ו-URL ממש כמו שאתם בונים מודעת Google Ads רגילה לרשת החיפוש או המדיה. באפשרות יצירת המודעה אתם תוכלו גם לבחור אם ברצונכם ליצור מספר מודעות עם סרטונים שונים או עם כותרות שונות.

מודעות וידאו

לאחר מכן, תצטרכו לבחור את הצעת המחיר הרצויה עבור 1000 חשיפות שזה בעצם כמה אתם מוכנים לשלם (גבול עליון) עבור 1000 חשיפות למודעה. לבסוף, לחצו על יצירת קמפיין כדי להעלות לאוויר את קמפיין היוטיוב הראשון שלכם.

טיפים מומלצים לקמפיינים איכותיים ביוטיוב

אפשרויות הפרסום ביוטיוב הן מאוד מגוונות וחזקות וניתן לבצע במודעות יוטיוב אין סוף של אופטימיזציות ושיפורים. רבל, בסופו של יום, הצלחת המודעה שלכם בגוגל אדס תהיה תלויה באופן שבו היא מתחברת לאנשים. זה אומר שהבחירות היצירתיות שלכן חשובות. קבלו מאיתנו כמה טיפים ליצירת מודעות איכותיות ביוטיוב:

השתמשו בפיתיון עבור הקהל שלכם.

פיתיון זו בעצם טריק שיווקי שעוזר לכם לתפוס את תשומת הלב של הגולש בתחילת הסרטון. זה יכול להיות פרצוף מוכר של אדם מפורסם, משהו מצחיק או שיר קליט שיעזרו למשוך את הגולש לשארית הסרטון שלכם. גם אם לסרטון שלכם אין קשר לפתיחה שלו (שעזרה לתפוס את הגולשים) זה יכול לעבוד ולהעביר את המסר שלכם בצורה טובה.

הציגו את המותג שלכם מוקדם

לפי יוטיוב, המודעות המוצגות ללקוחות עבודות בצורה טובה כאשר המיתוג של הסרטון (לוגו קטן בצד שמראה מי יצר את הסרטון), מופיע בחמשת השניות הראשונות ולכל אורך המודעה. חלק מהמפרסמים ירצו לשים את המיתוג בשלב מאוחר יותר כדי לא להפריע לגולש אבל לפי סטטיסטיקות מפרסמים של יוטיוב, אין מניעה לשים את הלוגו של המיתוג מוקדם יותר.

חברו את הגולשים באמצעות הסיפור הנכון ופנו לרגש

מפרסמים רבים משתמשים בסיפורים מרתקים שמדברים לרגשות של הצופים כדי להחדיר בהם את המסר של המותג אותו הם מפרסמים. בשורת התחתונה, כל אחד יכול "לספר סיפור", השאלה כמה טוב תעשו זאת וכמה תחברו את המותג שלכם לסיפור כדי להשפיע על קהל היעד.

הסבירו לגולשים מה לעשות לאחר הצפייה

כמו שציינתי בתחילת המאמר, הקמפיין שלכם ביוטיוב זקוק למטרה כדי למדוד את הצלחתו. אם היעדים של הקמפיין הם פעולות סופיות כמו המרות או מכירות, שקלו לעבור לקמפיינים בתשלום מסוג TrueView, מה שיעניק למודעה שלכם אלמנטים נוספים בתוכה שעליהם הצופים יכולים ללחוץ.

לסיכום

עברנו במאמר על אפשרויות המודעה הרלוונטיות שבהן ניתן להשתמש בקמפיינים ביוטיוב. לאחר מכן, עברנו על תהליך יצירת הקמפיין הראשון ביוטיוב ואילו אפשרויות יש לכם בכל שלב ביצירת הקמפיין. עבור הקמפיין הראשון שלכם אני ממליץ לבנות את הקמפיין הכי סטנדרטי עם קבוצת מודעות אחת ומודעה אחת בתקציב נמוך רק כדי שתוכלו לקבל קצת דאטה ונתונים של גולשים שנחשפו לקמפיין ותוכלו ללמוד כיצד לבצע אופטימיזציה לקמפיינים באמצעות הנתונים שקיבלתם. הכירו את המערכת ואת הפרסום ביוטיוב לפני שאתם מייצרים כמויות גדולות של קמפיינים בתקציבים גבוהים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla