ריגול זה שם המשחק – איך לראות את המודעות של המתחרים שלכם

אם אחד החלומות הדיגיטליים שלכם היה לראות את המודעות של המתחרים שלכם ולרגל אחרי הקמפיינים הממומנים שהם מריצים, כדי ללמוד מה עובד ולקבל השראה לקמפיינים שלכם בדיגיטל – הגעתם בדיוק למקום הנכון וכאן נסביר לכם איך לעשות בדיוק את זה ובאמצעות אילו כלים טכנולוגיים. הודות לעובדה שכל מה שעושים במרחבי האונליין ניתן למעקב ולניתוח, אתם היום יכולים לעקוב ולנטר גם את מה שהמתחרים שלכם עושים!  

בתור משווקים דיגיטליים, בטוח הייתם שמחים לדעת מה המתחרים שלכם עושים, אז בואו פשוט דמיינו את זה: דרך שימוש בכלים דיגיטליים חכמים וייעודיים, אתם יכולים לראות מאיפה המתחרים שלכם משיגים טראפיק, כמה הם משלמים על הגולשים המגיעים ממודעות, איזה מודעות שלהם עובדות הכי טוב ועוד נתונים מרתקים וחשובים. נשמע "עסיסי" ותורם למאמצי השיווק שלכם, נכון?

היום נדבר על התחום המרתק של Ad Intelligence – מודיעין על מודעות של מתחרים – ונסקור כלים המאפשרים לכם לראות וללמוד אודות המודעות של המתחרים שלכם, כלים מוכרים ושימושיים המהווים חלק מהתחום הלא מאוד מדובר על מודיעין אינטרנטי. אז שימו כובע אלגנטי ומשקפי שמש ובואו נצא לדרך "לרגל" קצת אחרי מודעות של מתחרים.

מדוע צריך כלי מודיעין מודעות ומתחרים?

כמפרסמים ומשווקים דיגיטליים, אתם רוצים כמובן להעביר את המסר הנכון, לקהל היעד הנכון ובזמן הנכון, אך במציאות התחרותית של היום זה הרבה יותר קל להגיד מאשר לעשות ולהצליח. בדיוק כפי שאתם משתמשים בתוכנות וכלי אנליטיקס כדי לעקוב ולמדוד ביצועים של מהלכים שיווקיים ופרסומיים שלכם, כך זה לגמרי הגיוני ומתבקש שגם תעשו מאמץ להשיג נתונים לגבי ביצועי המתחרים שלכם בגזרת הפרסום. כלים המאפשרים לכם לראות את המודעות של המתחרים שלכם ואת הדאטה לגבי הקמפיינים שלהם, מספקים בדיוק את החלק החסר בפאזל, חלק שבהחלט יכול לעזור לכם ליצור נוכחות דיגיטלית טובה ויעילה יותר.

חשוב לציין כי כלי מודיעין מודעות ו"ריגול" מודעות הינם לגיטימיים לגמרי, אפילו אם עבור חלק מהאנשים הם נמצאים בתחום האפור של שיווק דיגיטלי. אין כאן שום שימוש פסול, לא חוקי או מנוגד לחוקי הפלטפורמות אלא פשוט כלים טכנולוגיים חכמים המוציאים נתונים רלוונטיים ופרקטיים מהררי הביג דאטה הזמינים ברשת – במקרה זה דאטה על מודעות המתחרים שלכם. תהיו בטוחים שגם המתחרים שלכם משתמשים בתוכנות ובכלים שסקרנו כאן כדי לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלכם!

תוכנות לצפייה במודעות מתחרים

הכנתי רשימה של 8 כלים למחקר מודעות מתחרים שיעשו לכם את החיים יותר קלים. לכל כלי כתבתי איזה סוגי מודעות הוא מציג, כמה הוא עולה וכמה מודעות הוא כולל:

BigSpy

כלי נוח מאוד לשימוש למשתמשים חדשים, עם ממשק אינטואיטיבי. הכלי מאפשר לכם לחפש לפי מטרות שיווקיות, לפי CTA וגם קריאייטיבים בשווקים מסוימים ם. הכלי מאפשר לקבל הודעות ועדכוני זמן אמת לגבי מותגים וחברות שאתם בוחרים. הכלי אולי אינו נותן סטטיסטיקות עומק וניתוחים מורכבים, אך הוא בהחלט מספק הרבה מידע שימושי וחשוב.

הפלטפורמה של BigSpy עובדת על מודעות פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב, טוויטר, Admob, יאהו ופינטרסט – כוללת מעל 650 מיליון מודעות.

המחיר מתחיל ב9 דולר לחודש, אך בשביל לקבל מידע רציני, צריך לקנות את החבילה של ה-99 דולר לחודש.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב, טוויטר, Admob, יאהו ופינטרסט

AdSpy

כלי מודעות מתחרים, איכותי ונוח לשימוש גם למתחילים ומעולה עבור קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם. כלי ידידותי מאוד לשימוש ע"י משווקי אפיליאייט.  מתמחה באיתור מודעות בפייסבוק ואינסטגרם, כך שאתם יכולים לקבל מידע מעמיק יותר הכולל גם פרסומות של מודעות שלא נמצאות בדף (Dark Post)

הכלי של AdSpy מכיל מעל 90 מיליון מודעות, עובד על פייסבוק ואינסטגרם ומאפשר גם אפשרויות לחיפוש וסינון לפי תגובות, סטטיסטיקות ביג דאטה ועוד. תמחור המנוי מתחיל ב-149$ לחודש.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות פייסבוק ואינסטגרם

SpyFu

אחד מכלי ריגול המודעות הטובים ביותר, המאפשר לכם גם להוריד את כל מילות המפתח הכי רווחיות של המתחרים שלכם ואת המודעות הרלוונטיות בחיפוש ממומן ואורגני. הכלי של SpyFu מגלה לכם את סודות המתחרים שלכם של שיווק דרך חיפוש. פשוט מבצעים חיפוש לפי דומיין ומקבלים המון מידע שימושי ורלוונטי לגבי מודעות חיפוש, PPC, מילות מפתח, דירוגים אורגניים ושינוים במודעות לשנים אחורה. SpyFu מציעים גם כלים נוספים של מחקר מתחרים, בעיקר בנוגע לפרסום בגוגל.

כלי מחקר מתחרים וריגול מודעות איכותי, בעיקר בהקשרים של SEO ו-PPC בחיפוש. המחיר מתחיל מ-33$ לחודש.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות גוגל חיפוש, מודעות דיספלי, SEO

PowerAdSpy

PowerAdSpy הוא אחד הכלים החזקים למחקר מודעות של מתחרים, הכלי כולל מודעות גוגל, דיספליי, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגגרם, נייטיב, רדיט וקווארה. בכלי יש מודעות ממעל 100 מודעות, ומעל 50 מיליון מודעות. אחד מכלי מחקר מתחרים וריגול מודעות איכותי המומלצים ביותר, בעיקר במודעות גוגל חיפוש, דיספלי, נייטיב ופייסבוק ואינסטגרם , המחיר מתחיל ב49 דולר לחודש למודעות פייסבוק בלבד ומגיע עד ל-349 דולר למודעות בכל ערוצי הפרסום.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות גוגל חיפוש, מודעות דיספלי, מודעות פייסבוק, מודעות אינסטגרם, מודעות נייטיב ויוטיוב

SEMRush

רבים מכירים את SEMRush בתור אחד הכלים הכי פופולאריים, חזקים ושימושיים של מחקר מתחרים ומידע על מתחרים בדיגיטל. החברה מציעה גם כלי המאפשר לכם לראות מודעות של מתחרים ולקבל עליהן נתונים שימושיים. הכלי הזה מתייחס בעיקר לפעילות המתחרים שלכם בחיפוש ממומן ואורגני, מחקר מילות מפתח של המתחרים וכיוצא באלו. תוכלו לראות ולהבין מה עובד למתחרים שלכם בחיפוש ומה אסטרטגיית השיווק שלהם בהקשר לחיפוש בגוגל.

כלי מחקר מודעות של SEMRush מגיע כאלמנט נוסף בתוכנה החזקה והמקיפה שלה ולא כשירות בלעדי של ריגול מודעות. כך שאתם מקבלים פלטפורמה עוצמתית מאוד ורבת יכולות, שימוש לב להשתמש בכל יכולותיה ובאופן מושכל אם אתם רוכשים מנוי לשירות. העלות מתחילה ב-119$ לחודש.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות גוגל חיפוש, מודעות דיספלי, SEO

AdVault

כלי מודיעין פרסום ושיווק דיגיטלי המתמקד במודעות נייטיב (Native Ads) ודפי נחיתה. הכלי דומה ביכולותיו לכלי נוספים המיועדים למודעות נייטיב, אך הוא כולל גם דפי נחיתה ומציע יכולת גבוהה לאתר את המודעות ודפי הנחיתה הטובים בעולם מבחינת ביצועים, עם מעל 10 מיליון מודעות ודפי נחיתה. עובד למשל על אאוטבריין, טאבולה ועוד.  

אתם יכולים להשתמש בכלי כדי לאתר מודעות ודפי נחיתה מנצחים בתחום פעילותכם ולהעתיק את הקמפיינים המוצלחים ביותר עבור האתר והעסק שלכם. התמחור של שירות AdVault מתחיל ב-97$ לחודש.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות נייטיב: אאוטברין וטאבולה

WhatRunsWhere

כלי המאפשר לכם לראות את מודעות המתחרים שלכם בפייסבוק ולקבל דאטה שימושי ומעניין לגבי הקמפיינים שלהם בסושיאל מדיה, כך תוכלו לראות מה עובד להם ומה לא, מה האסטרטגיה שלהם בפרסום בפייסבוק ותוכלו כמובן להשתמש במידע הזה כדי להקים קמפיינים יותר מוצלחים עבור עצמכם. נתונים איכותיים לגבי מודעות דיספליי ומודעות נייטיב, מאפשר לאתר מודעות קריאייטיב מוצלחות ויעילות בנישות השוק שלכם ולהיעזר בקמפיינים אפקטיביים כדי לבנות את האסטרטגיה שלכם.

הכלי של WhatRunsWhere יחסית יקר ויותר מיועד לסוכנויות ולא לאתרים בודדים. כאשר התמחור מתחיל ב-299$ לחודש רק למודעות נייטיב ודסקטופ וב-399$ לחודש לכיסוי מלא הכולל גם מודעות מובייל.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות גוגל ומודעות דיספליי

Anstrex

כלי מעולה ורב עוצמה למודעות נייטיב. הכלי של Anstrex נוח לשימוש, רב יכולות בהוצאת דאטה ובעיקר מאפשר להשתמש במידע לצורך שיפור ההמרות שלכם בקמפיינים שאתם מריצים. בכלי יש מעל 10 מיליון מודעות והוא עובד היטב על מודעות נייטיב באתרים שונים, לצד יכולות רבות והוצאת המון מידע שימושי מהפלטפורמה של Anstrex, היא עובדת על הכי הרבה רשתות פרסום עם מודעות נייטיב וסוגי מודעות אחרות וגם מציעה כלי מיוחד למודיעין על מודעות PUSH ומודעות על מוצרי דרופשיפינג – עם מידע מכל העולם, כולל ישראל.

התמחור מתחיל ב-70$ לחודש למודעות נייטיב בלבד או 140$ לחודש למודעות נייטיב ומודעות PUSH.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות נייטיב: אאוטברין וטאבולה, מודעות PUSH, מודעות דרופשיפינג

AdPlexity

הכלי האחרון לריגול מודעות ומודיעין מתחרים שאנו סוקרים כבר מכניס אתכם לגמרי למשחק של הגדולים, עבור משווקים דיגיטליים רציניים בלבד. הכלי AdPlexity הוא כלי עוצמתי, מקיף המספק מערכת All in One למגוון מקורות טראפיק. AdPlexity עובד עם כל סוגי המודעות – חיפוש, מדיה חברתית, נייטיב, מובייל, דסקטופ, איקומרס, PUSH ועוד סוגי קמפיינים. אפשר לנתח קמפיינים של מתחרים לפי רשת ולפי מעקב וגם למצוא קמפיינים אחרים וחדשים שאותו מפרסם מריץ. הכלי של AdPlexity מתאים גם לאיתור דפי נחיתה מנצחים ובנוסף מאפשר להוריד את דפי הנחיתה הללו כמו גם מודעות ונתונים רבים נוספים לגבי ביצועי הפרסום של המתחרים שלכם.

המודל של AdPlexity הוא שאתם קונים שירות לגבי כל סוג – אפיק פרסום שאתם רוצים נתונים לגביו – כל מודול כזה מתומחר בנפרד. למשל מודעות מובייל, דסקטופ, איקומרס, NATIVE, מודעות מובייל מספקיות ברחבי העולם – כל סוג מודעות כזה מתומחר בנפרד – מה שיכול לגרור עלויות שימוש גבוהות מאוד לעומת כלים אחרים בכתבה זו. המחיר למודול מתחיל ב-199$ לחודש לכל משתמש. יש מסלולי תמחור מיוחדים ללקוחות גדולים הדורשים היקפים גדולים של נתונים מכל העולם.

שימושי בעיקר למודעות: מודעות גוגל חיפוש, מודעות דיספליי, מודעות פייסבוק, מודעות אינסטגרם, מודעות נייטיב, מודעות איקומרס, מודעות PUSH ועוד

סיכום

מחקר מתחרים הוא כנראה לא התחום הכי סקסי בשיווק דיגיטלי, אך הוא בהחלט חשוב ויכול לקדם את העסק שלכם משמעותית בדיגיטל, זה כולל גם לראות וללמוד את המודעות המצליחות של המתחרים שלכם. קמפיין טוב מתחיל בבדיקת המתחרים שלכם, מה הדפי נחיתה הכי טובים שלהם, מה המודעות שעובדות להם ואיך קראיטיב עובד טוב בתחום שלכם – אל תתחילו קמפיין בלי לבדוק מה עשו המתחרים. איך לקבל החלטה באיזה כלי להשתמש? קודם כל, האם יש מודעות במדינות שאתם מריצים בהם קמפיינים, שנית האם הכלי כולל מגוון רחב של מודעות, ובאיזה פלטפורמות אתם מחפשים מודעות. אני ממליץ לנסות 3 כלים שונים ואז לבחור את זה שעונה על הדרישות שלכם וכמובן תתחשבו גם בעלות של הכלי. אם אתם עושים מחקר מתחרים פעם בחודש, אין טעם לקנות כלי ב-350 דולר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ממומן במגוון ערוצים . מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla