logo

077-9978050

איך מקימים את הקמפיין הראשון שלכם במערכת של טאבולה

טאבולה זו פלטפורמה לשיווק תוכן לקידום מאמרים, מוצרים, שירותים, ולכל דבר שאפשר לשווק. טאבולה תחשוף את הכתבה שלכם בפני גולשים באתרי התוכן הגדולים בארץ ובעולם, היא משלבת את התוכן השיווקי כחלק אינטגרלי מהכתבות באתר שבו אנשים גולשים. כלי זה הופך ליותר ויותר רלוונטי לעסקים בישראל שרוצים להיחשף לקהל כמה שיותר רלוונטי למטרותיהם. בניגוד לפרסומות רגילות שאנו רואים באינטרנט, כמו באנרים באתרי תוכן או מודעות בפייסבוק, כתבות הנכתבות עבור פרסום בטאבולה אינן מנסות “לדחוף” לקניית המוצר – אלא מנוסחות ובנויות בדומה לכתבה עיתונאית של ממש.

למי מתאים פרסום בטאבולה? כתבות טאבולה מתאימות במיוחד לבעלי עסקים הפונים לקהל יעד בינוני או גדול, המורכב מלפחות כמה עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים. במקרה של קהל יעד קטן יחסית, סביר להניח שרק מעט קוראים יקליקו לקריאת הכתבה – והכסף שהושקע בקמפיין לא יביא מספיק תוצאות.

אתרי תוכן ברשת של טאבולה בישראל

אלו הם אתרי התוכן ברשת של טאבולה בישראל:

הסבר על מערכת הפרסום של טאבולה

המערכת של טאבולה נראית כך:

איך מקימים קמפיין בטאבולה?

ראשית, נכנסים לפלטפורמת טאבולה, ושם נלחץ על Create בצד ימין למעלה ואז על Campaign:

לאחר מכן, יפתח חלון, נכניס את שם הקמפיין ושם העסק, ונבחר במטרת הקמפיין שאנחנו רוצים : טופס לידים, רכישות אונליין, מעורבות באתר, הגברת מודעות מותג, התקנת אפליקציות:

לאחר מכן, תרדו למטה בחרו במסגרת זמן של הקמפיין – הפעלה ברגע שמאושר, או הפעלה בתאריכים שתקבעו

זמן הפעלת הקמפיין: לרוץ 24/7 (כל הזמן) או לפי שעות ביום ת בו יופיע הקמפיין על ידי לחיצה על Set Specific Days or Hours

לאחר מכן נתקדם לטרגוט הקמפיין:

מדינות/אזורים: איפה הקמפיין יוצג, אפשר גם להחריג מדינות או אזורים מסויימים.

לאחר מכן תבחרו אם לפרסם למדינה שלמה, אזורים, ערים או לאזור ספציפי לפי מיקוד.

פלטפורמה: כאן תוכלו לבחור לאיזו פלטפורמה תבחרו לפרסם – מחשב שולחני, מובייל או טאבלט. תוכלו גם לטרגט לאנשים שמשתמשים באותו רגע ב-Wi-Fi 

נמשיך להגדיר את ההגדרות ונגיע אל מערכות הפעלה (Operating System) ושם תוכלו לבחור לאיזו מערכת הפעלה לפרסם בדיוק. תוכלו לבחור גם באיזה דפדפן יוצגו המודעות. גם לחסום אתרים ספציפיים שלא תרצו להופיע שם:

מבחינת פילוחים, ישנם מספר סוגים במערכת: 

My audiences – טרגטו את הקהלים המותאמים אישית שיצרתם מהאתר, Lookalike וכו – ניתן להכליל קהלים או להחריג קהלים מהקמפיין:

Marketplace Audiences  – טרגטו תחומי עניין וסגמנטים מתוך הדאטה של טאבולה. ממליצים לטרגט כמה קהלים במיוחד אם נשתמש בהחרגה, כדי להגיע לקהל יעד מדויק וגדול.

Contextual – טרגטו קטגוריות קשורות על פי תוכן הנלקחות ממאמרים של בעלי אתרים (מפרסמים) תוך שימוש באלגוריתם של טאבולה.

לאחר מכן, נגיע לדף שמגדיר את התקציב של הקמפיין ואסטרטגיית הביד. קבעו את התקציב לפי: יומי, חודשי או לכל החיים. המערכת מאפשרת לכם לקבוע תקציב מקסימום לתקופת חודש ולכל החיים

למערכת הטאבולה יש 2 אטסטרגיות ביד עיקריות :

Smart Bid  – טאבולה מתאימה אוטומטית את הצעת הביד כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, בהתבסס על מטרת הקמפיין שלכם.  הביד יקטן או יגדל כדי לזכות בהופעות הסבירות ביותר להניב המרות. 

 Fixed Bid – הצעת מחיר קבועה היא אסטרטגיית מחיר ידנית שמשאירה בידכם את אופטימיזציית הבידים.  הביד שתזינו תמיד יהיה המחיר שאותו תשלמו. 

לאחר שתגדירו את הביד שאתם רוצים, תבחרו את האופטימיזציה למודעות – ישנה 2 אפשרויות : 

Optimized – זו האפשרות המומלצת של טאבולה, החשיפה של המודעות תיקבע על ידי האלגרותים של טאבולה, והמודעות הטובות ביותר יוצגו.

A/B Testing – המודעות יקבלו תפוצה באופן שווה ברשת האינטרנט של טאבולה, ללא קשר לביצועים של המודעות. כאשר מבחן ה A/B  יסתיים, אפשרות זו תסתיים ותעבור אוטומטית ל-Optimized

לאחר מכן, יש אפשרות להגדיר את המקסימום עלות להמרה (CPA) שאתם מוכנים לשלם בקמפיין. כלומר, כאשר גולש מבצע פעולה רצויה בדף הנחיתה/כתבה/אתר – היא נקראת המרה. המרה זו יכולה להיות רכישת מוצר, צפייה בדף, השארת ליד, הרשמה לניוזלטר או כל המרה אחרת. המחיר לפעולה או להמרה (CPA), הוא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור כל אחד מהפעולות האלו:

לבסוף, תוכלו לעקוב אחרי הקמפיין שלכם והמודעות על ידי UTM לשליחת נתונים לאנליטיקס.  שנו את הפרמטרים לפי הצורך. לידיעתכם, בעת יצירת קמפיין חדש, פרמטר כתובת האתר של ברירת המחדל של  טאבולה היא utm_source=taboola&utm_medium = reference – תוכלו לערוך זאת לפי הצורך:

יצירת מודעות בטאבולה

לאחר שייצרנו קמפיין, ניגש ליצור את המודעות ונבחר בין 3 אפשרויות לבניית מודעות:

Variations – כאן תוכלו לשלב מספר כותרות תיאורים ותמונות כדי לקבל ויראציות שונות באופן אוטומטי.

One By One  – הוספת מספר כתובות אתרים ליצירת מודעות חדשות בכמות גדולה. *תומך כרגע במודעות תמונה בלבד.

RSS – יצירת מודעות חדשות בעזרת פיד RSS 

לאחר שבחרתם את האפשרות המודעפת להצגת המודעות, בחרו את הקמפיין שהקמתם, והזינו את הכתובת אתר / דף נחיתה / כתבה:

עכשיו נעבור להוספת התוכן ואיך שהמודעה תוצג – הוסיפו כותרות (יש לכם אפשרות להוסיף כ-10 כותרות שונות). תוכלו כמו כן להוסיף תיאור בלחיצה על תיבת השדה וגם כפתור CTA

יש מגוון רחב של הנעות לפעולה:

לאחר מכן, נגיע להוספת התמונה / וידאו (עד 50MB) / GIF או ה-URL שלהם שתרצו להציג:

אם תרצו, יש לכם אפשרות אפילו להשתמש במאגר התמונות של טאבולה עצמה (תוכלו לחפש לפי מילת מפתח):

תצוגה מקדימה, ועליית קמפיין לאוויר

טאבולה מאפשרת להציג את המודעות לפני שמעלים את הקמפיין כתצוגה מקדימה – אם תרצו לערוך את התמונות הנחתכות בהתאם לכל יחס , תוכלו להשתמש בעורך התמונות. גוררים את המלבן למיקום הרצוי בתמונה שאתם רוצים להציג. 

לבסוף תוכלו לראות ב-Preview את התוצאה הסופית:

תוכלו לבדוק ולראות איך המודעה תוצג באתרים השונים כאן:

גדלי מודעות

טיפים

על מנת להפיק את המקסימום מהקמפיינים שלכם, חשוב שתמיד תעקבו אחר הקמפיינים. כך תוכלו להעריך אם הקמפיינים שלכם עובדים, ולאחר מכן לבצע שינויים לשיפור הביצועים במידת הצורך.

 

 כמה המלצות וטיפים לקמפיינים : 

1.וודאו שאתם מוכנים עם הקרייאטיב שלכם מראש – תוכלו לראות כאן את ההמלצות של טאבולה לטיפים לקריאייטיב מוצלח בטאבולה והמלצות לדפי הנחיתה\אתרים שאיתם תפרסמו כאן

2. פצלו למספר קמפיינים לפי המטרה שלהם – מכשיר, מיקום, סוג תוכן או מוצר. ותנו תקציב מתאים לכל קמפיין.3.וודאו שהכותרות והמלל תואם ומתאים לדף נחיתה שאליו תובילו – חוסר התאמה יוביל לנטישה מהירה.

3.עקבו ובצעו אופטימזציה לקמפיינים – השתמשו בפיקסל, קבעו CPA וKPI לקמפיינים,עקבו אחרי התוצאות והנתונים,השתמשו בURL parameters . 

4. השתמשו ברימרקטינג – הגבירו את המעורבות ואחוזי ההמרה בכך שתקימו קמפיינים של רימרקטינג לאנשים שצפו בתוכן שלכם.

5.השתמשו בשינוי בידים ברמת האתרים – עקבו מקרוב אחרי איזה אתרים מביאים לכם תנועה איכותית ואיזה אתרים מביאים לכם תנועה "זבל" – ושפרו את הביצועים.

6. תמצאו מודעות של מתחרים ישנם כלים שדרכם אפשר למצוא מודעות של מתחרים שהיו לכם השראה

סיכום

במאמר זה למדנו כיצד להקים את הקמפיין הטאבולה הראשון שלכם, שהיא להבדיל ממערכות פרסום רבות מאוד פשוטה וידידותית. דרך טאבולה תוכלו לקדם המלצות על מוצרים ושירותים וגם דפי נחיתה באופן ישיר, ובעזרת עבודה טובה תוכלו להגיע לערוץ פרסומי ללקוחות שלכם שיביא תוצאות טובות ומכירות. צריך תקציב בשביל לעשות אופטימיזציה לקמפיינים בטאבולה ולהביא תוצאות, אך בעזרת עבודה נכונה תוכלו לבנות ערוץ שיווקי נוסף.

על הכותב

עדי גולן, מנהל קמפיינים בפיאלקוב דיגיטל, מתמחה בפרסום בכלים מתקדמים ואוטומציות.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla