logo

077-9978050

8 פרמטרים שמשפיעים על הקידום האורגני של האתר שלכם

אמ;לק:

1. תוכן איכותי בעל ערך גבוה. 
2. התאמה למובייל. 
3. חווית משתמש. 
4. מהירות טעינה. 
5. אופטימיזציה בתוך האתר. 
6. קישורים פנימיים. 
7. קישורים חיצוניים.
8. לוקאליות. 

עד כאן הכל נשמע פשוט וקל. עכשיו בואו נצלול פנימה ונבין את 8 הפרמטרים שמשפיעים על הקידום האורגני של האתר שלכם קצת יותר לעומק.

8 פרמטרים שמשפיעים על הקידום האורגני של האתר שלכם

1. תוכן איכותי בעל ערך גבוה

אם אין לכם בלוג או רכיב תוכן באתר שלכם, כדאי שתקראו טוב את השורות הללו. התוכן הוא המלך. כן, המלך של הקידום האורגני. אבל לא רק. תוכן איכותי ובעל ערך הוא קריטי. רוצים לדעת עד כמה קריטי? תשאלו את האלגוריתם פנדה ופרד של גוגל שריסקו מיקומים אורגניים של אתרים שכללו בתוכם תוכן בלי ערך אמיתי. קיצורי הדרך והטריקים שהיו נהוגים בעבר כבר לא עובדים. אם באתר שלכם אין עמודי תוכן שמכילים מידע וערך אמיתי האתר שלכם יקבל ציון אופטימיזציה נמוך.
בואו נרד רגע מהסיסמאות ונבין מה זה אומר תוכן איכותי. תחשבו רגע על שיחות המכירה שלכם ואו על השאלות שקהל היעד שלכם שואל אתכם לפני שהוא מבצע החלטת קניה.
רוב הגולשים יחפש את התשובות לשאלות הללו באתר שלכם. הוא ירצה לדעת עוד עליכם, על העסק שלכם, על המוצר או השירות שאתם מציעים. הוא ירצה לדעת איך משתמשים בו או איך הפתרון שלכם יעזור לו לפתור בעיות שהוא מתמודד איתם בחיי היום יום שלו. אחוז קטן מאוד מהגולשים, שלא קיבל מענה לשאלות הללו, יפנה אליכם לקבל מענה. הרוב, פשוט ימשיכו לאתר אחר, כנראה של אחד המתחרים שלכם.

אבל רגע, איך תדעו לבדוק שהתוכן באתר שלכם הוא באמת איכותי?
הנה כמה פרמטרים שכדאי לבדוק:
1. זמן שהייה באתר/ בעמודי תוכן. ככל שהוא גבוה יותר (מעל דקה) כך תדעו שעשיתם משהו נכון.
2. אחוז הנטישה. אם אתם מגיעים לאחוז מתחת ל-20% כנראה ששוב אתם בדרך הנכונה.

אבל רגע, איך יודעים איזה תוכן צריך להופיע באתר שלכם?
במילה אחת – פוקוס. בארבע מילים- פוקוס על כוונת המחפש. צללו לתוך גוגל אנליטיקס ונסו להבין מה הגולשים שלכם חיפשו. לרשותכם עומדים 2 דוחות: חיפוש באתר (Site Search) וזרימת משתמשים (User Flow). בנוסף, תוכלו לבחון את דוח הביצועים בסרץ קונסול (Performance report in Google Search Console). דרך הדוח הזה תוכלו להבין על איזה מילות חיפוש אנשים מקליקים כשאתם נכנסים לאתר שלכם.

נמצאים בשלב תכנון ואפיון של אתר חדש, הנה למה אסור לכם לוותר על שלב מחקר מילות המפתח. בדקו מהן מילות החיפוש העיקריות שקשורות לתחום שבו אתם עוסקים ומהן שאלות החיפוש שקהל היעד שלכם משתמש בהן כשהוא מחפש בגוגל. הנה דוגמא, נניח שהעסק שלכם בתחום בנדל"ן ואחד בשירותים שאתם מציעים הוא בדיקת התכנות לפרויקטים של פינוי בינוי. שאלת החיפוש של קהל היעד שלכם יכול להיות למשל- מהו תהליך העבודה בפרויקט פינוי-בינוי? כתבו באתר שלכם עמוד תוכן שבו תסבירו על התהליך ואיך החברה שלכם מסייעת להפוך אותו לקצר ואפקטיבי.

עדיף כמובן לחלק את מילות מפתח לנושאים. תחשבו על מילים נרדפות, מילות מפתח עם זנב ארוך (כאלה שיש להן כמות חיפושים נמוכה) ומילות מפתח הקשורות לנושא או נושאים דומים. את דפי התוכן באתר תבנו בהתאם לתוצאות שמצאתם.

מילה על רענון תוכן
אחת השאיפות כשיוצרים תוכן היא לייצר כזה שיהיה ירוק עד. כלומר תוכן שתמיד יהיה רלוונטי. נכון, אמרנו שהתוכן באתר צריך להיות תואם לשאלות של קהל היעד שלכם ולחיפושים שהוא עושה בגוגל אבל זה לא אומר שזאת משימה של שגר ושכח. את התוכן צריך לרענן מידי פעם על מנת שהוא ישאר רלוונטי. זה נכון גם כשאתם מוכרים שירות ואפילו כשאתם מוכרים מוצר.

אז מה עושים?
אחת לרבעון, בצעו בדיקה איזה תוכן צריך לרענן באתר. נניח לדוגמא שיש לכם חנות איקומרס, עדכנו את עמוד המוצר, רעננו את התמונות, התיאור, אזור השאלות-תשובות ואת אזור הביקורות של לקוחות. אותו דבר נכון כמובן אם העסק שלכם הוא שירות.

2. התאמה למובייל

בוודאי שמעתם כבר פעמים רבות את המונח "אתר רספונסיבי" ולמקרה שלא הבנתם מה זה אומר, מדובר באתר שהמבנה שלו יודע להתאים את עצמו למכשיר שדרכו אתם גולשים (מחשב נייד, סמארטפון, טבלט או מחשב נייח). הנה נתון נוסף שאולי לא ידעתם – 65% מהגולשים יבקרו באתר שלכם דרך המובייל. אז מדוע זה חשוב שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל ואיך זה משפיע על הקידום האורגני שלו אתם שואלים? תכירו את אינדקס mobile first של גוגל. או במילים פשוטות, הדרך שבה גוגל מוסיפה את האתר שלכם לאינדקס שלה.
תהליך מורכב שהתחיל איפשהו ב-2017 והסתיים במרץ 2021.
אחרי שנכנס באופן רשמי, גוגל הסבירה שעיצוב רספונסיבי של אתרים עוזר לאלגוריתם שלה לדרג את התוכן באתר שלכם. על הדרך, אם חווית הגלישה דרך הנייד באתר שלכם טובה, אתם מקבלים עוד נקודות בדירוג. לכן, במידה והאתר שלכם לא מותאם או שאתם נמצאים בתהליך בנייה של אתר חדש, וודאו שאתם מעצבים אותו כך שחווית הגלישה בו תתאים בצורה טובה לגלישה דרך המובייל והתוכן שלכם נגיש וקריא.

3. חווית משתמש

למקרה שמעתם את הקיצור UX ולא הבנתם על מה מדובר אנחנו כאן בשביל לתרגם. UX הוא קיצור של User experience או בתרגום לעברית – חווית משתמש.
לפי מחקרים אחרונים, 52% מהגולשים ינטשו אתר אם התוכן והפריסה שלו אינם אטרקטיביים. אבל אם נדבר רגע במונחים כלכליים, אותם מחקרים מראים שהשקעה של שקל אחד בעיצוב חווית משתמש איכותית מחזירה את עצמה פי 100 במכירות.

מילה על אדריכלות
כשרוצים לבנות בית חדש, בד"כ נעזרים בשירותיו של אדריכל. בהתאם לבקשות שלכם, הוא בונה תוכנית עבודה לקבלן ולעצב הפנים שבעזרתה מגדירים כל חלק בחלל הבית.
בדיוק באותה צורה, כשבונים אתר צריך לאפיין ולתכן מראש איך יראה כל עמוד ואיפה הוא ישב כך שלגולשים שלכם יהיה קל להתמצא. מעבר לחווית המשתמש של הגולשים יש לתהליך הזה השפעה משמעותית על קידום האתר. בנייה נכונה של מבנה האתר מסייעת למנועי החיפוש לסרוק את הדפים בו בצורה קלה יותר ואם להם קל, ציון אופטימיזציה של האתר עולה.

זכרו כלל חשוב, לגולשים באתר צריך לקחת לא יותר מ-3-4 קליקים בשביל למצוא כל דף באתר שלכם.

מילה על בטחון
אחד הפרמטרים שמשפיעים על חווית המשתמש באתר שלכם היא תחושת הביטחון של הגולשים. הם רוצים לדעת שהאתר שהם נמצאים בו כרגע מאובטח ושאף אחד לא יכול לגנוב את המידע שהם צפויים להשאיר בו (הפרטים האישיים שלהם כמו כתובת הדוא"ל והטלפון או פרטי כרטיס האשראי שלהם).


איך זה משפיע על הקידום האורגני אתם שואלים?
איפשהו ב-2017, גוגל הודיעה שהדפדפן שלה כרום (ש-45% מהעולם משתמש בו) יתריע בפני הגולשים על אתרים לא מאובטחים. אתרים שהכתובת שלהם לא מתחילה ב- https או שלא מוטמעים בהם תקני אבטחה מסוג ssl. למרות שלא הוכח שהדבר משפיע באופן משמעותי על קידום האתר, אף אחד לא רוצה לאבד תנועה לאתר ממשתמשי כרום בגלל ההתראה המלחיצה הזאת. בנוסף, אם אתם מריצים מודעות חיפוש בגוגל, אם לאתר שלכם לא מתחיל בhttps ואין בו תקני אבטחה מסוג ssl אתם צפויים לקבל ציון איכות נמוך על המודעות שלכם.

4. מהירות טעינה

עד שנת 2018, דירוג מהירות הטעינה היה רלוונטי רק לגלישה דרך מחשב שולחני. מאז מהירות טעינת האתר הפכה להיות פרמטר דירוג גם דרך המובייל. במילים פשוטות, ככל שהאתר שלכם נטען לאט יותר , כך תאבד יותר כניסות והכנסות ותשלמו על כך גם מחיר במונחי הקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש. עבור אמזון למשל, רק שנייה אחת נוספת בטעינת האתר שלה יכולה לעלות לה 1.6 מיליארד דולר במכירות בכל שנה.

ישנם כלים זמינים לבדיקת מהירות הטעינה הממוצעת של אתרים כמו GTMetrixרוב התיקונים שנדרשים לביצוע תיקונים קלים יחסית ליישם אם הם מבוצעים כמובן על ידי מישהו שיודע מה הוא עושה אבל עדיף להשאיר את המשימה הזאת לחברה מקצועית.

5.אופטימיזציה בתוך האתר (On Page)

העבודה שאתם עושים ב"מאחורי הקלעים" של האתר שלכם משפיעה מאוד על ציון האופטימיזציה של כל אחד מהעמודים ומשפיעה גם כמובן על חווית המשתמש באתר. האופטימיזציה הזאת שקיימת כבר שנים רבות והכי קלה ליישום יכולה לעזור לתוכן הקיים שלכם להימצא מהר יותר על ידי מנועי חיפוש והגולשים.

הנה 2 דוגמאות לכך:

תגי מטא דאטה (metadata)
תגי מטא הן תגיות HTML שנועדו לתת מידע על המידע שמופיע אצלכם באתר הם כוללים את הכותרת והתיאורים של כל אחד מהדפים בו. גוגל שולפת את הכותרת והתיאורים האלו ומציגה אותם בתוצאות החיפוש האורגניות.

מפת אתר XML site map
מפה של האתר שלכם שעוזרת למנועי החיפוש להתמצא באתר שלכם וללמוד על התוכן בו.

6. מבנה קישורים פנימיים

מבנה קישורים פנימי מסייע לגולשים ולמנועי החיפוש למצוא את הדפים באתר בצורה טוב יותר.

אז למה זה טוב בעצם?
אם מסתכלים על זה מנקודת מבט אסטרטגית, זה פשוט עוזר לנתב את התנועה בתוך האתר שלכם מרגע הנחיתה של הגולשים בו. תוכלו לייצר הפניות להמשך קריאה באיזורי תוכן נוספים באתר ובכך להאריך את זמן השהייה באתר ובכך לתת יותר ערך לגולשים. נניח למשל שבניתם עמוד למערכת הזמנות אונליין שפיתחתם. בעמוד הזה, מעבר להסבר על המערכת והיתרונות שלה, תוכלו לשלב גם הפנייה לעמוד שמציג דמו של המערכת ומשם להפנות את הגולשים להשארת פרטים ומידע נוסף או הרשמה לתקופת ניסיון עליה.

7. קישורים חיצוניים (Backlinks)

אחד הפרמטמרים משפיעים ביותר על הקידום האורגני של האתר שלכם. בתהליך זה רוכשים קישורים שמוטמעים בתוך אתרים רלוונטיים ודומים לאתר שלכם ובכך מעלים את הרלוונטיות שלהם. למשל, נניח שהעסק שלכם בתחום הפיננסיים, תוכלו לקנות קישור שיפנה לאתר שלכם מתוך אחד מאתרי הכלכלה הגדולים או קישור מתוך בלוג מוביל בתחום שלכם.

8. לוקאליות - או חיפוש מקומי

רלוונטי יותר לעסקים עם מיקום פיזי אבל גם לכאלה בלי. מבחינת גוגל, קידום אורגני ברמה הלוקאלית מחולק לשלושה גורמי דירוג:
1. רלוונטיות – מידת הקרבה הפיזית של העסק לשאילתת החיפוש. למשל, אתם בתל אביב ואתם מחפשים מקום לאכול פיצה בקרבת מקום. גוגל תאתר את המיקום שלכם ותמליץ לכם על פיצרייה שנמצאת בקרבתכם.

איך אפשר להשפיע על הפרמטר הזה?
רשמו את העסק שלכם באינדקסי חיפוש נפוצים (144, דפי זהב, Easy) וכמובן פתחו כרטיס ב-Google My Business. הזינו את כתובת העסק, מספר הטלפון שלו, שעות הפתיחה וסגירה, ספקו תפריט וספרו על השירותים שאתם מעניקים במקום.

2. מרחק – המרחק הפיזי בין העסק שלכם לבין הגולש שמחפש. ככל שהעסק שלכם קרוב יותר למחפש, כך סביר להניח שמיקום שלו יופיע בתוצאות המפה המקומית בגוגל במיקום גובה יותר.

3. בולטות – הבולטות קשורה לפופולריות של העסק שלכם בעיני גוגל. או במילים פשוטות יותר, קישורים והפניות לעסק שלכם מרחבי הרשת, כתבות ומאמרים שהמליצו עליו וכמובן, מספר הביקורת החיוביות שקיבלתם.

4. מומחיות, סמכותיות ואמינות (או בקיצור מ.ס.א) – הדירוג שנתנה גוגל לעסק שלכם על סמך המשוב והביקורות שנתנו לכם הגולשים. לא מדובר רק בביקורת ישירות על אופי השירות שאתם מעניקים ללקוחות שלכן לכם אלא על ההתאמה בין החיפוש שהם עשו לבין הערך שהם קיבלו מנחיתה באתר שלכם. למשל, אם נחזור רגע לדוגמא של הפיצרייה בתל אביב, נניח שהגולש חיפש פיצרייה כשרה שקרובה אליו והעסק שלכם לא כשר וגם לא מוזכר שום דבר על כך באתר שלכם, הדירוג שתקבלו יהיה נמוך.

סיכום

כדי לקדם את העסק שלכם צריך לשים לב לדברים רבים, אבל אם תקפידו לשפר את 8 הפרמטרים שציינו במאמר: תדאגו לתוכן איכותי עם הרבה ערך לגולש, תדאגו לחווית משתמש טובה, תשפרו את מהירות האתר שלכם ותעשו אותו ממש מהיר, תעשו אופטימיזציה בתוך האתר, תדאגו ללינקים פנימים והרבה לינקים חיצונים, תוכלו להתקדם אורגני, ולקבל יותרוצ תנועה לאתר מגוגל וכתוצאה מכך תגדילו את כמות הפניות.

על הכותב

אלון שניידרמן, מנכ"ל ובעלים של חברת Web3D.

Web3D נוסדה בשנת 1997 ונמנית עם החברות המובילות והוותיקות במשק הישראלי במתן פתרונות יצירתיים, דינמיים ומורכבים בתחומי האינטרנט והתוכנה, השיווק הדיגיטאלי והאסטרטגיה, המיתוג והעיצוב הגרפי, וכלל מוצרי המולטימדיה (מצגות עסקיות, סרטי תדמית ואנימציה, והדמיות תלת מימד).

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla