logo

077-9978050

כיצד לקרוא נתוני הורדות ב-Google Play Console

בין אם בניתם אפליקציה או שאתם משווקים אפליקציות, הגוגל פליי קונסול (Google Play Console) היא המקום המרכזי לניתור פעילות המשתמשים בגרסת האנדרואיד שלה. הגוגל פליי קונסול מספקת למפתחי אפליקציות ואנשי שיווק תובנות עמוקות לגבי ביצועי האפליקציה, כולל מדדי צמיחה, היבטים טכניים כגון קריסות, ונתונים פיננסיים. היא מציעה דוחות הורדות/רכישה (acquisition) וניתוחים מפורטים, תוך שימוש בנתונים מקוריים מחנות האפליקציות של גוגל, ה-Google Play, לשיקוף מדויק של ביצועי האפליקציה. מאפיינים מרכזיים כוללים מעקב אחר שיעורי המרה והבנת מקור התנועה ממנה הופנו המשתמשים.

ניתוח התקנות, משתמשים ומקורות תנועה:

בשנה האחרונה גוגל עדכנה את האופן בו היא משייכת את ההורדות למקורות התנועה. עדכונים אלו מהווים שיפור משמעותי ביכולת לנתח את אפקטיביות הקמפיינים הממומנים אך בעיקר את הצמיחה האורגנית מתוך החנות עצמה. ניתוח נתונים אלו בפירוט החדש והנרחב שגוגל פליי מאפשרת, מסייע רבות לתהליך ה-ASO, אופטימזציה לחנות האפליקציה (App Store Optimization) ע"י ניתוח התנועה האורגנית של האפליקציה, אפקטיביות, ו-מיקוד מילות מפתח.

עיקר השינויים:

  1. הפרדת מקורות תנועה ממומנים מאורגניים:
    גוגל מאפשרת להפריד בין מקורות תנועה מממונים (קמפיינים), לרבות גולשים שהגיעו מקמפיינים בגוגל אדס (Google App Campaigns, לשעבר UAC).
  2. הפרדה בין חיפוש ממותג לחיפוש גנרי:
    הורדות בעקבות חיפושים ממותגים (שם המותג ו/או שם האפליקציה), דפדפוף בחנות (browsing) וחיפושים גנריים (שאילתות של שימושיות, פיצ'רים, קטגוריה ושמות מתחרים).

 

על מנת להבין כמה הורדות אפליקציית האנדרואיד שלכם קיבלה ממקורות תנועה ממונים, חיפושי מותג, חיפושים גנריים ודפדוף, נדרש להכיר את ההגדרות הרשמיות של גוגל למקורות התנועה:

ראשית, וזה הדבר המבלבל, יש 2 רמות ניתוח של מקורות תנועה. גוגל פליי רואה כל מקור תנועה כבעל ערך בהתבסס על אחת משתי רמות הניתוח. הערך עצמו מוגדר כ – Traffic Source Value, ושתי הרמות הן:

  1. Overall store analysis – ניתוח המקורות ברזולוציה נמוכה יותר (ניתוח פשטני יותר)
  2. Store listing analysis – ניתוח המקורות ברזולוציה גבוהה יותר (ניתוח מפורט יותר)

 

נתחיל בערכי מקורות התנועה ברמת הניתוח הראשונה (Overall store analysis):

 

  • כלל מקורות התנועה (All Traffic Sources):
    מייצג את כלל המשתמשים שהתקינו אפליקציה מכל חלק ב-Google Play, בהנחה שהאפליקציה לא הייתה מותקנת על ידם במכשירים אחרים. היא כוללת את כל שיטות הגילוי וההתקנה.
  • דפדוף וחשיפה (Google Play Explore):

מקור תנועה זה כולל משתמשים שמצאו והתקינו אפליקציה דרך דפדוף כללי ב-Google Play, ללא חיפוש מפורש של שם האפליקציה. זה כולל דפדוף  בעמוד הבית של גוגל פליי, אזורי המלצות לאפליקציות, רשימת מובילי קטגוריה, או חיפוש לפי שימושיות (למשל, חיפוש של "סורקי PDF" או "משחקים לילדים").

  • ממומן וישיר (Paid and Direct):
    מקור זה מייצג את מספר המשתמשים שהתקינו אפליקציה לאחר חיפוש ישיר של שם האפליקציה או מותג הקשור אליה ב-Google Play, או דרך קמפיינים ממומנים (בגוגל, פייסבוק, וכו').

כך זה יראה ב-Google Play Console עצמו:

כעת נעבור לניתוח המפורט יותר המוכר בגוגל פליי כ-Store listing analysis:

  • כלל מקורות התנועה (All Traffic Sources):
    המקור מייצג את כלל המשתמשים שביקרו בדף החנות של האפליקציה או בדף פרטים מינימלי ולאחר מכן התקינו את האפליקציה, בתנאי שלא הייתה מותקנת על ידם במכשירים אחרים באותו הזמן. המדד לא כולל רכישות ממודעות במיקומים מסוימים כמו באנרים בדפי קטגוריות.
  • חיפוש בגוגל פליי (Google Play Search):
    מקור תנועה זו מייצג משתמשים שמצאו את עמוד האפליקציה על ידי חיפוש ב-Google Play לפי שם האפליקציה או מותג הקשור אליה. היא כוללת את אלה שביקרו בדף החנות או בעמוד תצוגה קטן לפני התקנת האפליקציה, ולא היו בעלי האפליקציה במכשירים אחרים. המדד לא כולל ביקורים ממודעות שהוצגו בתוצאות החיפוש ב-Google Play.
  • דפדוף וחשיפה (Google Play Explore):
    מייצג יוזרים שגלשו ב-Google Play, ביקרו בעמוד האפליקציה ולאחר מכן התקינו את האפליקציה, בתנאי שלא הייתה מותקנת על ידם במכשירים אחרים. זה כולל משתמשים שלחצו על הצעות השלמה אוטומטית (Auto suggest) בחיפוש ומשתמשים שחיפשו קטגוריה של אפליקציות, כמו 'סורק PDF. המדד לא כולל ביקורים ממודעות ב-Google Play.
  • מודעות והפניות (Ads and Referrals):
    מקור זה מייצג את היוזרים שהגיעו לעמוד האפליקציה שלכם ממודעה או הפניה ולאחר מכן התקינו את האפליקציה, בתנאי שלא הייתה מותקנת על ידם במכשירים אחרים. זה כולל מתקנים ממודעות באמצעות שכבת התקנה מוטמעת שלפעמים מוצגת מחוץ לחנות Play Store.

כך זה יראה ב-Google Play Console עצמו (יש לגלול מטה בעמוד ה Store analysis):

ההבדלים המרכזיים בין שני הערכים של מקורות התנועה:

 

אני יודע שההגדרות האלו טיפה מבלבלות, וגם אני הייתי מתבלבל בהתחלה. אך טבלת הסיכום הזה תסייע לכם מאוד בנושא:

 

 

מקור התנועה / רמת הניתוח

Overall store analysis

Store listing analysis

All Sources

מייצגת את סך כל היוזרים שהתקינו את האפליקציה שלכם. משתמשים חדשים או חוזרים.

מייצגת את סך היוזרים החדשים בלבד שהתקינו את האפליקציה שלכם, רק אם הם ביקרו לפני זה בעמוד האפליקציה שלכם בחנות

Google Play Search

לא קיים – מיוצג בתוך Explore

מייצג יוזרים חדשים שהתקינו את האפליקציה שלכם לאחר חיפוש שם האפליקציה או שם המותג הקשור לאפליקציה. כלומר, מייצג לרוב חיפושי מותג (branded search)

Google Play Explore

מייצג את כל היוזרים שהתקינו את האפליקציה שלכם לאחר דפדוף בגוגל פליי, ו/או חיפוש בגוגל פליי שאינו כולל את שם האפליקציה או שם המותג המקושר אליה. כולל את כל המשתמשים, חדשים או חוזרים.

מייצג יוזרים חדשים שהתקנינו את האפליקציה שלכם לאחר דפדוף בגוגל פליי, או עריכת חיפוש בגוגל פליי אשר אינו כולל את שם האפליקציה שלכם או שם המותג המקושר שלה. כלומר, לרוב חיפושים גנריים (non-branded search)

Paid & Direct

מייצג את כל היוזרים (חדשים ו/או חוזרים) שהתקינו את האפליקציה שלכם בעקבות הפניה ממודעה או מחיפוש שם האפליקציה, או שם המותג המקושר אליה.

לא קיים – הייצוג מתחלק בין Search לבין Ads & Referrals

Ads & Referrals

לא קיים – מיוצג בתוך Paid & Direct

מיוצג יוזרים חדשים אשר התקינו את האפליקציה בעקבות קמפיין ממומן או מהפניה חיצונית לגוגל פליי. המקור כולל יוזרים שהתקינו את האפליקציה ממערכות פרסום חיצוניות ללא הפניה לעמוד האפליקציה בגוגל פליי.

 

לסיכום, הרמה הראשונה (Overall Store Analysis) מתייחסת לכל סוגי היוזרים שהתקינו את האפליקציה שלכם, בין אם זו התקנה ראשונה או התקנה חוזרת לאחר שהאפליקציה כבר הייתה מותקנת כל מכשיר אנדרואיד כלשהו בבעלות היוזר. רמה זו אינה מבדילה בין חיפושי מותג (branded search) לבין הפניות מקפיינים ממומנים.
הרמה השניה (Store Listing Analysis) מתייחסת אך ורק ליוזרים חדשים שהתקינו את האפליקציה שלהם לראשונה, והיא לא הייתה מותקנת קודם לכן על אחד ממכשירי האנדרואיד שבבעלות היוזר.

דוגמא מעשית:

נניח ואתם רוצים לגלות ביטויי חיפוש גנריים עליהם האפליקציה שלכם מדורגת גבוהה ומייצרים התקנות, תצטרכו לגשת לדוח ברמת Store Listing Analysis ולבחור במקור התנועה Google Play Explore. במידה וביטוי החיפוש הוא פופלרי מספיק ואתם בעלי נפח התקנות משמעותי ממנו.

כך תוכלו לראות זאת בדוח בגוגל פליי קונסול באופן הבא (יש לגלול למטה עד הסוף בעמוד ה-Store Analysis):

ניתוח יחסי המרה:

בנוסף לניתוח מקורות התנועה, הגוגל פליי קונסול תציג לכם גם נתוני המרות של המשתמשים. ניתוח יחסי ההמרה יכול להיעשות בחתכים רבים, לרבות חיתוך לפי מקורות התנועה כפי שהוצגו לעיל, אך גם לפי: מדינה, שפת גרסה, שפה, ביטוי חיפוש, ועוד.

המרה בגוגל פליי מחושבת כיחס של כמות התקנות האפליקציה מתוך סך הביקורים בעמוד האפליקציה. לטובת חישוב זה גוגל פליי אינה מתחשבת בביקורים בעמוד האפליקציה של יוזרים שהאפליקציה כבר מותקנת באחד מהמכשירים שלהם, ולא בהתקנות חוזרות מצד יוזרים אלו.

אחד היתרונות של ניתוח יחסי ההמרה בגוגל פליי, לעומת, למשל, ב-Apple App Store Connect, הוא היכולת לערוך השוואה בין מדדים ייחוס מקובלים (Benchmarks).

השימוש במדדי הייחוס מאפשר למפתחי ולמשווקי אפליקציות להשוות את ביצועי המרה של האפליקציה שלהם לעומת אלו של אחרים. על ידי ניתוח המדדים הללו, מפתחים יכולים לזהות אזורים לשיפור. לדוגמה, אם שיעור ההמרה של אפליקציה בשפה מסוימת נמוך מאשר אצל מתחרים בקטגוריה, זה עשוי להצביע על צורך לבדוק את נכונות התרגום של הרישום בשפה זו.

תרשים שיעור ההמרה של רישום החנות מאפשר השוואה יומית של ביצועי המרה של אפליקציה לעומת החציון, הרבעון ה-25 וה-75 של עמיתיהם. בנוסף, טבלת נתונים מפורטת מציגה השוואה בין שיעור ההמרה הכולל לתקופה נבחרת לבין החציון של עמיתים ב-28 הימים האחרונים של התקופה הנבחרת. השוואה זו היא כלי חשוב למשווקים ולמפתחים להעריך את ביצועי האפליקציה שלהם ולערוך בה שיפורים במידת הצורך.

כדי לצפות בניתוח יחסי ההמרה יש לבחור בתפריט השמאלי בעמוד Listing conversion analysis. שם תוכלו לבחור את החיתוך הרלוונטי (מדינה, מקור תנועה ועוד). כך זה נראה בממשק הגוגל פליי קונסול:

כעת אתם מוכנים לנתח את נתוני ההתקנות ויחסי ההמרה של אפליקציית האנדרואיד שלכם בצורה מעמיקה שתוביל לתובנות שיווקיות חשובות בשיווק וקידום האפליקציה שלכם.

על הכותב

המאמר נכתב ע"י יורי שוב, יועץ שיווק וצמיחה המתמחה בקידום ושיווק אפליקציות מובייל וחברות סטארטאפ וטכנולוגיה. מייסד סוכנות השיווק – Topanda.

.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla