מודעות פייסבוק מעולות בהבאת לקוחות חדשים במגוון תחומים. בעזרת פיקסלי ההמרה באתר חיצוני אפשר לעקוב אחרי הביצועים של המודעות בכל אתר שבו מתרחשות המטרות שלכם. בשילוב עם הדו"חות של מערכת המודעות של פייסבוק ניתן לקבל מידע טוב על המרות דרך פייסבוק – אך זה לא מספיק.

לצערנו הפיקסל של פייסבוק לא נותן מידע מדויק על ההמרות שהתרחשו באתר שלנו, ואנחנו נרצה לקבל מידע נוסף על הביצועים של הקמפיינים שלנו ולהשוות לנתונים שקיבלנו לפייסבוק. בנוסף, חלק מהגולשים הגיעו לאתר שלנו מפעילות ויראלית סביב הקמפיין שלנו (לדוגמא, אחד הגולשים עשה שיתוף למודעה שלנו וחבר שלו הקליק עליה), או דרך העמוד שלנו (ואז אם הגולש לא נחשף למודעה דרך הקמפיין, עדין ההמרה הגיעה מהפייסבוק, ויש לנו בעיות בנתונים). לצורך המטרה הזו נוכל להשתמש בגוגל אנליטיקס. חוץ ממדידת תנועה באתר וסטטיסטיקות על האתר, ניתן לקבל בגוגל אנליטיקס מידע על הקמפיינים השונים שאתם מריצים באינטרנט. במאמר הזה  אסביר איך לחבר את הפייסבוק לגוגל אנליטיקס, ולעקוב אחרי הקמפיינים שיצרנו בעזרת גוגל אנליטיקס.

שלב 1: הגדרת יעדים בגוגל אנליטיקס

כדי לעקוב אחרי ההמרות שלנו, נצטרך להגדיר בגוגל אנליטיקס "יעד" שיהווה מבחינת גוגל אנליטיקס את המטרה שאליה אנחנו רוצים שהמשתמשים יגיעו. היעד הזה יהיה דף התודה שאליו יגיעו המשתמשים לאחר הגעה לדף הנחיתה או לאתר שלנו. זה יהיה גם העמוד שבו אשים את פיקסל ההמרה של פייסבוק.

1. כנסו לגוגל אנליטיקס בכתובת: http://www.google.com/analytics

2. בכניסה כמשתמש לגוגל אנליטיקס תופיע לפניכם רשימה של כל החשבונות. לחצו על כפתור Admin בפינה הימנית למעלה:

facebook-google-analytics-1

3. וודאו שנבחר החשבון הנכון מן הרשימה שמשמאל:

facebook-google-analytics-2

4.  לחצו על יעדים (Goals) מן הרשימה שמימין:

facebook-google-analytics-3

5. לחצו על כפתור New Goal:

facebook-google-analytics-4

6. עכשיו נבחר את המטרה שלנו, במקרה הזה – פנייה (Contact us), אך זה תלוי במטרה שלכם:

facebook-google-analytics-5

7. נבחר שם להמרה, במקרה הזה – דף תודה. ונחליט איך אנחנו רוצים שהאנליטיקס יספוק המרות, אני בחרתי ביעד – דף התודה. אך למשתמשים מקדמים יש עוד כמה אופציות מעניינות:

facebook-google-analytics-6

8. עכשיו נצטרך להגדיר את דף התודה כיעד שלנו, אני ממליץ לבחור באופציה "Begins with". ניתן לתת ערך לכל המרה, וגם לבדוק (על ידי לחיצה על Verify this Goal) האם היו המרות בשבע ימים האחרונים. אם היו המרות ועדין אתם מקבלים מספר 0, כנראה שהגדרתם משהו לא נכון במטרות. נלחץ על Save Goal ויופיע לנו היעד.

facebook-google-analytics-7

גוגל אנליטיקס יודע עכשיו שבכל פעם שמשתמש מבקר את הקישור הזה הושג היעד.

שלב 2: תיוג קישורים

כדי לנהל קמפיין ולמדוד את הביצועים בגוגל אנליטיקס אנחנו נבה את הקמפיינים והמודעות כרגיל. אך אנחנו נתייג את הקישורים על ידי הוספת פרמטרים נוספים לקישורים במודעות וכך נעביר מידע לגוגל אנליטיקס.

מה זה תיוג קישורים? תיוג קישורים זאת פעולה שבה אנחנו מוסיפים לקישור פרמטרים של מעקב המכונים קודי  UTM לסוף הקישור. ניתן להעביר עד 5 קודי תיוג לגוגל אנליטיקס, אך יש שלושה קודי UTM עיקריים שאיתם נעבוד לצורך קמפיין מהסוג הזה:

utm_source: המקור ממנו הגיע הגולש ובו מוצגות המודעות. כאן הערך שלנו יהיה Facebook.

utm_medium: שם המודעה. השם הוא השם של המודעה בתוך ה-Ad Set. השמות שאני נותן הן המאפיינים של המודעה כמו מודעת קישור (postlink-A) או מודעת צד (rsh-B).

utm_campaign: אני משתמש בפילוח של המודעה, שאצלי זה שווה לשם ה-Ad Set. לדוגמא "fans_mobile" – זאת אומרת קמפיין לאוהדים של העמוד שרץ במובייל.

הפרמטרים האלה משורשרים בסוף ה-URL כך:

?utm_source=facebook&utm_medium=postlink-A&utm_campaign=fans_mobile

הכל מתווסף ליעד המודעה בצורה כזאת:

https://www.fialkov.co.il/facebook/infographic-new-page-layout-facebook/?utm_source=facebook&utm_medium=postlink-A&utm_campaign=fans_mobile

 ישנו כלי חינמי בשם URL Builder שניתן להשתמש בו בשביל ליצור קישורים כאלה. אני משתמש בתוסף לכרום, בשם Google Analytics URL Builder שבלחיצת כפתור מאפשר לנו לתייג את הקישור לאתר שפתוח לנו בדפדפן.

שלב 3: הוספת תיוג קישורים למודעות פייסבוק

בשביל להוסיף תיוג לכל קמפיין בנפרד, ניתן להוסיף את התיוג באדס-מנגר או בפאוור אדיטור.

אדס מנגר
במידה ואנחנו יוצרים מודעה חדשה שמובילה לאתר אינטרנט, בזמן הכנסת הקישור, נכניס קישור מתויג:

facebook-google-analytics-8

במידה ובחרנו פוסט קיים, נלחץ על Show Advanced Optins:

facebook-google-analytics-9

ואז יופיע לנו האפשרות לתייג את הקישור:

facebook-google-analytics-10

פאוור אדיטור:

במידה ומדובר על מודעת קישור, פשוט נכניס קישור מתויג:

facebook-google-analytics-11

במידה ומדובר על פוסט, נוסיף את התיוג תחת Optional Url Tags:

 facebook-google-analytics-12

שלב 4: בדיקת ביצועים בגוגל אנליטיקס

1. כדי לראות את הביצועים, לחצו על Conversion > Goals > Overview בתפריט השמאלי:

facebook-google-analytics-13

2.  נוכל לראות כמה המרות היו לנו לפי דפי נחיתה, נוכל לקבל מידע לפי ימים

facebook-google-analytics-15

3. לחצו על Source / Medium  בשביל לראות מאיפה הגיעו ההמרות לפי התיוג שהגדרנו:

facebook-google-analytics-14

4.  לחצו על הקישור לדוח המלא בפינה הימנית למטה (View Full Report) – זה יעביר אותנו לדו"ח Acquisition > All Traffic :

facebook-google-analytics-16

4. שימו לב כמה מידע אנחנו יכולים לקבל בעזרת הדו"ח הזה, היחס המרה במודעות ניוז פייד עומד על 19% בעוד שמודעות צד מביאות רק 7.5% המרה. וזה עדין יותר טוב מיחס ההמרה בגוגל.

facebook-google-analytics-17

5. הגדירו מידע נוסף על ידי בחירת המימד המשני (Secondary Dimension) ל"קמפיין" (Campaign). זה מאפשר לראות את הנתונים לפי המידע שהעברתם דרך ה-utm_campaign:

facebook-google-analytics-18

כאן נוכל לקבל עוד הרבה מידע מעניין, איזה פילוח עבד יותר טוב, מה היחס המרה של כל קמפיין, וכמה אנחנו יכולים לשלם בשביל לעמוד בעלות ליד מסוימת. אנחנו יכולים לראות שהיחס ההמרה של המודעות צד הרבה יותר נמוך מאשר של המודעות ניוז-פייד. הסיבה לכך היא שהמסר שעובר במודעות הקטנות לא מספיק ברור בשביל להביא את האנשים הנכונים לדף הנחיתה. ולכן חשוב להבין שהמודעה משמשת כפילטר חשוב מאוד בהבאת האנשים הנכונים לדף הנחיתה. אומנם המודעות צד מביאות הרבה יותר ביקורים בדף הנחיתה בעלות יותר זולה – אך העלות לליד הרבה יותר גבוה.
בנוסף, שאנחנו בוחנים מודעות רק לפי האחוז הקלקה (CTR), אנחנו חייבים להבין שמודעות שמושכות תשומת לב רבה יותר לא בהכרח תביא לנו את הביצועים הכי טובים. זה הסיבה המרכזית שמסוכן לשפוט הצלחה או כישלון של קמפיין לפי שיעור הקלקות (CTR), וחשוב למדוד קמפיינים לפי תוצאות:

facebook-google-analytics-19

סיכום

תהליך חיבור המידע בין הפייסבוק לגוגל אנליטיקס חיוני בשביל שנוכל למדוד כמו שצריך את היעילות של כל אחד מהקמפיינים שלנו. בזכות פיקסל ההמרה של פייסבוק וגוגל אנליטיקס ניתן לקבל מידע יותר מדויק עבור הקמפיינים שלנו ולקבל מידע מלא על הפעילויות שמשתמשים עשו באתר שלנו כתוצאות מפרסום בפייסבוק.

אני ממליץ להשתמש בתיוג קישורים לא רק בפרסום בפייסבוק. למעשה, אתם יוכלים להשתמש בתיוג קישורים גם בשאר הפעולות שלכם באינטרנט, אני משתמש בתיוג קישורים לכל קישור שיוצא מכל אמצעי פרסום שאני משתמש, כמו Outbrian, רשימת התפוצה ואפילו לינקים מאתרים אחרים (אם הם מסכימים לשנות את הקישור).

באתר שלי אני משתמש בתוסף Google Analytics Dashboard for WP שנותן לי לראות מידע בזמן אמת מהגוגל אנליטיקס, אבל בעזרת תיוג קישורים אני יכול למשל לדעת ש-7.1% מהביקורים באתר מגיעים דרך רשימת התפוצה שלי:

facebook-google-analytics-20
מידע כזה על כל אחד מהאמצעי הפרסום שלכם, יאפשר לכם להבין את היעילות השונה של כל אפיק פרסום ולמקסם את הרווחים שלכם מכל קמפיין.

# רוצים לקרוא את הפוסטים לפני כולם?

המאמר הזה נשלח יום לפני הפרסום לכל מי שנרשם לרשימת תפוצה. גם אתם רוצים לקרוא את המאמרים לפני כולם? לחצו כאן להרשם לרשימת התפוצה.

במידה ואהבתם את המאמר, אשמח אם תשתפו את המאמר לחברים שלכם

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!