logo

077-9978050

איך לעשות שימוש בסקרים כדי לייצר לידים?

שימוש בסקרים באתרי אינטרנט עוזר לכם, בעלי אתרים, במספר מטרות שונות. אחת המטרות העיקריות היא כמובן הגדלת כמות הלידים שמגיעים דרך אתר האינטרנט של המותג או העסק שלכם. מלבד ייצור כמות גדולה יותר של לידים, בעזרת סקרים ניתן לקבל מידע רלוונטי מהגולשים באתר שלכם ובעצם להשיג משוב כנה לגבי ההעדפות של הקהל שלכם וקבלת נתונים יקרי ערך שיכולים לעזור לכם לייעל את המאמצים של השיווק שלכם. במאמר הזה נעבור על הדרכים לייצר לידים בעזרת סקרים, אך לפני כן, נעבור על היתרונות בשימוש בסקרים:

לידים באמצעות סקרים

יתרונות בייצור לידים באונליין בעזרת סקרים

סקרים אונליין מאפשרים לכם להכיר את הקהל הפוטנציאלי שלכם יותר לעומק ולקבל תובנות לגביו תוך כדי תהליך השארת הפרטים שלהם בסקר שלכם. לפניכם מספר יתרונות ביצירת לידים באינטרנט בעזרת סקרים:

  1. כלכלי – סקרים ניתנים ליצירה בכל תקציב, כך שכל חברה או מותג יכולים לעשות בהם שימוש.
  2. גמיש – אתם יכולים לעדכן ולשנות את השאלות בסקרים שלכם במהירות ובקלות וגם לשלוט בקהל היעד המטורגט לסקר ספציפי שאתם רוצים ליצור.
  3. מידע איכותי – אתם יכולים לשאול קונים פוטנציאליים מה שאתם רוצים. לכן, אתם יכולים לקבל מידע רב בקשר לעסק שלכם על ידי הגולשים.
  4. הבנה עמוקה יותר של הלידים – התשובות לשאלות שהמשתמשים בסקר יענו עליהם, מאפשרות לכם להעריך במהירות את רמת העניין שלהם במוצר או בשירות שלכם וככה תדעו באיזה שלב במשפך ההמרה שלכם הם צריכים להשתלב.
  5. תוצאות מהירות – ניתן לקבל מספר רב של פידבקים בזמן קצר דרך הצבת סקרים באתר אינטרנט. התוצאות מעובדות באופן אוטומטי, כך שתוכלו לקבל את המידע הדרוש שלכם באופן מיידי.

6 שלבים ליצירת לידים אונליין בעזרת סקרים:

1. להגדיר את המטרות שלכם

כמו בכל דבר בתחום השיווק הדיגיטלי, הצעד הראשון הוא לדעת מה אתם רוצים להשיג ואז תוכלו להשתמש בסקרים על מנת להשיג את היעדים שלכם. לסקרים יכולים להיות כל אחת מהמטרות הבאות: להכיר יותר את האדם שמשיב לסקר כדי להעריך אם הוא/היא מתאימים להמרה, ללמוד יותר על ההרגלים ועל ההעדפות של הגולשים שלכם, להכיר לגולשים מוצרים ושירותים חדשים, מדידת שביעות הרצון של הלקוחות ועוד.

2. לבחור את סוג הסקר המתאים

ישנן אפשרויות רבות ליצירת סקרים עבור הקהל שלכם, לפניכם כמה דוגמאות מרכזיות:

  • סקר העדפות צרכנים – סוג זה של סקר נועד כדי לדלות מידע מהגולשים על כדאיות מוצר, גודל שוק פוטנציאלי, קהל יעד או העדפות הפרסום שלך הצרכנים.
  • סקר השקת מוצרים – סוג זה של סקר מאפשר לכם למשוך לידים המתעניינים במוצר חדש תוך אימות הרעיון שלכם למוצר. לדוגמא – אתם יכולים לגלות לאילו תכונות ופיצ'רים של המוצר הקהל שלכם מגיב בצורה הטובה ביותר, מה יהיה מחיר הגיוני ותחרותי עבור המוצר, אילו אלמנטים יכולים לעזור לכם לבלוט מהמתחרים ועוד מידע רלוונטי.
  • סקר מודעות למותג – סוג זה של סקר נועד למדוד עד כמה קהל היעד שלכם מכיר את המותג או התעשייה בה אתם עובדים והאם הוא כבר מכיר את המוצרים שלכם או של המתחרים שלכם.

3. ליצור את השאלות לסקר

כשאתם יוצרים את הסקרים באתר שלכם, עליכם לזכור שמספר השאלות צריך להיות מספיק כדי להבין את הלידים לעומק אבל לא יותר מדי כדי לא לגרום למשתמשים לא להתחיל את הסקר עקב כמות גדולה מדיי של שאלות. עליכם לוודא שהשאלות שבחרתם מתאימות למטרות שהגדרתם ולחפש איזון בין שאלות סגורות (מהן קל יותר לייצר דאטה) לבין שאלות פתוחות (המספקות מידע מורחב יותר ויותר תובנות). לפניכם כמה דוגמאות לשאלות:

  • האם בדרך כלל אתם קונים סוג כזה של מוצרים?
  • כמה הייתם מוכנים לשלם עבור מוצר כזה?
  • איזה תכונה או פיצ'ר אתם אוהבים במיוחד במוצר הזה?
  • כמה מותגים שמוכרים מוצר כזה אתם מכירים?
  • האם ראיתם מודעות של המותגים שמוכרים מוצר כזה בחודשים האחרונים?
  • מה אתם חושבים שיכול לשפר משמעותית את המוצר הזה?

שאלות מהסוג הזה יספקו לכם את המידע הרלוונטי הדרוש לכם לצאת עם המוצר או השירות החדש שלכם לשוק ולייצר לידים רלוונטיים לעסק לרכישת המוצר עוד לפני שהתחלתם למכור אותו.

שאלות לסקר

4. להחליט כיצד ייבנה הסקר

לפני שאתם מפרסמים את הסקר שלכם לגולשים, עליכם להבין כיצד הסקר יהיה בנוי ולאיזה כיוון הוא ילך. עליכם להגדיר דמות שהיא בעצם ייצוג של הלקוח שלכם הכולל מידע על נתונים דמוגרפיים, אורח חיים וצרכים הקשורים למותג ואתם יכולים להשתמש במחשבון מדגם כדי לראות אם כמות הקהל שלכם היא גדולה מספיק עבור קבלה של נתונים מייצגים. הסקר שלכם צריך לכלול כמה שאלות מיון קצרות בהתחלה כדי לוודא שמי שעונה על הסקר הוא חלק מהקהל היעד שלכם ובאמת רלוונטי למוצר או לשירות שלכם. אם הוא לא, כדאי לעצור את מילוי הסקר באמצע (בצורה אוטומטית כמובן) או לא להתייחס ולשקלל את תשובותיו של משיב לא רלוונטי.

5. ליצור ולשתף את הסקר בין הגולשים

לאחר שהצבתם את המטרות, אפיינתם את השאלות החשובות לכם ובניתם את הסקר, הגיע הזמן להפיץ אותו אל הקהל הרלוונטי ביותר. אפשרות ראשונה של הצגת הסקר היא באתר האינטרנט שלכם, מה שמבטיח לכם אחוז גבוה של משתתפים רלוונטים בסקר. לצד אתר האינטרנט ניתן לפרסם את הסקר גם בניוזלטר שלכם וגם בפרסום ממומן ממוקד – שימוש במקורות הטראפיק הללו יעזרו לכם להגיע אל הקהל הרלוונטי ביותר וככה תוכלו לקבל מענה איכותי על הסקר שישפר ויחדד את המוצר או השירות שלכם. את התוצאה הזאת תשיגו במיוחד בפרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל מכיוון שתוכלו לטרגט בדיוק את הטראפיק הרלוונטי. אבל, פעולה זו תעלה לכם בחלק מתקציב הפרסום שלכם.

6. לנהל את הלידים ולנתח את הביצועים

בכל פעם שמשתמש פגש את הסקר שלכם ובחר לענות עליו, עליכם לקטלג אותו לפי מודל ניקוד ללידים שהגדרתם מראש. זה יאפשר לכם לזרוק את הליד, לשמור את הליד לתקופה יותר מאוחרת או להעביר את הליד לצוות המכירות. ברגע שיש לכם מספר מספק של תגובות לסקר, תוכלו להתחיל לנתח את התוצאות ואת התגובות של הגולשים כדי לקבל מסקנות ותובנות רלוונטיות לגבי המותג שלכם ולגבי השאלות שהצגתם בסקר.

ניתוח סקר

לסיכום

יש מגוון אפשרויות מתקדמות ליצירת לידים דרך אתר אינטרנט. שימוש בסקרים זו אחת מהאפשרויות המועדפות על בעלי אתרים מכיוון שבנוסף לפעולה עצמה של יצירת ליד חדש, בעזרת סקרים ניתן גם לקבל תובנות מתקדמות מהגולשים על המותג, על המוצרים ועל חוות דעת הכללית בקרב הקהל. הגדירו את מטרת הסקר שלכם, בחרו את סוג הסקר המתאים וצרו את השאלות, החליטו כיצד ייבנה הסקר, שתפו אותו בקרב הקהל שלכם ובצעו ניתוח מעמיק לאחר שקיבלתם את הפידבק מהלקוחות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla