logo

077-9978050

המדריך המלא לקמפיין דיסקברי (Discovery Campaign) בגוגל אדס

מערכת הפרסום של גוגל (Google Ads) היא אחת ממערכות הפרסום המובילות באינטרנט. הסיבה לכך היא כמובן אפשרויות הפרסום המורחבות בפלטפורמה שעוזרות למפרסמים להגיע למגוון רחב של קהלים. ברשת החיפוש נשתמש כדי לפרסם קמפיינים לקהל ממוקד שמחפש את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק מסוים, בקמפיינים ביוטיוב משתמשים כדי לפרסם תוכן וידאו, בקמפיינים של גוגל שופינג נשתמש כדי לפרסם מוצרים מחנות איקומרס ועוד מגוון אפשרויות. במאמר הזה נדבר על פרסום ממומן בגוגל עם קמפיינים מסוג דיסקברי (Discovery).

קמפיין דיסקברי תמונה ראשית

מה זה בעצם קמפיין דיסקברי?

קמפיין דיסקברי בגוגל אדס נותן לכם את האפשרות להפעיל פרסומות ברשת המדיה של גוגל ובעיקר ביוטיוב (לא מודעת וידאו), בג'ימייל ובגוגל Discover. המודעות באפשרות הקמפיין הזו דומות למודעות מסוג נייטיב (הפופולריות בפלטפורמות הפרסום טאבולה ואאוטבריין), מודעות המנסות להיטמע במרחב הדיגיטלי ולשלב תוכן ומדיה ויזואלית מבלי להפריע לגולשים המשתלב בצורה טובה עם הפלטפורמה. אפשר להגיד שקמפיין דיסקברי בגוגל יחד עם קמפיין דיספליי (Display) הם מודעות הנייטיב של גוגל.

איך ליצור קמפיין דיסקברי בגוגל אדס?

במדריך הקרוב אנחנו נעבור שלב אחר שלב ביצירת קמפיין דיסקברי ראשון במערכת הפרסום של גוגל. נדבר גם על טרגוטים פוטנציאליים באפשרות הקמפיין הזו וגם בשיטת הבידינג המומלצת (בעיניי) לעבודה עם קמפיין מהסוג הזה.

שלב 1 - צרו קמפיין בגוגל אדס

באפשרות קמפיינים בגוגל אדס, לחצו על הפלוס הכחול ואז על קמפיין חדש כדי ליצור את הקמפיין דיסקברי הראשון שלכם.

צרו קמפיין בגוגל אדס

שלב 2 - בחרו את מטרת הקמפיין

בקמפיין דיסקברי, ניתן לבחור בין שלושה מטרות עיקריות לקמפיין שאתם יוצרים – מכירות, לידים ותנועה לאתר. אם תבחרו מטרה אחרת לקמפיין לא תוכלו ליצור קמפיין מסוג Discovery. חשוב לזכור שאם אתם מעוניינים להשתמש באסטרטגיית הביד של הגדלת המרות אז תצטרכו לבחור במטרת הקמפיין לידים או מכירות כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

מטרה לקמפיין

שלב 3 - בחרו קמפיין מסוג Discovery

לאחר מכן, ברשימה של סוגי הקמפיינים תצטרכו לבחור בקמפיין מסוג דיסקברי.

קמפיין דיסקברי

שלב 4 - הוסיפו את האתר אליו אתם מפנים ותנו שם לקמפיין

לאחר שבחרתם בקמפיין מסוג דיסקברי, הוסיפו את ה-URL אליו תרצו שהגולשים שצופים בקמפיין יגיעו ותנו שם לקמפיין. אני הזנתי את הדף באתר הרצוי ובשם הקמפיין אני מציין את שם העסק בראשי תיבות, את סוג הקמפיין ואת מה את הדף שאליו אני מפנה. לבסוף לחצו על המשך.

אתר אינטרנט ושם לקמפיין

שלב 5 - בחרו מיקוד למיקום ומיקום לפי שפה עבור הקמפיין

כשזה מגיע למיקוד של הקמפיין אתם צריכים להחליט איפה ברמה הגיאוגרפית אתם רוצים שהפרסומות שלכם יוצגו ובאילו שפות ממשק של מכשירים אתם רוצים שהן יוצגו. בחרו במיקומים גיאוגרפים שבהם תרצו לספק את המוצרים או השירותים. אני אישית בונה את הקמפיין עבור כל הארץ בחלק הזה ולאחר יצירת הקמפיין אני מחריג את הגדה המערבית. בשפת הממשק אני בוחר בעברית, באנגלית ובערבית (יש קמפיינים שבהם אני בוחר להוסיף שפות נוספות שמדוברות בישראל כמו רוסית, צרפתית ועוד.

טרגום מיקום וטרגוט שפה

שלב 6 - בחרו את אסטרטגיית הצעת מחיר הרצויה (ביד)

אתם יכולים לבחור רק אפשרויות של הצעות מחיר חכמות כמו מקסימום המרות או יעד עלות להמרה. קמפיינים מסוג דיסקברי נועדו להביא המרות לעסק שלכם ולכן משתמשים בהצעות מחיר אלו הממוקדות בהמרות. במידה ובניתם קמפיינים בעבר ואתם יודעים בערך מה עלות ההמרה שלכם, אתם יכולים לבחור באפשרות של יעד העלות להמרה ורשום את הסכום להמרה הרצוי שלפיו המערכת תעבוד. אני בונה בפעם הראשונה קמפיין לסדנת קוקטיילים ולכן אני לא יודע מה העלות הממוצעת להמרה אז אבחר בשיטת הביד מקסימום המרות.

שיטת הצעת מחיר

שלב 7 - בחרו את התקציב רצוי

אני ככלל אצבע בוחר את התקציב החודשי הרצוי שאני רוצה להוציא בכל קמפיין גוגל, מחלק אותו ב-30 וכך בעצם מגיע לתקציב היומי שאני רוצה. ככה תוציאו את התקציב החודשי שלכם ביעילות. במקרה הזה אני רוצה שהתקציב החודשי שלי יהיה 1500 ש"ח בחודש לקמפיין הזה ולכן התקציב היומי יהיה 50 ש"ח. לאחר מכן לחצו על הגדרות נוספות.

תקציב יומי רצוי

שלב 8 - סדרו הגדרות נוספות לקמפיין (אם צריך)

באפשרות של הגדרות נוספות בקמפיין Discovery אתם יכולים לתזמן את המודעות שיופיעו בתאריך ושעה מסוימים, לתזמן התחלה וסיום של הקמפיין, להוסיף פרמטרים של מעקב ל-URL שאתם מזינים בקמפיין ולהחריג תוכן רגיש בתוך הקמפיין. האפשרויות הללו הן לא חובה. לבסוף, לחצו על הבא.

הגגדרות נוספות בקמפיין

שלב 9 - צרו את קבוצת המודעות והגדירו את מיקוד הקהל

כעת, הגיע הזמן לתת שם לקבוצת המודעות הראשונה שלכם ולהגדיר את המיקום שלה. יש לכם המון אפשרויות בגוגל אדס בכל מה שקשור למיקוד:

  • קהל רימרקטינג – קהל שכבר היה באינטראקציה איתכם באמצעות אתר האינטרנט.
  • קהל דומה – אפשרות הרחבה לקהל שקיים אצלכם במערכת במציאת קהל שדומה במאפיינים שלו לקהל הקיים אצלכם (בדומה לקהל Look A Like של פייסבוק)
  • In-Market Audiences – צרכנים ולקוחות פוטנציאלים ברחבי האינטרנט שמחפשים מוצרים ועושים השוואות בין מוצרים ברשת.
  • Custom Intent Audiences – טרגוט אנשים לפי כוונת חיפוש מותאמת אישית.
  • Life Events – טרגוט אנשים לפי אירועים מרכזיים שעברו בחיים כמו חתונה, לידה, מעבד דירה ועוד.
  • Affinity Audiences – קהל עם זיקה למוצרים ושירותים על סמך תחומי עניין.
  • Demographics – טרגוט לפי דמוגרפיה שכולם מכירים – גיל, מין ותחוומי עניין.
  • Detailed Demographics – דמוגרפיה מפורטת היא הרחבה של אפשרויות הדמוגרפיה הנוכחיות בגוגל והיא מאפשרת לטרגט לפי מצב משפחתי, בעלות על בית, השכלה ומצב הורות.

במידה ואני לא יוצר קמפיינים מבוססי רשימות כמו רימרקטינג או קהל דומה, אני בוחר בקמפיינים שלי לטרגט לפי דמוגרפיה ותחומי עניין הרלוונטיים לעסק אותו אני מקדם. 

טרגוט קהל בקבוצת מודעות

שלב 10 - צרו מודעת דיסקברי ומודעת קרוסלה של דיסקברי

שיטה מומלצת בעיניי היא ליצור לפחות 3 מודעות בכל אד גרופ בקמפיינים שלכם בגוגל. אני ממליץ בקמפיין מסוג Discovery ליצור 2 מודעות רגילות ומודעה אחת של קרוסלה כדי שתוכלו לבחון את המודעות ולקבל את התוצאות הטובות ביותר. עם הזמן, גוגל אדס תמשיך להציג את המודעות עם הביצועים הטובים ביותר שלכם.

עקרונות חשובים ליצירת מודעה איכותיות בקמפיין דיסקברי בגוגל אדס:

  • השתמשו בתמונת לוגו אחת בלבד.
  • השתמשו בכמה תמונות שונות כדי לתת למערכת אפשרויות מרובות.
  • השתמשו בכמה כותרות שונות כדי לתת למערכת אפשרויות מרובות.
  • השתמשו בכמה תיאורים שונים כדי לתת למערכת אפשרויות מרובות.

מודעה רגילה קמפיין דיסקברי:

מודעה רגילה קמפיין דיסקברי

מודעת קרוסלה קמפיין דיסקברי:

מודעת קרוסלה קמפיין דיסקברי

שלב 11 - צרו את הקמפיין

לבסוף, לאחר שעברתם על כל הגדרות הקמפיין ולחצתם על המשך – מערכת הפרסום של גוגל תיתן לכם אזהרות או הערות על הקמפיין שיצרתם (לא חובה להתייחס אליהם בשלב הראשוני ולא בטוח שההמלצות שלהם ישפרו את ביצועי הקמפיין שלכם). לאחר מכן לחצו על פרסום הקמפיין כדי להעלות אותו לאוויר. בהמשך תוכלו ליצור קבוצות מודעות נוספות, מודעות נוספות ולבצע עריכות ושינויים.

שלב 12 - בצעו טסטים לכל חלק בקמפיין

כדי להריץ קמפיינים מסוג דיסקברי בצורה האופטימלית ביותר, עליכם ליצור אפשרויות מיקוד שונות, מודעות מרובות בכל קבוצת מודעות ולהכווין את הגולשים לדפי נחיתה שונים. אף פעם לא תוכלו לדעת מה יעבוד לכם בצורה טובה יותר לפני שתנסו ולכן מומלץ לבצע כמה שיותר טסטים ביצירת הקמפיין.

3 טיפים לבניית קמפיין Discovery מנצח ב-Google Ads

לאחר שהכרתם את הקמפיין מסוג דיסקברי במערכת הפרסום של גוגל והחלטתם שאתם רוצים לשלב אותו בתכנית השיווק שלכם, חשוב שתכירו 3 טיפים שיהפכו את הקמפיין דיסקברי שלכם לאיכותי יותר.

  1. השתמשו במעקב המרות – קמפיינים מסוג דיסקברי יעבדו בצורה טובה יותר קשה מעקב המרות מותקן בחשבון שלכם בגוגל אדס. לאחר שהתקנתם מעקב המרות כמו שצריך, תוכלו ליצור את הקמפיינים שלכם כך שיתמקדו בפעולה ההמרה שלכם (או בכמה פעולות המרה).
  2. התחילו עם קהל רימרקטינג – אני ממליץ להתחיל בטרגוט רימרקטינג עבור קהל שכבר מכיר את המותג שלכם והיה בעבר באתר שלכם על מנת למקסם את תוצאות הקמפיין. אתם יכולים לחלק את קהל הרימרקטינג הקיים שלכם לכאלה שביצעו המרה עבר ולכאלה שלו ולדייק את המודעות שלכם עבור אותו קהל.
  3. קמפיין Discovery מעולה גם להעלאת המודעות למותג – מכיוון שאתם יכולים לשלב בקמפיין מהסוג הזה תמונות וגם את שם העסק, אתם יכולים לחשוף את המותג שלכם לקהל שעדיין לא מכיר אתכם ובהמשך להמיר את הקהל הזה בקמפיינים אחרי םאו בפלטפורמות אחרות.

לסיכום

יש הרבה אפשרויות פרסום באינטרנט בכלל ובגוגל אדס בפרט. קמפיינים מסוג Discovery זו אפשרות שעסקים ומותגים לא שוקלים בדרך כלל בתחילת תהליך השיווק של האתר או העסק שלהם מכיוון שהם מעדיפים להשקיע תקציב ראשוני ברשת החיפוש או ברשת המדיה. אם אתם רוצים להרחיב את אפשרויות תפוצת הקהל שלכם, להרחיב את המודעות הפעילות שלכם עם מודעות שקצת שונות ממה שאתם מכירים אז שווה לכם לנסות מודעות מסוג Discovery בגוגל.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla